Verzorg pony of lease pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
PONYLOVER333
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-08-13

Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 10:46

Hoii, ik ben een meisje dat al geel lang naar een verzoeg pony of lease pony opzoek is. Maar. Het mag niet te duur zijn. Dat is erg lastig want het kost bijna alrijd wel zon 75 tot 150 euro. Wat voor een lease pony of verzorg pony hebben jullie? Wat doen jullie er allemaal mee? En hoevaak komen jullie?


leval1

Berichten: 127
Geregistreerd: 15-01-13
Woonplaats: Bunnik

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:51

ik heb momenteel een verzorgshetlander die ik als eigen mag beschouwen.
de shetlander is van 2 kleine meisjes die eigenlijk niet zo goed weten hoe ze er mee om moeten gaan inruil voor dat ik haar verzorg en echt alles mag doen met haar wanneer ik wil en er ook heen mag wanneer ik wil help ik 1 keer n de week die meisjes (betaal er dus niks voor)
ben momenteel wel al een tijdje op zoek naar een eventueel bijrijdpaard maar heeft geen haast en zou daar dan max 30 euro voor mogen betalen (niet erg veel maar niet zoveel aan te doen)

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:58

Ik heb een bijrijd pony, waarvoor ik niks hoef te betalen om te mogen rijden.
De eigenaar betaald een deel mee aan mijn lessen (want ze zijn nogal prijzig)
En hij brengt me naar wedstrijden, clinics, het bos, of als het vies weer is naar een binnenbak (30 min. Met de auto)
Die man is hartstikke aardig, en ik ben de enige die op die pony rijd.
Wel moet ik 300 per jaar aan de vereniging, en 57 euro per jaar aan een startpas betalen.

Maar een verzorg pony en een lease pony, is een vrij groot verschil.
Een verzorg pony, die verzorg je, en je rijd er niet mee.
Een lease pony die huur je, om er mee te mogen rijden.
Als je op de manege een maand lang een pony least, ben je ook zo'n 200/300 euro kwijt, dus dat is meer als een lease pony van een eigenaar.

noaenkelly
Berichten: 441
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:53

Ik heb een verzorgpony waar ik niet voor hoef te betalen. Ik mag er wel op rijden dus iets meer dan verzorgpony. Weet niet goed hoe het dan heet. Ik vindt het zelf prettig maar ik help de eigenaar natuurlijk wel mee met klusjes en al. Ook is ze er blij mee dat haar paard gereden wordt want ze heeft er zelf geen tijd voor. Ik ga niet op wedstrijd of zo. Ik mag wel komen wanneer ik wil. Hoef geen dag af te spreken. Het is denk ik vooral belangrijk dat je goed met de eigenaar overweg kan. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

❤️DIERENVRIEND❤️

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:56

Wat voor een lease pony of verzorg pony hebben jullie? Een d-pony arabier x onbekend
Wat doen jullie er allemaal mee? Ik mag eigenlijk alles wel doen, ze mag binnenkort zelfs hier aan huis staan. Nu doe ik af en toe helpen uitmesten met de stal/wei, longeren, grondwerk, af en toe rijden, borstelen etc.
En hoevaak komen jullie? Ik probeer elke dag te gaan. :j

Ik hoef niks te betalen maar soms help ik wel met uitmesten omdat ik dat wel zo aardig vind en ook helemaal niet erg om te doen.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 05-01-14 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xCaylee

Berichten: 35
Geregistreerd: 07-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:57

ik rij een fries bij naja ben eigenlijk bijna de enigste die erop rijd en betaal wel 75 euro in de maand maar mag het als mn eigen paard beschouwen ik ga in overleg naar stal om te rijden maar langs gaan mag altijd mag er mee doen wat ik wil!

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:01

Mijn verzorgpony kan ik eigenlijk geen verzorgpony meer noemen. Ik betaal er niks voor. Maar ik moet zelf uitmesten, voeren, spullen onderhouden. Ik mag zelf weten in welk land ze staan, wanneer ze op stal gaan en of ze op stal staan. Maar voor bijv. wedstrijden moeten we de inenting zelf betalen en regelen. Als ze pony ziek is moeten we het zelf aangeven en zelf de dierenarts regelen. Alleen de DA is niet op eigen kosten :). Ik vind het echt een droomadres :j
Maar okee. Is jou vriendin al bij deuren langs geweest ? Want zo ben ik er ook aan gekomen :Y)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

anneroxanne
Berichten: 150
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: in Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:04

Ik betaal 75 euro per maand, mag zo vaak rijden als ik wil, betaal er ook nog les bij, maar ze de eigenaren brengen me wel altijd en ook naar wedstrijd.

joafan2003
Berichten: 422
Geregistreerd: 03-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:08

Verschil is eigenlijk met een verzorgpony de eigenaar jou kan bellen en zeggen dat ze aankomende week de pony/paard zelf doen zonder dat je inruil daarvoor andere dagen de pony/paard mag verzorgen.

Met een lease pony/paard als de eigenaar een dag zelf wil rijden waarop je pony/paard least dan gaat dit in overleg, want het is eigenlijk jouw dag en dan kan die dag/dagen ingehaald worden.

Voor allebei geld meestal dat je je lessen, wedstrijden, vervoer van/naar wedstrijden/lessen en zo zelf betaald.

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:19

joafan2003 schreef:
Verschil is eigenlijk met een verzorgpony de eigenaar jou kan bellen en zeggen dat ze aankomende week de pony/paard zelf doen zonder dat je inruil daarvoor andere dagen de pony/paard mag verzorgen.

Met een lease pony/paard als de eigenaar een dag zelf wil rijden waarop je pony/paard least dan gaat dit in overleg, want het is eigenlijk jouw dag en dan kan die dag/dagen ingehaald worden.

Voor allebei geld meestal dat je je lessen, wedstrijden, vervoer van/naar wedstrijden/lessen en zo zelf betaald.

Hier ben ik het niet zo mee eens..
Bij een lease pony hoeft de eigenaar er niet zelf op te rijden. En ik vind je beschrijving over een verzorgpony een beetje onduidelijk :o?

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:22

Ik heb twee verzorgpony's waar ik alles mee mag doen wat ik wil. Ik betaal de brokken, de spullen etc.

En mijn zusje en ik hebben ook een leasepony, maar die is vooral voor mijn zusje.
Wij hoeven daar niks te doen, alleen te rijden.

sensemonarch

Berichten: 56
Geregistreerd: 09-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:25

Mijn "lease" paard is een kwpn-er, ik betaal er niks voor. Ik rijd en mest hem zo'n 4 keer per week, ik ben de enige die hem verzorgd (eigenaresse woont 2 uur verder) , en mijn lessen worden betaald. Verder mag ik zo vaak naar hem toe als ik wil :)
Dit doe ik sinds een half jaar, hier voor heb ik 3.5 jaar 2 pony's gehuurd waar ik 60 euro per maand voor betaalde en dan 3 keer mocht komen rijden

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:47

Ik lease een klein paard op manege VarioHippiQue in Velsen Zuid.
Ik lease hem 3 dagen in de week en ik betaal €225,- per maand aan leasekosten. De hoefsmidkosten etc.. hoef ik niet zelf te betalen, tenzij ik hem op ijzers wil laten lopen.
Ik heb 2x per week groepsles. Als ik een les afzeg, mag ik in een andere groepsles inhalen of een keertje vrijrijden. Voor 2 afgezegde groepslessen, mag ik ook 1 priveles rijden.

Ik rijd 2x per maand KNHS wedstrijden en hoef daar niks extra's aan de manege zelf voor te betalen.. Wel natuurlijk het lidmaatschapsgeld en startgeld. Maar geen extra huurkosten, want zondag is een van mijn lease dagen.

Ik mag helaas geen zelfstandige buitenritten maken (heb geen ruiterbewijs) en mag niet zelf springen.

Ik mag misschien minder dan op andere maneges/stallen waar geleased kan worden, maar ik leer wel enorm veel! :D

F13+1

Martine

Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:55

WD-V -> VP

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

joafan2003
Berichten: 422
Geregistreerd: 03-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:58

Eline_S_S schreef:
joafan2003 schreef:
Verschil is eigenlijk met een verzorgpony de eigenaar jou kan bellen en zeggen dat ze aankomende week de pony/paard zelf doen zonder dat je inruil daarvoor andere dagen de pony/paard mag verzorgen.

Met een lease pony/paard als de eigenaar een dag zelf wil rijden waarop je pony/paard least dan gaat dit in overleg, want het is eigenlijk jouw dag en dan kan die dag/dagen ingehaald worden.

Voor allebei geld meestal dat je je lessen, wedstrijden, vervoer van/naar wedstrijden/lessen en zo zelf betaald.

Hier ben ik het niet zo mee eens..
Bij een lease pony hoeft de eigenaar er niet zelf op te rijden. En ik vind je beschrijving over een verzorgpony een beetje onduidelijk :o?



Ik heb zelf een verschillende lease pony's gehad van verschillende eigenaren= die leasde ik 2 a 4 dagen per week, de andere dagen deed de eigenaar de pony zelf. Had de eigenaar zin om op een van mijn dagen te rijden dan gingen we een dag ruilen.

Heb 2 verzorgpony's gehad, die deed ik 3 dagen per week, wanneer de eigenaar zin had om de pony op een of meerdere van mijn dagen te rijden dan belde zij mij en zei dat ze zelf de pony ging doen en dan kreeg ik daar geen andere dagen voor terug.

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:59

een paard huren voor 75 euro in de maand is echt niet duur, althans hier in de omgeving...
hier betaal je al snel 300 euro per maand.

PONYLOVER333
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 20:10

Bedankt iedereen! Nu ben ik al een stukje dichterbij :P

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:53

Ik heb 2x een lease paardje/pony gehad:

De eerste (Juno):
Juno stond bij mij om de hoek, Ik mocht er zo vaak op rijden als ik wilde. Ik kon heb beschouwen als mijn eigen pony en was de enige die er op reed. s'morgens voerde mijn moeder (in het weekend deed ik dit zelf) hem Muesli (die we zelf betaalde). Ik voerde hem in de middagpauze(zat nog op de lagere school) brokken en de eigenaar voerde hem s'avonds. Dit veranderde toen hij ander soort voer kreeg. We betaalde 50,- p/m voor hem.

De Tweede(Floor):
Toen ik begon was het mijn verzorgpaard en reed ik 2x in de week op haar. Ik en de eigenaresse reden er beide op. Toen ze verkocht zou gaan worden, zijn we begonnen met haar te leasen. Toen reed ik 3x in de week op haar waaronder 1x in de week ging ik op bosrit. We betaalde 40,- p/m voor haar.

Bij werd er gemest als ik er was en heb ik geen lessen mee gehad.

Tussen door heb ik nog een aantal verzorgshetjes gehad. Hier hoefde ik niks voor te betalen en kon ik zelf bepalen wanneer ik er naartoe ging.

Nu heb ik een bijrijdpaard waar ik niks voor hoef te betalen. Ik kom er 3 keer (heb 2x les) in de week. Ik zit verplicht bij de pony club en moet het lidmaatschap zelf betalen, Ook de wedstrijden moeten door mijzelf betaald worden. Mesten etc. hoeft bijna niet.(komt ook omdat we met zijn 3en zijn daar)

Hopelijk heb je er wat aan!

A smile is the prettiest thing you can wear!

kaai
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-12-13

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:21

Met een verzorgpony ben je een hulp. Per eigenaar verschilt wat de 'regels' zijn.

Leasen is eigenlijk het huren van een pony. Vaak is het dan 'jouw' pony, omdat je er ook voor betaald.

Ik heb zelf alleen verzorgd, nooit betaald en ging erheen in overleg.

Lynn_Mignon
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:20

Ik heb een verzorg pony kunnen krijgen via via. Die man zocht 2 meiden die de 2 pony's kon berijden omdat hij dat zelf niet meer kon.
Hij had niet veel regels, alleen dat we er minimaal 2 keer per week op moesten rijden. Dit was natuurlijk helemaal niet erg. ;)
Maar dit verschilt natuurlijk per eigenaar. ;)

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:32

Ik was vorig jaar zomer aan het kijken naar een leasepaard, omdat ik heel graag weer een paard wilde om lekker mee te rijden. Daarvoor heb ik 4 jaar een verzorgpaard gehad maar wist vorig jaar echt niet wie er nog een bijrijder zocht. Ik ben toen dus gaan kijken naar een leasepaard omdat dat dan toch meer het gevoel was van 'mijn' paard. Bij een pensionstal in de buurt kon ik een manegepaard leasen voor 1 (vaste) dag in de week, en dan mocht ik een uurtje a 1,5 uur rond 'hobbelen' in de binnenbak maar dat kon alleen als er andere paarden waren want dit paard kon niet alleen en kon ook niet naar buiten(angst)..
Was een hartstikke lief paard volgens mij en de accomodatie sprak me ook aan. Had mezelf erbij neergelegd dat het gewoon een weekelijks uurtje 'hobbelen' werd en dat ik nooit lekker kon werken aan iets omdat er ook 2 verstandelijkgehandicapten op reden en een meisje van 12. Als ik ooit een dag zou willen wisselen(omdat ik bv een keer niet kon) moest ik contact opnemne met de ouders van het meisje van 12 of met de begeleiders van de gehandicapten.

Ik was tevreden en ging naar huis met in het achterhoofd dat ik dit paard zou gaan rijden.(1 dag in de week leasen kostte 40 euro per maand en dat was toch altijd wat euros goedkoper dan rijles.. plus ik wilde geen rijles)..

Toen ik thuis kwam, belde mn moeder, via een klant van ons werk had ze een telefoonnummer geregeld van eenmeid die 2 paarden thuis had staan maar er niks mee deed vanwege zwangerschap. Paarden stonden al 1,5 jaar stil en zochten een vriendinnetje.. Meteen gebelt dus en gevraagd, mocht die week nog langskomen, meteen toen de hoefsmid er was en kreeg meteen goedkeuring dat ik mocht blijven. Super! Ik was zooo blij. Hoef er niks voor te betalen en doe er alles. Ben de enige die bezig is met de dieren en ik vind het heerlijk! Kortom, vooral om je heen kijken of mensen nog iemand erbij zoeken en rondvragen.

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:14

joafan2003 schreef:
Ik heb zelf een verschillende lease pony's gehad van verschillende eigenaren= die leasde ik 2 a 4 dagen per week, de andere dagen deed de eigenaar de pony zelf. Had de eigenaar zin om op een van mijn dagen te rijden dan gingen we een dag ruilen.


Heb 2 verzorgpony's gehad, die deed ik 3 dagen per week, wanneer de eigenaar zin had om de pony op een of meerdere van mijn dagen te rijden dan belde zij mij en zei dat ze zelf de pony ging doen en dan kreeg ik daar geen andere dagen voor terug.[/quote]
Dat is dus in jou gevallen zo geweest. Dit is echter lang niet bij alle verzorg/lease pony's zo, dus is je beschrijving ook niet helemaal waar ;)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

NaomiJouke
Berichten: 1076
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:22

Ik heb een bijrijdpaardje,
Mag er alles meedoen zo vaak rijden als ik wil.
Naar wedstrijd wilt hij me nog zelfs brengen.
En mag ook buitenritten maken,springen(had hij nog nooit gedaan laats voor het eerst geprobeerd)
Eigenlijk alles suuper aardige man

Stay Strong and never give up <3

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:12

Ik verzorg een shetje en een tinker voor niks en mag er alles mee doen.
1keer per week. Het ligt er denk aan qua eigenaar of er kosten aan verbonden zitten en
wat je er mee mag doen

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Re: Verzorg pony of lease pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:26

ik heb nu 3 verzorgpony's, 2 van de eigenaren van de pensionstal waar ik niet op rijd, en een andere gestalde shetlander die ik samen met een ander meisje verzorg, die betaalt 35 euro per maand, helaas word hij verkocht :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers