[VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 11:17

weer even een update over de stippels

Wegens een operatie staan mijn doelen momenteel even stil.. ik mag vanaf komende week weer langzaam beginnen met 'iets' doen. helaas is het voor de eigenaar van Prettyboy de komende 6 weken niet mogelijk om te helpen met de paarden, en hij er zo van geniet om die paarden activiteiten samen te doen, afgesproken dat ik die weken gebruik om zelf op krachten te komen en af en toe kom knuffelen met de paarden.

met Prince Charming en mama Sierra gaat het goed. de kleine jongen is afgespeend en mama is (gelukkig) weer wat voller aan het worden. Prince is ook al zo groot (en dik) aan het worden <3


Afbeelding

Omdat ik niet kon rijden, hadden we laatst visite van de dochter van een collega van mij. ze wilde enorm graag eens komen rijden op Prettyboy.


Afbeelding

In maart komt er weer een vriendinnetje langs die ik heb leren kennen op Instagram. Zij gaat waarschijnlijk foto's maken van mij en de stippels. ik heb nooit iemand om me heen die dat kan doen _O-

in April verwachten we een veulen van mijn kwpn merrie. super spannend!

Verder kan ik niet wachten tot ik weer kan rijden. ik wil het lessen en trainen weer oppakken. ik mis het echt. ook vrijheidsdressuur wil ik graag gaan doen met Prettyboy


Lys_PPA

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:40

Leuk topic, wat heb jij een geluk dat je zo bezig mag zijn met deze knappe ruin van je buurman.
Ik heb laatst ook prijzen opgevraagd om te lessen bij Noor Tanger en ze vroeg 65 euro voor 3 kwartier. Echter nog niet langsgegaan omdat ik in de buurt ook een hele fijne instructrice heb die iets minder vraagt (50 euro per uur) en waar ik dus niet een half uur voor hoef te rijden.

Rij je verder ook nog op je eigen merrie (buiten de periodes dat ze drachtig is)?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 13:31

Dankje!!

jaa weetje, iedereen bepaald natuurlijk voor zichzelf wat ze willen uitgeven aan een les, en of ze het waard vinden. ik vind het persoonlijk te veel geld voor drie kwartier les. maar ik ga hier niet te ver op in, voor ik weer een boos berichtje krijg :x

momenteel rij ik niet op mijn eigen merrie ivm dracht. maar buiten de dracht om rij ik haar wel. ook recreatie en dressuur.

Lys_PPA

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:39

BlackBeautyZ schreef:
Dankje!!

jaa weetje, iedereen bepaald natuurlijk voor zichzelf wat ze willen uitgeven aan een les, en of ze het waard vinden. ik vind het persoonlijk te veel geld voor drie kwartier les. maar ik ga hier niet te ver op in, voor ik weer een boos berichtje krijg :x

momenteel rij ik niet op mijn eigen merrie ivm dracht. maar buiten de dracht om rij ik haar wel. ook recreatie en dressuur.


Dat is waar. Het ligt ook een beetje aan je rijniveau en ambities denk ik dan. Ik rij ook gewoon mee bij de vereniging voor n paar euro per jaar :) leer ik ook veel van.

Laat je haar elk jaar dekken? Ik ben ooit via via op je insta uitgekomen, denk vanwege dat schattige veulen, maar het kan ook vanwege de trekpaarden zijn (heb ik zelf ook een tijdje gereden om weer vertrouwen in het rijden te krijgen).

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 14:12

jaa precies. En het ligt natuurlijk ook aan of de les/instructeur bij jou en je doelen past.

Bij een vereniging lijkt mij ook heeel leuk! is vaak niet zo duur, je leert er mensen kennen, en die organiseren vaak nog leuke activiteiten naast de lessen.

in welke omgeving woon je als ik vragen mag? mag ook PB.

of ik haar elk jaar laat dekken.. tja... dit gaat haar 3e veulen worden. of ik haar komend jaar laat dekken ben ik nog niet aan uit. ik vind het een enorm mooie hobby. niks is zo mooi om te waken en dan uiteindelijk het veulen geboren zien worden. maar aan de andere kant, ik kan niks met vrienden vast zetten omdat alles afhankelijk is van mijn merrie. en na veel weken iedere nacht om het uur gaan kijken is best wel slopend.

trekpaarden zijn echt nog steeds een van mijn favoriete paarden. ondanks dat ze zo groot zijn, zijn ze echt de liefste paarden die er bestaan. ga je toevallig ooit naar de nationale keuring die om het jaar in de Peelbergen is? dat is echt een aanrader om eens te zien. wij doen er ook altijd aan mee

Lys_PPA

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:20

Ik stuur wel even een PB

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-20 15:02

De eigenaar van Prettyboy is weer in de gelegenheid om samen met mij met Prettyboy bezig te zijn!!! dus hopelijk is het morgen mooi weer, dan wil ik weer voor het eerst na ruim 3 maanden paardrijden *\o/*

luna_24

Berichten: 5
Geregistreerd: 28-02-20

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:30

Super leuk en knap paard! <3

Heb je nog gereden? *\o/*

Dream tomorrow live today

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-20 17:48

Die dag helaas niet! Ik heb vanmiddag een buitenrit gemaakt van 1,5 uur! De buurman is gezellig op de fiets meegegaan

Afbeelding

Afbeelding

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-20 11:19

Vandaag heeft Sierra een veulen gekregen! Helaas zonder stippen... het is een prachtig merrieveulen:

Afbeelding

Ook ben ik even bij Prince Charming gaan kijken. Hij groeit zo hard... volgens mij begint hij ook op zijn borst door te kleuren. ik zie door de zwarte vacht stippen doorkomen, en witte haren.


Afbeelding

Ik moet nog twee weken scriptieschrijven, daarna ga ik weer beginnen met mijn doelen: lessen en vrijheidsdressuur.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-20 20:58

Vandaag weer voor het eerst gereden met Prettyboy. Het was zoals altijd: opstappen en wegrijden.


Afbeelding

Er zijn plannen om hem te beleren voor de wagen!

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:23

Wat leuk om jullie te zien! Ik volg jullie al wel via bokt en zou het leuk vinden om wat vaker wta te lezen van jullie!
Ook ben ik wel benieuwd naar het veulen van zijn moeder... Dat blijkt namelijk een kleinkind van mijn merrie te zijn nu.
Mijn merrie is namelijk de moeder van armani (waar jullie nu dus een veulen van hebben lopen) en vind het ook leuk om (klein)kinderen te volgen van mijn merrie :D

Prettyboy is echt een plaatje overigens :wow: <3

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-20 06:58

ahh super bedankt! heb je een foto van je merrie? ik ben wel benieuwd naar de moeder van Armani!

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:14

BlackBeautyZ schreef:
ahh super bedankt! heb je een foto van je merrie? ik ben wel benieuwd naar de moeder van Armani!


Die heb ik zeker
Afbeelding

Afbeelding
(de rechter uiteraard)

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-20 08:38

wauw wat een mooie dame zeg!!! ze oogt groot, hoe groot is ze? wat is haar leeftijd? Mag ik vragen wat je met haar doet? <3 <3 <3

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:45

BlackBeautyZ schreef:
wauw wat een mooie dame zeg!!! ze oogt groot, hoe groot is ze? wat is haar leeftijd? Mag ik vragen wat je met haar doet? <3 <3 <3


Ze heet shoeby (shetan's Zubaidah officieel) en ze is 14 jaar oud. Ze is +-170 hoog en behoorlijke grootramige tante <3
Ze heeft een heel erg lief en zacht karakter, ietswat eenkennig. Ze is wel wat snel nerveus en op haar teentjes getrapt, een echte dame zeg maar.
Ze is tussen de andere paarden wel heel onderdanig, staat echt laagste in rang bij onze groep.

Wij proberen haar nu drachtig te krijgen en wachten nu op de 18 dagen scan.
Verder is het de bedoeling dat ik haar recreatief ga rijden. Wedstrijdsport wil ik opzich wel maar denk dat ikzelf niet geschikt ben om dat te gaan doen... Ben te zenuwachtig en te gefocust op resultaat wat resulteerd in teveel willen doen en onbewust het paard teveel vragen waardoor we hoogstwaarschijnlijk gaan botsen... Altijd al zo geweest bij mij... Dus wedstrijden zijn we (voorlopig) niet van plan
Afbeelding
Hoewel ze de trainin best lekker opgepakt had.. Ze staat nu tijdelijk stil om haar zo min mogelijk stress te bezorgen nu we haar drachtig proberen te krijgen... Op boventande foto is z +-4 weken onder het zadel

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-20 07:57

Wauw wat een super gaaf paard hoor!

Weet je ondertussen al of ze drachtig is? ik blijf graaag op de hoogte!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 16:14

Wat groeit Prince Charming hard zeg.... we beginnen ons steeds meer af te vragen of hij door gaat kleuren. Op zijn hoofd lijken er stippen door te komen, zo ook op zijn borst.


Afbeelding

juniper

Berichten: 1561
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:07

Ik ben benieuwd of er nog updates zijn!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 12:30

ik heb sinds 3 weken mijn eigen merrie weer terug. Met haar ben ik nu dressuurmatig aan het trainen en in de bossen lekker wat aan het rijden.

Afbeelding

ik ben normaal niet zo van het plaatsen van rij-foto's... ik ben slechts een recreatieve ruiter en mijn merrie heeft nooit nagefelijk hoeven te lopen bij de vorige eigenaar. Zaphir en ik reden voorheen ook altijd alleen bosritten en de laatste 3 jaar niet ivm het feit dat ze drachtig was of een veulen had. Nu heb ik besloten dat ik toch wel wat wil trainen omdat ik het leuk vind om een doel te hebben. Een vriendin van me geeft ons wekelijks les. Dit was de eerste training dat we nagefelijk rijden gingen oefenen, ik ben toch wel echt trots op dit resultaat!!

tips zijn altijd welkom.. maar formuleer ze alsjeblieft niet hatelijk want we doen kei hard ons best.

Ik mocht vorig weekend een weekend op de paarden van mijn buurman passen. Prettyboy stond met een ander paard in een andere wei, gescheiden van de merries met veulens. Toen ik ze kwam voeren, stond de deugeniet bij de merries met veulens.. Natuurlijk keek hij heel onschuldig alsof er niks aan de hand was.

Hier een foto van de inbreker:

Afbeelding

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 09:37

Gister een buitenritje gemaakt. Mijn buurman ging op de fiets mee. We zijn twee uurtjes weggeweest en al die tijd gezellig gekletst.

Het bizarre aan Prettyboy is dat hij niet bang is van verkeer, maar bijvoorbeeld markeringen op de weg is dan weer echt suuuuper eng. Prettyboy heeft het gister één keer op een rennen gezet omdat de koeien in de wei op ons af gerend kwamen. Dat was wel even een eng momentje.


Afbeelding

Afbeelding

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 13:44

Dit weekend een mooie foto gemaakt van Prettyboy en zijn eigenaar


Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:39

Ik zag hem op instagram, inderdad een erg mooie foto! Dat herfstlicht met die mooie gestippelde vacht <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-20 13:42

dankjewel! <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-21 20:56

PrettyBoy heeft er een zusje bij!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers