Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:58

Mijn merrie laadde ook heel moeilijk, regelmatig op vreemd terrein lang, was zeker minimaal 45 minuten, bezig geweest om haar op de trailer terug naar huis te krijgen.

Ik was er helemaal klaar mee, eenmaal op de trailer was er namelijk niks aan de hand, alleen het hele laden was het probleem. Ze ging erin en vloog dan per direct met 100km/h achteruit voor je de stang dicht kon doen.

Uiteindelijk heb ik er twee leerlingen van Annemarie van der Toorn bij gehad, van de opleiding e-quine. Zij hebben mij enorm goed geholpen en we hebben bijna geen laad probleem meer nu.

Nu oefenen we regelmatig met laden en ze gaat regelmatig mee, dus het gaat steeds een beetje beter. Ze vind het nog wel spannend maar het is een kwestie van oefenen..

Ik ben dus van mening dat een laadprobleem echt geen blijvend probleem is, geduld hebben is belangrijk. Paarden zijn claustrofobisch van zichzelf dus ze vinden het vaak ook echt wel spannend. Vaak genoeg oefenen en vaak genoeg mee nemen lost het probleem wel op. En anders iemand erbij halen.

Succes TS, ik ben benieuw wat er uiteindelijk gedaan gaat worden..

❥ Esprit


MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:03

Deze twee van mij laadden eerder ook heel lastig. De bruine stond ik soms wel 1,5 uur mee. De zwarte laadde vroeger wel goed, maar dat heeft een bijrijdster verpest met keihard bochten rijden en ruig optrekken en remmen. Doe zelf de opleiding van Annemarie, en inmiddels staan ze er dus zo snel op:

https://instagram.com/p/Bi2YtNCDnJo/
Laatst bijgewerkt door MyChoice op 17-05-18 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:04

Jetta schreef:
Dus omdat een paard moeizaam of niet laadt, wordt het dier verkocht.... Tja... de eigenaar zou moeten investeren in een goede trailerlaad- training en dat moet bijgehouden worden. Vrijwel elk paard en vooral eigenaar, kan het leren!


Weet je, de eigenaar moet niks, maar zou wel open kunnen staan voor training. Maar het is zijn paard en dus kan hij besluiten om het paard te verkopen, wat wij er ook van vinden.

xsensibel

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:06

MyChoice schreef:
Deze twee van mij laadden eerder ook heel lastig. De bruine stond ik soms wel 1,5 uur mee. De zwarte laadde vroeger wel goed, maar dat heeft een bijrijdster verpest met keihard bochten rijden en ruig optrekken en remmen. Doe zelf de opleiding van Annemarie, en inmiddels staan ze er dus zo snel op:

https://instagram.com/p/Bi2YtNCDnJo/


Zo dit mag je die van mij ook nog eventjes komen leren, heeerlijk dat ze zo laden :Y)

❥ Esprit

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:08

Elske en Evelien van E&E horsemanship kunnen je hier zeker mee helpen. De meeste laadproblemen zijn wel op te lossen dus daar zou ik me niet zoveel zorgen om maken.

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:14

_Loes schreef:
Myrth97 schreef:
Trailer laden is bijna nooit een blijvend probleem. Wij hebben er 1 gehad die zich al achterover liet vallen bij het zien van de trailer en die hebben we met veel grondwerk, liefde en geduld kunnen laden, gewoon elke keer op een normale manier. Zoek er hulp bij, er zijn veel mensen die hiervoor hebben geleerd! Jammer dat de eigenaar het niet zo inziet, maar misschien verandert hij nog, of jij koopt hem en roept hulp in, dat kan natuurlijk ook.



Dat is mijn gedachten ook, wellicht om te kopen en hulp in de roepen. Helaas is het wel zo dat er hier in de achterhoek weinig mensen zijn die hier hulp in bieden. Mochten jullie iemand weten die echt helpt...


http://www.paardenluisteren.nl/

Komt volgens mij aan huis en ik zie goede resultaten en positieve berichten voorbij komen

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

Roodvos

Berichten: 6651
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:24

_Loes schreef:
Eigenaar is bereid om dit paard aan mij te verkopen. Kosten zullen geen probleem zijn. Ook dierenarts kosten etc. Niet. Een vrachtwagen gaat hem daar in tegen niet worden. Eigenaar wil er dus niemand bij halen omdat hij denkt dat het geen effect zal hebben en dat het paard altijd moeilijk te laden zal blijven.Wat mijn punt betreft; ik ben in dat opzicht best alleen, mijn vriend heeft niets met paarden. En er zijn best mensen die mij willen helpen af en toe met trailerladen oefenen. Maar ik ben dan ook afhankelijk van anderen.

Niet willen laden is in de basis een leidprobleem. Het paard laat zich op dat moment door jou niet leiden naar de plek waar jij het paard wil hebben (aldus Monty Roberts). En grondwerk en oefenen in “leren leiden” kan je uitstekend alleen doen.

De (prima!) tip van Janneke om het laden op te knippen en stukjes op te oefenen is in de basis ook gewoon grondwerk in leiden (en vertrouwen en leiderschap). Daar zou ik dus ook zeker mee aan het werk gaan. Raadpleeg internet en boeken voor oefeningen en/of volg zelf een cursus en gebruik je fantasie.

En als het niet is voor dit paard, omdat eigenaar besluit het dier (toch) te verkopen, dan komt die kennis altijd weer van pas bij een ander paard.

Succes.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

_Loes
Berichten: 126
Geregistreerd: 05-10-07

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 22:44

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben het met jullie eens. Lekker makkelijk om een paard te verkopen dat zich moeilijk laat laden. Het is een Fokker en boer dus ik denk dat daar ook wel een stukje in zit. Hij wil niet investeren in een paard waarvan hij denkt dat het niets gaat worden.

Ik heb al veel filmpjes bekeken online en ben ook echt gaan oefenen meerdere malen per week. En toen liep hij er ook best snel in. Maar dan zijn we ergens anders en gaat het weer mis.

Bedankt voor het doorgeven van namen. Mocht je nog goede ervaring hebben met iemand hier uit de buurt hoor ik het graag! Het liefst met naam. Mag ook per pb. Ik vind dat toch het fijnste, dan kan ik iemand altijd dicht bij bereiken.


kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:48

Nieske pohlmann, achterhoekser vind je ze niet.

Ze heeft een vriendin van mij enorm goed geholpen, zowel met trailer laden als met rijden.
Geen geziemel, nuchtere aanpak


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers