Paardensport weer oppakken dmv lease/bijrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Paardensport weer oppakken dmv lease/bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 21:51

Hi medebokkers,

Van jongs af aan heb ik in de paardensport gezeten. Ik heb eigen pony’s en daarna paarden gehad, heb voor verschillende eigenaren paarden (door)gereden en nadat mijn laatste paard overleed aan koliek heb ik enige tijd voor een handelsstal gereden.

Tijdens de zwangerschap van onze jongste (nu 2) ben ik gestopt met de paardensport. Ik heb een drukke baan, we hadden net een baby en we hebben onze oudste nog die ook de nodige aandacht opeiste. Die combinatie vond ik op dat moment druk genoeg en leek me geen goed moment om opnieuw met een eigen paard te beginnen.

Bloed kruipt natuurlijk waar het niet gaan kan en ik mis de paardensport enorm. Inmiddels zijn we uit de baby’s en ben ik 32 uur gaan werken. Nu zou ik heel graag de sport weer op willen pakken maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

Ik heb met meerdere paarden Z dressuur gereden, L springen en heb daarnaast ervaring met jonge paarden. Op een manege rijden zie ik dan ook niet zitten. Niet arrogant bedoeld maar dat is het gewoon niet meer voor mij. Opnieuw voor een handelsstal gaan rijden zie ik ook niet zo zitten, ik zou juist graag iets langdurigs opbouwen met 1 paard waar ik me aan kan hechten. Een paard kopen vind ik ook weer een te grote stap, omdat ik de tijd simpelweg niet heb om 6x per week naar stal te gaan.

Heeft iemand hier een advies in? Ik dacht zelf zou een lease- of bijrijdpaard wellicht een oplossing zijn? Daar lees ik echter hier ook zeer wisselende verhalen over

Bedankt voor het lezen in elk geval ☺️

Thank you for your love


Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Paardensport weer oppakken dmv lease/bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:57

Ik zou gewoon een lease/bijrijpaard proberen :) Je weet pas of het iets is als je het probeert

Selina

Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:01

Ik zou gewoon een advertentie plaatsen voor een bijrijdpaard en kijken wat voor reacties dat oplevert. Met jouw ervaring is er vast iemand die blij zou zijn met jou als bijrijder. Het is ook fijn dat je eigen paarden hebt gehad, dan weet je ook wat erbij komt kijken. En sommige eigenaren staan ook open voor wedstrijden.
Kan me wel voorstellen dat het misschien kan tegenvallen omdat je met je eigen paarden natuurlijk zelf de (eind)beslissingen nam en je dan misschien andere keuzes zou maken dan de eigenaar doet, je zit nooit helemaal op 1 lijn met iemand.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:04

ik zou inderdaad een bijrijd privé paard zoeken. Genoeg mensen die een goede ruiter graag een paar x per week op hun paard hebben. Pas alleen op dat je niet gratis hun paard gaat trainen, tenzij je dat wilt natuurlijk. en maak goede afspraken. Het gaat niet altijd goed maar vaak genoeg wel om de moeite van het proberen waard te zijn en ik ken zat eigenaars die heel blij zijn met mensen zoals jij.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl


NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 22:15

Bedankt voor jullie reacties!

Ik hoef er zelf geen vergoeding voor, zeker niet als het paard gewoon op een all-in stalling staat. Ik kreeg op de handelsstal waarvoor ik reed wel betaald maar ik zoek nu natuurlijk heel iets anders.

Zelf een bijdrage betalen zou ik echter ook niet 1,2,3 doen, en ik lees in veel advertenties dat eigenaren dat wel eisen.

Thank you for your love

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:53

Ik heb zelf jaren bijgereden en paarden getraind en uitgebracht op wedstrijden voor andere mensen.

Zo ook weer opgestart na zwangerschap toen mijn eigen paarden ongeschikt waren voor de sport of geblesseerd. Heb nooit een maandelijkse bijdrage hoeven te betalen, maar ik investeerde wel in spullen en lessen/startkaart etc.

Heb voor mijn eigen paard ook al jaren een bijrijdster. Ze reed ZZ-licht met haar eigen paard en vond het leuk er een ander paard bij te rijden. 2? jaar geleden heeft ze haar eigen paard verkocht naar Amerika en is de mijne blijven rijden.

Het kan best goed gaan als je allebei een beetje flexibel bent en qua ideeën over rijden en trainen een beetje op 1 lijn zit.

Als het te ver uiteen ligt kun je beter verder zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers