De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:54

Ik heb echt geluk gehad met bijrijders/verzorgers. Ze gingen allemaal netjes met mijn paarden om gelukkig, alleen vaak komt het wel tot een naar einde.
Ze zijn allemaal sowieso meer dan een paar maanden geweest en toch durven sommige dan niet meer te zeggen dat ze geen tijd meer hebben of het niet meer zien zitten oid en dan laten ze niks meer van hun horen.
Heel jammer vind ik dat omdat ik er toch ook tijd en moeite insteek om ze te helpen met rijden enz.
Ik snap dat het spannend is om te zeggen dat je niet meer kunt komen maar ik waardeer het veel meer dat je eerlijk tegen me bent dan dat je gewoon wegblijft.

Wel nog gewaagde reacties gehad elke keer als ik een verzorgster/bijrijder zocht :+

Iemand die letterlijk schreef dat ze graag mijn pony wilde verzorgen maar of ik haar dan wel even wilde verplaatsen want anders was het te ver weg voor haar. Máár, wel natuurlijk in de provincie zelf (er stond in de advertentie dat ze op een eigen stuk grond staat, waarom zou ik dan in hemelsnaam mijn paarden verplaatsen naar een dure pensionstal?) :')

En ik zocht iemand voor mijn moeilijke, met verleden, haflinger. Daar reageerde iemand enthousiast op met (zoals ze zelf zei) veel ervaring. Daar reageerde ik met wederzijdse enthousiasme op terug en dat ik niets vroeg qua kosten maar wel dat ze in de toekomst minstens 1x per maand les zou nemen op eigen kosten.
Kreeg ik een ontzettend boos mailtje terug met dat ik haar moest betalen omdat ze zoveel ervaring had.

Euhh, als ik een trainster zocht dan had ik wel een andere advertentie geplaatst :Y)

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal


0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:55

Ik heb (gelukkig!!) alleen maar lof voor de eigenaren van mijn vroegere verzorgpaard.
Mocht 1x in de week doen wat ik wilde met hem. Moest wel een beetje rekening houden met zijn leeftijd (30), maar laag sprongetje, dressuur, longeren, lange lijnen, buiten ... alles mocht met dat beest. Altijd fijn contact gehad, ging er iets kapot, werd het vervangen. Ruim van tevoren te horen gekregen dat hij zou verhuizen en toen hij overleed ook nog de laatste foto's ontvangen.

theadora99

Berichten: 3629
Geregistreerd: 26-05-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:23

Ik heb een tijdje een paard bijgereden, niet het makkelijkste paard maar met mij ging het best goed en ook wel beter. De eigenaresse was er alleen nooit (kwam 2 keer per jaar, kennismaking etc ging via de andere bijrijder). Die had ook allemaal dingen voor het paard (goed passend zadel etc), maar merkte na een tijdje dat het zadel echt niet goed lag. Na een tijdje vond ik hem in de paddock met een deken die voor de helft was afgescheurd, vanaf t stuk haren wat anders ligt zegmaar bij het achterbeen was er aan 1 kant gewoon geen deken meer over, maar ze wilden geen nieuwe deken of zadel kopen. Toen was het voor mij ook wel klaar.. Nu beetje inactief op zoek, kijk af en toe beetje op Marktplaats maar weinig heel leuks tot nu toe.

Wel een keer een gezien, dat paard kostte 250 euro in de maand voor 2 dagen. Vond ik duur, maar oke, inclusief les en op een echt goed paard oke. Was een tinker waarop je alleen bosritten mocht maken, en oh ja de hoefsmid kosten, entingen, evt fysio of osteopaat kosten werden ook gedeeld (50/50). Vraag me af of ze nog iemadn gevonden hebben, hahah

♡♡♡♡♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:34

anjali schreef:
Wat een afschuwelijke mensen!Eigenlijk zou je aangifte moeten doen hiervan.


Is allemaal gedaan toendertijd hoor, direct binnen 2 uur toen we van de stal terug kwamen met een lege trailer stonden we bij de politie, heb 3 week moeten zwijgen ivm het "onderzoek" om vervolgens te horen te krijgen dat het een civiele zaak was en dat als ik wat wou ik ermee naar de rechter zou moeten, dus dan zouden we maanden verder geweest zijn.
Tevens had ik alle bewijzen (mailcontact over de betaling, over hoe alles gegaan is, hoe ze officieel echt van mij was maar dus ook dat ik al maanden niks van die vrouw had gehoord al voordat ik verhuisde met de pony dus dat het uberhaupt allemaal als verrassing kwam) de stalhouders hebben alles dezelfde middag opgebiecht en uitgelegd aan mijn vader aan de telefoon. Uiteindelijk is mijn pony dus via een oproep op Facebook gevonden en werd ik gebeld door de pensionstal houdster waar ze dus op stal stond..

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:55

Tjonge jonge jonge...Wát een verhalen zég! Erg triest voor die hardwerkende verzorgers die stank voor dank krijgen. :(:) Ik sta versteld van de onbeschofte hufterigheid van met name veel eigenaren in deze verhalen.
Wat zou het een hoop teleurstellingen schelen als die mensen met een ernstige gedragsstoornis/communicatie-handicap, dat even op een waarschuwings bordje zetten en op het hek van hun terreintje hangen! +:)+ Helaas heb ik samen met mn dochter ook de maken gehad met een persoon die soms ineens last bleek te hebben van een vergevorderd stadium van Alzheimer. Vooral als we haar herinnerde aan een eerder gemaakte afspraak of beloften. :o?

When you tear out a man’s tongue, you are not proving him a liar, you’re telling the world that you fear what he might say

https://youtu.be/1JLBXfKDbbI

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:57

Bowo schreef:
ElsieC schreef:
Had ik dit topic niet gevonden, had ik waarschijnlijk vandaag niet gebeld naar de eigenares van mijn nieuw bijrijdpaard om te zeggen dat ik ermee stop.
Ze is 5 en kent nog niets van rijden en is geïnsemineerd enkele weken geleden. De eigenares kan zelf niet meer rijden door een heupblessure maar zocht nog wel iemand die aan het werk wou met haar paard.
Haar schoonbroer wou graag dat ik 2-3 keer per week (gratis gelukkig) kwam rijden zodat het paard zou bijleren.
Het feit dat ze geïnsemineerd is en de eigenares zelf niet kan rijden doet bij mij een vlag opgaan dat deze waarschijnlijk wel verkocht zal worden eens het veulen oud genoeg is. De schoonbroer heeft bovendien zelf ook 2 jonge paarden.

Ik begrijp hem ook niet helemaal....
Als je een paard insemineert en niet drachtig/met veulen verkoopt, heb je dat dier sowieso nog 1,5 jaar. Je gaat een paard dat je niet wilt aanhouden niet nog 1,5 jaar op stal laten staan toch? Of het dier moet een blessure hebben waardoor die niet verkoopbaar is, maar dan kan je ook niet rijden.
Dat insemineren geeft volgens mij juist zekerheid.
Heb je het al nagevraagd of trek je nu zelf een conclusie? Want als je zelf een conclusie trekt, bedenk dan ook even hoe het voor de eigenaar is. Je mag gratis een paard een paar keer in de week rijden en dan stop je zonder geldige reden (of heb je wel een reden geven toen je belde).
En is 1,5 jaar plezier met een paard ook niet goed genoeg?

Ohjee, deze is de langste van de reacties dus hier reageer ik op.
Ik heb netjes een berichtje gestuurd om te laten weten dat ik het rijden niet meer zag zitten omdat ik er de tijd niet voor had en ik volgens mij niet goed genoeg kan rijden om een paard iets bij te leren zonder instructeur erbij.
Een derde reden die ik niet aan hen heb verteld is dat ik vermoed dat ze mij willen gebruiken om dat paard gratis op te leren in de tijd dat ze drachtig is zodat ze het daarna kunnen verkopen. Pas op lange termijn dus, wanneer ik het dier gratis heb opgeleerd. Die conclusie heb ik inderdaad zelf getrokken, maar ik zou zelfs zonder die derde reden niet verder zijn blijven rijden omdat ik het daarvoor gewoon niet goed genoeg kan.

edit: spelling

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:00

Zulke buitensporige dingen als er al zijn genoemd heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt. Alleen wat milde dingen. Ik kwam op een avond in een horeca gelegenheid (restaurant/café) iemand tegen die ik nog kende van een manege. Diegene had intussen een eigen paard en was op zoek naar een bijrijder, of ik niet interesse had. We spraken af dat ik de volgende dag een berichtje zou sturen en dat we dan een afspraak zouden maken voor een kennismaking. Helaas bleven pogingen tot contact onbeantwoord. Vraag dan ook niet of ik interesse heb...

Daarnaast heb ik ook een keer een situatie mee gemaakt die ik niet helemaal vertrouwde. Via een advertentie was ik bij een pony uitgekomen om bij te rijden. Afgesproken om kennis te maken. Prima locatie, bij mensen thuis. Ik mocht ook even proefrijden. Niks mis mee verder, maar ik wilde er nog wel even over nadenken. Aangezien het redelijk ver weg was en de pony behoorlijk eigenwijs en ik niet meteen een klik voelde. Desondanks werd ik vreemd aangekeken toen ik mijn spullen niet achter wilde laten, want er lagen toch ook spullen van vorige bijrijders dus er werd heus niets gestolen. Toen heb ik later maar vriendelijk bedankt.

Over mijn huidige bijrijdpaard cq eigenaar heb ik geen klachten en zij hopelijk ook niet over mij.

Bandit '06 (2020 - x) | Django '14 (2019 - x) | Astra '98 (2018 - x)

R.I.P.: Hammstein '19 (2020 - 2022) | Svetlana '18 (2018 - 2020) | Bandit '05 (2017 - 2017) | Zorro '10 (2010 - 2019) | Ninja '10 (2010 - 2011)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:11

Met al deze verhalen te lezen krijg ik de indruk dat wanneer het gratis is, er misverstanden ontstaan. De eigenaar vindt dat hij de bijrijder een groot plezier doet door gratis een paard ter beschikking te stellen en verwacht daar dankbaarheid voor. De bijrijder denkt dat hij de eigenaar een groot plezier doet door gratis met het paard te rijden en verwacht daar dankbaarheid voor. Allebei worden ze teleurgesteld en dan komen de verhalen...
Ik denk dat bij het verleasen van paarden en bij het laten trainen van paarden door profruiters de verwachtingen van beide partijen duidelijker zijn en dat het daar beter verloopt. Bevalt het niet dan wordt de overeenkomst stopgezet, maar zonder verwijten

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:13

Een derde reden die ik niet aan hen heb verteld is dat ik vermoed dat ze mij willen gebruiken om dat paard gratis op te leren in de tijd dat ze drachtig is zodat ze het daarna kunnen verkopen. Pas op lange termijn dus, wanneer ik het dier gratis heb opgeleerd

Imo is dit dus een win-winsituatie: jij kunt al die maanden gratis rijden en zij krijgen er een ingereden paard voor terug...

Maar zoals altijd: met duidelijke afspraken kunnen veel problemen vermeden worden...

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:25

Wat een verhalen zeg!

Als ik alles zo lees mag ik echt van geluk spreken. Ik verzorg nu al ruim 10 jaar een super leuke merrie, zo leuk zelfs dat ik er 1 uur enkele treinreis er voor over heb :).
Mag haar ook als eigen beschouwen, wel zelf mesten als ik er ben, en als ik niet kan dan wordt dat gedaan.
Nooit wat voor hoeven betalen, en mag alles met haar doen. Ze is nu 24, dus we rijden niet meer actief in de bak, maar lekker naar buiten of lekker spelen in de bak kan altijd nog :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:32

Sclimpre schreef:
Met al deze verhalen te lezen krijg ik de indruk dat wanneer het gratis is, er misverstanden ontstaan. De eigenaar vindt dat hij de bijrijder een groot plezier doet door gratis een paard ter beschikking te stellen en verwacht daar dankbaarheid voor. De bijrijder denkt dat hij de eigenaar een groot plezier doet door gratis met het paard te rijden en verwacht daar dankbaarheid voor. Allebei worden ze teleurgesteld en dan komen de verhalen...
Ik denk dat bij het verleasen van paarden en bij het laten trainen van paarden door profruiters de verwachtingen van beide partijen duidelijker zijn en dat het daar beter verloopt. Bevalt het niet dan wordt de overeenkomst stopgezet, maar zonder verwijten


En als je er geld voor vraagt worden (en kunnen) er allerlei eisen gesteld worden. Ik heb gezeik gehad met betaling en zonder betaling. Het hangt volgens mij echt van de personen af. Zoals eerder gezegd, ik heb er zelf een keer een bende van gemaakt met een top bijrijdster die ook nog eens 90 per maand betaalde. Echt door mijn idiote gedrag (Doordat ik in de knoop zat) fout gelopen.
Daarna gewoon leuke mensen gehad, die niet betaalden, maar vaak helaas wel vrij snel moesten stoppen..allemaal netjes verlopen. Ook mensen die wel betaalden, maar ineens niet meer kwamen en niet meer betaalden. Of mensen die gratis mochten, maar dan zelfs verwachtten dat je ze de reiskosten nog ging vergoeden, terwijl ze zelf op zoek waren naar een rijpaard.
En ook mijn laatste bijrijdster ging gewoon goed...leuke meid. Afspraak was eigenlijk dat ze 2 a 3 keer per week zou komen, dat heeft ze nooit gehaald, het bleef vaak bij 1x per week les en 1 keer longeren...maar ik vond het leuk dat ze er was, vond het daardoor zelf ook leuker wat te doen, en zij kon rijden...en we waren elkaar dankbaar. Helaas moet ze nu stoppen vanwege een tennisarm en tijdgebrek (Zij voelt zich dus wel schuldig dat ze maar 1x per week kan), maar komt me nog helpen met de klussen hier, en ik heb ook gezegd dat ze altijd terug mag komen, of als ze gewoon eens zin heeft in een ritje...dus ook gratis kan gewoon goed gaan als je elkaar maar in de waarde laat en waardeert wat je voor elkaar doet.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:00

Citaat:
Ohjee, deze is de langste van de reacties dus hier reageer ik op.
Ik heb netjes een berichtje gestuurd om te laten weten dat ik het rijden niet meer zag zitten omdat ik er de tijd niet voor had en ik volgens mij niet goed genoeg kan rijden om een paard iets bij te leren zonder instructeur erbij.
Een derde reden die ik niet aan hen heb verteld is dat ik vermoed dat ze mij willen gebruiken om dat paard gratis op te leren in de tijd dat ze drachtig is zodat ze het daarna kunnen verkopen. Pas op lange termijn dus, wanneer ik het dier gratis heb opgeleerd. Die conclusie heb ik inderdaad zelf getrokken, maar ik zou zelfs zonder die derde reden niet verder zijn blijven rijden omdat ik het daarvoor gewoon niet goed genoeg kan.

edit: spelling


Uhm waarom zoek je een paard als je er geen tijd voor hebt?! Je bent bang dat hun jou gebruiken om het paard op te leren? En je zegt zelf dat je niet goed genoeg kan rijden om een paard iets te leren.. Deze mensen geven je een (gratis?) kans om dit dier te rijden en samen heel erg veel te leren, wat is er dan mis om voor jezelf een lesje per week te nemen? Je gaat daar alleen maar beter van worden. En er van uit gaan dat ze het paard gaan verkopen vind ik ook raar. Waarom dat niet tegen hun zeggen dat je die gedachte hebt..

Sorry hoor, maar ik vind het heel erg lief van die mensen dat ze jou dit aanbieden, als ik een jong paard zou hebben zou ik daar geen voorkeur voor hebben om een onervaren ruiter/amazone op te zetten. Zijn genoeg bijrijdsters die dit al wel kunnen namelijk, en die dit ook voor niks willen doen..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:07

theadora99 schreef:
Ik heb een tijdje een paard bijgereden, niet het makkelijkste paard maar met mij ging het best goed en ook wel beter. De eigenaresse was er alleen nooit (kwam 2 keer per jaar, kennismaking etc ging via de andere bijrijder). Die had ook allemaal dingen voor het paard (goed passend zadel etc), maar merkte na een tijdje dat het zadel echt niet goed lag. Na een tijdje vond ik hem in de paddock met een deken die voor de helft was afgescheurd, vanaf t stuk haren wat anders ligt zegmaar bij het achterbeen was er aan 1 kant gewoon geen deken meer over, maar ze wilden geen nieuwe deken of zadel kopen. Toen was het voor mij ook wel klaar.. Nu beetje inactief op zoek, kijk af en toe beetje op Marktplaats maar weinig heel leuks tot nu toe.

Wel een keer een gezien, dat paard kostte 250 euro in de maand voor 2 dagen. Vond ik duur, maar oke, inclusief les en op een echt goed paard oke. Was een tinker waarop je alleen bosritten mocht maken, en oh ja de hoefsmid kosten, entingen, evt fysio of osteopaat kosten werden ook gedeeld (50/50). Vraag me af of ze nog iemadn gevonden hebben, hahah


Oef, mijn eigen(!!) Paard kost niet eens zoveel. Als ik dat zou vragen maak ik nog winst. Ik denk dat ik een paard erbij ga kopen en 3 verzorgers ga zoeken, alle 3 even 250 betalen. Hoppa. Oh en dan na een jaartje weer verkopen natuurlijk. <<) :+

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:22

puppy1128 schreef:
Oef, mijn eigen(!!) Paard kost niet eens zoveel. Als ik dat zou vragen maak ik nog winst. Ik denk dat ik een paard erbij ga kopen en 3 verzorgers ga zoeken, alle 3 even 250 betalen. Hoppa. Oh en dan na een jaartje weer verkopen natuurlijk. <<) :+

Maar niet vertellen dat je hem gaat verkopen he, anders val je zo uit de toon haha.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:48

Nee dan moet je hem juist houden joh en van het geld op vakantie gaan {:}
Beetje opzij houden voor t paard.
Of sparen en er eentje bijkopen voor die constructie en zo stinkend rijk worden _O-
Ik zie het wel zitten en ga direct mijn paar driedubbel verhuren _O-

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:54

T is wat de gek er voor geeft

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:43

Sintara schreef:
puppy1128 schreef:
Oef, mijn eigen(!!) Paard kost niet eens zoveel. Als ik dat zou vragen maak ik nog winst. Ik denk dat ik een paard erbij ga kopen en 3 verzorgers ga zoeken, alle 3 even 250 betalen. Hoppa. Oh en dan na een jaartje weer verkopen natuurlijk. <<) :+

Maar niet vertellen dat je hem gaat verkopen he, anders val je zo uit de toon haha.


Maar ik ga ook niet verkopen. Ik geef dan het tweede paard weg in ruil voor geld. :))

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:47

Oei pijnlijk om sommige verhalen te lezen!

Bij mijn verzorgpaard van mijn 12de tot 16de reed ik 3 dagen in de week en op een gegeven moment 4 dagen omdat de eigenaresse niet zoveel interesse had. Meisje was een jaar jonger dan Ik, haar ouders en de mijne waren al zeker 20 jaar vrienden. Op een gegeven moment werd het mijn ziek en kwam er een verzorgster bij voor de andere dagen en was er tegen mijn moeder gezegd dat wij hem kregen. Ik blij een droom die uitkwam tot ik werd gebeld door de stal eigenaresse dat ze terug kwam van de pedicure en mijn verzorgpaard was opgehaald en weg was....

Ook 1,5 jaar geleden een paard bijgetreden 1 dag in de week omdat de mijne zwaar geblesseerd was. Op een gegeven moment was er van alles mis en kon er even niet gereden worden maar het eigenaresse stapte er wel nog regelmatig op en ik liep er al 7 weken naast toen heb ik vriendelijk bedankt want had zelf al een paard waar ik alleen nog maar naast kon lopen. Zij wisten dit trouwens we stonden op dezelfde stal mijn paard is verhuisd naar een andere stal nadat hij geblesseerd is geraakt.

Nu ben ik in het bezit van 2 eigen kanjers!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

theadora99

Berichten: 3629
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:21

puppy1128 schreef:
theadora99 schreef:
Ik heb een tijdje een paard bijgereden, niet het makkelijkste paard maar met mij ging het best goed en ook wel beter. De eigenaresse was er alleen nooit (kwam 2 keer per jaar, kennismaking etc ging via de andere bijrijder). Die had ook allemaal dingen voor het paard (goed passend zadel etc), maar merkte na een tijdje dat het zadel echt niet goed lag. Na een tijdje vond ik hem in de paddock met een deken die voor de helft was afgescheurd, vanaf t stuk haren wat anders ligt zegmaar bij het achterbeen was er aan 1 kant gewoon geen deken meer over, maar ze wilden geen nieuwe deken of zadel kopen. Toen was het voor mij ook wel klaar.. Nu beetje inactief op zoek, kijk af en toe beetje op Marktplaats maar weinig heel leuks tot nu toe.

Wel een keer een gezien, dat paard kostte 250 euro in de maand voor 2 dagen. Vond ik duur, maar oke, inclusief les en op een echt goed paard oke. Was een tinker waarop je alleen bosritten mocht maken, en oh ja de hoefsmid kosten, entingen, evt fysio of osteopaat kosten werden ook gedeeld (50/50). Vraag me af of ze nog iemadn gevonden hebben, hahah


Oef, mijn eigen(!!) Paard kost niet eens zoveel. Als ik dat zou vragen maak ik nog winst. Ik denk dat ik een paard erbij ga kopen en 3 verzorgers ga zoeken, alle 3 even 250 betalen. Hoppa. Oh en dan na een jaartje weer verkopen natuurlijk. <<) :+


Ja dat zei ik ook hahah, zou er gewoon 2 kopen, 3 bijrijders voor elk paard, verdien je 750 in de maand aan je paarden, dus 1500 per maand, zeg dat je 700 kwijt bent aan stalling (en dan heb je een dure stalling gekozen denk ik, duurder dan waar die tinker stond want die stond op een 24/7 zandlandje) en hou je nog 800 euro over!

♡♡♡♡♡

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:31

Wat een verhalen zeg! Ongelofelijk!
Ik heb zelf ook verschillende meiden gehad voor mijn paard. Ik ben zelf in het begin altijd een stuk of 5 keer meegegaan, om alles uit te leggen en om kennis te maken.
Meestal goede ervaringen, maar ik heb één verhaal van toen ik mijn paard net had. Ik was toen zelf 14 jaar, dus 8 jaar geleden. Ik zocht iemand voor 1 keer per week die kon invallen als ik ziek was of op vakantie ging. Via marktplaats een meisje/dame van 19 jaar gevonden die mijn paard wel wilde verzorgen. Deze dame nam haar vriendje mee, waar ze niet af kon blijven.. Ze stonden contstant te zoenen en dit was ook erg ongemakkelijk voor mij als 14 jarige. Ze had ook niet gevraagd of ze haar vriendje mee mocht nemen, dat vond ik ook niet netjes. Ze had dus weinig aandacht voor mij of mijn paard. Ik moest haar echt vragen of ze kon helpen. Ik heb vervolgens gereden, ze heeft volgens mij niet meer op mijn paard gezeten.
Ik heb gezegd dat ze niet de verzorgster ging worden. Kreeg ik vervolgens over mij heen dat ik mijn paard aan het verpesten was en ik moest gaan rijden met bijzetteugels. Ik ben heel blij dat ze zich zo gedroeg en ik haar niet alleen heb gelaten met mijn paard >;)

[o]

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:36

Sclimpre schreef:
Met al deze verhalen te lezen krijg ik de indruk dat wanneer het gratis is, er misverstanden ontstaan. De eigenaar vindt dat hij de bijrijder een groot plezier doet door gratis een paard ter beschikking te stellen en verwacht daar dankbaarheid voor. De bijrijder denkt dat hij de eigenaar een groot plezier doet door gratis met het paard te rijden en verwacht daar dankbaarheid voor. Allebei worden ze teleurgesteld en dan komen de verhalen...
Ik denk dat bij het verleasen van paarden en bij het laten trainen van paarden door profruiters de verwachtingen van beide partijen duidelijker zijn en dat het daar beter verloopt. Bevalt het niet dan wordt de overeenkomst stopgezet, maar zonder verwijten


dit dus
helemaal mee eens

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:37

ArankaM schreef:
Ze had ook niet gevraagd of ze haar vriendje mee mocht nemen, dat vond ik ook niet netjes.


Dat ze niet vraagt of ze haar vriendje mee mag nemen vind ik niet heel raar. Ik vind het vaak ook fijner als ik niet weet wie ik ga ontmoeten dat er iemand mee is, je weet maar nooit.
Wat er verder is gebeurd is natuurlijk helemaal niet oké en totaal ongepast

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:24

Amber_anne schreef:
ArankaM schreef:
Ze had ook niet gevraagd of ze haar vriendje mee mocht nemen, dat vond ik ook niet netjes.


Dat ze niet vraagt of ze haar vriendje mee mag nemen vind ik niet heel raar. Ik vind het vaak ook fijner als ik niet weet wie ik ga ontmoeten dat er iemand mee is, je weet maar nooit.
Wat er verder is gebeurd is natuurlijk helemaal niet oké en totaal ongepast

Maar ts ergerde er zich aan dat de would-be bijrijdster voortdurend zat te plakken en kleven met haar vriendje. Dat maakt toch geen serieuze indruk als je naar een paard komt kijken.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:42

Ik ben op zoek naar een halve stal en had echt onlangs een super bizar berichtje gekregen. Paard stond op 2dehands.be, ik was aan het werken dus kijk doorgaans de dag niet op mijn gsm. Ik had dus rond 12 uur s'middags een berichtje op 2dehands gekregen van een meisje van 17 jaar, die vervolgens een half uur later nog een berichtje had gestuurd, en nog een half uur later nog een. Kijk ik op facebook, had ze mij op facebook ook al berichten gestuurd of ik de eigenaar van Diallo was (Geen idee hoe ze mij gevonden had) en met foto's en video's waarop een redelijk onervaren manege ruiter te zien was. Ik heb haar heel vriendelijk een woordje meer uitleg gegeven, en gezegd dat ik wel echt op zoek ben naar een ervaren springruiter en liever geen manege ruiters. Negeerde zij dit berichtje, en vroeg ze hoeveel zij eraan zou verdienen als ze mijn paard zou rijden. Ik wist niet goed wat ze bedoelde, ik zocht namelijk een halve stal, geen instructeur/opleider. Dus ik vroeg wat ze juist bedoelde, kreeg een berichtje terug dat luidde 'Ja als ik op u paard rij, dan mag ik daar toch een cent aan verdienen.' :') Heb haar toen nogmaals overdreven vriendelijk uitgelegd dat dit niet het principe is van een halve stal en wat een halve stal juist inhoud uitgelegd, haar nog veel succes gewenst met haar zoektocht en kreeg nog een bericht terug 'Ja daaag' OMG 8)7

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:52

maximuss schreef:
Een derde reden die ik niet aan hen heb verteld is dat ik vermoed dat ze mij willen gebruiken om dat paard gratis op te leren in de tijd dat ze drachtig is zodat ze het daarna kunnen verkopen. Pas op lange termijn dus, wanneer ik het dier gratis heb opgeleerd

Imo is dit dus een win-winsituatie: jij kunt al die maanden gratis rijden en zij krijgen er een ingereden paard voor terug...

Maar zoals altijd: met duidelijke afspraken kunnen veel problemen vermeden worden...

Ik heb dit ook ooit gedaan, voor ik mijn eigen paard had, reed ik al 8(!) jaar paarden voor iemand. Nam ook elke week les bij haar, dus zij verdiende eraan. Op een dag had zij een schuw veulen gekocht, ben ik mee aan de slag gegaan en heb dat paard toen hij op leeftijd was ingereden en vervolgens nog een jaar door gereden. Alle knopjes zaten erop, volledig gratis met ook de bedoeling dit paard ooit te kopen. Na 2 jaar is het paard verkocht achter mijn rug, ik wist hier niets van en uiteindelijk heeft iemand van de stal mij dit moeten vertellen, ik heb het paard voor de nieuwe eigenaar nog weken gereden, gratis, zonder enig idee te hebben dat hij dus verkocht was. Vond ik zo smerig, heb toen ook mijn spullen gepakt.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers