De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:16

Ik denk dat het hem zit in de communicatie en het aangeven van grenzen. :)

Ik zoek geen bijrijder, maar ik zou me nog wel een keer op mijn hoofd krabben als ik zo'n verhaal lees bij een bijrijder, TBH. Ook al wil ik dat elke dag de hoeven van mijn paard worden ingekwast met roze glitterolie, mijn paard.. 700 euro voor 2 jaar zo goed als een eigen paard is geen reet. Als je het anders wil: overleggen. Als dat niet werkt: eer aan jezelf houden en opstappen voor escalatie.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:28

Wat jammer dat het zo moest eindigen.

Ik herken de website met foto's van de eigenaren van een keer een advertentie waar ik me in verdiept had. Toen vroegen ze een ruiter voor een hengst, inclusief uitbrengen op wedstrijden als ik het goed onthouden heb.

Een verhaal heeft altijd twee kanten, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:36

Dat had ik gelezen, maar 1. Is dat paard van de staleigenaresse geweest, dus ws voelt het paard nog wel wat van haar, omdat het ook een vriendin van haar is, die de eigenaresse is geworden, en jij dat paard dus ook dankzij haar mocht rijden (dat hebben ze jou immers voorgelegd). En jij hebt veel voor hen gedaan, maar zijn zij niet ook met jou meegereden naar wedstrijden? Gewoon erg jammer dat dit op internet wordt uitgevochten, zeker na 7 jaar...geld voor beide partijen trouwens (ik heb dus niet haar kant gelezen, maar ben ook geen lid van dat forum en om er nou naar om zoek te gaan...zo interessant vind ik het nou net niet :)).

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:44

Hoewel ik zeker de frustraties snap zou ik qua herkenbaarheid zeker ook oppassen.
Ik bedoel, eigenlijk doe je nu exact het zelfde als hun deden.
En ik snap het echt hoor want soortgelijke verhalen heb ik ook genoeg maar hou de eer aan jezelf meid!
Jij frustreert je gewoon nu nog steeds waarschijnlijk omdat je de paarden etc mist of de plek.
Als het zo was als niks je meer aanstond dan deed het je niet zoveel denk ik :j

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:53

IHN schreef:
Dat had ik gelezen, maar 1. Is dat paard van de staleigenaresse geweest, dus ws voelt het paard nog wel wat van haar, omdat het ook een vriendin van haar is, die de eigenaresse is geworden, en jij dat paard dus ook dankzij haar mocht rijden (dat hebben ze jou immers voorgelegd). En jij hebt veel voor hen gedaan, maar zijn zij niet ook met jou meegereden naar wedstrijden? Gewoon erg jammer dat dit op internet wordt uitgevochten, zeker na 7 jaar...geld voor beide partijen trouwens (ik heb dus niet haar kant gelezen, maar ben ook geen lid van dat forum en om er nou naar om zoek te gaan...zo interessant vind ik het nou net niet :)).



nogmaals; ik vecht niks uit. Dit is een topic over bizarre bijrijders verhalen en ik had een bizar verhaal.....dat de mijne niet van jaren geleden is zoals bij sommige anderen doet daar niks aan af.
Vind het ook wel apart dat ik mij moet verantwoorden, maar anderen die met nog veel bizardere verhalen komen dit niet hoeven.
Ik heb geen topic geopend he? Als dit topic niet toevallig was gemaakt door een andere bokker, had ik niet eens mijn verhaal gedeeld op Bokt.
Maar het topic was er en ik had een verhaal die daar perfect in paste. Simpel, klaar....dus niks online uitvechten.

Al mijn andere posts daarna hierover zijn alleen geplaatst omdat een aantal reageert alsof ik alleen de lusten had en nu gigantisch ondankbaar overkom....dus ja dan geef ik een toelichting...thats it...je maakt er nu veel meer van dat het werkelijk is.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-09-18 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:56

dus als er een topic is met een onderwerp waar je iets over kunt vertellen, kun je niet anders dan reageren? :D Dat is ook omegkeerd redeneren e. Bovendien had je het verhaal een stuk anoniemer kunnen laten, zonder de fb groep bvb. Je opmerking van die 700 euro vond ik gewoon niet terecht, dat kan toch? En ik vind het inderdaad geen fijne posts meer van je, dat kan ook toch.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:57

Maak je niet zo druk joh, lekker laten gaan :j

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:20

Ik zie niks mis met de post van xxCYNNxx. :+ Het stuk van de FB groep is toch ook gewoon relevant.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:53

Ik snap je prima hoor mbt het geld. Het is geld wat niet uitgegeven had hoeven worden als je jodphurs bijvoorbeeld niet gestolen waren.
En geld wat het waard was als je een wedstrijd had gereden.

Niet meer verdedigen lekker laten gaan. Zoals je zegt, er staan veel meer verhalen over bijrijder/eigenaar etc.

Hopen dat je snel weer een ander paardje vindt!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:59

Het bericht van fb heb ik idd voorbij zien komen, heb hier ook een pb verstuurd naar de persoon die het plaatste dat dit niet correct is, daarnaast als beheerder van die fb groep heb je een voorbeeldfunctie.
Zie vaker dingen voorbij komen van die persoon waar ik grote vraagtekens bij zet. En dit zeg ik dan ook. Zo had ze een topic geopend over een stagiaire die haar afspraken niet na kwam. Prima dat je je hieraan ergerd, maar dit zet je niet op fb. Dit doe je offline met de persoon zelf.
De persoon is geen makkelijke en dit geeft ze zelf ook toe, ze neemt geen blad voor de mond, als het volgens HAAR 8-) niet klopt.

Bizarre verhalen, tja waar zal ik beginnen 8)7
Zocht voor mijn haflinger een bijrijder, een meisje uitgenodigd was een jaar of 18 /19.
Mijn haffie vond het fantastisch om einden in rengalop te zitten. Na gewoon dressuurmatig bezig geweest te zijn, even op het lange zandpad de benen te strekken. Nou de mogelijke bijrijder vond dit geweldig en heerlijk.
Ze zag het wel zitten om haar te gaan verzorgen en bijrijden. Dus verdere afspraken gemaakt over hoe nu verder, alles doorgesproken en is ze naar huis gegaan.
Die avond kreeg ik telefoon, ze zag er toch vanaf, want ze zag het niet zitten ivm te weinig tijd |o
Dezelfde week stond haar advertentie weer op mp.

Voor dezelfde haflinger een andere bijrijder, maffie was ondertussen al niet de jongste meer, dus nadrukkelijk en meermaals aangegeven dat ze in het bos best wel eens de benen mag strekken in rengalop, maar dat er daarna een flinke stappauze hoort te zijn en dat ze niet te vaak en te lang mag galopperen.
En dat ze goed uitgestapt / afgekoeld moet zijn voordat ze haar op stal / land zou zetten.
Ja dat zou ze doen, dat had ze mij beloofd.
Ik woonde toen een ruim half uur bij mijn ouders ( dus stal) weg, dus niet alle dagen aanwezig. Dus de bijrijder moest zelfstandig zich redden.
Mijn ouders hielden de boel in de gaten, iedere keer als ze van bos terug kwam, werd ze drijfnat weggezet.
Na een paar keer aangezien te hebben en nog een aantal keer herhaald van de regel, heb ik haar weggestuurd.
Later hoor je dan van kennisen wat ze deed op buitenritten.
Naar de locale snackbar gaan en daar jan en alleman erop laten rijden. In het bos raggen en racen.
Ze heeft later een eigen paard gekocht, had enorm medelijden met het dier.

Bijrijders die stelen, de boel voorliegen, afspraken niet nakomen, spullen kapot achterlaten (of verstoppen zodat je het niet ziet), de halve familie naar stal meenemen en erop laten zonder overleg, op buitenrit gaan zonder overleg en zo kan ik mijn lijstje enorm lang maken.

En dan heb je nog de mooiweer ruiters en de 2 linkerhanden ruiters (dit zijn de personen die te lui zijn om even drollen te wippen uit stal, bak of land, en na gebruik poetsplaats aan te vegen).
Laatst bijgewerkt door myk_en_shant op 07-09-18 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:07

Xxcynnxx
Kan het kloppen dat jij je verhaal eerder hebt gedeeld? Ik herken hem namelijk wel van iets

Biebz

Berichten: 5502
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:57

Ik denk dat je het stuk van welke fb groep het was, weg had moeten laten.
Want door dat, bepaalde info en namen die jij wel eens op bokt hebt genoemd, weet ik precies over wie het gaat ;) en denk dat dat niet de bedoeling is.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:03

Amado schreef:
Xxcynnxx
Kan het kloppen dat jij je verhaal eerder hebt gedeeld? Ik herken hem namelijk wel van iets


nope, tenzij je 1 van de mensen bent geweest die mij de dag erna gepb't hebben vanwege een topic op fb, want diegenen heb ik via pb uitleg gegeven. Of hebt het van 1 van die mensen gehoord.
Maar verder is dit niet online gezet en zal verder ook niet gebeuren, want zoals ik al zei; voor mij is het echt klaar nu.
Heb mijn kant kunnen vertellen en dat is prima genoeg zo

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:13

Ik zie ook minder slecht in de post van CYNN dan van de staleigenaar. Ze wil haar verhaal even kwijt, wat ik ook wel snap. Je echt gewoon vierkant gaan uitmaken op facebook vind ik nog helemaal iets anders.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:00

Biebz schreef:
Ik denk dat je het stuk van welke fb groep het was, weg had moeten laten.
Want door dat, bepaalde info en namen die jij wel eens op bokt hebt genoemd, weet ik precies over wie het gaat ;) en denk dat dat niet de bedoeling is.

Maar dat is alleen voor degene die het weten toch? Ik heb net zitten zoeken op die pagina maar ik kan er dus niks over vinden. Dus met die herkenbaarheid valt het dan wel mee toch?

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:21

Marjoow schreef:
Biebz schreef:
Ik denk dat je het stuk van welke fb groep het was, weg had moeten laten.
Want door dat, bepaalde info en namen die jij wel eens op bokt hebt genoemd, weet ik precies over wie het gaat ;) en denk dat dat niet de bedoeling is.

Maar dat is alleen voor degene die het weten toch? Ik heb net zitten zoeken op die pagina maar ik kan er dus niks over vinden. Dus met die herkenbaarheid valt het dan wel mee toch?

Ik heb mezelf lid gemaakt van de fb, en met 3 minuten zoeken had ik de naam van de vrouw waar het over gaat en heb ik het filmpje gezien en de discussie gelezen. Oh en het fb account van Cynn ook gevonden.
Appeltje eitje. ;)
Zou inderdaad adviseren geen fb groep te noemen.. in jouw berichtje oid was ik nooit gaan zoeken. Maar nu lag het voor het oprapen om te gaan kijken.

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:28

Ik kan het ook niet vinden in die groep dus.. geen idee over wie het gaat

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:34

Nvm heb het al gevonden :(:)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:28

CalipsoLover schreef:
Ik zie ook minder slecht in de post van CYNN dan van de staleigenaar. Ze wil haar verhaal even kwijt, wat ik ook wel snap. Je echt gewoon vierkant gaan uitmaken op facebook vind ik nog helemaal iets anders.


Nou inderdaad ze word even flink zwartgemaakt daar terwijl die staleigenaresse zelf als een beginner op t paard zit op dat filmpje. (Meelezer) Beste is het om t hierbij te laten denk ik dan maar kan me wel voorstellen dat t heel rot voelt na al die jaren. Maargoed die staleigenaresse heeft met wel meer mensen gezeur door haar attitude dus een teken dat t niet aan jou ligt.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:36

Ik zie nergens in haar bericht een echte naam of fb pagina staan die je kan opzoeken? Ben eerlijk gezegd ook wel eens benieuwd naar het filmpje...

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:57

Cranio intypen op de fb pagina en zo gevonden. Vond het filmpje ook niet super om maar zacht uit te drukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:59

Heeft ze verwijderd.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:40

DeMolenhoek schreef:
Heeft ze verwijderd.


Nee hoor hij staat er nog.

Wat een vreselijk ruiter is die vrouw zeg. Ze zit op dat paard alsof het haar eerste les paardrijden is.
En maar schreeuwen dat ie scheef is maar ondertussen teugels veel te kort en eigen haar hakken in haar billen ongeveer. Bah bah bah.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:41

Kunnen we gewoon weer ontopic? :=

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:50

Absolem schreef:
DeMolenhoek schreef:
Heeft ze verwijderd.


Nee hoor hij staat er nog.

Wat een vreselijk ruiter is die vrouw zeg. Ze zit op dat paard alsof het haar eerste les paardrijden is.
En maar schreeuwen dat ie scheef is maar ondertussen teugels veel te kort en eigen haar hakken in haar billen ongeveer. Bah bah bah.

Nou ik kan het echt niet vinden :')

Maar idd laten we weer on topic gaan :)