Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:53

Mindim schreef:
Storm schreef:
Phoe, ik liep vroegâh op de manege uuuuren per dag rondjes met pony's (zat een vogelpark bij, en mensen betaalden een gulden om een rondje te rijden) en dan mocht je aan het eind van de dag een kwartiertje gratis rijden. Tijden veranderen :=

Zeg dat wel. We vonden het ook leuk om de klussen te doen, alles in de buurt van paarden was leuk :D

Mijn buurmeisje is hetzelfde, zij is dagelijks op een kleine manege te vinden, toen de eigenaresse door een ongeluk ff niets kon heeft zij zelf op zich genomen om de stallen te mesten en meer dingen. Respect voor zo'n jong ding van 14 jaar.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:54

Nee, ik zou hier ook niet blij van worden. Mesten hoort er op zijn minst bij. Als ze echt weigert het te doen zou ik stoppen met haar.

meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:54

Skessa_ schreef:
Boomerang schreef:
Na de onbeantwoorde app of het gelukt was die dag en ze alles had kunnen vinden qua spullen bleef de mest liggen.

Ik ben de dag erop mijn stadgenoot gaan helpen want anders maak ik ook geen nieuwe vrienden natuurlijk.



Dan had ik gestuurd, je bent vergeten de mest op te ruimen. wil je dat volgende keer gewoon doen aub.

Van mij had een berichtje gekregen dat ze terug kon komen om het alsnog te doen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:58

meggiemeg schreef:
Skessa_ schreef:


Dan had ik gestuurd, je bent vergeten de mest op te ruimen. wil je dat volgende keer gewoon doen aub.

Van mij had een berichtje gekregen dat ze terug kon komen om het alsnog te doen.

Ik neem aan dat de bijrijder niet zelf heeft gereageerd met dat ze het niet gedaan heeft, dus dat ts er de volgende dag pas achter kwam.

Als de bijrijder op zaterdag vaak iemand mee heeft, gaat het werk zelfs 2 keer zo snel. :)*

[o]

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:01

meggiemeg schreef:
Van mij had een berichtje gekregen dat ze terug kon komen om het alsnog te doen.


Waar bijrijder vervolgens OI-blind niet op reageert :))

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:05

Niet zo sympathiek om het per app te vragen in plaats van even te bellen. Ik snap de kant van je bijrijder wel, ze zag de verhuizing al niet zitten en nu komt er ook nog werk bij.

Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:08

Tiggs schreef:
Niet zo sympathiek om het per app te vragen in plaats van even te bellen. Ik snap de kant van je bijrijder wel, ze zag de verhuizing al niet zitten en nu komt er ook nog werk bij.

Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.


Ach kom, tegenwoordig worden relaties uitgemaakt via WhatsApp, en mensen worden er ontslagen. Jongere generatie belt niet, die appt.
Niks mis mee. En zo beladen is deze vraag niet.

Is het al lente?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:09

Tiggs schreef:
Niet zo sympathiek om het per app te vragen in plaats van even te bellen. Ik snap de kant van je bijrijder wel, ze zag de verhuizing al niet zitten en nu komt er ook nog werk bij.

Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.

Tja, je zult es wat moeten doen zeg, misschien moet de bijrijder zelf maar een paard kopen ;) dan moet ze betalen en het werk doen, waar ze nu haar personeel voor heeft :+


TS, je noemt dat de bijrijder ook wel anderen op je paard laat, kijk daar mee uit. Jij bent verantwoordelijk als er wat gebeurd als die 'derden' er op zitten. De bijrijder plaats jou daarbij in een risicopositie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-20 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:09

Tiggs schreef:
Niet zo sympathiek om het per app te vragen in plaats van even te bellen. Ik snap de kant van je bijrijder wel, ze zag de verhuizing al niet zitten en nu komt er ook nog werk bij.

Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.

Eerst is het fysiek besproken, later via app de "herinnering" gestuurd.
Niet zo heel raar in de huidige tijd.

[o]

meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:10

Ibbel schreef:
meggiemeg schreef:
Van mij had een berichtje gekregen dat ze terug kon komen om het alsnog te doen.


Waar bijrijder vervolgens OI-blind niet op reageert :))

Ja dat is dan weer waar wat je zegt...

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:10

Tiggs schreef:
Niet zo sympathiek om het per app te vragen in plaats van even te bellen. Ik snap de kant van je bijrijder wel, ze zag de verhuizing al niet zitten en nu komt er ook nog werk bij.

Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.


Dan had ze niet moeten instemmen en het andere paard moeten nemen en niet mee verhuizen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:12

Als poepscheppen teveel is moet je je afvragen of je wel moet paardrijden. Dat hoort er in mijn ogen gewoon bij. Maar ik heb ook wel bijrijders gehad die nog net niet verwachten dat ik het paard opgezadeld en wel voor haar auto parkeerde, zodat ze zo op kon stappen. Daarom wil ik geen bijrijders/verzorgers meer. Ik heb vroeger niets anders gedaan dan uitmesten en klusjes om te mogen paardrijden bij een ander. Dan erger ik mij teveel aan mensen die alles teveel moeite vinden.

Ik zou haar gewoon op de man af vragen waarom ze niet antwoord op je app en waarom ze niet wil/kan poepscheppen. Dan kun je van daaruit beslissen of je hiermee verder wil. Ik was er allang klaar mee geweest.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 16:22

Tiggs schreef:
Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.


Dat is nooit het aanbod geweest en dus niet relevant.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:26

Ik zou haar een berichtje sturen wanneer het schikt om te bellen/afspreken omdat het zo niet werkt.

Wil ze geen poepscheppen zou ik afscheid nemen.
Dat klinkt heel hard na 10 jaar. Maar hoe dan ook, het is jou paard met jouw keuzes.
Wil ze alles zelf voor het zeggen hebben moet ze er 1 kopen.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:29

meggiemeg schreef:
Een paar huizen hier verderop hebben ze ook een bijrijdster voor het paard, meisje mag eerst de mest van de hele week uit de paddock plukken voordat ze wat mag doen. Het paard is in een dusdanig slechte conditie dat er niet veel mee gedaan kan worden dus is ze langer bezig met mest opruimen dan wat leuks. Dat vind ik dan ook weer niet in verhouding staan.
Dat je bij paarden ook klusjes te doen hebt kunnen we allemaal wel bedenken (of het paard moet op een all-in stal staan dat je niets hoeft te doen) het ene klusje is nu eenmaal leuker dan de andere. Dus eerlijk verdelen zou ik zeggen. Wil iemand dat niet dan houdt het op.

Die situatie herken ik, een van onze kids had ook een verzorgpony, kind was negen jaar en na klachten van eigenaar dat ze niets met pony deed heb ik dochter gevraagd waarom? Mam, na vier grote boxen uitmesten en op haar kinderen te moeten passen heb ik geen tijd meer . Heb verhaal gehaald en ter plekke het dier overgekocht. Ik vind het goed voor kinderen om niet alles in de schoot geworpen te krijgen maar dit ging wel even veel te ver.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:30

Tiggs schreef:
Niet zo sympathiek om het per app te vragen in plaats van even te bellen. Ik snap de kant van je bijrijder wel, ze zag de verhuizing al niet zitten en nu komt er ook nog werk bij.

Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.


Sorry maar paarden poepen nu eenmaal. Vaak en veel. Als je dat niet wil doen als bijrijder neem je maar een hobbelpaard

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:36

Ik vind het banketstaaf dat je een accefietje uit het verleden erbij haald in je verhaal. Ook zou ik het not done vinden dit verhaal op internet te zien mocht ik de bijrijder zijn. Wij kunnen niet over de situatie oordelen aan de hand van dit verhaal vind ik. Jij ken haar al 10 jaar. Ga gewoon open eerlijk en persoonlijk een gesprek aan, mocht ze niet op je app reageren dan bel je haar toch gewoon?

Waarom is dat zo lastig, dat moet je toch wel kunnen na 10 jaar tijd met elkaar lijkt mij.

Ik vind 't altijd zo banketstaaf als mensen zeggen 't is MIJN paard, zij zorgt er zws ook met liefde voor. Ja jij betaald en beslist uiteindelijk ook over haar kom je er uiteindelijk niet uit, maar dat weet je zelf ook.

Het paard merkt 't ook niet hoor dat die van jou is, die is blij met de mensen die hij ziet :)

Ik vind dat mensen over het algemeen wat liever mogen zijn voor hun bijrijders. Goed gelijkwaardig in overleg is niks mis mee.

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:36

Boomerang schreef:
Tiggs schreef:
Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.


Dat is nooit het aanbod geweest en dus niet relevant.


Appje sturen: ik stop met jou als bijrijdster!
Simpel, je staat nu gewoon voor schut bij je stalgenoten.

[o]

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:37

anjali schreef:
Wat zou zij doen als jouw paard straks vanwege zijn leeftijd of blessure minder of niet meer gereden kan worden? gaat het haar echt om dit paard,of om het rijden?Als het om het rijden is dan zul je haar toch kwijtraken nu je paard ouder wordt. Als het haar om het paard gaat dan zal ze toch beseffen dat de verzorging erbij hoort.En dan is het ook leuk om te verzorgen.Ook drollen scheppen zelfs.


Helemaal mee eens.

Ik heb een bijrijdpaard, waar ik iedere maand voor betaal maar ga op vrije dagen graag eens de stal mesten, voeren (en toekijken), even een borstel erover, even het tuig poetsen. Het betreft ook een oudje, waarbij het ieder jaar spannend blijft of ik nog door kan rijden. Maar ondanks dat blijf ik gaan omdat de verzorging alleen al een leuk onderdeel is!

TS, ik hoop van harte dat je eruit komt met haar. Het lijkt me niet makkelijk na 10 jaar en hopelijk is het met een goed gesprek makkelijk opgelost.

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:44

Talietjuh schreef:
Ik vind het banketstaaf dat je een accefietje uit het verleden erbij haald in je verhaal. Ook zou ik het not done vinden dit verhaal op internet te zien mocht ik de bijrijder zijn. Wij kunnen niet over de situatie oordelen aan de hand van dit verhaal vind ik. Jij ken haar al 10 jaar. Ga gewoon open eerlijk en persoonlijk een gesprek aan, mocht ze niet op je app reageren dan bel je haar toch gewoon?

Waarom is dat zo lastig, dat moet je toch wel kunnen na 10 jaar tijd met elkaar lijkt mij.

Ik vind 't altijd zo banketstaaf als mensen zeggen 't is MIJN paard, zij zorgt er zws ook met liefde voor. Ja jij betaald en beslist uiteindelijk ook over haar kom je er uiteindelijk niet uit, maar dat weet je zelf ook.

Het paard merkt 't ook niet hoor dat die van jou is, die is blij met de mensen die hij ziet :)

Ik vind dat mensen over het algemeen wat liever mogen zijn voor hun bijrijders. Goed gelijkwaardig in overleg is niks mis mee.

Nou heb ik toch even de berichten van TS teruggelezen, maar waar haalt ze dat akkefietje uit het verleden erbij dan?
Jij kunt het wel banketstaaf vinden als iemand zegt 'het is mijn paard' - maar alles wat TS daarmee wil zeggen is volgens mij dat het niet aan de bijrijder is om te bepalen waar het paard gestald staat, want hier en daar wordt wel een beetje geïnsinueerd dat de bijrijder de verhuizing ook al heeft moeten slikken en dus niets hoeft te doen, want zij heeft daar niet voor getekend. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Ze kan met alle liefde voor het paard gezorgd hebben, maar dat geeft haar nog geen beslisrecht.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

LB_ED
Berichten: 134
Geregistreerd: 12-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:45

Wauw, ik heb met verbazing zitten lezen.
Ik ben zelf ook een ‘bijrijder’ omdat ik momenteel niet in staat ben om een eigen paard te houden (tijdgebrek..).

Ik betaal niets en mag alles, uiteraard in overleg. Niets is te gek. Er zijn weinig mondelinge afspraken gemaakt maar het loopt gewoon super. Als ik op stal ben zorg ik voor de paarden en dat gaat verder dan poetsen en rijden. Uiteraard heb ik ook eens dagen dat ik minder tijd heb :o
Als ik een paard mag rijden van iemand voor niets dan is het minste wat je kan doen dat de paarden hun eten hebben, op de wei staan, de stal schoon is etc. En als ik zie dat er meer werk ligt, doe ik dat ook. 9 van de 10 keer zijn de stallen al gedaan, dan ga ik vegen. Is er al geveegd? Dan maak ik alle peeskappen schoon of ga ik met de ragebol rond, ga onkruid plukken of maak alle zadels en hoofdstellen schoon. Óók van de paarden die ik niet bijrijd of verzorg. Dit is toch echt het minste wat je kan doen.. als je niets kan/wil betalen maar wel een paard wilt rijden dan staat dit er minimaal(!) Tegenover.

Alleen zo kun je het toch samen doen?
Als ik een bijrijder voor een eigen paard zal hebben en die zou het weigeren om poep uit de wei te halen dan kon die meteen stoppen ook na 10 jaar.

Ps. Wij bellen ook zelden, bijna alles gaat via de app en dat werkt prima hoor :o

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 16:47

imaudy schreef:
Appje sturen: ik stop met jou als bijrijdster!
Simpel, je staat nu gewoon voor schut bij je stalgenoten.


Het maakt mij niet zo uit wat stalgenoten denken maar opmerkingen heb je al snel. Er zijn hier ook twee verzorgers die én de voerdienst én de mestdienst pakken voor de eigenaar en daarbij ook betalen en niet mogen buiten rijden dus zo’n onmens ben ik niet.

quintusgl

Berichten: 4447
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:54

Als ik al 10 jaar bijrijdster was en alles altijd netjes na ben gekomen en dacht dat de band tussen baas en mij goed zou zijn..... dan zou ik ontploffen als.ik dit lees.
Niet omdat ik dingen wel of niet moet doen, niet omdat ik wel.of niet betaal maar wel om het feit dat dit op bokt gegooid wordt, zonder eerst face to face te hebben besproken dat je dit zo stoort.
Niet netjes TS. Bijrijder of niet. Het is iemand die je al 10 jaar kent en altijd goed is geweest voor jouw en je paard (als ik het goed begrijp uit je posten)
(Ik ben zelf niet van de bijrijders bij mijn paard trouwens)

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:55

Ik vind het ronduit asociaal dat deze dame nergens op reageert! Ze is volwassene als je ergens mee zit kun je dat toch bespreken.

Doe wel en zie niet om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:55

Talietjuh schreef:
Ik vind het banketstaaf dat je een accefietje uit het verleden erbij haald in je verhaal. Ook zou ik het not done vinden dit verhaal op internet te zien mocht ik de bijrijder zijn. Wij kunnen niet over de situatie oordelen aan de hand van dit verhaal vind ik. Jij ken haar al 10 jaar. Ga gewoon open eerlijk en persoonlijk een gesprek aan, mocht ze niet op je app reageren dan bel je haar toch gewoon?

Waarom is dat zo lastig, dat moet je toch wel kunnen na 10 jaar tijd met elkaar lijkt mij.

Ik vind 't altijd zo banketstaaf als mensen zeggen 't is MIJN paard, zij zorgt er zws ook met liefde voor. Ja jij betaald en beslist uiteindelijk ook over haar kom je er uiteindelijk niet uit, maar dat weet je zelf ook.

Het paard merkt 't ook niet hoor dat die van jou is, die is blij met de mensen die hij ziet :)

Ik vind dat mensen over het algemeen wat liever mogen zijn voor hun bijrijders. Goed gelijkwaardig in overleg is niks mis mee.


Zo zeg, wat een nare post.

Er is enkel gezegd dat TS haar bijrijder vroeger geholpen heeft met een geschil met de toenmalige stalhouder, meer niet.

En verder het IS het paard van de TS en TS heeft meerdere malen aangegeven dat de bijrijder erg lief is voor het paard, dus je opmerking raakt kant nog wal.

En het paard zal ook vast blij zijn met de bijrijder, wordt ook niet anders beweerd, dus die sneer had je achterwege kunnen laten.

Verder is TS al tien jaar lief voor de bijrijder en heeft de bijrijder, zonder te betalen, klusjes te doen en op zelf gekozen dagen gezellig met haar vriendinnen kunnen rijden en anderen laten rijden op haar bijrijdpaard. Wat is daar niet lief aan.
Gelijkwaardig is het niet hoor, dan sta je overal 50/ 50 in immers ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 3 bezoekers