Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:35

Urbiezira schreef:
Het pennymeisje stadium ben ik inmiddels wel voorbij, en wat betreft schrijfstijl en grammatica ben ik heel oplettend. Ik vind dat zelf ook altijd een afknapper als ik de advertenties van andere mensen lees.

+:)+

Filmpje geeft beter beeld van iemands rijden dan foto's dus dat zou mijn voorkeur zijn. In je advertentie kun je dan melden dat je een filmpje kunt sturen bij interesse, of je filmpje uploaden en de link in de advertentie zetten.

Nog een tip, waar je eerstkomende tijd niet zo veel aan hebt: plaats je advertentie in de herfst/winter. Ten minste, als je er in schrijft dat je door weer en wind komt verzorgen en/of rijden. Dan kun je dat meteen illustreren. In het voorjaar zijn er veel zoekende verzorgers. Als ik er zeker van wil zijn dat ik een verzorger vind die niet meteen afhaakt zou ik in november ofzo op zoek gaan.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 10:42

Ik zou inderdaad graag de advertentie plaatsen voor de herfst-winter, haha. Ik hoop echter dat het duidelijk mag zijn dat meerdere jaren ervaring met eigen paarden en bijrijdpaarden ik door weer en wind kom, haha. Kan me nog goed herinneren dat het code oranje was en ik met koorts uit stond te mesten :+ halve terrein was onder water gelopen en ik liep erbij als het Michelin mannetje, maar paard werd gewoon verzorgd!

Het zijn in ieder geval handige dingen om over na te denken Koper, dankjewel!

Wat ik wel nog moeilijk vind is hoe ik medische dingen moet aankaarten. Ik heb door een chronisch probleem neurologische schade in mijn benen, waardoor ik ook een tijdje heb moeten stoppen met rijden (ik kon niet goed meer met mijn benen sturen, en kon rare fratsen niet uitzitten). Sinds ik in een behandeltraject zit is dit vrijwel weg en kan ik mijn benen prima gebruiken en aansturen, alleen voel ik ze soms nog wat minder dan vroeger. Ik had gelukkig nooit een belabberde zit, dus ik zit het paard niet in de weg, maar ik kan bijvoorbeeld een heftig bokkend paard nog steeds wat moeilijker uitzitten.

Ik heb sinds ik onder behandeling sta niet meer fatsoenlijk dressuurmatig/wedstrijdgericht gereden (wel nog intensieve buitenritten en wat simpel bakwerk), maar afgaande op mijn vroegere situatie en mijn huidige herstel denk ik eigenlijk dat er niks meer van dit "probleem" te merken is. Kaart je dit dan aan in je privégesprekken met iemand, of zet je het in de advertentie? Het heeft niet mijn voorkeur om het helemaal niet te zeggen, dat vind ik niet open en eerlijk. Maar ja, zet je het in je advertentie dan is er de kans dat ze er op afknappen terwijl ik er eigenlijk geen last meer van heb.

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:03

Ik zou dan zeggen dat je door medische problemen de afgelopen jaren alleen buitenritten en simpel bakwerk gedaan hebt maar dat alles nu weer op de rit is en je graag weer aan de slag wilt met het serieuze werk.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:12

Leeftijd ( en evt toestemming van ouders)
Ervaring, hoeveel manege jaren, niveau of als je onzeker bent dit er ook bij zetten
Hoeveel dagen
Wat je wil doen, rijden, mennen, knuffelen, poetsen, enz
Minimale hoogte van het paard zodat je weet of je er op past als je wil rijden.
Medische zaken zou ik in een privegesprek willen horen maar vermeld wel bij ervaring dat je niet heel erg ervaren bent( dat haalt de bokkende paarden er al uit)
Een vrolijke foto, al is het lol met je knol vol strikjes of onderste boven hangend of een leuke buitenrit foto.
Ik vind als eigenaar het belangrijker dat iemand het helemaal leuk vindt dan dat iemand de sterren van de hemel rijdt
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 11-07-18 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:16

Ik ben bijrijder en op dit moment voorzien. Als ik op (weer) op zoek zou moeten naar een bijrijpaard dan reageer ik in principe vrijwel nooit op een advertentie bijvoorbeeld op bokt, marktplaats en facebook. De reden, vrijwel geen reactie terug. Of er moet een telefoonnummer bijstaan en dan bel ik op, dat werkt prima en snel. Als zo'n advertentie er niet is dan zet ik filmpje van mijzelf en een bijrijpaard op Facebook,prima resultaat.
Kwa, type paard e.d. hou ik het algemeen omdat je m.i. als bijrijder soepel moet zijn.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 11:35

Undefined schreef:
Ik zou dan zeggen dat je door medische problemen de afgelopen jaren alleen buitenritten en simpel bakwerk gedaan hebt maar dat alles nu weer op de rit is en je graag weer aan de slag wilt met het serieuze werk.


Dat is op zich wel een mooie manier om het te verwoorden, Undefined :j sinds ik me weer beter voel is het inderdaad echt weer gaan kriebelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan!

Gelukkig is het niet zó ernstig dat ik al jaren geen "normaal" bakwerk heb gedaan. Ik heb tot 9 maanden geleden gewoon fatsoenlijk bakwerk gedaan, en daarvoor ook wedstrijdgericht gereden, alleen werd dat op een gegeven moment te ingewikkeld omdat ik niet genoeg met mijn benen door kon komen...dit geeft in ieder geval aan dat ik voorzichtig moet zijn met hoe ik het verwoord, zodat mensen het juiste idee krijgen.

@gilbo: dat is dus het moeilijke, want ik ben dus in principe gewoon "ervaren"; ik ben het echt onervaren stadium in ieder geval voorbij, kan gewoon prima een B/L proef rijden en in de omgang met paarden ben ik ook niet nieuw. Ik ben geen sterruiter, maar ook absoluut niet meer op het manegeruiter niveau. Ik reed ook nog steeds de wat ingewikkeldere paarden, tot het moment dat dat me een gebroken rib + klaplong bezorgde en de klachten te heftig werden. Toen bedacht ik me dat dat misschien niet helemaal veilig meer was, hoe graag ik ook wilde. Ik denk dat als ik zeg dat ik niet heel erg ervaren ben ik de verkeerde mensen aantrek. Tips voor hoe ik me dan het beste op kan stellen zijn welkom

Leuke buitenrit foto's heb ik zeker (heb tussendoor veel buitengereden met mijn vriend, o.a. in Kenia! :D ), dus ik moet voor een mooie afwisseling tussen nette rijfoto's en vrolijke foto's kunnen zorgen.

@Nico12: bedankt voor je input! Ik snap het probleem, je ziet vaak dat mensen niet reageren. Ik ben er echter niet zo happig op om mijn telefoonnummer meteen in de advertentie te zetten, maar in PB kan ik dat prima doorsturen. En goed om te weten dat je liever iets algemeens ziet over het soort paard, dankjewel!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:51

Dan zou ik vermelden dat je de voorkeur geeft aan een braaf energiek paard dat rijtechnisch wel een uitdaging mag zijn maar wel een die de voetjes aan de vloer houdt.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 11:56

Duidelijk, dat is een hele mooie verwoording! Daar heb ik echt wat aan, dankjewel. :j

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:58

Dan zeg je afgelopen maanden, dat klinkt nog beter! Ik zou gewoon een aantal foto's voor het beeld en attentie erin zetten, maar verder zullen ze je toch echt moeten zien rijden om te bepalen of je geschikt bent. Ik denk niet dat het uitmaakt dat die foto's niet super recent zijn, dat weten zij toch niet? Je zult vast niet heel veel slechter zijn gaan rijden.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:01

Een foto van een buitenrit in Kenia is wel opvallend en zal zeker de aandacht trekken

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:15

Het maakt natuurlijk wel uit als je na die 'oude' foto heel erg aangekomen of juist afgevallen bent. :Y)

Ik zoek momenteel een nieuwe bijrijder en zie meer slechte advertenties dan goede. Zeg iets over jezelf, je leeftijd, je beschikbaarheid, locatie, ervaring en voorkeur, foto('s) erbij vind ik altijd wel prettig. Als ik meer wil weten stuur ik wel een berichtje.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 12:35

Ik ben al jaren 58 kilo, dus nieuwe en oude foto’s maken in dat opzicht geen verschil! Ik ben echter wel iets fatsoenlijker gaan rijden dus daarin zou het wat verschil uitmaken. Ik zal moeten kijken hoe in dat oplos. Niet dat de oude foto’s rampzalig zijn maar goed, haha.

@Imre: je zoekt niet toevallig in regio Rotterdam? *D nee, grapje, grapje. Dankje voor je tips en succes met de zoektocht!

@Gillbo: was zeker een gave rit met gave foto’s!

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:25

Ik zou medische informatie nooit in een advertentie zetten, ik vind dat simpelweg niet thuishoren op internet. Bedenk ook dat zo'n advertentie voor iedereen zichtbaar is en nog lang terug te halen. Zeker in dit geval is het imo niet relevant voor je rijden (er zijn zat ruiters die helemaal niks mankeren of gemankeerd hebben en er toch afliggen als paard een keer opzij springt). Vertellen als reden waarom je een tijd minder fanatiek gereden hebt is een ander verhaal maar dan weet je in ieder geval al wie je voor je hebt. Ik zou dat tenminste pas vertellen als je daadwerkelijk kennis gaat maken. En het is je goed recht om niet op een al te gek stuiterend paard te stappen, doe ik ook niet. Daar zoeken ze maar een leuke cowboy voor, ik wil dressuur rijden en geen rodeo. Als dat per ongeluk een keer gebeurt is dat zo maar een paard waarvan het bekend is en dat een terugkerend iets is...Dan zoeken ze maar iemand die dat leuk vind, daarvoor zou je je nooit moeten hoeven verantwoorden.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:50

Urbiezira schreef:
Ik zou inderdaad graag de advertentie plaatsen voor de herfst-winter, haha. Ik hoop echter dat het duidelijk mag zijn dat meerdere jaren ervaring met eigen paarden en bijrijdpaarden ik door weer en wind kom, haha. Kan me nog goed herinneren dat het code oranje was en ik met koorts uit stond te mesten :+ halve terrein was onder water gelopen en ik liep erbij als het Michelin mannetje, maar paard werd gewoon verzorgd!

Ik zie nu dat jij het bent :o Nee, jij bent inderdaad geen ongemotiveerde beginneling zullen we maar zeggen.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 16:54

Haha, wat leuk dat je me herkent Koper! Wist niet dat ik bekend/berucht was op bokt! :o

Wel fijn om te horen dat ik zelfs via een forum die indruk wek! Ik doe altijd mijn best voor de paarden, en lees me graag in. Leuk dat dat doorkomt! :j

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:01

Oh, niet berucht hoor :) Maar gewoon een nuchter iemand met verstand van paarden. Zo ken ik jou in elk geval als bokker.

Vaak kijk ik wel even in wiens topic ik eigenlijk reageer maar niet altijd, en nu dus toevallig niet.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:26

Deze tips geef ik altijd mee aan ieder die een bijrijder advertentie gaat schrijven.

tip 1 beslis je doel

Bedenk goed welk doel je hebt. Wil je rijden of wil je niet rijden ? Wil je recreatief of gericht op sport ? Dit zijn vragen om goed over na te denken. Hierom heen schrijf je je advertentie , zo voorkom je ook dat je begint als bijrijder en later teleurgesteld raakt omdat je niet kreeg wat eigenlijk je doel was.

tip 2 doelgerichte foto

De foto trekt de aandacht van de lezers , zorg dat je fotos gelijk staan aan je advertentie tekst. Wil je sportief rijden richting dressuur, plaats je een rijfoto waarop je laat zien dat je iedergeval de basis van dressuur beheerst, dit houd voor mij in een paard dat netjes en ontspannen loopt. Wil je recreatief , kan dit een foto zijn van een heerlijke buitenrit, of een lol met je knol foto. Als je geen ambities heb tot rijden plaats je uiteraard een foto van jou en een paardje , op gebied van grondwerk , of een leuk portretje.

Tip 3 , Goede kwaliteit

Zorg dat de foto van goede kwaliteit is en dus niet oud of wazig , zo kunnen de lezers het beste inschatten wat jou foto zegt over je advertentie en andersom

Tip 4 draag altijd een cap.

Persoonlijk vind ik het fijner om naar een foto te kijken waar je een cap op hebt,(zeker als je minderjarig bent !) zo laat je een stukje verantwoordelijkheid zien.
Als ik een advertentie zie van iemand zonder cap, skip ik deze uit een stukje angst dat je dat bij een bijrijd pony ook doet. Gezien ik dit niet verantwoordelijk vind, skip ik dus de advertentie.

Tip 5 De tekst

In de tekst staat duidelijk je doel.
Wat voor pony je opzoek bent , wat je hiermee wil bereiken en wat je terug kan bieden ( klusjes, bijdrage etc) 'kleine of grote bijdrage' zijn relatief en voor iedereen anders. Zet hierin je maximale bedrag of slechts bijdrage.

Tip 6 Vertel over jezelf

Vertel wat over je zelf, dan heb ik het niet specifiek over je ervaring maar echt over je zelf , wie je bent en wat je doet. Wat voor persoon ben je ? Wat zijn je goede kwaliteiten. zorg dat de lezer ook geinterreseerd raakt in jou !

tip7 Wees eerlijk over je ervaring.

Dit is wel een hele belangrijke, waar jij denkt dat je heel ervaren bent denkt een ander weer heel anders over. Het aantal jaren rijden wil ook niet perse zeggen hoeveel ervaring je hebt. 6 jaar 1 x per week op de manege is toch aanders als 6 jaar 5 x per week rijden. daarbij wil gevordend op de manege zeggen dat je goed de basis beheerst, niet dat je veel ervaring hebt.
Daarom zie ik altijd graag waar je hebt gereden , wat voor paarden en welke disciplines. Je mag best toegeven dat je een beginner bent! lezers waarderen je eerlijkheid en vinden het vaak leuk als ze je wat bij kunnen leren.

Tip 8 Lengte en gewicht is slechts optioneel.

Een lengte en gewicht opgeven kan natuurlijk wel, zo weet een lezer gelijk of je geschikt ben voor zijn of haar pony.
Ben je hier wat onzeker over ? Dan kan je ook zelf inschatten, zoals ik ben opzoek naar minimaal een D pony of groot breed paard ivm mijn lengte/gewicht. Zo hoeft niemand je gewicht of lengte te weten , maar laat je wel zien dat je een goed inschattingsvermogen hebt en een oog op het welzijn van een paard.

Tip 9 Afsluiten

Met een leuke groet en je informatie waarop je te bereiken bent.

Tot slot een tip voor als je in contact bent met iemand die geintresseerd is .

tip 10 Durf te vragen !

Vraag de informatie die voor jou belangrijk is om te weten zodat je niet voor verassingen komt te staan. Ook als je iets niet begrijpt , gewoon vragen! mensen waarderen je eerlijkheid.

dit zijn de beste tips die ik heb em zijn vrij algemeen geschreven :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:57

Ik zou vooral geen heel lang verhaal gaan schrijven met je ervaring. Als het goed gaat en je langs kan komen zal de eigenaar hier zelf wel naar vragen of zal het gaandeweg wel allemaal ter sprake komen. Ik klik persoonlijk advertenties snel weg als het een hele alinea aan tekst is. Maar dat is misschien persoonlijk :+

Wat voor mij van belang lijkt:
- leeftijd, eventueel lengte
- ervaring (geen heel verhaal, maar gewoon of je reeds eigen of bijrijdpaarden hebt gehad, hoeveel jaar je rijdt en eventueel een indicatie van je niveau)
- ambities en verwachtingen, wat je precies zoekt
- woonplaats en mogelijkheid tot verplaatsen
- of je bereid bent een bijdrage te betalen of eventueel klusjes te doen

Advertenties met foto's trekken wel meer de aandacht dan advertenties zonder foto's, maar als je foto's bijvoegt zorg dan voor duidelijke foto's die heel goed weergeven wie jij bent en hoe je rijdt / met paarden omgaat.

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Advertentie bijrijdpaard gezocht: wat moet er in staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:02

Ik zou wanneer ik op zoek zou zijn willen weten;

* Wat wil jij doen / zijn je verwachtingen
* Hoe lang ben je
* Hoe oud ben je
* Wat is je ervaring / niveau
* Welke omgeving zoek je een bijrijdpaard
* Ben je bereid een bijdrage te geven / klusjes te doen

En daarbij passende foto's met voornamelijk rijfoto's vind ik zelf van belang, want voor mij zou je voornamelijk een bijrijder zijn.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:20

Meeste is al aangegeven, ik heb zelf op een keer na mijn bijrijders via via gevonden maar de keren dat ik keek knapte ik af op degene die het maar over vrijheidsdressuur en grondwerk hebben.
Mijn paarden zijn geen speelobjecten voor kunstjes ( wat veel mensen met vrijheidsdressuur willen naar wat ik om me heen zie) en grondwerk vind ik zeker wel belangrijk maar ook daar weer wat de meeste daar onder verstaan valt bij mij onder opvoeding en normale omgang met het paard.
Belangrijk voor mij was iemand die aangeeft bereid te zijn om te lessen, en of dat nou alleen op rijgebied is of longeren/ echt grondwerk vind in dat een pre.