wat kan ik er tegen doen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lynnhorsesx

Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-18

wat kan ik er tegen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 10:16

Hoi allemaal,

Ik heb nu bijna 1 jaar een verzorgpaard zero! alleen loop ik tegen twee problemen aan!
1: zero verhaart ik kreeg van iemand te horen dat ik een magic brush borstel moest gebruiken maar dat helpt niet echt dus wat moet ik gebruiken tegen de erge verhaar vacht?

2: zero heeft erg last van vliegen. Ik wilde vliegenspray gebruiken maar dat mag niet van de manege dus heeft er iemand nog andere ideeën om de vliegen tegen te gaan??

ideeën zijn welkom!!


Jorex

Berichten: 9896
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: wat kan ik er tegen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:22

Bij de jumper zijn nu voor 7 euro een handschoen om je dier mee schoon te maken. Is officieel voor honden, maar het werkt ook op twee verharende Shetlanders, dus ik denk ook wel op een groot paard.

Alex en Jorie <3

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:22

Hoi, wat leuk dat je een verzorgpaard hebt!

Over je vragen:
1. Zelf geen ervaring met de magic brush, maar een ouderwetse rosborstel. Veel poetsen :D Dat hoort er nou eenmaal bij, 1x per dag een flinke poetsbeurt als ze aan het verharen zijn en ja, het lijkt alsof je de volgende dag opnieuw kan beginnen. Wees niet voorzichtig om kracht te zetten tijdens het poetsen (behalve op bot natuurlijk), vinden ze vaak juist erg lekker!

2. Misschien kun je dit bij de eigenaar vragen? Vliegenspray werkt maar tijdelijk, als het al werkt. We hebben hier de paarden onder vliegendeken + kap staan, of alleen de kap met deze temperaturen. Vliegen zijn inderdaad niet leuk voor de paarden. Maar dat is iets voor de eigenaar om te regelen, niet voor jou :)

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:45

Hoi, als mijn paard erg verhaart gebruik ik altijd een furminator (zie Google). Dit is een ijzeren kammetje waarvan de "tandjes" heel dicht op elkaar staan, zodat je er heel veel haren in één keer uit kunt halen. Werkt super!

Volgende keer dat je een topic aanmaakt is het trouwens handig om in de titel wat duidelijker te zeggen waar je vraag precies over gaat. Dat vergroot ook de kans dat de mensen die je topic aanklikken je ook kunnen helpen met je vraag :)

There's nothing that you cannot do, when the horse becomes a part of you.

lynnhorsesx

Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 15:07

dank jullie wel allemaal!
heb inmiddels de furminator gehaald wat jessica_k zei woensdag maar eens uitproberen;-) en ht was me eerste bericht op bokt.nl dus ik zou volgende keer wel de topic duidelijker maken!!
suc6 nog allemaal met deze verschikkeleke hitte:(

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: wat kan ik er tegen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:47

Als je dazenweg haalt bij de welkoop ( ruikt een beetje naar mint niet naar die standaard vliegenspray) en je stopt het in een flesje van equistar zullen ze het niet doorhebben dat je vliegen spray gebruikt.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 05:51

Absolem schreef:
Als je dazenweg haalt bij de welkoop ( ruikt een beetje naar mint niet naar die standaard vliegenspray) en je stopt het in een flesje van equistar zullen ze het niet doorhebben dat je vliegen spray gebruikt.


Dat lijkt me niet de bedoeling. Eigenaren zijn over het algemeen erg gesteld op betrouwbaarheid. Ik zou het niet waarderen als de verzorger eigenwijs haar eigen ding doet terwijl ik aangeef iets niet oke te vinden. Dan zou ze kunnen vertrekken

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Re: wat kan ik er tegen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:13

Zou het ook niet waarderen als er een furminator word gebruikt.
Is helemaal niet goed voor de vacht...

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:24

capopjekop schreef:
Absolem schreef:
Als je dazenweg haalt bij de welkoop ( ruikt een beetje naar mint niet naar die standaard vliegenspray) en je stopt het in een flesje van equistar zullen ze het niet doorhebben dat je vliegen spray gebruikt.


Dat lijkt me niet de bedoeling. Eigenaren zijn over het algemeen erg gesteld op betrouwbaarheid. Ik zou het niet waarderen als de verzorger eigenwijs haar eigen ding doet terwijl ik aangeef iets niet oke te vinden. Dan zou ze kunnen vertrekken



We weten niet of het een paard van de manege betreft of van een particulier op die manege die gewoon rare regels heeft. Bovendien is de enige reden die ik me kan bedenken een overgevoeligheid op vliegensprays maar het lijkt mij sterk dat dat de reden is gezien een vliegenspray overgevoeligheid niet dusdanig veelvoorkomend is dan een complete manege er last van heeft . Dus dan is het met dit weer haast sneu om geen vliegen spray te gebruiken. Bovendien denk ik dat ts zelf over genoeg verstand beschikt om te schatten of het verstandig is om mijn advies aan te nemen of beter achterwege te laten.
Zij bevind zich immers in de situatie en wij niet.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

lynnhorsesx

Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 09:10

nafkedemi schreef:
Zou het ook niet waarderen als er een furminator word gebruikt.
Is helemaal niet goed voor de vacht...


Wat zal ik dan moeten gebruiken???? :j ik heb hem gister gehaald maar kan hem nog ruilen want is niet gebruikt!

lynnhorsesx

Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 09:14

Absolem schreef:
Als je dazenweg haalt bij de welkoop ( ruikt een beetje naar mint niet naar die standaard vliegenspray) en je stopt het in een flesje van equistar zullen ze het niet doorhebben dat je vliegen spray gebruikt.


Wil ik wel doen hoor! maar dan raak ik mn verzorg kwijt en da wil ik nie:( en zo ben ik niet om te liegen tegen de eigenaar als hij erachter komt!

lynnhorsesx

Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 09:16

capopjekop schreef:
Absolem schreef:
Als je dazenweg haalt bij de welkoop ( ruikt een beetje naar mint niet naar die standaard vliegenspray) en je stopt het in een flesje van equistar zullen ze het niet doorhebben dat je vliegen spray gebruikt.


Dat lijkt me niet de bedoeling. Eigenaren zijn over het algemeen erg gesteld op betrouwbaarheid. Ik zou het niet waarderen als de verzorger eigenwijs haar eigen ding doet terwijl ik aangeef iets niet oke te vinden. Dan zou ze kunnen vertrekken


jep zoals ik al zei in de vorige rea! bij de eigenaar van stal gaat het een beetje om betrouwbaarheid maar vooral om geld :(

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:16

lynnhorsesx schreef:
nafkedemi schreef:
Zou het ook niet waarderen als er een furminator word gebruikt.
Is helemaal niet goed voor de vacht...


Wat zal ik dan moeten gebruiken???? :j ik heb hem gister gehaald maar kan hem nog ruilen want is niet gebruikt!


Nog nooit een negatief effect van de furminator gemerkt...

Mag de pony onder een vliegendeken met kap? Dat werkt vrij goed namelijk.

Jorex

Berichten: 9896
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:20

De furminator vinden mijn pony's ook zeer onprettig vooral als ik hem hard probeer te gebruiken, dan bijt Alex terug. Vandaar de handschoen van de jumper. Deze alleen dan een geupgrade versie heb ik voor mijn shetlanders: http://www.jumper.nl/assortiment/honden ... eren-haren

Ik zal zo even via mobiel de juiste foto uploaden, maar dit is gewoon bij de jumper vandaan (Diersuper).

Edit; foto staat hieronder.
Afbeelding

Alex en Jorie <3

nafkedemi

Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:22

Vraag maar eens na bij katten/hondentrimmers..furminator beschadigd de onderliggende vacht en kan huidbeschadigingen geven

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:29

nafkedemi schreef:
Vraag maar eens na bij katten/hondentrimmers.furminator beschadigd de onderliggende vacht en kan huidbeschadigingen geven


Een paard heeft een totaal andere vacht. Je kan niet 1op1 maar overnemen wat er gezegd wordt.
Sommige paarden met dunne huid vinden de furminator niet prettig maar die vinden roskam vaak ook niet top. Verder is het een prima ding om haren mee te verwijderen.

lynnhorsesx

Berichten: 8
Geregistreerd: 26-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 09:37

Sybelle schreef:
nafkedemi schreef:
Vraag maar eens na bij katten/hondentrimmers.furminator beschadigd de onderliggende vacht en kan huidbeschadigingen geven


Een paard heeft een totaal andere vacht. Je kan niet 1op1 maar overnemen wat er gezegd wordt.
Sommige paarden met dunne huid vinden de furminator niet prettig maar die vinden roskam vaak ook niet top. Verder is het een prima ding om haren mee te verwijderen.


ja mijn verzorgpaard heeft best wel een dunne huid dus ik weet niet of dit handig is

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:01

Een goede rosborstel en zo'n handschoen zijn altijd goed en niet zo duur. Dit zal het paard zeker helpen van zijn vacht af te komen en de eigenaar zal er geen probleem mee hebben.

Fijn dat je er goed over nadenkt!


capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:02

Absolem schreef:
capopjekop schreef:

Dat lijkt me niet de bedoeling. Eigenaren zijn over het algemeen erg gesteld op betrouwbaarheid. Ik zou het niet waarderen als de verzorger eigenwijs haar eigen ding doet terwijl ik aangeef iets niet oke te vinden. Dan zou ze kunnen vertrekken



We weten niet of het een paard van de manege betreft of van een particulier op die manege die gewoon rare regels heeft. Bovendien is de enige reden die ik me kan bedenken een overgevoeligheid op vliegensprays maar het lijkt mij sterk dat dat de reden is gezien een vliegenspray overgevoeligheid niet dusdanig veelvoorkomend is dan een complete manege er last van heeft . Dus dan is het met dit weer haast sneu om geen vliegen spray te gebruiken. Bovendien denk ik dat ts zelf over genoeg verstand beschikt om te schatten of het verstandig is om mijn advies aan te nemen of beter achterwege te laten.
Zij bevind zich immers in de situatie en wij niet.


Het maakt niet uit hoeveel verstand de ts wel of niet heeft. De eigenaar heeft gezegd dat het niet mag en dan is het klaar. Je kunt als verzorger hooguit je mening geven maar de eindbeslissing ligt altijd bij de eigenaar.

@ts: is je verzorg pony altijd zo laat met verharen? Zelfs m'n cushingpony zit al strak in haar zomervacht. Ik gebruik zelf zo'n ijzeren borstel die je normaal voor de borstels gebruikt. Wel voorzichtig mee werken maar die pakt heel veel haar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker