De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:25

Wat denken jullie? Het gaat over de halve stal waar ik hier boven al iets over had geschreven.
Meisje heeft haar excuses aangeboden dat ze twee keer kort achter elkaar had afgezegd, ze deed dus nog een proefmaand voor alle duidelijkheid. Maar hierna heb ik eigenlijk nog amper iets van haar vernomen, ze is hierna nog 1 of 2 keer komen rijden en zou aan haar herexamens beginnen. Ik heb haar nog een smsje gestuurd of ze nog wil komen rijden, geen antwoord, paar dagen later nog een berichtje gestuurd en er duidelijk in gezet dat ik heel veel begrip heb dat ze nu met andere dingen bezig is maar of ze mij wel iets kan laten weten. Heeft ze geantwoord dat ze was vergeten sturen en ze zich inderdaad op haar examens aan het concentreren is en ze me na het weekend een uitgebreide sms zal sturen met hoe/wat/wanneer. Zondag avond niets gehoord, maandag ook niet, dinsdag ook niet dus besloot haar dan gisteren avond maar zelf een berichtje te sturen (nogmaals) dat ik snap dat ze het heel druk heeft maar ik wel graag wil weten of ze nog verder gaat of niet omdat ik eind september ook terug begin met school en anders echt zo snel mogelijk iemand anders moet gaan zoeken. En hier heb ik dus ook nog steeds geen antwoord op... Mijn geduld raakt stilaan wel op want ze staat wel constant online op facebook en een berichtje sturen duurt nu toch echt geen 5 minuten.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:35

Iemand anders zoeken. Je wil toch niet iemand waar je continu achteraan moet? Blijkbaar wil ze niet echt, of heeft het voor haar in elk geval totaal geen prioriteit. Dat zal echt niet veranderen.

Anoniem

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:37

Ik zou er niet mee verder gaan, ze heeft 2 kansen gehad. Prima als je druk bent, maar ook dan kun je je prima aan de afspraak houden om een berichtje te sturen. De slechte communicatie zou bij mij echt voor veel irritatie zorgen. :)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:38

CalipsoLover schreef:
Wat denken jullie? Het gaat over de halve stal waar ik hier boven al iets over had geschreven.
Meisje heeft haar excuses aangeboden dat ze twee keer kort achter elkaar had afgezegd, ze deed dus nog een proefmaand voor alle duidelijkheid. Maar hierna heb ik eigenlijk nog amper iets van haar vernomen, ze is hierna nog 1 of 2 keer komen rijden en zou aan haar herexamens beginnen. Ik heb haar nog een smsje gestuurd of ze nog wil komen rijden, geen antwoord, paar dagen later nog een berichtje gestuurd en er duidelijk in gezet dat ik heel veel begrip heb dat ze nu met andere dingen bezig is maar of ze mij wel iets kan laten weten. Heeft ze geantwoord dat ze was vergeten sturen en ze zich inderdaad op haar examens aan het concentreren is en ze me na het weekend een uitgebreide sms zal sturen met hoe/wat/wanneer. Zondag avond niets gehoord, maandag ook niet, dinsdag ook niet dus besloot haar dan gisteren avond maar zelf een berichtje te sturen (nogmaals) dat ik snap dat ze het heel druk heeft maar ik wel graag wil weten of ze nog verder gaat of niet omdat ik eind september ook terug begin met school en anders echt zo snel mogelijk iemand anders moet gaan zoeken. En hier heb ik dus ook nog steeds geen antwoord op... Mijn geduld raakt stilaan wel op want ze staat wel constant online op facebook en een berichtje sturen duurt nu toch echt geen 5 minuten.


Geen geduld meer hebben en iemand anders zoeken. Dit kost zoveel tijd en energie en je krijgt er weinig tot niks voor terug. Dat iemand niet direct op een uurtje tijd antwoord prima maar er hoeven geen dagen overheen te gaan!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:45

Stoppen idd...dit zijn geen manieren

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:47

TelmaB schreef:
Ik heb een tijdje 3x per week een paardje verzorgd waar er van gezegd werd dat ik in de (nabije) toekomst ook op mocht rijden. Wel werd er een bijdrage gevraagd ivm de situatie van de eigenaar. Naïef dat ik was, heb ik maandenlang geld betaald om een paard 3x per week te longeren en uit te mesten. Ik ben elke keer trouw gekomen (van ver) en het is wel eens vaker voorgekomen dat het paardje en ik daar allebei met tegenzin in de stromende regen stonden, terwijl ik haar longeerde omdat dat moest van de eigenaar. -O-

Ik ben het maar blijven doen omdat er zoveel mooie beloftes werden gemaakt voor wat ik mocht doen wanneer ik mocht rijden en omdat het vinden van een verzorgpony hier echt niet te doen is. Ook wilde ik geen slechte verzorgster zijn en wilde ik aantonen dat ook iemand van mijn leeftijd (13) verantwoordelijk kan zijn.


In het begin was het nog leuk en heb ik alles geprobeerd om het nog leuker te maken (vrijheidsdressuur, wandelen, etc.) maar dat kon op een gegeven moment ook niet meer omdat ik zo lang bezig was met de weides uitmesten en het longeren, en er moest nog strenger getraind worden.

Na maandenlang nog steeds niet gereden te kunnen hebben en wel geld betaald te hebben, heb ik uiteindelijk besloten om er mee te stoppen. En het pijnlijkste vond ik dan nog dat de eigenaresse (die zelf voor een half jaar in het buitenland zat) er 0,0 begrip voor toonde. Ik ben zeker niet meteen gestopt en heb de mensen die toen alles regelden ook meerdere weken de tijd gegeven om vervanging te zoeken, maar ik voel me er nog steeds soms schuldig over ook ivm het verleden van het paardje :\


Als iemand een kennis heeft of gewoon iemand weet die ene verzorgster/bijrijdster zoekt in den haag is een PB zeker welkom


De manier waarop er met je omgegaan is vind ik niet netjes, en ik zou zelf zeker geen bijdrage vragen voor mesten en longeren. Dus ik begrijp echt wel dat je dat vervelend vindt.
Maar eerlijk gezegd is je (nieuwe) advertentie wat dat betreft ook niet duidelijk. Je geeft aan dat je bereid bent een bijdrage te betalen en dat rijden geen must is, maar bent gestopt omdat je niet mocht rijden.
Dan zou ik de advertentie ook aanpassen, want zo schep je onduidelijke verwachtingen. En zit je voor je het weet weer in een situatie die je eigenlijk niet wil :-)

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:50

TelmaB schreef:
Ik heb een tijdje 3x per week een paardje verzorgd waar er van gezegd werd dat ik in de (nabije) toekomst ook op mocht rijden. Wel werd er een bijdrage gevraagd ivm de situatie van de eigenaar. Naïef dat ik was, heb ik maandenlang geld betaald om een paard 3x per week te longeren en uit te mesten. Ik ben elke keer trouw gekomen (van ver) en het is wel eens vaker voorgekomen dat het paardje en ik daar allebei met tegenzin in de stromende regen stonden, terwijl ik haar longeerde omdat dat moest van de eigenaar. -O-

Ik ben het maar blijven doen omdat er zoveel mooie beloftes werden gemaakt voor wat ik mocht doen wanneer ik mocht rijden en omdat het vinden van een verzorgpony hier echt niet te doen is. Ook wilde ik geen slechte verzorgster zijn en wilde ik aantonen dat ook iemand van mijn leeftijd (13) verantwoordelijk kan zijn.


In het begin was het nog leuk en heb ik alles geprobeerd om het nog leuker te maken (vrijheidsdressuur, wandelen, etc.) maar dat kon op een gegeven moment ook niet meer omdat ik zo lang bezig was met de weides uitmesten en het longeren, en er moest nog strenger getraind worden.

Na maandenlang nog steeds niet gereden te kunnen hebben en wel geld betaald te hebben, heb ik uiteindelijk besloten om er mee te stoppen. En het pijnlijkste vond ik dan nog dat de eigenaresse (die zelf voor een half jaar in het buitenland zat) er 0,0 begrip voor toonde. Ik ben zeker niet meteen gestopt en heb de mensen die toen alles regelden ook meerdere weken de tijd gegeven om vervanging te zoeken, maar ik voel me er nog steeds soms schuldig over ook ivm het verleden van het paardje :\


Als iemand een kennis heeft of gewoon iemand weet die ene verzorgster/bijrijdster zoekt in den haag is een PB zeker welkom


Die heeft je gewoon flink misbruikt zo te horen. Lekker geld vangen én alles werd voor dr gedaan.. Win win voor haar, snap wel dat ze het niet leuk vond om iemand te zoeken die datzelfde wilde doen.
Ik hoop dat je een leuk bijrijdpaard kunt vinden!

                live together die alone

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:36

Cl, ik zou gewoon op zoek gaan naar een ander. Deze manier van communicatie en gedrag wil je toch niet blijven houden lijkt mij?

[o]

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:48

Tot nu toe nog niet veel geks tegen gekomen gelukkig voor mezelf.
Als ik die verhalen lees denk ik echt van Jezus Christus wat een mensen... Vanuit beide kanten bekeken.

Ik ben op een latere leeftijd begonnen met bijrijden. Het was allemaal nieuw voor mij, en kwam van de manege af. Dus sowieso al een 'moeilijke' start.

Verschillende plekken geweest, kennis gemaakt, 9 van de 10 zeiden toch gewoon netjes waar het op stond dat ze iemand zochten die vaker kon, meer ervaring had e.d. Prima. :) weten we beide waar we aan toe zijn.

Toen een eerste 'project'. Een vrij jong ding, maar verder wel braaf. Ik mocht 1x per week komen, gingen we samen naar de club met de trailer voor les. Als ik reed, was er altijd instructie bij. Super! Doordat ze af en toe verschoot en bokte bij aangalloperen en ik met mijn baggere balans er iedere keer afdonderde helaas besloten om te stoppen. Ik kreeg meer schrik dan ervaring. Super jammer, maar op dat moment de beste keuze.

Tussendoor her en der kennis gemaakt met andere mensen, maar ook niet het gepaste gevonden.

Kom ik een advertentie tegen voor 2 paarden te verzorgen/rijden. Mijn vriendin van de manege had er ook op gereageerd blijkbaar, en mochten met z'n 2e aan de slag! Super leuk en gezellig. Fijne mensen. De eigenaren Kende niet heel veel van paarden, ze hadden ze als wandelpaarden.
Vrouw des huizes werd ziek, paarden moesten helaas weg. Jammer! Maar hun keuze. Tijdje later gaat de zoektocht verder en ziet mijn vriendin een advertentie rond de zelfde omgeving met (ongeveer) dezelfde informatie aan wat er gezocht werd. Blijkt het om dezelfde paarden te gaan. Zij super gelukkig natuurlijk en reageerd weer. (vanuit de nieuwe stal van de paarden) tijdje gaat erover heen. Zie ik plots een oproep van mensen dat ze erachter zijn gekomen dat 'hun' paarden verkocht waren terwijl dat niet de afspraak was... 8)7
Ik denk... Huh?? Wat is hier aan de hand? Dus ik verhaal gaan halen bij die persoon. Bleek dat ze haar paarden op goed vertrouwen aan hun gegeven heeft zodat ze van hun oude dag mogen genieten. Niet slim...
Door het werk ben ik al vrij snel moeten stoppen, maar mijn vriendin was nog verder gegaan tot ze verkocht waren. Dankzij de oproep van de 1e eigenaren is ze nu in contact met de huidige eigenaar en staan ze (zover ik weet) nog steeds met z'n 2e samen, maar dan bij een nieuwe eigenaresse :evaw:

Op een andere plek zocht iemand hulp. Ik ernaar toe. Een man van de 40-50 jaar... (je voelt het al...) hij netjes alles uitgelegd hoe en wat, prima. Toen begon hij over een vorige verzorger... "ze was verlegen en durfde niet zo goed" "op dn duur beschuldigde ze mij dat ik haar aan zou randen, of betastte. Ik had enkel haar been vast voor voetje te geven voor op te stappen."
Ik dacht, oké vreemd ja... Maar de hele avond bleef hij over haar bezig dat hij het belachelijk vond dat ze zo reageerde en niet meer kwam. Ik dacht op dn duur... Wegwezen en niet meer terug komen!
Tussendoor, voordat er belletjes gingen rinkelen, ging hij een jong ding longeren. Hij vroeg of ik al eens met dubbele longe gewerkt had. Nee zeg ik. Maar wil het wel leren. Oké mooizo zei hij. Hij gooit een tuig om zijn jong paard (voor de koest) en hangt er een baksleep achter en maakt de lange lijnen eraan. en hij gaat longeren. 10 min later duwt hij de lange lijnen in m'n handen en ja daar sta je dan... Hij roept niet trekken niet trekken! Ik denk van ja sorry dit heb ik nog nooit gedaan! Bleek dat het paard nog nooit een tuig om had gehad en nog nooit een sleep achter zich gehad... Daar sta je dan :roll: als ik pech had hadden er zware ongelukken kunnen gebeuren...

En heel vlug was ik daar weg... :evaw:

Every accomplishment starts with the decision to try.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:10

J_emma schreef:
De manier waarop er met je omgegaan is vind ik niet netjes, en ik zou zelf zeker geen bijdrage vragen voor mesten en longeren. Dus ik begrijp echt wel dat je dat vervelend vindt.
Maar eerlijk gezegd is je (nieuwe) advertentie wat dat betreft ook niet duidelijk. Je geeft aan dat je bereid bent een bijdrage te betalen en dat rijden geen must is, maar bent gestopt omdat je niet mocht rijden.
Dan zou ik de advertentie ook aanpassen, want zo schep je onduidelijke verwachtingen. En zit je voor je het weet weer in een situatie die je eigenlijk niet wil :-)


Klopt, je hebt helemaal gelijk! Ik ben de advertentie vergeten aan te passen. :) Overigens vind ik het niet erg om niet te kunnen rijden, het lag er aan dat er beloofd werd dat het wel kon en dan mocht het steeds niet terwijl ik er wel voor betaalde.

Maar in ieder geval bedankt, ik zal er bij zetten dat de bijdrage aan te pas komt mocht er gereden kunnen worden :).

Kingsfield

Berichten: 39
Geregistreerd: 20-03-12

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:38

Wat een verhalen allemaal ik sta echt perplex van de manieren waarop sommige dingen gaan. Overigens ken ik ook de andere kant. Dat je een bijrijd(st)er zoekt die niet blijkt te zijn waar je om hebt gevraagd. Het kan soms best lastig zijn om een goede match te vinden.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:30

CalipsoLover schreef:
Wat denken jullie? Het gaat over de halve stal waar ik hier boven al iets over had geschreven.
Meisje heeft haar excuses aangeboden dat ze twee keer kort achter elkaar had afgezegd, ze deed dus nog een proefmaand voor alle duidelijkheid. Maar hierna heb ik eigenlijk nog amper iets van haar vernomen, ze is hierna nog 1 of 2 keer komen rijden en zou aan haar herexamens beginnen. Ik heb haar nog een smsje gestuurd of ze nog wil komen rijden, geen antwoord, paar dagen later nog een berichtje gestuurd en er duidelijk in gezet dat ik heel veel begrip heb dat ze nu met andere dingen bezig is maar of ze mij wel iets kan laten weten. Heeft ze geantwoord dat ze was vergeten sturen en ze zich inderdaad op haar examens aan het concentreren is en ze me na het weekend een uitgebreide sms zal sturen met hoe/wat/wanneer. Zondag avond niets gehoord, maandag ook niet, dinsdag ook niet dus besloot haar dan gisteren avond maar zelf een berichtje te sturen (nogmaals) dat ik snap dat ze het heel druk heeft maar ik wel graag wil weten of ze nog verder gaat of niet omdat ik eind september ook terug begin met school en anders echt zo snel mogelijk iemand anders moet gaan zoeken. En hier heb ik dus ook nog steeds geen antwoord op... Mijn geduld raakt stilaan wel op want ze staat wel constant online op facebook en een berichtje sturen duurt nu toch echt geen 5 minuten.



Ik denk dat bellen in dit geval beter over komt dan appen/smsen.
In heel veel gevallen wordt er via de sms/app gecomuniceerd, maar als je voor duidelijkheid gaat, zou ik zeker gewoon even bellen. Niks mis mee toch? :o

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:33

Ianrowan2009 schreef:
CalipsoLover schreef:
Wat denken jullie? Het gaat over de halve stal waar ik hier boven al iets over had geschreven.
Meisje heeft haar excuses aangeboden dat ze twee keer kort achter elkaar had afgezegd, ze deed dus nog een proefmaand voor alle duidelijkheid. Maar hierna heb ik eigenlijk nog amper iets van haar vernomen, ze is hierna nog 1 of 2 keer komen rijden en zou aan haar herexamens beginnen. Ik heb haar nog een smsje gestuurd of ze nog wil komen rijden, geen antwoord, paar dagen later nog een berichtje gestuurd en er duidelijk in gezet dat ik heel veel begrip heb dat ze nu met andere dingen bezig is maar of ze mij wel iets kan laten weten. Heeft ze geantwoord dat ze was vergeten sturen en ze zich inderdaad op haar examens aan het concentreren is en ze me na het weekend een uitgebreide sms zal sturen met hoe/wat/wanneer. Zondag avond niets gehoord, maandag ook niet, dinsdag ook niet dus besloot haar dan gisteren avond maar zelf een berichtje te sturen (nogmaals) dat ik snap dat ze het heel druk heeft maar ik wel graag wil weten of ze nog verder gaat of niet omdat ik eind september ook terug begin met school en anders echt zo snel mogelijk iemand anders moet gaan zoeken. En hier heb ik dus ook nog steeds geen antwoord op... Mijn geduld raakt stilaan wel op want ze staat wel constant online op facebook en een berichtje sturen duurt nu toch echt geen 5 minuten.



Ik denk dat bellen in dit geval beter over komt dan appen/smsen.
In heel veel gevallen wordt er via de sms/app gecomuniceerd, maar als je voor duidelijkheid gaat, zou ik zeker gewoon even bellen. Niks mis mee toch? :o


bellen? niks bellen..eruit met het wicht...kom zeg, afspraken niet nakomen, en dan zal ze ook nog erachteraan moeten gaan bellen? Gewoon niks meer laten horen en als ze toch nog aangeeft te willen komen op zeker moment zeggen dat het niet meer hoeft...

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:39

IHN schreef:
Ianrowan2009 schreef:

Wat denken jullie? Het gaat over de halve stal waar ik hier boven al iets over had geschreven.
Meisje heeft haar excuses aangeboden dat ze twee keer kort achter elkaar had afgezegd, ze deed dus nog een proefmaand voor alle duidelijkheid. Maar hierna heb ik eigenlijk nog amper iets van haar vernomen, ze is hierna nog 1 of 2 keer komen rijden en zou aan haar herexamens beginnen. Ik heb haar nog een smsje gestuurd of ze nog wil komen rijden, geen antwoord, paar dagen later nog een berichtje gestuurd en er duidelijk in gezet dat ik heel veel begrip heb dat ze nu met andere dingen bezig is maar of ze mij wel iets kan laten weten. Heeft ze geantwoord dat ze was vergeten sturen en ze zich inderdaad op haar examens aan het concentreren is en ze me na het weekend een uitgebreide sms zal sturen met hoe/wat/wanneer. Zondag avond niets gehoord, maandag ook niet, dinsdag ook niet dus besloot haar dan gisteren avond maar zelf een berichtje te sturen (nogmaals) dat ik snap dat ze het heel druk heeft maar ik wel graag wil weten of ze nog verder gaat of niet omdat ik eind september ook terug begin met school en anders echt zo snel mogelijk iemand anders moet gaan zoeken. En hier heb ik dus ook nog steeds geen antwoord op... Mijn geduld raakt stilaan wel op want ze staat wel constant online op facebook en een berichtje sturen duurt nu toch echt geen 5 minuten.



Ik denk dat bellen in dit geval beter over komt dan appen/smsen.
In heel veel gevallen wordt er via de sms/app gecomuniceerd, maar als je voor duidelijkheid gaat, zou ik zeker gewoon even bellen. Niks mis mee toch? :o


bellen? niks bellen..eruit met het wicht...kom zeg, afspraken niet nakomen, en dan zal ze ook nog erachteraan moeten gaan bellen? Gewoon niks meer laten horen en als ze toch nog aangeeft te willen komen op zeker moment zeggen dat het niet meer hoeft...[/quote]

Maar in de eerste instantie had er gewoon even gebeld kunnen worden.
Na geen contact bij het eerste bericht, had ik namelijk gewoon gebeld met de vraag hoe het nou zit.
Dat het nu telang heeft geduurd heb je helemaal gelijk in, weg ermee!! Als je geen afspraken kan maken, is er ook geen vertrouwen!
Maar in het vervolg zou ik het contact telefonisch gaan houden i.p.v. appen. Schept gelijk duidelijkheid.

LWDaisy

Berichten: 4769
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:57

Ik heb 2x een bijrijder gehad voor mijn merrie.

De eerste is na een maand gestopt, niks bijzonders gebeurd.
Daarna vond ik iemand anders, die heeft het twee maanden volgehouden.

Nu ben ik zo iemand die mijn paard niet graag uit handen geeft haha, dus waren er een heleboel afspraken verbonden aan het "halve stal" gedoe. Ze leverden beide een bijdrage, en reden 3 dagen per week. Afspraak was dat ze mijn paard ook zouden verzorgen; als in paardje poetsen voor het rijden, verzorgen na het rijden, aandacht geven, en vooral lief zijn voor elkaar. Zorg dragen voor mijn spullen en de gang even vegen na het poetsen, die dingen. Dingen die ik gewoon normaal vind :)

Ik had ook aangegeven dat ze gebruik mochten maken van de 3 pistes die we ter beschikking hadden, maar dat ik met het buiten rijden op straat liever wat wilde wachten. Na verloop van tijd zouden ze ook mogen meedoen aan interne dressuurwedstrijden. Kleine sprongetjes, rijden in de buitenpiste e.d. mocht ook meteen, op zich dus wel een leuk bijrijdpaard op een fijne stal denk ik dan.

Waar ik wel een punt van maakte, was dat ik niet wilde dat ze er iemand anders op zou laten. MIJN paard. Ik begreep best dat ze graag een vriendin mee nam naar stal, want verder kende zij daar niemand. En die vriendin mocht helpen poetsen en opzadelen, maar ik laat niet zo maar jan en alleman op mijn paard, simpel. Ik heb haar op voorhand gezegd, "als je iemand meeneemt die wil rijden, vraag je me dat eerst, en geef je me de kans om een beslissing te nemen, waar jij je bij neerlegt". Was een vrij grote pensionstal, 50 stallen, dus liep heel wat volk rond.

En ja hoor. Op een bepaald moment krijg ik een berichtje van een stalgenoot, dat mijn verzorgster iemand anders met mijn paard had laten rijden. Ik heb haar er over aangesproken, ze ontkende gelukkig niet en boodt ook haar excuses aan, maar ik was zo teleurgesteld. Ook moest ik nogal achter het stalgeld zeuren, niet leuk. Dus toen ze na 2 maanden stopte, was ik daar stiekem blij mee, en sindsdien heb ik nooit geen bijrijder meer gehad/gezocht/gewillen :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:47

LWDaisy schreef:
Ik heb 2x een bijrijder gehad voor mijn merrie.

De eerste is na een maand gestopt, niks bijzonders gebeurd.
Daarna vond ik iemand anders, die heeft het twee maanden volgehouden.

Nu ben ik zo iemand die mijn paard niet graag uit handen geeft haha, dus waren er een heleboel afspraken verbonden aan het "halve stal" gedoe. Ze leverden beide een bijdrage, en reden 3 dagen per week. Afspraak was dat ze mijn paard ook zouden verzorgen; als in paardje poetsen voor het rijden, verzorgen na het rijden, aandacht geven, en vooral lief zijn voor elkaar. Zorg dragen voor mijn spullen en de gang even vegen na het poetsen, die dingen. Dingen die ik gewoon normaal vind :)

Ik had ook aangegeven dat ze gebruik mochten maken van de 3 pistes die we ter beschikking hadden, maar dat ik met het buiten rijden op straat liever wat wilde wachten. Na verloop van tijd zouden ze ook mogen meedoen aan interne dressuurwedstrijden. Kleine sprongetjes, rijden in de buitenpiste e.d. mocht ook meteen, op zich dus wel een leuk bijrijdpaard op een fijne stal denk ik dan.

Waar ik wel een punt van maakte, was dat ik niet wilde dat ze er iemand anders op zou laten. MIJN paard. Ik begreep best dat ze graag een vriendin mee nam naar stal, want verder kende zij daar niemand. En die vriendin mocht helpen poetsen en opzadelen, maar ik laat niet zo maar jan en alleman op mijn paard, simpel. Ik heb haar op voorhand gezegd, "als je iemand meeneemt die wil rijden, vraag je me dat eerst, en geef je me de kans om een beslissing te nemen, waar jij je bij neerlegt". Was een vrij grote pensionstal, 50 stallen, dus liep heel wat volk rond.

En ja hoor. Op een bepaald moment krijg ik een berichtje van een stalgenoot, dat mijn verzorgster iemand anders met mijn paard had laten rijden. Ik heb haar er over aangesproken, ze ontkende gelukkig niet en boodt ook haar excuses aan, maar ik was zo teleurgesteld. Ook moest ik nogal achter het stalgeld zeuren, niet leuk. Dus toen ze na 2 maanden stopte, was ik daar stiekem blij mee, en sindsdien heb ik nooit geen bijrijder meer gehad/gezocht/gewillen :)



Ja jeetje maar als je die afspraak hebt en je breekt 'm ben je als bijrijder/ halve stal houder ook wel echt een naar persoon. Ik ben ook als de dood om iemand anders op die Fries te zetten en ik ben niet eens z'n eigenaar! Dat meisje wat die arabier rijd wil ik er dan ook absoluut niet op hebben, want die kan hem gewoon niet aan, dat weet ik nu al. Die kan die arabier al nauwelijks aan. Dus dan heb ik liever dat hij gewoon stil staat. En hooguit een beetje gelongeerd wordt als ik ziek ben of wat gebroken heb ofzo.

This jammer dat ie daardoor met rijden wat eenkennig is. Hij zal niet zomaar bokken hoor met een vreemde op z'n rug, maar wel alles is eng gedrag vertonen en schrikken en aan de kletter gaan als je niet weet hoe je handig moet rijden met 'M en dat is misschien nog wel enger met hem. Want als die gaat dan gaat ie ook goed.

Gelukkig begrijpt de eigenaar dat ook heel goed gezien hij er een maand geleden nog wel een keertje op gezeten heeft in het bos toen we een voor de lol van paard gewisseld hadden( ik heb de arabier er voor moeten parkeren anders was de fries 'm gepeerd) Dus ik hoef me geen zorgen te maken verder om andere mensen. :D

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:56

Ze heeft uiteindelijk twee dagen later laten weten dat ze niet meer komt. Voor mij heel rot ook omdat ze me wel bijna twee weken aan het lijntje heeft gehouden en dat voor mij echt kostbare tijd is om een andere te gaan zoeken. Was dus wel wat geïrriteerd, maar uiteindelijk deed ze nog maar een proefmaand...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 05:43

Ik was zelf aan het denken om te kijken voor een verzorgster. Maar het lijkt alsof iedereen wil rijden, en dat gaat helaas niet.

Nu zijn wij verhuisd en heb ik nu eindelijk naar meer dan een half jaar zoeken een prima plek gevonden waar ze heen gaat.

Daar heb ik geen verzorgsters nodig. Op de zaterdag is er een groep kinderen die ao autisme hebben aanwezig. Er wordt op een leuke manier met de kinderen omgegaan.
Mijn pony zal op zaterdag dus max drie uurtjes gebruikt worden met die kids... Tutten, poetsen, knuffelen, wat rondjes hobbelen terwijl er iemand naast loopt.. om daarna ook weer uitgebreid geknuffeld te worden.
Dus die gaat het prima krijgen.
De rest van de week is het lekker rustig daar, en kan ik echt mijn ding met haar doen.

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:18

Ik ben bij een menner in Twente op bezoek geweest... om als bijrijder / hulp te fungeren. Hij wilde eerst een bezoek van mij. Voor zover niets vreemds.

Maar de kennismaking was zeer zeker vreemd. Eerst was hij er niet eens, ondanks het afgesproken tijdstip was hij nog in de supermarkt. Oké, kan gebeuren. Ik was idd 5 min te vroeg.

Het gesprek was zeer filosofisch (2,5 uur) en zelfs het beroep van mijn ex moest in detail benoemd worden. Does this matter?
Mijn werk (bouwkundige), opleidingen, alle woonadressen. Dan vraag je je af, waarom bleef ik zo lang zitten? Omdat het zich opbouwde. En als iemand je 1x aanraakt op je been en wat nieuwsgierig is... je niet meteen wegrent.

Ik moest hem veel aankijken (letterlijk zijn wens). En toen ik opkeek naar een duif, werd ik er weer op aangesproken.

En hij legde vaak zijn hand op mijn been (niet heel lang, maar we net iets te vaak). Had het over mijn ‘mooie lach’ en mijn figuur.

En als ik zelf iets zei... pakte hij woorden uit mijn zin om door te vragen wat ik eronder verstond.
Eerlijk? Wat is eerlijk? Wat versta jij onder eerlijk?
Flexibel? Wat is flexibel? Wat versta jij onder flexibel. Etc etc etc

Daarna een hand tegen mijn rug... hij zocht een band met een bijrijder. Las zijn geschreven advertentie op (die nog niet geplaatst was) waarbij het leek alsof hij een tweede vrouw zocht ipv een bijrijder. De woorden ‘intens’ ‘genieten’ ‘samenwerken’ ‘samen genieten’ en nog 15 andere soortgelijke steekwoorden/zoektermen onderaan de tekst... die je eerder bij een datingsite zou verwachten.

Ik wou weg, maar ging eigenlijk te vroeg volgens hem... maar gewoon gegaan.

Ik kreeg de kriebels en heb hem vanmorgen opgebeld dat ik het toch niet zag zitten. Vind een app sturen wat goedkoop, dus moed verzameld en hem ter woord gestaan.

Omdat ik hem niet meteen als viezerik wilde beschuldigen heb ik het gesprek wat algemeen gehouden. In de trant; denk niet dat het gaat werken voor mij.


Hij was niet ongepast aan de telefoon en gaf aan dat het mijn keuze was. Fijne dag gewenst en ik was opgelucht. Maar kreeg een uur laten een zeer rare app.

Dat ik hem niet aankeek, dingen verborg (je weet zelfs de leeftijd van mijn moeder, werk van mijn ex en mijn vorige adressen)

Ik toch voor de paarden kwam en wilde mennnen... en hij een menner was met paarden... wat zoek je nog meer? (Nou een gewone eigenaar _/-\o_ die normaal communiceert)

En ondanks dat ik zelf 3x toe uitgebreid had aan moeten geven wat ik onder ‘eerlijk’ verstond toch gewoon een leugenaar was. Hij had zich gekwetst gevoeld omdat hij zich openstelde voor mij en ik had misbruik gemaakt van de situatie.. dat alle bouwkundigen leugenaars zijn... etc etc etc


Ik ben, ondanks de ongemakkelijke situatie, eerlijk geweest. Heb een lekker kop
Koffie gehad. Niemand heeft er vrij voor genomen. En heb, buiten het aaien van de paarden, geen rit gemaakt ofzo. Niets gestolen. En netjes gewacht op de oprit toen hij er nog niet was.


Eeuhm, zo blij dat ik ware aard gezien heb.
Ondanks de rete gave paarden en koetsen....


Zou graag weer een bijrijder willen zijn, maar door dit het vertrouwen echt kwijt geraakt.



Dus zie je in de toekomst advertentie met veel van de genoemde steekwoorden onderaan... terwijl je je aan wil bieden als bijrijder ipv 2e vrouw. Ren aub weg.

Mama van mijn lieve meisjes

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:26

Sow Knert dat is even niet niks :wow: knap dat je er toch zo rustig onder bent gebleven.

Ik hoop echt van harte dat hij niet iemand tegen komt die naiief is en langs dit soort praktijken afkijkt om toch met de paarden bezig te kunnen zijn... is dit recent gebeurd?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Anoniem

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:40

Omfg Knert, wat een onmeunige weirdo! Gewoon laten hoor, niet meer reageren ofzo. Dat soort mensen zijn je energie niet waard.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:31

Gisteren....
inmiddels heb ik hem geblokkeerd omdat hij mij toch probeerd te bereiken. Via app en telefoon.
Een vriendin las even mee en vond dat hij zich gedroeg alsof ik de verkering had uitgemaakt.

Hij gaf wel aan heel gevoelig te zijn. Dus wel eenmalig reactie gegeven dat ik het vervelend vond dat hij het zo negatief ervaarde. Wij elkaar totaal niet begrepen en zijn app bericht dit compleet bevestigd. Ik het hier bij wil laten.
Geprobeerd het te sussen en verder ongeschonden weg te komen.

En toen geblokkeerd. Hij weet zo veel van mij, omdat ik wel meer nieuwsgierige mensen ken die wel gaaf zijn.. en op veel vragen eerlijk antwoord heb gegeven. Zo weet hij bijvoorbeeld waar ik een sollicitatie heb lopen. Hij bleef zo doorvragen.
Gaande weg werd het echt heel raar.

Benieuwd of hij nog op een andere manier doorgaat. Mocht hij dat doen, bijvoorbeeld bij mijn sollicitatie proces, geef ik hem aan wegens laster.

Ik heb geleerd... geef jezelf niet te snel bloot...
Het was mijn kracht, dat ik gewoon eerlijk was en weinig achterhield. Mensen mij vaak vragen konden stellen die ik beantwoorde. Open boek noemen ze mij op mijn werk.

Nu heb ik echt een harde les gehad. En hoop ik dat hij mijn sussende bericht goed oppakt.

Ben hier zo van onder de indruk... dat ik twijfel of ik überhaupt nog bijrijder wil zijn.

Mama van mijn lieve meisjes

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:34

Jeetje Knert, lijkt me best wel eng!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:08

Volgende keer een vrouwelijke eigenaar proberen en mannen even mijden. Ook geen garantie op een fijne eigenaar, maar wel minder kans op dit soort avances

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:14

Ieuw, wat verschrikkelijk Knert. Maar ik snap je wel, als iemand in zo'n situatie vraagt wat je ex bijvoorbeeld doet van werk ga je ook niet meteen zeggen 'dat gaat jou niets aan' want dan kom je onbeleefd over en je wilt tenslotte wel graag met de paarden werken. Maar zoiets ben je beter kwijt dan rijk denk ik... Nogmaals, ieuw.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers