Misbruik maken van steigeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:21

@ BMHP: En ik heb dus ook het recht om mijn mening te uiten... Dat recht trek jij dus letterlijk in twijfel (zie je vraag hierboven)... Zie je de hypocrisie?
Maar zo kunnen we blijven doorgaan en dat heeft geen nut. Let's agree to disagree ;-)...

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:25

maximuss schreef:
@ BMHP: En ik heb dus ook het recht om mijn mening te uiten... Dat recht trek jij dus letterlijk in twijfel (zie je vraag hierboven)... Zie je de hypocrisie?
Maar zo kunnen we blijven doorgaan en dat heeft geen nut. Let's agree to disagree ;-)...


ik heb wel een voorwaarde, alleen on topic reactie,s verder.
Laatst bijgewerkt door BMHP op 08-07-18 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:26

BMHP schreef:
Het gebrek aan inlevings vermogen die jij hier in dit topic laat zien helpt niet, je ziet dat vaker bij mensen die graag een academisch nivo willen laten zien, maar zich te geleerd voor een analfabeet (mij) of een 12 jarige vinden.

Moderaters worden door dit soort topics tot rampenmanagement gedwongen, welk recht heb jij om de vraag van een 12 jarige zo te behandelen?

Sorry, maar op een geschreven medium is het de geschreven boodschap waarop gereageerd wordt.
Kun je niet schrijven? Dan is een geschreven medium misschien niet de juiste plek.
Kun je nog niet schrijven? Dan zou je het eens op YRT kunnen proberen totdat het wel lukt.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:35

Dat is gwn gemeen oomens, iedereen maakt wel eens spelfouten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:49

oomens schreef:
Gypsy schreef:
Ach wel nee, jonge paarden oefenen ook voor later door spelletjes met elkaar te spelen waarbij ze steigeren.

(Jonge) paarden doen onderling van alles waarvan je niet wilt dat ze het ook bij mensen doen. Ooit gezien hoe jonge hengsten de onderlinge verhoudingen vaststellen? Dat moeten ze op die manier echt niet bij mensen proberen.
Het kan prima normaal paardengedrag zijn, maar op fysiek vlak kunnen wij mensen een heleboel op zichzelf heel normale gedragingen slecht verdragen.


Je hoeft ook niet toe te laten, maar er word hier gewoon zo'n drama gemaakt om niks dat ik denk dat het voor ts beter is om het even te relativeren.

Oké, pony heeft iets ongevraagd gedaan, kan gebeuren, rustig corrigeren zoals je dat altijd doet en weer door.

Soms doet een paard nu eenmaal even iets dat we niet willen, dat kan ook steigeren zijn, maar dat betekend niet dat je opeens je eigen kunnen volledig in twijfel moet trekken. Niet zenuwachtig worden hoor ts, Dit soort dingen kan gebeuren, gewoon rustig corrigeren, geeft niks.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:50

jumpyhorse schreef:
Dat is gwn gemeen oomens, iedereen maakt wel eens spelfouten

Klopt, maar niet iedereen voert daarna analfabetisme aan als excuus.
Tuurlijk, je kunt fouten maken, maar als je bij een reactie daarop pleit dat je daarop niet afgerekend kunt worden, dan moet je misschien niet op een plaats schrijven waar je wel daarop afgerekend kunt worden.

Het enige wat men op een forum van elkaar heeft, zijn geschreven berichten. Is dat wat er geschreven is niet wat er bedoeld is, omdat de schrijver niet kan schrijven? Dan blijft er bar weinig inhoud over waarover dan wèl gediscussieerd zou kunnen worden.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:25

oomens schreef:
jumpyhorse schreef:
Dat is gwn gemeen oomens, iedereen maakt wel eens spelfouten

Klopt, maar niet iedereen voert daarna analfabetisme aan als excuus.
Tuurlijk, je kunt fouten maken, maar als je bij een reactie daarop pleit dat je daarop niet afgerekend kunt worden, dan moet je misschien niet op een plaats schrijven waar je wel daarop afgerekend kunt worden.

Het enige wat men op een forum van elkaar heeft, zijn geschreven berichten. Is dat wat er geschreven is niet wat er bedoeld is, omdat de schrijver niet kan schrijven? Dan blijft er bar weinig inhoud over waarover dan wèl gediscussieerd zou kunnen worden.


Ach het is maar wat je wilt lezen, de rest van de inhoud van het bericht / mijn PB. Daar reageer je niet op. Waar wil jij over schrijven? Op iets wat niet serieus is bedoeld of op inhoud?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Misbruik maken van steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:28

Misschien is het een idee om hier even een apart topic over te openen? Ik vind de discussie wel interessant ook al ben ik er zelf niet zo veel (meer) mee bezig en heb ik geen paard meer, maar ik weet niet of TS hier nu veel aan heeft?

Horizonnig

Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:12

jumpyhorse schreef:
Ok, nu jullie de pb knop voor offtopic dingen hebben gevonden,Kunnen we weer on topic?



Held

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:34

Hoe bedoel je, je wist niet wat je moest doen? Knal voor d'r harses met het eerste het beste wat je in je handen krijgt. Is ze nou helemaal gek. Zo lang jij niet om de oefening vraagt wordt er niet in jouw bijzijn gesteigerd. Dat geldt voor ieder kunstje. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat je ieder ongevraagd kunstje zo moet beantwoorden. Maar met steigeren vind ik dat toevallig wel.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:57

Moderatoropmerking:
Kunnen we ontopic blijven? TS vraagt wat ze moet doen als dit weer gebeurd, en vraagt niet wat de gevolgen zijn van het aanleren van vrijheidsdressuur. Hier mag best over gediscussieerd worden, maar maak dan een apart topic hiervoor aan.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:59

Kan een van de modjes de berichten dan afsplitsen en in een apart topic zetten. Ik vond de discussie wel interessant en anders gaan de berichten die hierin staan verloren.

tessybeer
Berichten: 8
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:46

Ieder zen mening over steigeren aanleren maar ik heb het men pony ook aangeleerd. Er is ook soms een miscommunicatie, maar dat is het risico van het vak. Ik heb er voorderst geen nare ervaringen mee
Laatst bijgewerkt door tessybeer op 19-03-23 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:51

maximuss schreef:
Fijn hé... Leer alles maar steigeren want die vrijheidsdressuur is toch zoooo fantastisch en het is zoooo goed voor jullie band....
Dit toont nog maar eens aan dat dat ordinaire conditioneren voor niet veel goed is...

Waar is die goede band nu? Nu moet je dit dus afleren en daar heb je goede instructie bij nodig...


Ga je lekker tegen een meiske van 12? -O-

Super sneu.