Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Eef_Bam

Berichten: 4087
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:51

Boomerang schreef:
En dat we opnieuw in gesprek moeten gaan helemaal eens.

We hebben het 2 maanden geleden voor de verhuizing besproken face to face en nog een 2x via app.

Wat zei ze toen je het face to face over het poepscheppen had?


Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:52

Mindim schreef:
Wat niet chique is, is dat ze al tien jaar lang gebruikt maakt van andermans bezit, zonder daar ooit iets voor hebben hoeven doen of te betalen. Dat je na 10 jaar gebruik van andermans bezittingen, om goedkoop je hobby uit te voeren, te denken dat je inspraak hebt over dat bezit.
En dat je te beroerd bent om na 10 jaar lusten eens een last te dragen.


Dat weet je niet. Je weet enkel dat ze deze last niet wilt dragen.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:52

Shalimar schreef:
Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.


De bijrijder is zelf akkoord gegaan met rijden op een dag dat er ook een staldienst gedraaid moet worden. Dan moet ze, in mijn ogen, of die staldienst gaan doen, of een andere dag gaan rijden.

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:52

Shalimar schreef:
Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.



Dit zou ook mijn gevoel zijn. En ik krijg ook geen fijn gevoel van TS die er alleen maar op blijft schermen met "Ja het is mijn paard he!"
Ik schep met liefde poep maar zou hier echt wel de kont van in de krib gooien.

Nog los van dat het TS en bijrijder beide lijkt te schorren aan communicatietechnieken.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:54

Nojoukus schreef:
Shalimar schreef:
Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.


Volgens mij gaf TS aan dat het van tevoren was besproken. De bijrijdster had ook kunnen besluiten om niet mee te verhuizen, maar deed dat toch.


Maar is het besproken of afgesproken?

We gaan verhuizen, maar daar moet wel poepgeschept worden. = besproken
We gaan verhuizen en daar moet poep geschept worden, kun jij dit op je nemen = besproken
We gaan verhuizen en daar moet poep geschept worden, kun jij dit op je nemen. Antwoord: daar ga ik over nadenken / liever niet = besproken
We gaan verhuizen en daar moet poepgeschept worden en ik wil dat jij dit gaat doen in ruil voor gebruik van paard / spullen etc. Antwoord: Dat doe ik liever niet / daar ga ik over nadenken. Reactie: tja, aan jou de keuze, blijven rijden = poepscheppen, geen poepscheppen = andere verzorger zoeken. oke, niet helemaal afgesproken, maar wel duidelijk.

Rockes <3

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:55

Imre schreef:
Shalimar schreef:
Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.


De bijrijder is zelf akkoord gegaan met rijden op een dag dat er ook een staldienst gedraaid moet worden. Dan moet ze, in mijn ogen, of die staldienst gaan doen, of een andere dag gaan rijden.

Precies. En anders dikke doei, ik neem aan dat je een bijrijder hebt zodat je ook wel eens een dagje niet hoeft te gaan? Dit gaat dan nu verloren en zou voor mij een reden zijn om verder te zoeken naar een andere bijrijder die mij dat wel kan geven. Daarnaast lijkt het mij niet meer dan normaal als het vooraf duidelijk was dat deze klusjes erbij komen, je je er aan conformeert en niet ineens je handen er vanaf trekt eens het paard daar staat.

Ibbel

Berichten: 49059
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:59

DeMolenhoek schreef:
Maar wie zegt dat zij daar tijd voor heeft? Ik heb ook nog een bijrijdpaard gehad maar moest ik opeens een klus van 40 minuten moeten bij doen dan was mij dat niet gelukt.


Dan zeg je als bijrijder, sorry, dan kan ik niet langer je paard bijrijden. Dan zeg je niet, ik verhuis mee, ik blijf rijden op de dag die ík wil, en hou me Oostindisch doof voor verzoeken om uit te mesten.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:59

Ts ik zou zelf lekker je paard gaan doen. Vooral omdat het paard ook ouder word en minder beweging nodig heeft.
En als 1xpw poepscheppen al te veel is voor haar dan zou het voor mij heel snel klaar zijn hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:01

Tallie1979 schreef:
Shalimar schreef:
Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.


Moet eerlijk zeggen dat ik hier wel bij aan kan sluiten. Als je 10 jaar zo makkelijk over de boeg gooit om een kruiwagen met drollen?


Kan je ook andersom denken, dat de bijrijder het over de boeg gooit om een paar drollen. '

Tien jaar trouwe dienst, tien jaar een gratis paard onder je kont, zonder ook maar een poot ergens voor uit hoeven steken. En ja, misschien moet je er naar toe met de auto, mag je hobby ook iets kosten of moet het allemaal maar gratis en voor niks en vooral zonder ook maar een poot uit te steken tegenwoordig.

Bij mij kon ze wieberen en snel ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:02

Ibbel schreef:
DeMolenhoek schreef:
Maar wie zegt dat zij daar tijd voor heeft? Ik heb ook nog een bijrijdpaard gehad maar moest ik opeens een klus van 40 minuten moeten bij doen dan was mij dat niet gelukt.


Dan zeg je als bijrijder, sorry, dan kan ik niet langer je paard bijrijden. Dan zeg je niet, ik verhuis mee, ik blijf rijden op de dag die ík wil, en hou me Oostindisch doof voor verzoeken om uit te mesten.


Ja want bijrijder heeft ook 0,0 gevoel en liefde voor zo een dier na 10 jaar. Als het als mededeling is gebracht en niet als vraag zou ik ook not amused zijn als bijrijder.

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:03

@mindim:
Waarbij je doet alsof bijrijder zijn puur een gunst is van de eigenaar.
De meeste eigenaren zoeken geen bijrijder omdat ze bedenken "kom laat ik eens aan liefdadigheid doen."
Het is vaak een wederzijds plezier.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

mylittlejoy

Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:03

Shalimar schreef:
Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.


Het is tweeledig, waarbij ik jouw kant wel heel opportunistisch over vind komen. TS stelt al tien jaar kosteloos haar paard en spullen ter beschikking, laat zelfs de bijrijder nog kiezen welke dagen ze komt, is niet afhankelijk van de bijrijder voor de beweging. Na tien jaar maakt ze als eigenaar de beslissing om te verhuizen, wat ze nog bespreekt met de bijrijder, de bijrijder vraagt zelf om mee te verhuizen en dan nu, na tien jaar, wordt er een beroep op haar gedaan om een tegenprestatie te leveren en dan geeft ze geen thuis? Als klap op de vuurpijl ziet de bijrijder de TS scheppen en biedt nog niet eens aan om te helpen. Ik vind dat geen bijrijder om te koesteren.

Duidelijk is alleen dat er in de communicatie wat schort. Meer over wat er precies wel of niet besproken/afgesproken is, kunnen wij niet over oordelen als dit niet gemeld wordt.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 15-09-20 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49059
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:04

DeMolenhoek schreef:
Ja want bijrijder heeft ook 0,0 gevoel en liefde voor zo een dier na 10 jaar.


Kennelijk niet als een keer per week een paddock/weiland uitmesten te veel moeite is.

Kinke

Berichten: 20503
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:04

Shalimar schreef:
Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.



Omdat het niet het paard van de bijrijdster is? Omdat bij het rijden op paarden ook wel eens een klusje hoort? Omdat ze 10 jaar verder helemaal niks heeft hoeven doen behalve rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:06

Ibbel schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ja want bijrijder heeft ook 0,0 gevoel en liefde voor zo een dier na 10 jaar.


Kennelijk niet als een keer per week een paddock/weiland uitmesten te veel moeite is.


Jij kunt echt niet oordelen over iemand haar weekschema. Ik ken wel -tig situaties waarbij een extra 40 minuten niet in te plannen zijn. Zeggen dat zij het dier dan niet graag ziet is echt een brug te ver.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:06

Ibbel schreef:
DeMolenhoek schreef:
Maar wie zegt dat zij daar tijd voor heeft? Ik heb ook nog een bijrijdpaard gehad maar moest ik opeens een klus van 40 minuten moeten bij doen dan was mij dat niet gelukt.


Dan zeg je als bijrijder, sorry, dan kan ik niet langer je paard bijrijden. Dan zeg je niet, ik verhuis mee, ik blijf rijden op de dag die ík wil, en hou me Oostindisch doof voor verzoeken om uit te mesten.

Precies! Zij heeft toch de keuze uit de dagen? Wil ze niet poep scheppen, dan kies je een dag wanneer dit niet hoeft. En dat overleg je dan, niet lekker een dag kiezen en negeren wanneer er verder nog iets gevraagd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:08

secricible schreef:
@mindim:
Waarbij je doet alsof bijrijder zijn puur een gunst is van de eigenaar.
De meeste eigenaren zoeken geen bijrijder omdat ze bedenken "kom laat ik eens aan liefdadigheid doen."
Het is vaak een wederzijds plezier.


Het werkt beide kanten uit, en ik vind persoonlijk als je al tien jaar niks hebt hoeven doen als wederdienst, ze haar ogen uit haar hoofd mag schamen omdat ze niet eens een reactie geeft.
Een paard is niet enkel lusten en om de lasten enkel bij de eigenaar neer te leggen, vind ik beschamend. En dan mag ze in haar handjes knijpen dat ze enkel lusten heeft gehad in die tien jaar.

Anoniem

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:10

Marocje: Wie zegt dat de andere dagen haar passen? Blijkbaar heeft zij die dagen al enige tijd. Dat zal ook wel niet voor niets zijn en zoiets verzet je ook niet maar even.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:11

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze toch liever op de oude stal een paard wilt bijrijden omdat haar vriendin daar staat, en voor haar dit meer iets als van tja ik weet niet, dat ze het moeilijk vind om zelf af te kappen bij jou? dat zou zomaar kunnen toch dat ze dit niet durft te zeggen. Maar misschien is dat ook wel te ver gedacht hoor... ik bedoel hoe erg kan het zijn om een paar drollen op te ruimen? een paard poept nu eenmaal?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:12

Die gedachte snap Ik. Maar uiteindelijk weten wij niet waarom ze niet reageert.
Beetje banketstaaf voor de bijrijder. Die kan haar klant van het verhaal niet mededelen.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:14

Het schort niet alleen aan communicatie aan de kant van de TS, maar ook aan de kant van de bijrijdster. Appjes gewoon negeren is ook niet netjes. Als je het als bijrijdster niet wil of kan staat dat natuurlijk vrij, maar communiceer dat dan, of geef aan dat je er eigenlijk de tijd niet voor hebt. En dan is het weer aan de eigenaar te beslissen door te gaan of te stoppen met deze bijrijdster. Overigens vind ik ook dat dit in een persoonlijk gesprek of telefoongesprek beter zou zijn, tegenwoordig wordt te makkelijk naar de app gegrepen als standaard communicatie, maar dat is voor veel dingen eigenlijk helemaal niet zo geschikt..

Uiteindelijk heb je je als bijrijdster wel altijd te schikken naar de eigenaar. Wil/kan je niet doen wat de eigenaar van je verlangt zal je toch moeten kiezen een ander paard te zoeken. Maar dan moet de eigenaar ook niet gaan piepen als bijrijdster daadwerkelijk weg gaat.

Fearn

Berichten: 4760
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:14

Ik begrijp het hele doel van dit topic niet :+ waarom gaat TS niet gewoon even met haar bijrijder om tafel en het probleem bespreken? "Joh, hoe zullen we het nu doen met dat poepscheppen, ik heb nog niets van je gehoord en ik zou graag iets met je willen afspreken over wie wat doet... etc".

Wat heeft het voor zin om de hele discussie incl speculaties hier voort te zetten? Dat helpt de situatie niet verder..

Ibbel

Berichten: 49059
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:16

Wat ik echt bizar vind, is dat TS dus extra naar stal komt om mest te ruimen op de dag dat bijrijder er ook is om te rijden. En dat bijrijder dan Oostindisch doof en blind is, kennelijk gewoon haar ding doet, op geen enkele wijze aangeeft aan TS: zeg, die appjes om mest te ruimen, ik heb daar geen zin in/tijd voor/puf voor of whatever.

TS moet een keer extra naar stal komen, dus 'ze hoeft niet iedere dag, bijrijder is er ook een paar dagen' gaat ook nog maar voor de helft op. Wat voor nut heeft die bijrijder dan uiteindelijk? Ze pakt 2 dagen om te rijden af van TS, die ongetwijfeld op een al wat ouder paard zelf níet die andere 5 dagen rijdt, en TS moet een dag dat ze niet had hoeven komen tóch naar stal om uit te mesten omdat bijrijder dat vertikt?

Dat is toch geen win-win situatie meer te noemen? Je moet er wel allebei wat aan hebben, en TS levert nu in, terwijl het háár paard is, en alle kosten voor haar zijn.

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:17

De bijrijder heeft gedurende 10 jaar gewoon geluk gehad en daarvan kunnen profiteren. Hardstikke fijn!

Nu heeft de TS besloten het paard te verhuizen (dat mag, het is háár paard) naar een plek waar andere regels gelden. De bijrijder wilde zelf graag mee maar vertikt het verder zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden op de nieuwe plek. Het betreft het uitvoeren van een doodnormaal klusje dat bij paarden houden hoort, niet het uitvoeren van een operatie ofzo.

Zó komt dit verhaal op mij over. Dus van mij zou de bijrijder de keuze krijgen. Of uitmesten met ingang van volgende week of wegwezen met ingang van volgende week. Maar zo ga je niet met mensen om die jou zoveel gunnen, al 10 jaar.

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:17

Tallie1979 schreef:
Ja, ze heeft jou niet hoeven betalen, maar een auto rijdt ook niet op water, zullen we maar zeggen.


Ik vind het ook erg schandalig dat ts geen reiskosten en vergoeding voor slijtage aan laarzen/kleding aan de bijrijder betaald, dat is toch niet meer van deze tijd dat een bijrijder zelf deze kosten moet dragen voor het gratis rijden van een paard. :=

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers