Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:50

Ik wist niet dat het in NL ook zo lastig was om een verzorgster te vinden. Dat ik nog in NH woonde was dit nooit een probleem! Nu in België daarentegen.... volgens mij kennen ze dat hier helemaal niet. O,0 reactie :n

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:04

Ik had een advertentie geplaatst voor een verzorgster, paard kan gewoon gereden worden.
Maar krijg juist reacties van mensen die dan niet willen rijden dus beetje tegen over gestelde .

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:07

RyanneZarita in België is het concept verzorger/bijrijder niet ingeburgerd.

Ik zelf was wel bijrijder toen ik jong was maar dat is vrij uitzonderlijk.

Waarom we dat niet echt kennen? Geen idee? De vraag wordt ook weinig gesteld.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:24

waanders schreef:
Florale schreef:
Ik zou het heerlijk vinden. Rijden wil ik niet meer maar tutten en poetsen vind ik wel leuk.



Hallo Florale

In welke omgeving woon je ik heb meerdere ponies staan.

Groetjes Jolanda.


Omgeving julianadorp.
Gaat mij echt om het verzorgen, en bezig zijn.
Ik heb het lef niet meer om op te stappen en mijn knieën werken daar ook niet meer graag aan mee.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:03

Verzorgsters zijn sowieso erg moeilijk te vinden hier. Met of zonder rijden.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:30

Laibadji schreef:
RyanneZarita in België is het concept verzorger/bijrijder niet ingeburgerd.

Ik zelf was wel bijrijder toen ik jong was maar dat is vrij uitzonderlijk.

Waarom we dat niet echt kennen? Geen idee? De vraag wordt ook weinig gesteld.


Ja dat vind ik dan weer erg vreemd.... er zijn toch genoeg mensen die wel paardrijden maar geen paard hebben?

Ik vind een verzorger /bijrijder een voordeel voor beide partijen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:08

Citaat:
Inderdaad lastig te vinden.... Hier in de [***] ook alleen maar mensen die willen rijden. Ik heb een 23 jarige kwpn staan en een 14 jarige pony waar ik het erg fijn voor zou vinden als iemand daar mee zou willen tutten, knuffelen, grondwerk, poetsen, lange lijnen enz enz. Beiden zijn superlief en echte knuffelkonten, maar soms kom ik er niet aan toe. Heb ook nog een jonge merrie waar ik wel mee rijd en daar gaat redelijk wat tijd in zitten.

Ik zoek zeker NIET iemand die uitmest of klusjes doet. Het gaat mij alleen om de paardjes. Daarnaast moet het dan ook nog een redelijk ervaren persoon zijn, die weet wat hij/zij doet. En uiteraard zou ik het niet in mijn hoofd halen om daar een vergoeding voor te vragen .
Florale ik heb je een pb gestuurd.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:10

Mocht er nog iemand in de buurt van Bornerbroek een verzorgpaard zoeken zonder te willen rijden. Mevrouw heeft wat meer aandacht nodig denk ik ze staat nu stil van wege een blessure en ik weet niet hoe dit afloopt. Enige wat je moet doen is op de dagen dat je gaat even voeren. Het is er wel 1 met karakter maar ook wel heel lief

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:35

Ook hier in de achterhoek al meerdere keren een advertentie geplaatst waar dan alleen maar jonge meiden (lees 9 tot 12 jaar) op af komen.

Ik heb 6 mini merries waarvan er een aantal dragend zijn en 1 hengstje die wel wat beweging en aandacht extra kunnen gebruiken.
Een beetje longeren poetsen tutten fietsen enz maar krijg hier echt alleen jonge meisjes waarvan de ouders vinden dat ze alles wel alleen kunnen doen. Helaas gaat die vlieger niet op. Het mogen dan wel kleintjes zijn maar een ongeluk is zo gebeurd.

Ik had een meisje die zelfs 2 jaar geleden mijn 2 veulens heeft verzorgd in mijn vakantie maar helaas hoor ik weken of zelfs maanden niets van haar. Totdat ik zelf een appje stuur of ze nog zin heeft om te helpen. Dan komt ze en geeft ze aan het leuk en gezellig te vinden, spreken we af dat ze vaker komt maar hoor ik nooit meer wat totdat ik zelf weer een berichtje stuur.

Ik zoek iemand die het leuk vind om met ze bezig te zijn en daarbij hoort ook de weide uitmesten (doe ik zelf ook elke dag dus is max 1 kruiwagen vol en in 10 minuten gebeurt) en af en toe waterbakken verversen. Verder is ervaring met merries met veulens aan de voet(en het liefst ook hengsten) en dus verantwoordelijkheidsgevoel een must.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:56

Zeedraakje schreef:
Witchcraft (wilde lekker afkorten maar WC loopt niet zo lekker :+ ): meerdere bossen in de omgeving dus als kamperen een idee is? Wassen kan in een vijver, genoeg bomen voor uhm, je afvalstoffen en er zijn mensen met moestuintjes in de buurt om je eten bij elkaar te scharrelen. Impossible to resist dacht ik zo <<)



:') Ja dat is helemaal mijn ding :')

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:59

Ik zou het ook leuk vinden om weer wat met paarden te gaan doen, dus als iemand een verzorger zoekt in Oost Zeeuws-Vlaanderen, laat het me maar weten.

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:26

Toevallig iemand in noord limburg ( omgeving venlo) die nog een pony/paard zoekt om te verzorgen. Wij hebben verschillende oudjes die wel van wat extra aandacht houden. Geen klusjes, al mag er altijd geholpen worden als je tijd hebt.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:36

Wat grappig wat dit topic teweeg brengt!

Mijn pony staat in Wilp (bij Apeldoorn) en zou het heerlijk vinden om wat extra aandacht te krijgen. Longeren kan niet, maar lange lijnen of lekker wandelen (langs Bussloo) vindt hij echt heerlijk!
Dus mocht er iemand zijn?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:57

zoek iemand met een blessure of ziekte. ik mag niet meer rijden al ben ik nooit een paarde eigenaar om het rijden geweest en verzorg al jaren paarden die zelf ook het rij stadium gepasseerd hebben.
ouderdom, artrose, pees letsel en Mijn eigen pony die aan het hele dressuur rijden een bloedhekel heeft.

Besef wel dat die groep wel serieus is maar wel kiest wat hij zelf zoekt, en een te wild jongpaard misschien niet gaat verzorgen ivm eigen gebreken.

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:58

Oh TS wat kan ik me hierin vinden. Ik heb twee fantastische oudjes hier die graag toch echt wel een knuffel willen zo nu en dan. Gewoon echt even tutten en frutten. Echt intensief rijden is niet meer aan de orde vanwege blessures of leeftijd maar wat is het lastig om mensen te vinden die er echt voor het dier komen en ook de tijd nemen en heel af en toe wat klusjes doen. Zoals het tuig wat gebruikt wordt poetsen, wat spullen opruimen etc.

Ik heb wel fantastische meiden die als het meezit 1x in de week komen maar die zijn er zo onregelmatig en als er wat leukers te doen is dan komen ze niet. Mij maakt het niet uit want ze komen niks te kort maar ik zie het wel aan de dieren dat ze het leuk vinden als ze wat meer krijgen dan een aai over de bol en een knuffel.

Stallen doe ik toch meestal zelf omdat ik veel te precies ben daarin.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:00

Witchcraft schreef:
Ik zou het ook leuk vinden om weer wat met paarden te gaan doen, dus als iemand een verzorger zoekt in Oost Zeeuws-Vlaanderen, laat het me maar weten.


zonde net aan de verkeerde kant van het water....had anders wel een maatje voor je!

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:04

amoebje schreef:
Wat grappig wat dit topic teweeg brengt!


Inderdaad! Heb al een paar berichtjes gehad, maar nog niemand echt in mijn buurt. Mocht iemand een (geblesseerd) paard zoeken rondom 's-Gravenmoer, dan hoor ik het wel! :o

Al is het maar voor één dagje in de week, dan vind ze dat vast hartstikke leuk. Ik doe de stallen overigens ook zelf. Soms moet ik een paar dagen weg voor werk, dan zou ik het natuurlijk super vinden als een verzorger een keertje de paardenbedjes zou willen opmaken, maar dat hoeft niet perse. :)
Laatst bijgewerkt door Bunn op 08-11-18 14:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:07

Ik vind het verzorgen juist heel leuk! Rijden is leuk, maar grondwerken net zo leuk en soms wel leuker!
Dus als iemand nog een verzorger zoekt regio den haag O:)

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:24

Ik heb in regio Utrechtse heuvelrug nog een jaarling die wel wat extra aandacht kan gebruiken. Mocht iemand op zoek zijn mag er altijd een pb gestuurd worden.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:31

Mocht iemand in Leidschendam behoefte heeft aan knuffel en wandelverzorgpony's. Ik heb er een aantal en altijd hulp nodig :D Nee ik rij er zelf ook niet op, ze zijn 1.06 (2x) en 72 cm. Verder nog een fjord die niet meer hoeft te rijden. We wandelen wel dagelijks en knuffelen en poetsen vinden we heerlijk.

waanders
Berichten: 56
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Holten

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:52

Mocht iemand in omgeving Holten behoefte hebben aan knuffel en grondwerk en verzorgpony s
van shetlander tot grote pony. Mooie wandelomgeving.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:53

Ik heb 2 shetten en een D pony met een blessure die dus niet meer gereden word.
Zou het heel leuk vinden om iemand erbij te hebben want het vraagt gewoon veel tijd.

Dus mocht er iemand in het Gooi zijn die dat leuk vind :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:55

Sanne_com schreef:
Ik vind het verzorgen juist heel leuk! Rijden is leuk, maar grondwerken net zo leuk en soms wel leuker!
Dus als iemand nog een verzorger zoekt regio den haag O:)


Ik stuur je even een pb :o

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:04

Wat een leuk topic :)
Herkenbaar ook voor mij. Ik heb in het verleden wel bijrijders gehad. Eerst lijkt het allemaal heel leuk. Alles mocht hier, paard gebruiken, spullen gebruiken. Trailer en auto gebruiken of ik breng ze overal naar toe. Wel vroeg ik dan een helpende hand of een keer oppas als ik weg moest. Een tijdje gaat dat dan goed en dan zie je de motivatie verdwijnen en vind ik het niet meer eerlijk tegenover mijn paard. Niet voldoende aandacht en rijden, maar bijvoorbeeld wel op wedstrijd willen. Dus daar ben ik mee gestopt. Nu ik zelf al een aantal jaren niet kan rijden, kijk ik wel om mij heen of er personen zijn die het idd ook leuk vinden om te verzorgen, want bijrijder wil ik niet meer, maar ook niet te vinden. Ik zit in omgeving Drachten, dus als je wel interesse hebt.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:11

Bunn schreef:
antje_vip schreef:
Vind het eerlijk gezegd een beetje klinken als; wel de lasten niet de lusten. Ik neem aan dat jij je paarden ook hebt om te rijden? Niet alleen om naar te kijken of te borstelen of omdat stallen uitmesten zo therapeutisch werkt. :Y)


Dus mijn lieve merrie waar niet meer op gereden kan worden is voor een verzorgster een last?
Hmmm... wat is dat paard dan wel niet voor mij als eigenaar? Een genadeloze kwelling? Ik betaal er nog wel de rekeningen bovenop. :roll:
Lekker kortzichtig van je, antje_vip.



:z Noh, ik rijd zelf ook bijna nooit hoor.