Jolliegirl schreef:Ik zou hier niet blij mee zijn.
Vraagt de eigenaar een vergoeding?
Wat is de reden van de 2e bijrijder?
Palmboom95 schreef:Ik denk dat het niet per se een probleem is, tenzij jullie echt een compleet verschillende manier van rijden hebben.
Iemand die beter rijdt is mooi meegenomen en iemand die minder actief aan de slag gaat lijkt me geen probleem, ze snappen echt wel wie er opstapt.
Zijn jullie verplicht om te lessen? Als je bij dezelfde instructeur lest zal het met verschillen in aanpak uiteindelijk ook wel meevallen.
stroopkoek schreef:Palmboom95 schreef:Ik denk dat het niet per se een probleem is, tenzij jullie echt een compleet verschillende manier van rijden hebben.
Iemand die beter rijdt is mooi meegenomen en iemand die minder actief aan de slag gaat lijkt me geen probleem, ze snappen echt wel wie er opstapt.
Zijn jullie verplicht om te lessen? Als je bij dezelfde instructeur lest zal het met verschillen in aanpak uiteindelijk ook wel meevallen.
Ik heb geen idee met wat voor persoon ik te maken heb helaas. Volgens mij heeft ze vandaag dan “proef” gereden dus ik zou het van de week wel horen dan..
Maar goed mij lijkt het voor het paard super verwarrend en ik voel een beetje de kans om iets met dit paard op te bouwen wegvallen.
Rex_Rolfo schreef:Rijdt de eigenaar ook? Of blijft het bij twee ruiters? Dat is geen probleem hoor, paarden zijn slim genoeg om te weten wie ze rond sjouwen
Palmboom95 schreef:Palmboom95 schreef:Ik denk dat het niet per se een probleem is, tenzij jullie echt een compleet verschillende manier van rijden hebben.
Ik heb geen idee met wat voor persoon ik te maken heb helaas. Volgens mij heeft ze vandaag dan “proef” gereden dus ik zou het van de week wel horen dan..
Maar goed mij lijkt het voor het paard super verwarrend en ik voel een beetje de kans om iets met dit paard op te bouwen wegvallen.
Ayasha schreef:In alle eerlijkheid, als je geen vergoeding betaald dan heb je IMO weinig te zeggen.Jij "kan" maar 2 a 3 keer in de week. De eigenaar wil blijkbaar liever dat het dier vaker gereden wordt. Dan moet er een oplossing gezocht worden en dat is dan blijkbaar deze.
Ik zou het anders vinden als je betaalde voor dit dier maar nu krijg je hem gratis ter beschikking, IMO is het dan blij zijn met wat je krijgt of stoppen en iets vinden dat wel bij je wensen past.
stroopkoek schreef:Rex_Rolfo schreef:Rijdt de eigenaar ook? Of blijft het bij twee ruiters? Dat is geen probleem hoor, paarden zijn slim genoeg om te weten wie ze rond sjouwen
Nee de eigenaar rijd alleen haar andere paard! Okay dat stelt me wel een beetje gerust haha ik hoop natuurlijk dat er iemand bij komt die wel een beetje kennis heeft en niet een beginner. Het beestje kan echt heel erg leuk lopen en heeft met zijn vorige bijrijdster M tussen de paarden gelopen dus dat zou zonde zijn.
Palmboom95 schreef:stroopkoek schreef:Rijdt de eigenaar ook? Of blijft het bij twee ruiters? Dat is geen probleem hoor, paarden zijn slim genoeg om te weten wie ze rond sjouwen
Nee de eigenaar rijd alleen haar andere paard! Okay dat stelt me wel een beetje gerust haha ik hoop natuurlijk dat er iemand bij komt die wel een beetje kennis heeft en niet een beginner. Het beestje kan echt heel erg leuk lopen en heeft met zijn vorige bijrijdster M tussen de paarden gelopen dus dat zou zonde zijn.
Gini schreef:Ik zou me eigenlijk vooral verdrietig voelen dat de band met de eigenaar blijkbaar niet zodanig is dat dergelijke belangrijke informatie betreffende het paard voor mij als een verrassing moet komen. Dat doet niets af aan het beslissingsrecht van de eigenaar, maar even een heads-up van 'he stroopkoek, ik zou het fijn vinden als mijn paard nog wat vaker loopt, dus ik ga op zoek naar een tweede bijrijder, weet jij toevallig iemand?' zou toch fijn zijn.
Ik voorzie namelijk wel problemen als de tweede bijrijder evenveel wedstrijdambitie heeft als jij. Maar ok, die problemen moeten dan opgelost worden vanaf het moment dat ze zich stellen.
Joltsje schreef:Lieve mensen, volgens mij was het vooral een verrassing voor ts.
Ze rijdt het paard met alle plezier en vervolgens komt er een bijrijder bij die al proefgereden heeft.
Mocht ze het eerder hebben geweten, dan kon ze even aan het idee wennen. Aangeven dat ze vaker kan of zelf iemand zoeken.
Ts, maak je geen zorgen. 2 ruiters kan best en de kans om wat op te bouwen is er nog steeds. Heel veel plezier!
Palmboom95 schreef:Gini schreef:Ik zou me eigenlijk vooral verdrietig voelen dat de band met de eigenaar blijkbaar niet zodanig is dat dergelijke belangrijke informatie betreffende het paard voor mij als een verrassing moet komen. Dat doet niets af aan het beslissingsrecht van de eigenaar, maar even een heads-up van 'he stroopkoek, ik zou het fijn vinden als mijn paard nog wat vaker loopt, dus ik ga op zoek naar een tweede bijrijder, weet jij toevallig iemand?' zou toch fijn zijn.
Ik voorzie namelijk wel problemen als de tweede bijrijder evenveel wedstrijdambitie heeft als jij. Maar ok, die problemen moeten dan opgelost worden vanaf het moment dat ze zich stellen.
Volgens mij is TS nog vrij jong (in ieder geval zo lijkt het in de reacties + het feit dat het om een pony gaat). In zulke gevallen wordt er toch wel vaak iets anders omgegaan met de bijrijder dan als het om volwassenen onder elkaar gaat. Dat maakt het natuurlijk alsnog vervelend dat ze het niet eerder wist, maar ik kan me in zo'n geval ook voorstellen dat de eigenaar misschien gewoon tegen iemand aangelopen is die een bijrijdpony zocht en dacht 'ach de mijne loopt toch maar 2 of 3 dagen, die kan best ook een paar dagen rijden'. Vooral als TS ook gratis rijdt lijkt het me iemand die het graag anderen gunt om lekker met haar pony bezig te zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers