De verzorger de schuld geven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jetskie15
Berichten: 59
Geregistreerd: 01-05-17

De verzorger de schuld geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 14:54

Hey allemaal, ik wilde graag even jullie mening horen over iets dat ik wel eens meemaak.

Ik verzorg op het moment namelijk een wat oudere pony, die erg lang heeft stil gestaan en ontzettend mager was. toen ik begon met verzorgen begon het net weer beter met hem te gaan (hij was namelijk al een tijd kreupel), doordat er ontdekt was waardoor hij steeds kreupel raakte en we hem er voor konden behandelen. Hij was mager doordat hij niet lekker in zijn vel zat en daardoor weinig at.

Nu heb ik een paar keer meegemaakt dat mensen op stal (niet heel aardig) tegen mij gingen zeggen dat hij te mager was en dat ik hem niet genoeg geef, dat soort dingen. Ik antwoordde hier dan op dat ik hem geef wat er tegen mij gezegd wordt.
Wat vinden jullie er nu van dat er mensen tegen mij dat soort dingen gaan zeggen, terwijl ik er niets aan kan veranderen?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: De verzorger de schuld geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:57

Als ze de eigenaar niet kennen ben jij als verzorger het aanspreekpunt en mss denken zij dat jij bij de eigenaar veranderingen kunt voorstellen.

Jetskie15
Berichten: 59
Geregistreerd: 01-05-17

Re: De verzorger de schuld geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 15:02

maximuss schreef:
Als ze de eigenaar niet kennen ben jij als verzorger het aanspreekpunt en mss denken zij dat jij bij de eigenaar veranderingen kunt voorstellen.


Bedankt voor je reactie :)
ze kennen de eigenaren wel, dus dat kan sowieso niet het geval zijn. Dat laatste begrijp ik nog wel

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:44

Vindt dat niet terecht, als ze vinden dat het paard te weinig krijgt moeten ze bij de eigenaar aankloppen en als dat niet werkt eventueel de pensioneigenaar.

Ik zie dat je 14 bent eigenlijk best triest, hoe vervelend ook kiezen ze de gemakkelijkste uitweg. En durven(?) ze de eigenaar zelf niet aan te spreken. Als het volwassen mensen zijn is het wel erg dat ze niet beter weten.

Niets van aantrekken. Je zou het wel tegen de eigenaar kunnen zeggen dat de mensen zo tegen je doen wellicht dat die eens met de mensen kan gaan praten dat ze daarmee naar hem/haar moeten komen en niet naar jouw.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: De verzorger de schuld geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:57

Maar jij krijgt toch nergens de schuld van? Paard was al mager voordat jij ging verzorgen. Daarbij bepaald de eigenaar wat het paard te eten krijgt, daar sta jij imo buiten. Ik denk dat stalgenoten zich zorgen maken en jou daarop aanspreken in de hoop dat jij wat met hun goedbedoelde adviezen gaat doen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: De verzorger de schuld geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 01:14

Hoe oud zijn die mensen eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat bij contact tussen leeftijdsgenoten de drempel lager ligt en er dan eventueel zelfs sprake kan zijn van jaloers pestgedrag...

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: De verzorger de schuld geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:09

Ik denk dat het die mensen opvalt, en dat ze het tegen jou zeggen omdat ze je zien (en de eigenaar niet?)

Ik zou het doorgeven aan de eigenaar, meer kun je niet doen ;)

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Re: De verzorger de schuld geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:19

Herkenbare situatie... Ook al kan je er niks aan doen, zulke opmerkingen doen je toch wel wat . In ieder geval wel bij mij. Ik werd er erg verdrietig van want op de een of andere manier voelde ik me namelijk wel aangesproken. Als tip voor jou; gooi het over je schouder en geef het door aan de eigenaar. Voel je vooral niet schuldig!!

Snoopdecorgi
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:15

Ik denk dat ze jou als eerste aanspreekpunt zien, zou er niet teveel van aantrekken en dit misschien doorgeven aan de eigenaar. Misschien kan hij/zij jou beter helpen en eventueel mensen aanspreken?
;)

its_lisaatje
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:22

als jouw wordt opgedragen om hem zoveel te geven dan doe je dat, het is niet hun paard.

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: De verzorger de schuld geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:26

Vooral niet afwijken van wat de eigenaar gezegd heeft dat je moet geven.
Dat blijf je ook tegen de mensen zeggen die het beter denken te weten: dit is wat mij verteld is, dus dit doe ik.