Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Loes
Berichten: 126
Geregistreerd: 05-10-07

Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 19:15

Hoi allemaal,

Het paard wat ik voor andere mensen mag rijden is moeilijk in de trailer te laden. Hij is net 8 jaar oud geworden. In de omgang is hij vrij 'lomp'. Hij is toen hij veulen was nooit in de trailer geweest. Helaas moet ik wel zeggen dat we een tijdje met meer dwingen geprobeerd hebben de laatste tijd vooral rustig met veel geduld. We gaan eigenlijk alleen naar dezelfde plek met de trailer zodat hij leert dat er geen spanning meer bij komt kijken. Toch blijft het trailerladen een probleem. De kans is groot dat ik zelf wellicht wat fout doe. Vorige week hebben we een uur gedaan over het laden. Als hij eenmaal in de trailer staat is hij rustig. Wel vliegt hij er weer uit. De eigenaar is er klaar mee en heeft de manege in de buurt gebeld en ze komen vrijdag kijken of het wat voor hen is.

Ik ben het hier niet mee eens. De kans is groot dat ik zelf iets fout doe. Ik zou graag hulp willen maar dan is de vraag of dit ooit op te lossen is. Ik zou hem kunnen kopen maar ik ben ook aan de andere kant wel bang dat het een 'blijvend' probleem is. Wat zou jullie advies zijn? En hebben jullie ervaringen dat het trailerladen goed op te lossen is? Thanks voor het mee denken!!


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:44

Staat de eigenaar ervoor open dat jij nog even de tijd krijgt om zelf een professional erbij te halen voor hulp bij het trailerladen?

Hoe graag wil je dit paard hebben? Wil de eigenaar aan jou verkopen? Kun je de aanschaf betalen? Het onderhoud? Dierenartskosten? Hoe belangrijk is het voor jou dat dit paard uiteindelijk makkelijk de trailer opgaat? Is het voor jou te overzien als blijkt dat dit paard alleen op een vrachwagen wil bijvoorbeeld?

koeien op de weg...

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:48

Wil je dit paard kopen of vind je het jammer dat je bijrijdpaard verkocht wordt?

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:57

Trailer laden is bijna nooit een blijvend probleem. Wij hebben er 1 gehad die zich al achterover liet vallen bij het zien van de trailer en die hebben we met veel grondwerk, liefde en geduld kunnen laden, gewoon elke keer op een normale manier. Zoek er hulp bij, er zijn veel mensen die hiervoor hebben geleerd! Jammer dat de eigenaar het niet zo inziet, maar misschien verandert hij nog, of jij koopt hem en roept hulp in, dat kan natuurlijk ook.

_Loes
Berichten: 126
Geregistreerd: 05-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 22:14

GDG schreef:
Staat de eigenaar ervoor open dat jij nog even de tijd krijgt om zelf een professional erbij te halen voor hulp bij het trailerladen?

Hoe graag wil je dit paard hebben? Wil de eigenaar aan jou verkopen? Kun je de aanschaf betalen? Het onderhoud? Dierenartskosten? Hoe belangrijk is het voor jou dat dit paard uiteindelijk makkelijk de trailer opgaat? Is het voor jou te overzien als blijkt dat dit paard alleen op een vrachwagen wil bijvoorbeeld?



Eigenaar is bereid om dit paard aan mij te verkopen. Kosten zullen geen probleem zijn. Ook dierenarts kosten etc. Niet. Een vrachtwagen gaat hem daar in tegen niet worden. Eigenaar wil er dus niemand bij halen omdat hij denkt dat het geen effect zal hebben en dat het paard altijd moeilijk te laden zal blijven. Wat mijn punt betreft; ik ben in dat opzicht best alleen, mijn vriend heeft niets met paarden. En er zijn best mensen die mij willen helpen af en toe met trailerladen oefenen. Maar ik ben dan ook afhankelijk van anderen.

_Loes
Berichten: 126
Geregistreerd: 05-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 22:16

har166 schreef:
Wil je dit paard kopen of vind je het jammer dat je bijrijdpaard verkocht wordt?


Ik wil zelf op den duur zeker een paard kopen. En natuurlijk zou het vreselijk zijn als hij weg gaat. Maar ik zit in dubio, als ik straks met een paard blijf zitten wat bijv. Op concours echt niet te laden blijkt:(

_Loes
Berichten: 126
Geregistreerd: 05-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 22:17

Myrth97 schreef:
Trailer laden is bijna nooit een blijvend probleem. Wij hebben er 1 gehad die zich al achterover liet vallen bij het zien van de trailer en die hebben we met veel grondwerk, liefde en geduld kunnen laden, gewoon elke keer op een normale manier. Zoek er hulp bij, er zijn veel mensen die hiervoor hebben geleerd! Jammer dat de eigenaar het niet zo inziet, maar misschien verandert hij nog, of jij koopt hem en roept hulp in, dat kan natuurlijk ook.



Dat is mijn gedachten ook, wellicht om te kopen en hulp in de roepen. Helaas is het wel zo dat er hier in de achterhoek weinig mensen zijn die hier hulp in bieden. Mochten jullie iemand weten die echt helpt...

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:20

Mijn ervaring is ook dat met rust en geduld het uiteindelijl goedkomt. En daar kan een professional je zeker bij helpen. Mag je ook niet zelf wen professional inschakelen en betalen?

Klinkt alsof de eigenaar dit laad-probleem een mooie reden vindt om te verkopen..

Ts ik zou, als dit jouw droompaard is en je hem los van het trailer verhaal graag wil hebben, zeker kopen. Grote kans dat dit op te lossen is.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:22

Lotte de Haan is goed, woont in Enschede.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

faytjefay

Berichten: 186
Geregistreerd: 04-10-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:22

Problemen met trailerladen zijn zeker op te lossen! Je zou even contact op kunnen nemen met: http://www.anders-paardrijden.be/ . Zij kunnen je informeren over de mogelijkheden.

Loved you yesterday. Love you still. Always have. Always will.

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:22

Ik zou goed nadenken of dit paard is wat je graag zou willen hebben en dat het trailerladen het enige minpunt is. Een vriendin van mij komt af en toe met pony en de trailer om een buitenritje te maken, de ene keer staat die pony in 1 keer op de trailer en de keer daarop zijn we een kwartier bezig. Dat duurt vooral zolang omdat we de tijd ervoor nemen. Die vriendin weet dat en plant afspraken ook ruim in voor het geval dat. Als je er tijd ( en ook geld ) in wilt steken, tja waarom niet, ik zou een paard er niet voor laten staan. Maar alleen als ik hem verder fantastisch vind.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

dioni

Berichten: 822
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:23

Ik heb zeer goede ervaringen met een leerlinge van annemarie van der toorn.
Ik heb we eens 2 of 3 uur staan laden altijd op de terugweg en daar word je erg moedeloos van.
Met hulp van deze bijna-professional heb ik nu een prima te laden paard en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor.

Uiteindelijk waren het maar kleine dingen die ik anders moest doen maar iemand moet het je vertellen.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

San_B

Berichten: 6
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:26

Op youtube staan filmpjes van Pat Parelli m.b.t. trailerladen. Ik ben hiermee aan de slag gegaan met mijn eigen paard. Week lang iedere avond geoefend met goed resultaat. Mijn paardje loopt er nog niet in 1x in, neemt de tijd, maar het lukt wel. Zolang ik maar rustig blijf (niet gehaast), en hij de tijd krijgt. Daar heb je dus niemand anders voor nodig. Wij hebben de trailer in de rijbak gezet met blokjes eronder zodat ik op iedere moment kan oefenen.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:29

Toen ik mijn paard kocht hebben we 3 kwartier staan klieren voordat ie er eindelijk op stond, nu rent ie de trailer zelf al in terwijl ik nog bezig ben met de stang goed doen of zo.. Heeft ie geen geduld om op mij te wachten. Dus jazeker is trailerladen (aan) te leren. Maar niet met een x in de 3 weken een keertje iets leuks gaan doen, daar moet je echt even elke dag tijd voor uit gaan trekken.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:37

_Loes schreef:
Dat is mijn gedachten ook, wellicht om te kopen en hulp in de roepen. Helaas is het wel zo dat er hier in de achterhoek weinig mensen zijn die hier hulp in bieden. Mochten jullie iemand weten die echt helpt...


Had hier ook een moeilijke lader. Ook tijden gehad dat ze er gewoon niet op ging. Moest altijd met een lingerielijn laden. Ik Heb E&E horsmanship erbij gehad. Ze loopt er nu gewoon zelf op. Weet alleen niet of dat te ver weg is voor jou

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:40

maj0 schreef:
_Loes schreef:
Dat is mijn gedachten ook, wellicht om te kopen en hulp in de roepen. Helaas is het wel zo dat er hier in de achterhoek weinig mensen zijn die hier hulp in bieden. Mochten jullie iemand weten die echt helpt...


Had hier ook een moeilijke lader. Ook tijden gehad dat ze er gewoon niet op ging. Moest altijd met een lingerielijn laden. Ik Heb E&E horsmanship erbij gehad. Ze loopt er nu gewoon zelf op. Weet alleen niet of dat te ver weg is voor jou

*giechelt even* :')

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:45

Oeps autocorrectie in de bocht haha. _O-

Bedoel natuurlijk een longeerlijn

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:00

Dus omdat een paard moeizaam of niet laadt, wordt het dier verkocht.... Tja... de eigenaar zou moeten investeren in een goede trailerlaad- training en dat moet bijgehouden worden. Vrijwel elk paard en vooral eigenaar, kan het leren!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:51

Loes. Waar in de achterhoek woon je? Mag ook via PB (woon zelf ook in de achterhoek). Misschien dat ik met je mee kan denken over mensen die kunnen helpen :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 00:12

Zat mogelijkheden online om jou en het paard bij trailer laden te helpen :) dat is echt geen blijvend probleem.

Zelf volg ik een online training van horseman Warwick Schiller. Hij heeft ook filmpjes over trailer laden. Ook heeft hij korte filmpjes op zijn youtube kanaal.
Je kan op zijn website inschrijven voor een gratis proefweek, kan je gauw even alle belangrijke filmpjes bekijken ;)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:51

er zijn inderdaad wat filmpjes te vinden, misschien kan je de eigenaar daarop wijzen dat dat probleem best te trainen is en op te lossen.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:00

Ik kreeg een van mijn paarden, thuis gebracht met de vrachtwagen. Geblinddoekt er op gezet en goed nat van de zenuwen kwam ze aan. (Kocht haar met de wetenschap dat ze dit had!)

Een leerling van annemarie van toorn komt hier wel eens oefenen voor haar portfolio. Dus eerst zelf aan de slag gegaan met de info die ik had. Een aantal keer is ze bij mij geweest met dit paard oefenen en tegenwoordig is het klep laten zakken en dan snel de stang weg want dan staat ze er al op..

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:02

_Loes schreef:
Myrth97 schreef:
Trailer laden is bijna nooit een blijvend probleem. Wij hebben er 1 gehad die zich al achterover liet vallen bij het zien van de trailer en die hebben we met veel grondwerk, liefde en geduld kunnen laden, gewoon elke keer op een normale manier. Zoek er hulp bij, er zijn veel mensen die hiervoor hebben geleerd! Jammer dat de eigenaar het niet zo inziet, maar misschien verandert hij nog, of jij koopt hem en roept hulp in, dat kan natuurlijk ook.



Dat is mijn gedachten ook, wellicht om te kopen en hulp in de roepen. Helaas is het wel zo dat er hier in de achterhoek weinig mensen zijn die hier hulp in bieden. Mochten jullie iemand weten die echt helpt...

http://www.hippischetrainingen.com

https://www.naturalhorsemanshipgelderla ... lijk-paard

https://www.horseinmind.nl/natural-hors ... tructeurs/

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Verzorgpaard moeilijk te laden. Verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:14

Mij is geleerd om het 'ding' trailerladen op te knippen in 10 kleinere stukken.

Bijvoorbeeld bouw een oxer van een meter breed, een meter hoog en loop hier tussendoor. En dan stilstaan in de oxer - vond mijn schimmeltje al heel wat.

Dan een partytent en dan een oxer in de partytent.

Verder de loopplank.
Waar veel dieren nare ervaringen mee hebben is achteruit de loopplank af.
= je moet achteruit 'en er is geen grond'.
Mijn toenmalige rijbak had een betonnen stukje omhoog om binnen te komen en zodra je binnen was weer betonbaantje naar beneden. Vonden alle paarden de normaalste zaak van de wereld.
...dan gaan oefenen met achteruit, en het gaat dus om achterwaarts het hoogste punt over.

En donkere, smalle ruimtes in lopen.


Verder: doe alles in rust.
Dat wil zeggen: paard heeft het hoofd laag, snuffelt en kijkt.
...en tussendoor dpe je ontspannende oefeningen zoals benen afstrijken met de zweep.

Ook zinnig: trailer aankoppelen en elke dag even langs lopen, even de loopplank op, braaf, terug.

Succes!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:42

_Loes schreef:
har166 schreef:
Wil je dit paard kopen of vind je het jammer dat je bijrijdpaard verkocht wordt?


Ik wil zelf op den duur zeker een paard kopen. En natuurlijk zou het vreselijk zijn als hij weg gaat. Maar ik zit in dubio, als ik straks met een paard blijf zitten wat bijv. Op concours echt niet te laden blijkt:(

Mijn oude merrie wilde ook erg slecht de trailer op, gelukkig had ik zelf een eigen trailer dus ben ik dagelijks gaan oefenen. Na ruim 7 jaar slecht willen laden was ik eindelijk toen zover dat ik haar alleen kon laden en er af halen en daardoor ook fijn op pad kon. Het is te doen, als je het alleen niet ziet zitten dan inderdaad er hulp bij halen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers