Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 16:15

Beste Bokkers,

Zoals de titel al zegt is er eigenlijk wel vraag naar verzorgers die niet willen/het niet belangrijk vinden om te rijden maar toch wel het liefst een wat grotere pony/paard willen verzorgen.

Ik zelf heb vaak namelijk het gevoel dat er hier niet echt vraag naar is in het algemeen of verschilt dit per regio? Ook heb ik vaak het gevoel dat mensen vaak als ze een wat grotere pony/paard hebben dat ze opzoek zijn naar een verzorger die wel wilt rijden of is dit ook heel erg verschillend van eigenaar tot eigenaar?

Daarnaast krijg ik vaak het gevoel dat jongens die een verzorgpaard zoeken er veel moeilijker er 1 vinden dan meiden? Dit omdat ik vaak het gevoel krijg dat sommige eigenaren denken dat jongens niks van paarden afweten. Of is dit iets wat ik denk maar eigenlijk niet klopt? (Ik ben zelf namelijk een jongen)

Bedankt voor het lezen!
En ook alvast bedankt voor de mensen die reageren!

Santo

The scars that you can’t see, are the hardest to heal


Sintara

Berichten: 7374
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:17

Oh ik denk dat dat best goed moet kunnen! Vooral als je wel bereid bent om wat klusjes te doen enzo ;)

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:17

Ik denk dat er juist meer vraag is naar verzorgers die niet willen rijden, dan naar verzorgers die juist wel willen rijden.

Vaak willen mensen de training zelf op zich houden, maar vinden het toch fijn om een verzorger te hebben die wil longeren, wandelen, poetsen en andere dingen.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Sure_lee

Berichten: 10382
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:18

Ik denk dat mensen dat best wel willen maar er geen advertentie voor plaatsen.

Heb zelf bijvoorbeeld 3 paardjes en er zou best een verzorgster mogen komen die niet wil rijden.
Maar dan moet ik echt tegen zo iemand aanlopen.

Anoniem

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:24

Waar plaats je je advertenties, en wat zet je erin? Het zou zomaar kunnen dat die niet helemaal duidelijk zijn?
Ik denk dat er op zich genoeg mensen zijn die een verzorger voor grondwerk, wandelen en verzorging erg leuk zouden vinden voor hun paard. Een mogelijk struikelblok is dat de meeste grote paarden die niet meer bereden worden 'grondwerkpaard' zijn geworden door blessures en lichamelijke problemen waardoor ze niet meer rijdbaar zijn. Dan moet het grondwerk/longeren vaak ook met wat meer beleid gedaan worden dan gewoon wat rondslingeren, dus ik zou benadrukken dat je ook graag les wilt nemen in grondwerk/longeren van de eigenaar of een instructeur waar de eigenaar blij van wordt. Dat zou mij als eigenaar ook meer vertrouwen geven in hoe serieus iemand is qua training.

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 16:30

xyzutu2 schreef:
Waar plaats je je advertenties, en wat zet je erin? Het zou zomaar kunnen dat die niet helemaal duidelijk zijn?
Ik denk dat er op zich genoeg mensen zijn die een verzorger voor grondwerk, wandelen en verzorging erg leuk zouden vinden voor hun paard. Een mogelijk struikelblok is dat de meeste grote paarden die niet meer bereden worden 'grondwerkpaard' zijn geworden door blessures en lichamelijke problemen waardoor ze niet meer rijdbaar zijn. Dan moet het grondwerk/longeren vaak ook met wat meer beleid gedaan worden dan gewoon wat rondslingeren, dus ik zou benadrukken dat je ook graag les wilt nemen in grondwerk/longeren van de eigenaar of een instructeur waar de eigenaar blij van wordt. Dat zou mij als eigenaar ook meer vertrouwen geven in hoe serieus iemand is qua training.


Op dit moment heb ik alleen een advertentie staan op bokt (binnenkort ook 1 op Instagram), wat ik er normaal gesproken inzet, is mijn leeftijd, een beetje hoe ik ben kwa karakter. Wat ik ongeveer zoek, en wat ik met het paard/pony eventueel zou willen doen, de omgeving waar ik het zoek, dat ik ook bereid ben klusjes te doen, en dat soort dingen, ik kan eventueel de advertentie doorsturen naar u? Maar u kunt ook bij mijn advertenties via mijn profiel kijken zodat u het kunt lezen en misschien nog wat verbeter punten kunt geven

The scars that you can’t see, are the hardest to heal

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 16:33

En ook alvast bedankt tegen de mensen die gereageerd hebben!

Sure_lee jammer dat huizen voor mij een beetje ver is (woon zelf naast dordtrecht) anders had ik eventueel graag willen helpen

The scars that you can’t see, are the hardest to heal

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:39


Voor altijd verpest met het zwarte-parel-virus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:54

Ik vind de advertentie er prima uitzien. Het enige wat ik mis is hoeveel/op welke dagen je zou kunnen langskomen en hoeveel uur je per dag te besteden hebt.
Aangezien rijden voor jou niet belangrijk is zou ik je gewicht en lengte niet vooraan in de advertentie plaatsen maar helemaal onderaan, bijvoorbeeld met de mededeling: ik ben in principe alleen geinteresseerd in grondwerk, maar als rijden voor de gezondheid van het paard echt noodzakelijk is, dan zijn dit mijn gegevens: lengte / gewicht / aantal jaren rij-ervaring.

Aangezien grondwerk erg veel stromingen kent zou ik er ook bij zetten dat je altijd bereid bent om les te nemen van (de instructeur van) de eigenaar. Sommige mensen verstaan onder grondwerk namelijk Parelli, andere clickertraining, weer andere klassieke dressuur aan de hand, Monty Roberts en ga zo maar door.
En nog een detail: bij vrijheidsdressuur zou ik vermelden dat je vrijheidsdressuur alleen in overleg met de eigenaar zal doen. Vrijheidsdressuur heeft namelijk een slechte naam gekregen door pennymeisjes die hun verzorgpony zonder overleg met de eigenaar leren steigeren enzovoorts, dus ik zou even benadrukken dat jij hier serieuzer in bent. :)

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4688
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:55

Ik vind een verzorger/ster die het rijden niet op de eerste plaats heeft staan juist heel belangrijk.
Mijn mening is dat aandacht belangrijker is dan gereden worden.
(Natuurlijk moeten ze wel lekker los in de paddock enzo)

En zo heb ik ook altijd een advertentie gezet als ik zocht voor verzorging voor mijn paard(en).

en of de verzorger een man/vrouw/transgender is, maakt mij echt geen drol uit.
Zolang diegene maar goed is voor mijn paarden.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:01

ooh absoluut, maar ik heb juist de indruk dat iedereen alleen maar wil rijden.

Ik heb lang gezocht naar iemand die een drachtige merrie wilde verzorgen, maar heeft lang geduurd voor ik iemand vond.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:02

Ik zou graag iemand vinden die niet wil rijden,
De oudste in de kudde is nog maar 2 hier!!
Maar wandelen poetsen ect zou ik leuk vinden als er soms iemand wil helpen :)

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 17:04

xyzutu2 schreef:
Ik vind de advertentie er prima uitzien. Het enige wat ik mis is hoeveel/op welke dagen je zou kunnen langskomen en hoeveel uur je per dag te besteden hebt.
Aangezien rijden voor jou niet belangrijk is zou ik je gewicht en lengte niet vooraan in de advertentie plaatsen maar helemaal onderaan, bijvoorbeeld met de mededeling: ik ben in principe alleen geinteresseerd in grondwerk, maar als rijden voor de gezondheid van het paard echt noodzakelijk is, dan zijn dit mijn gegevens: lengte / gewicht / aantal jaren rij-ervaring.

Aangezien grondwerk erg veel stromingen kent zou ik er ook bij zetten dat je altijd bereid bent om les te nemen van (de instructeur van) de eigenaar. Sommige mensen verstaan onder grondwerk namelijk Parelli, andere clickertraining, weer andere klassieke dressuur aan de hand, Monty Roberts en ga zo maar door.
En nog een detail: bij vrijheidsdressuur zou ik vermelden dat je vrijheidsdressuur alleen in overleg met de eigenaar zal doen. Vrijheidsdressuur heeft namelijk een slechte naam gekregen door pennymeisjes die hun verzorgpony zonder overleg met de eigenaar leren steigeren enzovoorts, dus ik zou even benadrukken dat jij hier serieuzer in bent. :)

Heel erg bedankt! Ik zal het gaan aanpassen!

Saskia_D schreef:
Dag Santo, zie het topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=100&t=1951230
Hier worden regelmatig paarden 'aangeboden' die om wat voor reden dan ook niet meer bereden worden. Wellicht dat je hier iets in jouw omgeving kan vinden? Of hier een oproepje kan plaatsen?

En bedankt ik zal zeker eens op de topic rond blijven kijken en heb ook al een oproepje neergezet!

The scars that you can’t see, are the hardest to heal

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:04

Jammer dat Antwerpen ook te ver is,hier had je ook zo mogen komen hoor.
Ik heb juist het tegenovergestelde gehad.Ik had een bijrijder en toen mijn paard ziek was en ik apte dat ze ziek was kreeg ik terug,dus ik kan niet rijden?Dus ik app terug nee maar je bent welkom om te knuffelen of poetsen.Dus antwoorde ze nee dan kom ik een andere keer wel.Onder tussen was het paard zo ziek geworden dat we zemoesten laten inslapen,Dus ik stuur een apje dat het paard overleden is en waaraan,krijg ik een app terug,Vervelend .Ja dat was het op zijn minst :') Nooit meer wat van haar gehoord,ik dacht nochtans dat het een aardig kind was.

Dus dan liever iemand die alleen verzorgen wil als iemand die enkel rijden wilt.

anjali
Berichten: 15015
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:14

Ik zie in mijn omgeving juist dat verzorgers\bijrijders afhaken als ze niet meer kunnen\mogen rijden. Bijv. het paard krijgt een peesblessure en moet lange tijd op rust. Dan komen ze niet meer opdagen.....

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 17:17

Silly1972 schreef:
ooh absoluut, maar ik heb juist de indruk dat iedereen alleen maar wil rijden.

Ik heb lang gezocht naar iemand die een drachtige merrie wilde verzorgen, maar heeft lang geduurd voor ik iemand vond.


anjali schreef:
Ik zie in mijn omgeving juist dat verzorgers\bijrijders afhaken als ze niet meer kunnen\mogen rijden. Bijv. het paard krijgt een peesblessure en moet lange tijd op rust. Dan komen ze niet meer opdagen.....


beatje schreef:
Jammer dat Antwerpen ook te ver is,hier had je ook zo mogen komen hoor.
Ik heb juist het tegenovergestelde gehad.Ik had een bijrijder en toen mijn paard ziek was en ik apte dat ze ziek was kreeg ik terug,dus ik kan niet rijden?Dus ik app terug nee maar je bent welkom om te knuffelen of poetsen.Dus antwoorde ze nee dan kom ik een andere keer wel.Onder tussen was het paard zo ziek geworden dat we zemoesten laten inslapen,Dus ik stuur een apje dat het paard overleden is en waaraan,krijg ik een app terug,Vervelend .Ja dat was het op zijn minst :') Nooit meer wat van haar gehoord,ik dacht nochtans dat het een aardig kind was.

Dus dan liever iemand die alleen verzorgen wil als iemand die enkel rijden wilt.


Ik vind dat persoonlijk zo’n onzin alsof paarden alleen maar leuk zijn als je mag rijden? In mijn ogen is het juist het leukst om een band met het paard te hebben om ze lekker te verwennen en zulk soort dingen.

The scars that you can’t see, are the hardest to heal

Sweetgirl1
Berichten: 4541
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:47

Ik ben een amazone die net zo blij wordt van " tuttelen ", borstelen, knuffelen, wandelen, longeren enz als van wel rijden. Maar staat bij mij niet boven aan. Heb ook een shet verzorgd en ben 166 lang dus rijden gaat niet.

Rust Zacht Anouk, 2 Januari 2012
Rust Zacht Natasja, 22 April 2014
Rust Zacht Roxy, 30 Juli 2015

SaphiraR
Berichten: 266
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 17:58

Ja zeker wel! Ik was destijds opzoek voor een verzorgster voor een 3 jarige nog niet ingereden tinkerruin. En zocht ook echt iemand die lekker met hem wou tutten, wandelen, grondwerken en eventueel longeren.

Ik heb ondertussen iemand gevonden die goed met hem is en hem met met zo veel zorg en liefde doet als dat ik hem altijd heb gedaan(en nog steeds doet).

Nou moet ik zeggen dat ik het juist lastig vond iemand te vinden waarbij rijden geen prioriteit was.

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:10

Ik denk dat er zeker vraag naar is!

Ik heb juist het idee dat veel mensen die opzoek zijn naar een verzorg/lease pony/paard graag willen rijden. Natuurlijk is dat ook leuk, maar het is niet het belangrijkste. Tenminste vind ik.

Ik vind je advertentie erg netjes en overzichtelijk!

Ik heb geen idee of het bij jongens anders is dan bij meiden. Denk dat dat wel mee valt. Sommige mensen zoeken wel iemand rond ongeveer dezelfe leeftijd, of juist vanaf een bepaalde leeftijd.

Ik vind zelf een groot verantwoordelijkheids gevoel belangrijk. Kan me voorstellen dat sommige eigenaren het een beetje spannend vinden, denk dat dat bij heel veel wel zo zou zijn.

Ik zou het zelf ook een beetje moeilijk vinden om een beetje controlle uit de handen te geven. Maar gezien rijden bij jou niet bovenaan staat, vind je misschien wel snel iets!

In ieder geval veel succes met het vinden van een leuke pony of een leuk paard :)

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:14

Ik deed in het begin niet anders, ik wou eigenlijk niet meer rijden na een grote val gemaakt te hebben op een stal. maar eens ik de pony die ik nu verzorg goed kende vroeg de eigenaresse of ik er toch niet eens op wou gaan zitten.

Ik geniet evenveel van stallen mesten en gewoon spelen in de wei met die pony als dat ik er mee ga wandelen buiten, maar ze bestaan dus wel ;) Mijn vorige verzorgpaard was berijdbaar maar ik heb nooit echt zo de drang gehad om te rijden, er zijn genoeg leuke andere dingen die je kan doen naast rijden vind ik.

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:15

Wat je ook kunt doen is een advertentie plaatsen in een Facebook groep. Aangezien je in zuid Holland woont heb je bijvoorbeeld de groep 'verzorgers / bijrijders gezocht zuid holland' als ik het goed zeg. Met zo'n groep heb je vaak een heel groot bereik en volgens mij is er ook best wel vraag naar verzorgers die niet willen rijden!
Laatst bijgewerkt door Sylver op 12-02-19 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Suzan_bobar

Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:22

Ik zou graag zo iemand willen hebben. Eentje die wat poetst en knuffelt, evt wandelen, spelen enzo met de paarden. Net even wat meer aandacht geven voor dat soort zaken. Als je nog iemand weet in de omgeving Emst (Zwolle-Apeldoorn) graag

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:25

Volgens mij heb jij mij kortgeleden gebeld voor mijn 3 pony's?

Ik vind het gewoon echt te leuk om het zelf te doen dus ik heb helaas geen verzorger nodig.

Dat heeft er absoluut niets mee te maken dat je niet wil rijden of dat je een jongen bent hoor!

Ik zal mijn oren open houden, mocht ik wat voor je weten dan hoor je dat!

~Turbohoof Solutions ~

Niobe

Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:27

Oh bestaat dat? Daar had ik eerlijk gezegd ook niet bij stilgestaan, zo iemand zou ik ook fijn vinden voor mijn paard :=

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: Is er vraag naar een verzorger die niet wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:52

Er is zeker vraag naar! Ik zoek al tijden naar iemand die vrijwel alles mag en kan doen, behalve rijden. Althans niet alleen want mijn paarden hebben een flinke gebruiksaanwijzing.

Helaas buiten je regio, je vindt ongetwijfeld een leuk paard en dito eigenaar :-)

Ik heb onlangs besloten, dat ik de harde weg ontwijk. Dus blijf ik lopen door de sloten,
Het liefst in zeven tegelijk..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse en 23 bezoekers