stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:48

CharmingS schreef:
Ik zou nooit betalen om een paard van een ander te rijden, meestal gebeurd dit andersom in mijn geval.
Daarnaast vind ik het eigenlijk een beetje raar om een bedrag te vragen, meeste mensen kiezen voor een bijrijder door tijdgebrek, even een stom voorbeeld, maar als ik geen tijd heb om mijn huis te poetsen dan ga ik toch ook geen geld vragen om iemand mijn huis schoon te laten maken..

Je verleend iemand een dienst waar je ook nog eens voor moet betalen, ik heb dat nooit begrepen. Als je geen tijd of geld hebt begin dan ook niet aan een paard lijkt me ;)

Ik heb samen een paard met mijn beste vriendin, dus alle kosten gaan dan ook 50/50 maargoed we zijn dan ook samen eigenaar dus dat is dan heel wat anders..

Dat kan je ook omdraaien, bij een manege moet je ook betalen om te kunnen rijden :P
En niet iedere eigenaar zoekt een bijrijder omdat ze geen tijd hebben, zijn er ook die een ander wat gunnen of zelf lichamelijk niet altijd kunnen rijden.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:55

CharmingS schreef:
Ik zou nooit betalen om een paard van een ander te rijden, meestal gebeurd dit andersom in mijn geval.
Daarnaast vind ik het eigenlijk een beetje raar om een bedrag te vragen, meeste mensen kiezen voor een bijrijder door tijdgebrek, even een stom voorbeeld, maar als ik geen tijd heb om mijn huis te poetsen dan ga ik toch ook geen geld vragen om iemand mijn huis schoon te laten maken..

Je verleend iemand een dienst waar je ook nog eens voor moet betalen, ik heb dat nooit begrepen. Als je geen tijd of geld hebt begin dan ook niet aan een paard lijkt me ;)

Ik heb samen een paard met mijn beste vriendin, dus alle kosten gaan dan ook 50/50 maargoed we zijn dan ook samen eigenaar dus dat is dan heel wat anders..


De eigenaar een dienst verlenen? In de meeste gevallen zie ik dat niet zo. Als bijrijder/verzorger doe je het voornamelijk voor jezelf niet uit je goede hart om de eigenaar uit de brand te helpen. Maar gewoon omdat je wil rijden of een paard verzorgen.
Andersom precies hetzelfde. De ene doet wat terug in de vorm van klussen en de andere die betaald wat in plaats van wat klusjes.

Mocht je goed kunnen rijden kan je geluk hebben dat je makkelijker gevraagd wordt en eventueel betaald maar de doorsnee verzorger/bijrijder is toch anders.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:58

Ik denk dat het beter is om gewoon eens rond te kijken bij pensionstallen.
Mijn bijrijder is 14, maar afgaande op een omschrijving zou ik nooit voor haar kiezen.

In praktijk blijkt ze een slimme, verantwoordelijke meid die haar afspraken netjes nakomt,
en daarom hebben we uiteindelijk aan haar gevraagd of ze ons paard wilde bijrijden.

Anoniem

Re: stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:12

Ik heb meerdere jonge verzorgers gehad maar dat liep telkens niet lekker. Of ze kwamen niet. Of te laat. Of ze lieten alles achter buiten ipv mooi op te ruimen. Ik heb er zowel gehad om te rijden als om te poetsen (heb nu eenmaal ook een oudje staan) Vaak was de eerste vraag: Mag ik ook kunstjes leren zoals steigeren? Pfff dan hoeft het voor mij al niet. Of bij de eerste bezichtiging mag ik mij al verantwoorden waarom ze niet op ijzers staan.

Ik heb een jaar geleden nog een jong meisje laten komen voor de paarden. Ze wou niet want ze wou vooral rijden. Iets wat bij mij zeker een optie was, maar als je enkel komt voor te rijden en niet eens een stal wilt mesten, blijf dan maar lekker op de manage verder rijden...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:26

Ik heb ook verzorgers gehad in diverse leeftijden.
1 stopte er na een paar weken al mee. De 2e zette ongevraagd paard op de trailer en ging er mee lessen op de manege en de 3e melde zich af toen ik voor mijn werk in het buitenland zat. Gelukkig was er toen al FB enzo anders hadden mijn paarden geen eten gehad.
En een kleine bijdrage kan er vaak al niet eens van af en willen lessen bij mijn instructrice ook niet.

Kortom ik begin er niet meer aan.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:32

Voor wat hoort wat, van beide kanten. Ik weet niet beter dan dat ik pony's mocht verzorgen en/of rijden, in ruil voor klusjes zoals een keer uitmesten, voeren, water geven etc.
En soms kocht ik wat voor de pony, nieuw dekje, snoepjes, zak wortels.. niet persé iets waar de eigenaar wat had aan had :+ maar het gebaar was al genoeg.
Verantwoordelijkheid nemen, dus knapte er eens een teugel of halstertouw tijdens mijn gebruik dan kocht ik zelf een nieuwe. Kwam natuurlijk niet tot zelden voor maar; kleine moeite.
Ik spreek nu wel over een jaar of 10 geleden, en toen was het naar mijn idee veel makkelijker om een fijne verzorgpony/verzorgster te vinden.
Tegenwoordig hoor je zoveel gekke verhalen.

jassie2003
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 17:35

Er heeft een meisje gereageerd. Zij vraagt er wel een bijdrage voor (nog niet gezegd hoeveel) maar dat komt miss omdat het meer een lease paard wordt dan verzorgpony. Mag er drie keer per week meerijden en als het klikt mee naar buiten en gaan starten

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:43

jassie2003 schreef:
Er heeft een meisje gereageerd. Zij vraagt er wel een bijdrage voor (nog niet gezegd hoeveel) maar dat komt miss omdat het meer een lease paard wordt dan verzorgpony. Mag er drie keer per week meerijden en als het klikt mee naar buiten en gaan starten


Wat leuk zeg! Vaak als je een beetje ambitie hebt en ook daadwerkelijk vooruit wil komen met het paard lukt het ook wel om iets te vinden!

Ik heb voor mijn niet al te makkelijke paard ook een jonge bijrijdster die netter en correcter met paard/spullen om gaat dan menig paardenmens 18+. Maar er gaat wel altijd begeleiding met haar mee, en ze zit op les. Dus heb weinig eisen maar wel belangrijke eisen :)

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:45

jassie2003 schreef:
Ik heb een advertentie hier op bokt geplaatst en duidelijk vermeld wat ik wil/zoek en nu hopen dat er iemand reageert. Bedankt dat jullie reageerde wist helemaal niet dat de verzekering hier ook een rol bij speelde :D

Nu heb je een advertentie gemaakt waarin je schrijft dat je niet persé hoeft te rijden maar op de foto's zien we je alleen te paard.

Dan zou ik ofwel

- eerlijk zijn en gewoon zeggen dat je wil rijden of
- ook een paar foto's zoeken waarop je niet rijdt en waarop te zien is waarom jij een goede verzorger (dus niet ruiter) zou zijn.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:52

Serieus? Heb niet het hele topic doorgelezen, maar laat ik mijn ervaring delen.

Heb nu meerdere meiden gehad onder de18.
Ik heb drie paarden staan waarvan twee bereden worden, de derde niet.
Een is een heet paard maar heel braaf en kent de basis. De ander is een boefje en zijn nu bijna z.

Ik vraag erg geen bijdrage voor, geen vaste dagen, geen voeren, vegen, tuig invetten of wat.
Alleen als je komt en gaat rijden, longeren of poetsen, of je dan ook even mest schept.

Verder ga ik geregeld naar bos, strand enz. Wedstrijden en lessen zijn mogelijk.

En dan, nadat dit volgens mij best een leuke lijst is die bijrijders moet trekken, wordt ik telkens teleur gesteld.
Echt de mentaliteit van je leeftijdscategorie is echt om tranen van in je ogen te krijgen. (even die paar goede daargelaten)

Meiden die 1x langs komen, nooit meer wat laten horen.
Paar x rijden maar toch te druk met alle andere hobby's.
Op laatste moment afbellen.
Zeggen dat ze komen, maar niet gaan.
Fietsen is te veel moeite, moet altijd door ouders gebracht worden.
En ga zo maar door.

Dus echt, ik begrijp degenen die een advertentie opstellen voor 18+.
Die mensen hopen bijrijders te treffen waarbij ze niet tevergeefs tijd in investeren en afspraken nagekomen worden.

Desalniettemin ts, ik hoop dat je een leuk paard en eigenaar treft. Laat maar zien dat jij de uitzondering op de regel bent!
Laatst bijgewerkt door mellamoshan op 10-07-18 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jassie2003
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 17:53

Ik heb eigenlijk niet echt foto's van ernaast (vriendin stuurt ze later ik heb ze wel maar loop er dan naast wel met cap en opgezadeld paard) En ik ben heel eerlijk want ik hoef niet te rijden dat staat er toch duidelijk in of zie ik dat verkeerd :) ik ga wel even zoeken tussen alle foto's

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:02

Waarom zouden rijfoto's niet goed zijn? Als iemand dan een bijrijder zoekt zien ze je tenminste rijden, voor mij zou de stap dan veel groter zijn om je te vragen :)

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:04

Ik heb best wat bijrijder gehad.
Van 14 tot 20+ en veel vooroordelen die ik hier zie heb ik niet ervaren.
De enkele 14 jarige die ik heb gehad kwamen door weer en wind waar de oudere met een smoes kwamen.
De 14 jarige gaven hun hele hart aan de pony en waren er juist daarom zuinig op.
Voor belangrijke zaken is het van belang contact met de ouders te kunnen hebben en dus ouders die daar voor openstaan is voor mij een must.

De ene was net wat verantwoordelijk dan de ander, maar ze waren gek met het paard (en zuinig)en daar draait het uiteindelijk om.

De 20+'ers absoluut ook wel maar toch is het anders.
De 14 jarige hebben (meestal) nog geen vriendjes waar de 20+''ers Dit wel hebben waardoor het paard vaak op plek 2 komt.
Tegen de tijd dat de 14 jarige vriendjes krijgen zit het paard al zo diep in het hart dat paard op plaats 1 staat.

Maargoed ik heb geen bijrijder meer en dat bevalt mij nog het beste O:)

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:18

xJennifx schreef:
Waarom zouden rijfoto's niet goed zijn? Als iemand dan een bijrijder zoekt zien ze je tenminste rijden, voor mij zou de stap dan veel groter zijn om je te vragen :)

Omdat er in de advertentie staat dat ze niet persé hoeft te rijden. Dus als er alleen rijfoto's bij staan klopt er voor mij iets niet. Foto's met cap op naast een gezadeld paard voegen voor mij niets toe. Die laten naar mijn idee niet zien wat voor goede verzorger TS is.

Foto's zijn immers niet voor "kijk eens hoe leuk". Foto's bij zo'n advertentie zijn toch om te ondersteunen en illustreren wat je in de advertentie aanbiedt?

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:22

Naar mijn idee zijn die foto's er om te laten zien dat je met een paard om kan gaan en is dat zelf in te vullen. :) Maar iedereen kan daar natuurlijk iets anders van vinden :)

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:08

Mijn "eis" als eigenaar voor een verzorger -want daar gaat het topic tenslotte over- is dat in elk geval de foto's de lading dekken. Rijden is maar een heel klein deel van omgaan met paarden, en zeker als TS nu schrijft dat ze niet persé wil rijden waarom licht ze dat deel dan zo uit. De indruk die ik dan krijg is dat ze er op uit is om vooral te rijden.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:44

Ik heb alleen je openings post gelezen, ik heb dus een pony en ben op zoek naar iemand die zou willen verzorgen.
Maar meteen heb je bij een cpony natuurlijk te maken met kinderen. Maar ik vind het soms ook net lijken of je een gratis dagbesteding bent...Ik wil naar een paard als ik dat wil, ik moet buitenrijden, en mijn vriendin moet ook rijden ,is er een rijbak ,mag ze mee op les en wilt u de helft betalen? Dat waren dus eisen van kinderen van 9, 10, 11 en 12.

Erg streng ben ik niet maar het is ook geen pakje boter en velen beseffen dat niet eens hoeveel geld/ waarde die pony en haar harnascement vertegenwoordigt.En dan nog niet eens de emotionele waarde!!

Maar ook de ouders hoor: moet ik mee? Ik heb geen tijd, ik ga er niet voor betalen, uitmesten doe je zelf maar ze komt voor het rijden,op welke dagen is ze alleen met je man?, heb je een bewijs van goed gedrag vog, en alle kosten voor schade zijn voor jullie ook als ze wat breekt het is jou paard!

Nee ik mag geen eisen stellen en al het hebben en houden zomaar meegeven aan een kind?!
Ik kan je zeggen ik ben er klaar mee, dan wordt ze toch niet bereden... lekker gemakkelijk dan gaan ze toch op de manage rijden!
Hier gelden regels,en ik ben geen dagopvang...maar dan gun je een ander geen plezier en ben je een kreng :x

Er is er zelfs een die dus 114 had gebeld omdat de pony niet verzorgt en bereden wordt en ze niet op gras staat.... :roll:
Heb een leuk gesprek gehad met die dieren politie, en ze me vertelde dat ik goed bezig was en sterker nog hij adviseerde me om gewoon het zo te laten . Minder gedoe en vooral gewoon rust en plezier!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:45

Koper schreef:
Mijn "eis" als eigenaar voor een verzorger -want daar gaat het topic tenslotte over- is dat in elk geval de foto's de lading dekken. Rijden is maar een heel klein deel van omgaan met paarden, en zeker als TS nu schrijft dat ze niet persé wil rijden waarom licht ze dat deel dan zo uit. De indruk die ik dan krijg is dat ze er op uit is om vooral te rijden.

Maar hoeveel mensen hebben nou fotos van zichzelf terwijl ze de stal uit staan te mesten? :+

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:50

Azmay schreef:
Maar hoeveel mensen hebben nou fotos van zichzelf terwijl ze de stal uit staan te mesten? :+

Vrij weinig denk ik maar ik heb het dan ook niet over uitmesten maar over interactie met paarden anders dan rijden. Uit mijn bijrijderstijdperk heb ik echt nog wel borstel- en longeerfoto's van mezelf. Jij niet dan?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:53

Koper schreef:
Azmay schreef:
Maar hoeveel mensen hebben nou fotos van zichzelf terwijl ze de stal uit staan te mesten? :+

Vrij weinig denk ik maar ik heb het dan ook niet over uitmesten maar over interactie met paarden anders dan rijden. Uit mijn bijrijderstijdperk heb ik echt nog wel borstel- en longeerfoto's van mezelf. Jij niet dan?

Heel veel fotos van paardenhoofden, maar eigenlijk bijzonder weinig van mezelf.
Was eigenlijk altijd alleen en de mensen die ooit mee gingen vonden poetsen nou niet bepaald foto waardig :')

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:54

Koper schreef:
Mijn "eis" als eigenaar voor een verzorger -want daar gaat het topic tenslotte over- is dat in elk geval de foto's de lading dekken. Rijden is maar een heel klein deel van omgaan met paarden, en zeker als TS nu schrijft dat ze niet persé wil rijden waarom licht ze dat deel dan zo uit. De indruk die ik dan krijg is dat ze er op uit is om vooral te rijden.


Maar 99,9% wil dat ook gewoon.

Ik heb ook wel eens een verzorger gezocht voor mijn bejaarde paard en ondanks dat er in de advertentie stond dat er niet gereden kon worden(wel mee op de wagen) was de vraag altijd: Mag ik er ook op rijden, ik kan het paard ook voor u rijden en ga zo ff door. 8)7

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:05

Cowgirl schreef:
Maar 99,9% wil dat ook gewoon.

Ik heb ook wel eens een verzorger gezocht voor mijn bejaarde paard en ondanks dat er in de advertentie stond dat er niet gereden kon worden(wel mee op de wagen) was de vraag altijd: Mag ik er ook op rijden, ik kan het paard ook voor u rijden en ga zo ff door. 8)7

Ja, dat is dus het lastige. Dan denk je dat je een verzorger gevonden hebt maar toch willen ze rijden.

Als ik een bijrijder zoek dan meld ik dat, en zeg ik niet dat ik een verzorger zoek. Dat is mijn voornaamste struikelblok als eigenaar.

jassie2003
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-03-18

Re: stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 20:19

dat snap ik ook heel erg, kom dit niet tegen bij de paarden maar ik fotografeer en dan gaan mensen toch dingen vragen terwijl ik net heb gezegd dat ik dat niet doe, maar dan heb je sowieso niet de juiste verzorger gevonden lijkt mij dan. :D

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: stellen eigenaren veel eisen voor verzorgsters/bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:24

18+ is voor mij een harde eis als ik bijrijders zoek. Mijn paard staat nu niet bepaald midden in een dorp/stad en de stal is slecht bereikbaar met OV (ondanks dat het direct aan het spoor ligt) daarnaast geef ik deze dames ook les op mijn paard en in overleg met mijn verzekering ervoor gekozen om 18+ alleen erop te zetten. Gewoon is allemaal wat makkelijker. We hebben met zijn 3-en ook gezamenlijk een contract opgesteld en ondertekend en deze is voor ondertekening gecontroleerd door een notaris.

Daarnaast mogen de dames bijna alles, als het maar in overleg gaat. Ik waardeer hun mening, maar de uiteindelijke beslissing ligt bij mij. Omdat ze vrij veel mogen hebben ze veel vrijheid en als ze hem dan een keertje meenemen wil ik gewoon dat ze verantwoordelijk zijn en correct kunnen reageren op diverse senario's. Een 15 jarige kan dat minder, en is wettelijk ook lastig.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:25

Ik zoek helemaal geen verzorger. Ik probeer alleen jou te helpen met je advertentie TS.