stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:33

Bizar hoor ik zoek juist een ruitertje het verzorgen kan ik zelf!
Mijn eisen:
- dat alleen jij het dier berijdt
- dat je het dier de baas kan,
- dat je eerlijk bent,
- en als je zegt dat je komt dat je ook dan komt en niet een halve dag later.
- Je rijdt op eigen risico,
- het is geen dressuur pony, maar een oer dier het lol met je knol idee waar je mee over het strand bos heide rijdt.
-lessen mag maar op eigen kosten, wedstrijden idem.
- minder jarigen moeten een volwassen begeleider bij zich hebben als ze naar buiten gaan.
ik ben vooraf duidelijk , maar beter als achteraf getouwtrek

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:33

Ts, vooral laten zien aan zoveel mogelijk mensen dat je een harde werker en een doorzetter bent en het gaat vanzelf mensen opvallen. Op de manege het gangpad vegen, ook al hoeft het niet, help de kleintjes als ze een lastige pony moeten rijden zonder dat je er zelf wat aan hebt, vraag om de rotklusjes etc. En houd het vol! Daarmee bewijs je jezelf als betrouwbaar en ontdek je of je het echt leuk vindt. Want bij een verzorgpony horen de rotklussen er ook bij.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:36

Troi dat is wel zo maar ze moet ook niet een gratis knechtje worden!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:37

kwita schreef:
Troi dat is wel zo maar ze moet ook niet een gratis knechtje worden!


Dat kan je zien als investering voor de toekomst denk ik. Je hebt tijd/ moeite te verliezen en mooie ervaringen te winnen, ik wist het wel!

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:38

Wat ik zocht in een bijrijder:
- 18+ i.v.m. vervoer en onafhankelijk van ouders
- Zelfstandig met paard kunnen omgaan
- Consequent zijn voor paard.
- Niet bang uitgevallen
- Min. 1xwk les van mijn instructrice, zodat we op één lijn blijven, en dit zelf betalen. Dit zijn dan ook de enige kosten die ik vroeg, betaal je op de manege ook!
- Paard en jezelf verbeteren, investeren in jezelf!
- Voor of na rijden ook drollen uit de box halen (niet mesten)
- Zeer zuinig zijn op paard en netjes op de spullen

Gevonden! Ongeveer een jaar heb ik alweer een fijne, betrouwbare bijrijdster van achter in de 30. Komt ook van een manege en heeft wat minder ervaring. Maar in dit jaar heeft ze al behoorlijk bijgeleerd en worden we er alle drie beter van. En dáár gaat het volgens mij om! Ik hoef twee dagen per week niet naar paard en me die dagen geen zorgen te maken of hij wel goed verzorgd wordt. Zij heeft twee dagen een "eigen" paard. Paard wordt meer gereden, beter in de bespiering, etc.

Daarvoor ook gewoon fijne bijrijdsters gehad, maar allemaal 18+.

Ik heb een paar jaar geleden ook een meisje van 13 gehad als "voor de leuk". Zij ging gewoon met mij mee en verzorgde en reed dan mijn merrie. Niet nodig, ik was er zelf, maar wel erg leuk voor haar. Maar no-way dat ze op mijn jonge paard kon stappen, als er dan wat gebeurde, was ik toch echt aansprakelijk. Dit was ook niet omdat ik een bijrijder zocht, maar zij wilde graag meer dan alleen maar manege en bij toeval bij mij terecht gekomen.

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:49

Ik rijd inmiddels al zo’n 12 jaar bij een springstal als bijrijder. Ben daar rond mijn 18e begonnen. Via via terecht gekomen. Deel de mening van anderen dat je in het begin vooral moet laten zien dat je te vertrouwen bent in zowel de omgang met het paard maar ook in het nakomen van afspraken. Ik heb zeker het eerste jaar minder gereden dan geholpen (op wedstrijd, paarden longeren, opzadelen ed). Langzaamaan ben ik steeds meer en meer mogen gaan rijden. Dus TS, het is al eerder gezegd, maar mijn advies is: zoek wedstrijd/handelsstallen in de buurt waar je je in eerste instantie aanbiedt als hulpje. Er vanuitgaande dat je daar gaandeweg meer mag gaan rijden.
Succes! Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen

Koper

Berichten: 30220
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:52

kwita schreef:
Troi dat is wel zo maar ze moet ook niet een gratis knechtje worden!

Maar ze wil toch (uiteindelijk) rijden? Klusjes doen in ruil voor rijden, wat is daar mis mee?

Ik doe twee keer per dag alle klusjes en ik rijd nooit :') Dus kijk maar uit dat je niet zoals ik word TS ;)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:47

Ts wat leuk dat je iets gevonden hebt! Lekker aan de slag er mee en heel gelukkig zijn. :D


Flora_horses
Berichten: 243
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:55

kwita schreef:
Ik heb alleen je openings post gelezen, ik heb dus een pony en ben op zoek naar iemand die zou willen verzorgen.
Maar meteen heb je bij een cpony natuurlijk te maken met kinderen. Maar ik vind het soms ook net lijken of je een gratis dagbesteding bent...Ik wil naar een paard als ik dat wil, ik moet buitenrijden, en mijn vriendin moet ook rijden ,is er een rijbak ,mag ze mee op les en wilt u de helft betalen? Dat waren dus eisen van kinderen van 9, 10, 11 en 12.

Erg streng ben ik niet maar het is ook geen pakje boter en velen beseffen dat niet eens hoeveel geld/ waarde die pony en haar harnascement vertegenwoordigt.En dan nog niet eens de emotionele waarde!!

Maar ook de ouders hoor: moet ik mee? Ik heb geen tijd, ik ga er niet voor betalen, uitmesten doe je zelf maar ze komt voor het rijden,op welke dagen is ze alleen met je man?, heb je een bewijs van goed gedrag vog, en alle kosten voor schade zijn voor jullie ook als ze wat breekt het is jou paard!

Nee ik mag geen eisen stellen en al het hebben en houden zomaar meegeven aan een kind?!
Ik kan je zeggen ik ben er klaar mee, dan wordt ze toch niet bereden... lekker gemakkelijk dan gaan ze toch op de manage rijden!
Hier gelden regels,en ik ben geen dagopvang...maar dan gun je een ander geen plezier en ben je een kreng :x

Er is er zelfs een die dus 114 had gebeld omdat de pony niet verzorgt en bereden wordt en ze niet op gras staat.... :roll:
Heb een leuk gesprek gehad met die dieren politie, en ze me vertelde dat ik goed bezig was en sterker nog hij adviseerde me om gewoon het zo te laten . Minder gedoe en vooral gewoon rust en plezier!


Ooh ja de ouders! Die zijn pas erg, ik kreeg ook de vraag of de stalhouder een VOG heeft, nou dit is geen Kindermanege dus nee. En idd, ze zien je als goedkope dagbesteding.
Ook blijkt het lezen vaak heel moeilijk. Zet je neer: geen beginnerspony... En wat krijg je? Juist ja alleen maar onzekere beginners XD


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers