Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:40

antje_vip schreef:
Bunn schreef:
Dus mijn lieve merrie waar niet meer op gereden kan worden is voor een verzorgster een last?
Hmmm... wat is dat paard dan wel niet voor mij als eigenaar? Een genadeloze kwelling? Ik betaal er nog wel de rekeningen bovenop. :roll:
Lekker kortzichtig van je, antje_vip.



:z Noh, ik rijd zelf ook bijna nooit hoor.


Dan is het toch helemaal gek dat je die opmerking maakt? :')


Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:43

kwita schreef:
Witchcraft schreef:
Ik zou het ook leuk vinden om weer wat met paarden te gaan doen, dus als iemand een verzorger zoekt in Oost Zeeuws-Vlaanderen, laat het me maar weten.


zonde net aan de verkeerde kant van het water....had anders wel een maatje voor je!

zeker jammer! :(

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:16

Bunn ik ben benieuwd waarom jij een eigen paard hebt gekocht. Omdat je zo graag een paard wilde poetsen? Of heb je helemaal geen inlevingsvermogen dat je niet kan voorstellen dat iemand wil rijden na alle verzorging? :')

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:46

Lees even mee op zoek naar tips.

Ben ook op zoek naar iemand die liever vanaf de grond werkt, wandelt, beetje poetst etc.
Dit omdat een deel van de pony's revalidatie pony's zijn (zowel mentaal als fysiek) en een deel is te jong om bereden te worden. Bij gebleken geschiktheid kan rijden wel maar niet als hoofdzaak. Alles op basis van Natural Horsemanship en zoveel mogelijk bitloos. Paarden/pony's staan 24/7 buiten in groepshuisvesting, dus altijd regen/wind etc. Maar wel verwarmde kantine aanwezig. Verder is er altijd iemand op het bedrijf dus je bent nooit alleen. Zoek wel iemand die op regelmatige basis kan, liefst minimaal 2x per week, wisselende dagen is geen probleem.

Zou dit haalbaar zijn in de regio Amsterdam? Slecht bereikbaar met openbaar vervoer, wel gratis parkeren voor de deur.
Heb in verleden wel eens gezocht naar een verzorgster, maar rijden lijkt toch wel met stip bovenaan te staan in deze regio. Terwijl er zoveel meer te doen is: grondwerk, dubbele lijnen, mennen, vrijheidsdressuur. Pony's zijn van alle markten thuis.

Heb je interesse? Stuur gerust een berichtje.

Op zoek naar een leuke plek om eens met je paard (en/of hond) te kamperen? Vanaf 14-2-2020 zijn wij te vinden op Het Amerveld in Amen, Drenthe. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:49

Emmaa_ schreef:
Ik zou hier juist super erg voor open staan. Ik ben op dit moment niet op een gewicht waarop ik mezelf op een paard wil zien en daarnaast heb ik rijden nooit heel leuk vonden. Stapritjes misschien, maar de hogere dressuur is niet voor mij weggelegd en ik word bij onzekere paarden snel angstig. Op de grond vind ik dan juist weer heerlijk. Lekker stukje wandelen, beetje tutten of zelfs longeren kan ik echt super erg van genieten.

Bij mij is dan weer het probleem dat ik amper beschikbaar ben, en als ik het wel ben is het echt hooguit 1 dag per week. Plus, en dat is geen luiheid maar een fysiek dingetje, red ik het niet om hele zware stalklusjes te doen. Even wat stront opruimen of voeren is geen probleem maar echt mesten of met een zware kruiwagen door een weiland ploeteren red ik niet met mijn rug.

Maar goed. Mocht er iemand in Badhoevedorp of directe omstreken iemand zoeken om af en toe een stukje te wandelen, longeren of tutten hoor ik het wel :))



Mijn paard staat in Castricum, als je dat niet te ver weg vind, mag je die wel komen knuffelen, wandelen, poetsen etc. Mag niet gereden.

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:10

Ik zoek ook nog steeds iemand voor mijn kleine appaloosa, hij vindt het hartstikke leuk om te werken, maar voor rijden is hij voor veel mensen te klein. Hij kent ook veel dingen, toen ik nog meer tijd had heb ik 'm vanalles geleerd. Ondanks zijn kleine maat is zijn ego best groot.. Hij is niet geschikt voor kinderen om alleen met hem bezig te zijn. En ik heb de tijd dus niet om er zelf bij te blijven. Achterhoek, net over de grens in Elten. Hij staat volpension, dus alleen komen om lekker met hem bezig te zijn.

Sprakeloos

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:21

Mocht er iemand in de buurt van Den Bosch / Hedel wonen.

Ik heb een hele lieve merrie staan, met een 4 maanden oud veulen aan de voet, die graag wat extra aandacht wil.
Op dit moment heb ik zoveel gezeik gehad met bijrijders die niet kwamen of oneerlijk reden dat ik dit voorlopig niet meer wil.
Longeren, wandelen, zonder zadel rondhobbelen met veulen bezig zijn, alles mag, alleen rijden niet!
Uitmesten en rotklusjes hoeft niet, maar mag altijd om stal eigenaar te helpen.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:37

antje_vip schreef:
Bunn ik ben benieuwd waarom jij een eigen paard hebt gekocht. Omdat je zo graag een paard wilde poetsen? Of heb je helemaal geen inlevingsvermogen dat je niet kan voorstellen dat iemand wil rijden na alle verzorging? :')


Ik rij zelf toch ook niet op mijn paard na alle verzorging? :')

Onlylienn

Berichten: 100
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:02

Mocht er iemand omgeving Nistelrode wonen,
Heb een leuke 2,5 jarige merrie staan, die een extra poetsbeurt of wandelingetje ookwel ziet zitten :=

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:12

Esther schreef:
Ik zoek ook nog steeds iemand voor mijn kleine appaloosa, hij vindt het hartstikke leuk om te werken, maar voor rijden is hij voor veel mensen te klein. Hij kent ook veel dingen, toen ik nog meer tijd had heb ik 'm vanalles geleerd. Ondanks zijn kleine maat is zijn ego best groot.. Hij is niet geschikt voor kinderen om alleen met hem bezig te zijn. En ik heb de tijd dus niet om er zelf bij te blijven. Achterhoek, net over de grens in Elten. Hij staat volpension, dus alleen komen om lekker met hem bezig te zijn.


Jammer ik had wel interesse maar je woont ver weg. Bij mij in de buurt zoeken ze nog voor 9 shetties verzorgers. 4op een plek en 5 op een andere plek. Alleen 4 of 5 is te veel voor mij,eentje of miss 2 gaat nog. Heb namelijk zelf ook nog 2 pony's. Voor de ene heb ik nu een verzorgster mijn beste vriendin.

Whitney en Birthday

Montgri
Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:01

Ik weet niet of ik ook onder ‘ouder’ val met me 21jaar haha, maar ik ben ook opzoek naar een verzorgje waar ik niet op hoef te rijden in omgeving Almere en misschien Lelystad. Gewoon lekker knuffelen, wandelen vind ik ook super leuk en haal ik meer voldoening uit.

Insta: @Orrie_the_belgiandraft

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:10

Was hier (Randstad) helaas ook niet te vinden toen ik "op zoek" was... Zowel oudere als jongere personen niet, iedereen lijkt rijden op nummer 1 te zetten.. Uiteindelijk is een vriendin toen bijgesprongen maar ik gok als ze geen vriendin was geweest ze ook hard voorbij gelopen was omdat ook zij toch liever wel wilde rijden :+ Paardlief was alleen gewoon echt niet (meer) rijdbaar, kon er zelf ook niet op, anders had het echt wel gemogen.

Huidige paard is een ander verhaal, mocht ik daar iemand voor nodig hebben in de toekomst is dat waarschijnlijk ook zonder te rijden, omdat hij een geval apart is. :') Daar durf ik echt niet zomaar iemand op te laten rijden (zelfstandig en voor vaker dan sporadisch) omdat ik vrij zeker ben dat dit dan mis gaat.. (Wat op verschillende manieren kan zijn haha).
En sowieso zijn er hier al helemaal amper (geen?!) westernruiters in de buurt te vinden.. Dus ik hoop maar dat ik het voor altijd zonder af kan, want daar een verzorgster voor vinden zal dan ook wel weer onmogelijk zijn. _O-

Duality

Berichten: 3838
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 01:38

Zo herkenbaar.. Ik ben al 2 jaar opzoek naar de spelt in de hooiberg. Ik denk dat ik het binnenkort nog 1 keertje ga proberen en anders houd het op. Hier in de buurt castricum/heemskerk etc lijkt er niemand te zijn die gewoon wil genieten van de paarden zonder daarbij te rijden niet te vinden.

Voorheen was rijden op den duur mogelijk maar moest geen hoofdzaak zijn en bleek toch uit veel reacties dat het vooral om dat woordje "rijden" draaide bij veel mensen. Helaas is de pony waar het om gaat sinds een aantal maanden dusdanig geblesseerd dat ze niks meer mag en dus ook niet meer bereden mag worden. Dus ik ben echt op zoek naar iemand die eens lekker extra aandacht wil geven, poetsen, knuffelen en als de klik er is op gebied van wandelen ook lekker wandelen want daar kan die pony nog super van genieten (lekker in het duin enzo) .

Klusjes hoeven niet en als iemand graag leert en interesse heeft in grondwerken kunnen ze veel van deze pony leren. Het enige lastige is dat ik het liefst inderdaad een ouder iemand wil hebben en dat maakt het helemaal lastig helaas.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 01:55

Ik moet juist rijden van de eigenaar terwijl ik soms liever alleen longeer of poets. Maargoed..

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:26

Ik snap het wel hoor.
De meeste mensen kopen nu eenmaal een paard om mee te rijden. (Nee niet iedereen, maar de meerderheid voor ik van alle mensen die dat niet doen reactie krijg)

En hier ken ik er wel een paar die een prima rijpaard hebben en dan een verzorger zoeken voor grondwerk en de stal mesten, voer klaarzetten enz.
Je kunt het proberen, maar ik zou het nooit doen. En dan krijg je dus inderdaad verzorgers die steeds 6 weken blijven.

Kimsel94
Berichten: 601
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:36

Wow, ik wist niet dat er toch zoveel mensen waren die niet per sé willen rijden..
Daarom nooit op zoek gegaan naar een verzorger voor mijn geblesseerde merrie..

Dus als er toevallig iemand is die het leuk vindt om mijn 12 jarige KWPN merrie te verzorgen... Merrie staat in Berkel en Rodenrijs(Zuid Holland) en nu ik een fulltime baan heb en in het weekend ook nog werk, blijk ik toch minder tijd te hebben dan gedacht.. Dus zou het lekker zijn als ze overdag ook nog wat TLC krijgt :D

Beauty - Havidoff x Goodtimes
Next Style - In Style x Havidoff

karelien

Berichten: 488
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:40

Hier in omgeving van Nunspeet zoek ik ook nog iemand die mijn grote geblesseerde ruin wat extra aandacht wil geven. Denk aan borstelen en lekker tutten. er hoeft verder niks gedaan te worden aan klusjes alleen paard aandacht geven. Bij interesse graag een pb

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:58

ik zou ook het liefst iemand willen die mijn hafje niet rijd, of diegene moet goed kunnen rijden en als het wat minder kan rijden, zeker bereid is om te lessen. Ik ben ook geen anky ik verwacht echt niet ik rij hem nageefelijk en doe even zo de Z oefeningen. Maar gewoon iemand die wel weet wat voorwaarts actief rijden is, zonder dat hij over zijn eigen tempo laat lopen of alleen maar laat sloffen.

Ik heb nu gelukkig een oplossing. Maar stiekum zou ik het fijn vinden als ik iemand vind voor 2 dagen. Waarvan 1 dag alleen poetsen/knuffelen is of grondwerk (academisch manier) en 1 dag mag er dan gereden worden. Mits diegene hem zo kan rijden dat hij niet struikelt. Mijn haf heeft links voor minimaal atrose. Heb wel wel eens meiden gehad van een jaar of 16/17 die dan hem 1x eten gaf en de andere dag gingen ze dan rijden. Maar ze konden hem niet zo goed voorwaarts rijden, zelf zo erg dat hij heel vaak ging struikelen.. (een keer of 2 struikelen vind ik echt niet erg)Maar 1x in de 3/4 weken les nemen daar hadden ze geen geld voor. (ik vroeg geen bijdrage niks, zelf hoeft er geen klusjes toe doen, enige 'klusje' was hem eten geven met zijn suplimenten)


Uiteraard kan ik ze ook les geven. Maar dan is het ook betalen ervoor, anders kan ik hem net zo goed zelf doen. Ik miste ook vaak de motivatie. Mijn haf mag je niet mee springen, balkjes lopen mag wel.

buitenrit ligt er geheel aan hoe oud je bent en hoe je rijdt. heb 1x een volwassen verzorger gehad die mocht met hem naar buiten maar zei kon hem leuk sturen en was gewoon zelfverzekerd dat ik het aandurfde. De meiden van 16/17 vond ik het risico gewoon te groot. En never maar ook never nooit mag je met mijn haflinger allen op buitenrit. Omdat hij verlatingsangst heb en hij dan niet betrouwbaar is. Terwijl hij met iemand op de fiets of bijwijze van een shetlander aan de hand mee super braaf is en niks aan de hand is. ondanks dat hij graag voorrop loopt, gaat hij niet graag alleen op pad.

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:17


Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:33

Ik zit in hetzelfde schuitje. Nouja niet helemaal, want ik heb een menpony waar dus gewoon serieus mee gewerkt kan worden, alleen niet rijden. Ben benieuwd of ik iemand vind, er zijn genoeg menners met pony's zoals ik die niet rijden en dat ook zeker niet missen, moet toch te vinden zijn?
Misschien is het te onbekend, weinig mensen weten hoe rete gaaf mennen is, vele malen leuker dan rijden

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:57

Eilatan schreef:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Nouja niet helemaal, want ik heb een menpony waar dus gewoon serieus mee gewerkt kan worden, alleen niet rijden. Ben benieuwd of ik iemand vind, er zijn genoeg menners met pony's zoals ik die niet rijden en dat ook zeker niet missen, moet toch te vinden zijn?
Misschien is het te onbekend, weinig mensen weten hoe rete gaaf mennen is, vele malen leuker dan rijden


Vermeld effe je regio /plaats hierin :)*

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:56

Kimsel94 schreef:
Wow, ik wist niet dat er toch zoveel mensen waren die niet per sé willen rijden..
Daarom nooit op zoek gegaan naar een verzorger voor mijn geblesseerde merrie..

Dus als er toevallig iemand is die het leuk vindt om mijn 12 jarige KWPN merrie te verzorgen... Merrie staat in Berkel en Rodenrijs(Zuid Holland) en nu ik een fulltime baan heb en in het weekend ook nog werk, blijk ik toch minder tijd te hebben dan gedacht.. Dus zou het lekker zijn als ze overdag ook nog wat TLC krijgt :D


Ik weet misschien wel iemand, ze had mij benaderd voor mijn paard of ik het erg vond dat ze niet zou rijden.
Maar ik had net al iemand gevonden, kan haar nog een bericht sturen.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

Kimsel94
Berichten: 601
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:03

Zorry schreef:
Kimsel94 schreef:
Wow, ik wist niet dat er toch zoveel mensen waren die niet per sé willen rijden..
Daarom nooit op zoek gegaan naar een verzorger voor mijn geblesseerde merrie..

Dus als er toevallig iemand is die het leuk vindt om mijn 12 jarige KWPN merrie te verzorgen... Merrie staat in Berkel en Rodenrijs(Zuid Holland) en nu ik een fulltime baan heb en in het weekend ook nog werk, blijk ik toch minder tijd te hebben dan gedacht.. Dus zou het lekker zijn als ze overdag ook nog wat TLC krijgt :D


Ik weet misschien wel iemand, ze had mij benaderd voor mijn paard of ik het erg vond dat ze niet zou rijden.
Maar ik had net al iemand gevonden, kan haar nog een bericht sturen.


Oh dat is goed hoor :)

Beauty - Havidoff x Goodtimes
Next Style - In Style x Havidoff

mavantos

Berichten: 3518
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:10

Mocht iemand nog interesse hebben in een poets-/wandel-/knuffel-/longeerpaard in de buurt van Schiedam/Westland (Zuid-Holland) mag diegene mij altijd een privé berichtje sturen!

Kilimanjaro
@puppy_freek

Zorry
Berichten: 1383
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:42

Zorry schreef:
Kimsel94 schreef:
Wow, ik wist niet dat er toch zoveel mensen waren die niet per sé willen rijden..
Daarom nooit op zoek gegaan naar een verzorger voor mijn geblesseerde merrie..

Dus als er toevallig iemand is die het leuk vindt om mijn 12 jarige KWPN merrie te verzorgen... Merrie staat in Berkel en Rodenrijs(Zuid Holland) en nu ik een fulltime baan heb en in het weekend ook nog werk, blijk ik toch minder tijd te hebben dan gedacht.. Dus zou het lekker zijn als ze overdag ook nog wat TLC krijgt :D


Ik weet misschien wel iemand, ze had mij benaderd voor mijn paard of ik het erg vond dat ze niet zou rijden.
Maar ik had net al iemand gevonden, kan haar nog een bericht sturen.


Oh dat is goed hoor :)[/quote]

Helaas heeft ze al wat anders gevonden.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers