Leasen, of manege lessen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fotolijstje

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-09-21

Leasen, of manege lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-22 20:58

Ik zit echt in een dilemma, ik wil sowieso weer gaan rijden.
Alleen hoe wat waar? Aan de ene kant wil ik gewoon op de manege, lekker simpel voor een dagje in de week, maar ik wil ook verder dan "manege niveau" leren, ik wil dus gaan leasen of bijrijden. Ik bedoel het niet bot maar van een "eigen" paard leer je veel meer en kan je ook meer doen. En dat lijkt mij zo leuk, net wat meer ook qua gezondheid en verzorgen leren. Maar het is af en toe zo moeilijk.

Trouwens ik rijd echt niet als een pro, en wil nog steeds gaan lessen met of zonder leasen. Alleen voor mijn gevoel ben ik uit de manege fase zeg maar.

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"


Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Leasen, of manege lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:01

Ik zou zeggen: beginnen op de manege en dan kun je altijd kijken of je daar iets leuks tegenkomt. Sommige maneges bieden paarden ook aan voor leasen, sommige maneges hebben lessen met meer dressuur/sportfocus, of als het een manege/pensionstal is dan kom je soms mogelijkheden tegen. En daarnaast kun je verder gewoon zoeken naar een bijrijdpaard: bij een manege heb je je zo aangemeld, een bijrijdpaard vinden kost misschien wat meer tijd.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Leasen, of manege lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:49

Hi!
Ik had dit dilemma zelf ook. Ik was 8+ jaar gestopt met rijden, maar zag er een beetje tegen op om weer op een manege te beginnen. Ik ben zelf wel erg blij dat ik dit uiteindelijk gedaan heb.
In het begin had ik toch wat moeite met bepaalde dingen, waarbij het opstarten op manege paarden voor mij echt toegevoegde waarde had. Nu verzorg ik een paard en ga ik binnenkort ook bijrijden, met lessen. Rij ernaast ook nog op de manege (voor nu, even aankijken hoe de komende tijd er uit gaat zien met bijrijden). Wat Shadow ook al zegt: manege kan je je makkelijk aanmelden, maar het kan best even duren voordat je een bijrijdpaard gevonden hebt.
Ik vond het zelf in ieder geval erg fijn om het rijden weer op te pakken op een manege.

Hoe lang ben je gestopt met rijden? Als het maar recent is, is bijrijden/leasen misschien wel fijner.

B+11 pr. 208 L1+4 :)


fotolijstje

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Leasen, of manege lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-22 21:55

Ik ben volgens mij rond de zomervakantie gestopt, maar heb daarnaast nog wel een paar keer gereden. Omdat ik het rijden mis ga ik gewoon weer starten op de manege. Hieruit ga ik weer verder kijken :)

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers