Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41581
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:31

anjali schreef:
_San87_ schreef:

Doet ze niet. Het gaat om het verkeerd berekenen van de btw.

Btw betekent Belasting toegevoegde waarde.Is dus een vorm van belasting.

Zij gaat alles betalen. Me dunkt dat ze mag wijzen op foutief berekenen van de btw.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:00

En toch raadt ik het af om zoiets te doen. Als je aan een boer zijn portemonnee gaat komen trek je aan het kortste eind.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:01

Sorry taalfout. Ik weet niet of een eenmaal geplaatst bericht nog bijgewerkt kan worden?

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:01

Wat wil je dan? Dat ze voor al die maanden opeens ten onrechte btw zit op te leggen? Dat is op zich wss al ongeveer een maand stalgeld.
Lijkt me logisch dat ze dat niet zomaar doet.

Eens het paard van haar is kan ze verhuizen als ze wil.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41581
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:39

anjali schreef:
En toch raadt ik het af om zoiets te doen. Als je aan een boer zijn portemonnee gaat komen trek je aan het kortste eind.

Wat een onzin. Het is een flink bedrag verschil, 21% of 9%. Tuurlijk zegt ze daar wat van, hij heeft een fout gemaakt, die fout hoeft zij niet te betalen, kom op hoor.

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:48

Ik heb net pas het hele topic doorgelezen. Jeetje wat een verhaal en wat zou het zijn fijn voor jou TS als je dit eindelijk achter je kan laten. En vooral ook verder kan gaan genieten van het paardje.

anjali schreef:
En toch raadt ik het af om zoiets te doen. Als je aan een boer zijn portemonnee gaat komen trek je aan het kortste eind.


Hier wilde ik toch wel even op reageren. Jij vindt dus dat als iemand toevallig het vervelend vindt als je aan z’n portemonnee zit (is niet alleen bij boeren zo denk ik?) je maar niets moet zeggen? En wat als je zelf €100,- meer in een winkel moet betalen dat je er dan maar niets van moet zeggen?

In dat geval... ik heb nog wel wat spullen te koop :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:17

anjali schreef:
En toch raadt ik het af om zoiets te doen. Als je aan een boer zijn portemonnee gaat komen trek je aan het kortste eind.

Als de boer gaat zeiken krijgt hij niks en moet hij zijn geld maar zien te halen bij die wat hem sowieso al niet betaald.
Deze verstandige meneer lijkt dat ook te begrijpen gezien hij akkoord gegaan is.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:26

Zerena schreef:
Ik denk dat de pensionhouder heel blij mag zijn met deze bijrijder.
Want met een beetje geluk is hij dan van zijn niet betalende pensionklant af.

Dit dus....
Als -toekomstige- eigenaar zou ik wel op zoek gaan naar een andere stal.
Dit hele verhaal heeft een naar bijsmaakje.
Bijrijder helpt hem af van een 'probleem', gaat hij nog verzorgkosten erbij verzinnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41581
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:27

En btw verkeerd berekenen. En het wordt zwart betaald.

Meh.

jenli88
Berichten: 64
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 13:34

anjali schreef:
Eerlijk gezegd zou ik not amused zijn als de bijrijder van een niet-betalende pensionklant mij op de vingers zou gaan tikken over mijn wel of niet betalen van belastingen.


Als hij van de stalprijs 205 250 maakt omdat de btw op de klant verekend moet dan mag er zeker wat van gezegt worden als hij dit niet goed berekend. Maargoed we zijn eruit gekomen gelukkig zonder ruzie of extreme discussie.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:37

anjali schreef:
Eerlijk gezegd zou ik not amused zijn als de bijrijder van een niet-betalende pensionklant mij op de vingers zou gaan tikken over mijn wel of niet betalen van belastingen.


Als je een fout maakt, kan je op de vingers getikt worden. Zo is het leven.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:47

Mag ik het dan apart vinden dat er bij de eventuele aankoop van een rijpaard echt moeilijkheden gemaakt worden over enkele tientjes,de betaling van een hoefsmid,etc? En nu is het arme dier ook nog kreupel volgens het laatste bericht van ts. Het zal bij echt benieuwen hoe dit gaat aflopen. Ik hoop niet ten koste van het paard.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:51

Enkele tientjes leest natuurlijk als heel weinig, maar 45 euro per maand en 4 maanden? achterstand, dan spreek je natuurlijk niet over enkele tientjes meer. ;)

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:00

Dames! Als ts stapelgek zou zijn op dit paard dan zou ze voor 4x45 euro hem toch niet achterlaten? Als je dat een probleem vindt om te betalen dan kun je je helaas geen eigen paard veroorloven en dat weet iedereen op Bokt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:02

anjali schreef:
Dames! Als ts stapelgek zou zijn op dit paard dan zou ze voor 4x45 euro hem toch niet achterlaten? Als je dat een probleem vindt om te betalen dan kun je je helaas geen eigen paard veroorloven en dat weet iedereen op Bokt.

Kom op. Wat een gezeik, BTW rekenen op zwart geld vind ik principieel een issue.
Ik zou dan zover durven gaan om eens bij de belastingscontreur/ een jurist te gaan horen hoeveel retentierecht hij überhaupt heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-04-20 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:02

Ik ben wel benieuwd of deze staleigenaar de BTW daadwerkelijk gaat afdragen... :$

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:04

Het is niet omdat je stapelgek bent op een paard dat je je gezonde verstand moet verliezen. Als iemand jou te veel aanrekent, mag je die persoon daar gerust op wijzen. Ik snap eigenlijk niet dat je dat niet begrijpt. :? Mag de stalbaas dan maar met bedragen rondgooien en vragen wat die wilt 'want je bent toch stapelgek op het paard'?

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:08

Het is al opgelost toch? Lijkt me overbodig om verdere discussie over te voeren :)

@ts weet je al wanneer het paard definitief van jou is? En heb je al het papierwerk al rond?

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:16

anjali schreef:
Dames! Als ts stapelgek zou zijn op dit paard dan zou ze voor 4x45 euro hem toch niet achterlaten? Als je dat een probleem vindt om te betalen dan kun je je helaas geen eigen paard veroorloven en dat weet iedereen op Bokt.


Dus omdat je stapelgek bent op een paard moet je alles maar klakkeloos accepteren?
Geloof niet dat het zo werkt.

jenli88
Berichten: 64
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 14:20

@Anjali Dit schuldbedrag gaat van de koopprijs af. Ik betaal een vast bedrag. Dus krijgt de eigenaar minder. Om ze beide akkoord te krijgen moest de schuld wel eerlijk berekend worden en ze gaan beide akkoord met het gemiddelde. Ze hebben elkaar niet gesproken. Ik heb bemiddeld tussen beide.

jenli88
Berichten: 64
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 14:28

miramii schreef:
Het is al opgelost toch? Lijkt me overbodig om verdere discussie over te voeren :)

@ts weet je al wanneer het paard definitief van jou is? En heb je al het papierwerk al rond?


Ik heb een contract en de stalbaas heeft ondertekend. De eigenaar moet ik nog mee afspreken. Per 1 mei zou ze van mij moeten zijn. Ivm de kreupelheid denk ik er wel over een kleine wijziging erbij te zetten dat mocht het uiteindelijk iets ernstigs zijn we de rekening misschien kunnen splitten. Dit kan dan ook weer van de koopprijs af. Het lijkt tot nu toe op een overbelasting. Ze loopt licht bewegingskreupel en alleen in draf en een kleine verdikking bij het spronggewricht. Het paard alsnog teruggeven heeft geen zin omdat ze dan weer in hetzelfde schuitje zit.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:35

anjali schreef:
Dames! Als ts stapelgek zou zijn op dit paard dan zou ze voor 4x45 euro hem toch niet achterlaten? Als je dat een probleem vindt om te betalen dan kun je je helaas geen eigen paard veroorloven en dat weet iedereen op Bokt.



Het is niet omdat je het geld hebt, dat je het maar moet rondstrooien en je moet laten oplichten. Correct is correct. Ik geef de TS gelijk. En verder vind ik deze reactie maar een zeer kromme denkwijze. Het gaat wss niet om een paar tientjes (dan nog!), maar om een 2 a 300'tje.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:41

He TS, Hoe gaat het nu? Ben heel benieuwd of het allemaal gelukt is.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Verzorgpaard maar eigenaar zorgt niet meer. Advies!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:23

Ik ben ook wel benieuwd.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:56

jenli88 schreef:
@Anjali Dit schuldbedrag gaat van de koopprijs af. Ik betaal een vast bedrag. Dus krijgt de eigenaar minder. Om ze beide akkoord te krijgen moest de schuld wel eerlijk berekend worden en ze gaan beide akkoord met het gemiddelde. Ze hebben elkaar niet gesproken. Ik heb bemiddeld tussen beide.



Netjes! Hoe staat het er nu voor? Is het allemaal gelukt?