De prijs van leasen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 19:37

alice0cullen schreef:
Ik vind het voor drie keer in de week wel meevallen, mits dit natuurlijk niet is voor het trainen van een paard ik de verkoop. Dan hoort het eigenlijk andersom want jij investeert tijd in dat paard. Nou zou ik als eigenaar de meerwaarde van een manege ruiter ook niet echt zien voor de verkoop. Maargoed dat is voor hem om te bepalen.


Het verschil tussen leasen en verzorgen vind ik hem zitten in de klusjes. Moet je alles er omheen ook bij doen dan is het verzorgen.
Kom je alleen voor het paard om te rijden, dus wel de lusten en niet de lasten vind ik dat je hier gewoon voor moet betalen. Wat dan een nette prijs is hangt natuurlijk af hoevaak en wat je dan mag doen, en het opleidingsniveau van het paard.


Maar heb in andere topics al een prijs van 850 in de maand voor volgens mij 3 dagdelen gezien + hoefsmid. Dus ja dan is 100 euro echt een koopje.


Dankuwel voor de info!


Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 19:38

bigone schreef:
Horsy83 schreef:
Eerlijk voor dat geld kreeg je mijn paard nog niet eens 1 dag mee.

Waarom wil je nou precies een leasepaard? Manege lessen zijn toch ook ok. Leer je ook nog wat van de les. Betaal je 50 euro per maand voor 1 keer in de week en klaar.
Je bent super jong nog kijk je toch rustig verder tot dat je wat meer geld tot je beschikking hebt of dat je iemand anders tegenkomt waarbij alles op zijn plek valt.

Tja, heb jij ook een 22 jarig paard met achterstallig onderhoud waar je de hoofdprijs voor wil ontvangen??
Ts, ik vind het veel geld en waarschijnlijk moet je ook nog zeuren dat hij de smid laat komen. Wanneer ik een 22 jarig paard had dat nog bereden kon worden maar ik zelf geen tijd had dan kon een bijrijder er gratis gebruik van maken. Het is niet fair om dit voor zoveel geld met zo weinig faciliteiten te doen. Vijftig euro per maand is meer als genoeg, desnoods betaal je een zak brok bij elke maand maar 100 euro in dit geval is afzetten.


Dankuwel!

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 19:40

Puck0429 schreef:
Onali schreef:


Omdat hij haar ook niet poetst of aandacht geeft. Ik zie dat dan als een beetje verwaarlozen.


Ik heb mijn paarden al twee jaar niet fatsoenlijk geborsteld, en de hoefsmid komt twee, hoogstens drie keer per jaar... Wat ben ik dan wel niet in jou ogen?


Waarom heeft u dan paarden?

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 19:42

Shadow0 schreef:
Losse manegeles is hier (Utrecht) rond de 20 euro, en pico bello voorzieningen, en de garantie dat er een paard voor je klaar staat. En ook ruim de tijd om je paard te poetsen. Ik vind het dus behoorlijk duur en denk dat je zeker wel wat minder kunt bieden.


Hoi hoi, rijd jij op manege 't Hoogt in Utrecht? Die is namelijk precies de reden waarom ik niet meer kan rijden, de manege in Groessen (waar ik wel mocht rijden) is verhuisd naar Utrecht

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 19:45

anjali schreef:
Wat kost een manegeles dan? En meestal mag je dan dat uurtje rijden en moet je het paard daarna doorgeven aan de volgende ruiter.Dus geen gezellig naverzorgen en knuffelen.Het is maar net wat je wilt.En als je een 22-jarige eigenlijk te oud vindt,dan lijkt het erop dat het je om het arbeidsvermogen van het paard gaat.Als je echt stapelgek en verliefd op dat paard zou zijn,dan zou je er alles aan doen om hem bij je te houden en niet twijfelen. Ben je niet verliefd dan mis je het mooiste van de paard-ruiterband en zou ik verder zoeken tot je het ergens zeker weet.En niet aarzelen en afdingen om 25 euro!


Dankuwel! Leeftijd maakt mij qua liefde niet uit, maar wel qua prijs!;) Ik ben ook gek op een 26jarig paardje geweest waar ik niet eens op kon galopperen, dus het interesseert mij niet wat ze wel en niet kan, als de "gebreken" maar worden meegenomen in de prijs.
Helaas is er geen goede en betaalbare manege meer in de buurt, sinds mijn voormalige manege in februari haar deuren heeft gesloten...

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 19:47

anjali schreef:
Shadow0 schreef:
Losse manegeles is hier (Utrecht) rond de 20 euro, en pico bello voorzieningen, en de garantie dat er een paard voor je klaar staat. En ook ruim de tijd om je paard te poetsen. Ik vind het dus behoorlijk duur en denk dat je zeker wel wat minder kunt bieden.

Maar dan zou je dus voor de aan ts gevraagde 100 euro maar 5 keer mogen rijden, terwijl ts voor dat geld 3 keer in de week,dus meer dan 12 keer mag rijden per maand.En dan nog iedere keer op hetzelfde paard,terwijl je op een manege meestal ingedeeld wordt.Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.


Ik ga liever naar een manege dan dat ik lease (ook qua prijs) maar die zijn er niet in de buurt... En als ze in de buurt zijn, zijn ze gesloten, te duur of slecht (qua lessen en de behandeling van de paarden).

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:48

Ik betaal €60 per maand voor 2 vaste dagen per week, meer red ik niet ivm school. Maar als ik een keer wat meer tijd heb, of bijv in vakanties mag ik altijd vaker komen! In vakanties ben ik er vaak 5/6x per week. Ik mag alles met haar doen :o Dit is trouwens omgeving Amsterdam (straal van 40km van Amsterdam). Ook zit er elke week een les bij inbegrepen.

Edit: het is geen sportpaard maar ze kan aardig dressuur en springen, en dingen als buitenrijden, op neckrope rijden en crossen doe ik ook!

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 19:53

Gillbo schreef:
€1200,- per jaar voor een paard van 22 jaar waarvan het de bedoeling is dat jij het weer een beetje oplapt zodat de eigenaar er weer op kan rijden en evt beter kan verkopen dan in de staat waarin het dier nu is.
Voor €100,- per maand kan je op een manege best heel leuk rijden. Ik zou verder kijken.

Wil je het wel doen dan zou ik heel erg goed op papier laten zetten wat er gebeurt als je er niet meer op kan rijden. Het is niet heel gek als een 22-jarige gebreken gaat krijgen en straks betaal jij voor een paard dat je alleen nog een beetje kan borstelen.
Daarbij als je gaat rijden dan alleen met goed materiaal en niet een verrot zadel en slecht hoofdstel erop gooien, dat mag je voor die €100,- pm ook zeker wel verwachten


Dankuwel voor de info! Ik zou inderdaad liever op een manege rijden, maar de enige die nog open zijn in de buurt zijn slecht (geen leuke lessen of slechte behandeling van de paarden) of te duur. En ik sta al 4 maanden te wachten op een paardje dus probeer ik deze kans te grijpen, maar bedankt voor uw mening!

troi schreef:
De eigenaar heeft je een aanbod gedaan. Hij/zij is niet verplicht jou dat dier te laten gebruiken. Ik zou echt not amused zijn als je bij mij ging afdingen (en al helemaal niet als je dat doet door te zeggen wat ‘normaal’ is) en je vriendelijk verzoeken verder te kijken. Tis graag of niet toch?

Wat je wel zou kunnen doen is beleefd afwijzen en daarbij zeggen hoe ver het over budget is, dan laat je het bij hem/haar om je een nw aanbod te doen. ‘Sorry het gaat niet door want ik kan maar 50 euro per maand betalen’. Dan houd je het respectvol.


Dankuwel!

kiki1976 schreef:
Het is aan de eigenaar om de prijs ervoor te vragen die hij wilt, heel simpel.
Je geeft al aan dat het tuig aan vervanging toe is, word dit ook vervangen op kosten van de eigenaar?
Kijk ook eens wat de stalling kost in de maand.


€200,- voor de stal (met voer en stro), maar de hoefsmid is ook erg duur voor haar ivm zooltjes bij de voorhoeven... Zal ik ook meenemen bij het onderhandelen!

Ik wil iedereen die hier op heeft gereageerd met zijn/haar ervaring(en) heel erg bedanken, het heeft mij super geholpen! We (mijn ouders en ik) hebben besloten €100 per maand te kunnen betalen voor leasen, en €60/50 voor drie dagen in de week. Natuurlijk proberen we de prijs onder de 100 te krijgen, maar mijn ouders (zeker mijn moeder) heeft het er wel voor over nu ze ziet hoe gelukkig ik met het paard ben. Ik voel namelijk wel echt een klik en het maakt me blij om bij haar te zijn.
Over het slechte harnachement: sorry, iets te sterk verwoord... Ik bedoel gewoon 10 jaar oude sjabrakjes en peesbeschermers die niet meer compleet zijn of toe zijn aan vervanging. Het zadel valt niet van verrotting uit elkaar, maar moet samen met het hoofdstel nodig ingevet worden (is al meer dan een jaar niet gedaan). Daarnaast zijn alle borstels viezer dan het paard zelf (hier kan ik wel om lachen) en is er geen halster aanwezig. Maar ik krijg er wel een toppaard voor terug. Ze is super lief voor mij, geniet van een lange poetsbeurt, ze heeft fijn haar om knotjes en vlechten mee te maken en ze is een echte allrounder. Ze kent alles wat ik ken in dressuur, ze is super enthousiast voor springen (in volle galop over een sprongetje van 30/20cm) en super braaf op buitenrit.

Maar, ookal is ze zo geweldig, als ik de kans had op een manege te rijden zou ik die nemen. Helaas heb ik die niet sinds de manege waar ik reed alweer voor de derde keer is gesloten. Voor de rest zijn er geen maneges waar ik mag rijden van mijn ouders in de buurt. Hierdoor rijd ik nu al 4 maanden niet meer en mis ik de paarden zo erg dat ik er wel elke dag om kan janken. Dus toen ik eindelijk een advertentie zag van een leasepaard in de buurt was ik super blij, aangezien de kans op een verzorg/bijrijd/leasepaard in de buurt erg klein is of ze zijn te duur.

Voor de mensen die mij een manegeruiter hebben genoemd op een negative manier: ik heb de staleigenaar die al meer dan 30 jaar rijlessen geeft, achterover van zijn stoel laten vallen van verbazing, aangezien ik beter rijd dan de gemiddelde manegeruiter door mijn ervaringen buiten de manege. Mede dankzij de goede lessen op de manege waar ik voorheen reed, waar we oefenden voor wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 24-05-18 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Losse posts samengevoegd Graag de wijzigknop gebruiken i.p.v. losse posts

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 20:23

kiki1976 schreef:
Het is aan de eigenaar om de prijs ervoor te vragen die hij wilt, heel simpel.
Je geeft al aan dat het tuig aan vervanging toe is, word dit ook vervangen op kosten van de eigenaar?
Kijk ook eens wat de stalling kost in de maand.


€200,- voor de stal (met voer en stro), maar de hoefsmid is ook erg duur voor haar ivm zooltjes bij de voorhoeven... Zal ik ook meenemen bij het onderhandelen!

Jetskie15
Berichten: 59
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:25

Ik betaalde voor 2 keer in de week 40 euro per maand, voor een pony van 21 waar ik alles behalve springen mee mocht doen

Sevillana
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-17
Woonplaats: Nederland

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:37

Ik betaal voor een paardje dat van de manege is, 310 euro in de maand. Hier zit stro, dierenarts (normale kosten), hoefsmid, voer en tuig bij inbegrepen. Ik heb hem 7 dagen per week, en kan hem beschouwen als mijn eigen paard!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:44

DubxGeer schreef:
Ik betaal voor een paardje dat van de manege is, 310 euro in de maand. Hier zit stro, dierenarts (normale kosten), hoefsmid, voer en tuig bij inbegrepen. Ik heb hem 7 dagen per week, en kan hem beschouwen als mijn eigen paard!


Dit vind ik wel erg veel geld :oo . Ik heb ook een paardje 7 dagen per week ter beschikking, een jong beestje, dat geen manegepaard is (geweest) en vrij veel talent heeft voor dressuur. Mag er alles mee behalve alleen buitenrijden en af en toe neemt de eigenaresse mij zelfs mee op wedstrijd. Ik betaal er een stuk minder dan de helft voor..

Edit: Ik hoef voor de rest niets te betalen (zoals hoefsmid, dierenarts..) en hoef ook geen stallen te mesten of te voeren (al doe ik dat wel regelmatig).

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:22

Ik betaalde 450 voor 7 dagen. Exclusief dierenarts en medicijnen. Want was een ziek paard wat we rustig aan wat wilde laten opknappen omdat ze bij de manege daar natuurlijk niet de tijd voor nemen en gewoon eens per dag een berg medicijn in het voer. Maar wij moesten dus als haar medicijnen op waren nieuwe kopen van ons eigen geld.. dierenarts ook eigen kosten

Een koude trui, is geen goede trui.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:40

Leasen is vaak vanaf 300 euro.

Heb er ook al gezien van 600-800/ maand.

Een bedrijf moet eraan kunnen verdienen. Anders hebben ze er niks aan.
Alleen het onderhoud gedekt hebben, heeft voor hen geen meerwaarde. Dan levert het niks op.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:42

Anke schreef:
Leasen is vaak vanaf 300 euro.

Heb er ook al gezien van 600-800/ maand.

Een bedrijf moet eraan kunnen verdienen. Anders hebben ze er niks aan.
Alleen het onderhoud gedekt hebben, heeft voor hen geen meerwaarde. Dan levert het niks op.


Wow, dat vind ik echt ontzettend veel geld :wow: .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:20

Kan me nou niet voorstellen dat het dan nog 800 euro in de maand is. Ik heb een paard in volpension kost me 225 euro in de maand. Nou daar komt dan de hoefsmid, zadelmaker en osteopaat bij. En dan eventuele dierenarts kosten. En ik heb nogal nooit een maand gehad van 800 euro op de gewone kosten. Nog niet eens als de dierenarts wel moest komen.

Ze maken dan in de maand ruim 400 euro winst, dan wordt het natuurlijk wel lekker lucratief.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:41

wat een belachelijke prijzen komen er voorbij.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:02

Hier in het Zuiden kun je een pony/paard huren per maand voor de prijs van de stalling. Dan praat ik over ongeveer 270 / 300 euro. Wél is de pony dan van jou en mag deze ook niet meer in de manegelessen meelopen en heb je hem dus 7 dagen in de week.

Een realistische prijs voor een eigen paard, die je 3 dagen in de week zou mogen doen vindt ik 50 a 80 euro per maand.


Maar ik ben echt nog een persoon, dat als ik een verzorgster nodig heb voor mijn paard aangezien ik geen tijd ervoor zou hebben, zou ik er geen geld voor vragen. Ik zou geholpen worden dat mijn paard verzorgt wordt op die dagen en verzorger zou blij zijn met een paard waar ze bezig mee kunnen zijn. Uiteindelijk is het de eigenaar die geholpen wordt door tijdgebrek.
Maar dit is een mening vanuit mijn kant.

In andere sectoren moet je mensen betalen voor een dienst. ;)

InloveMint
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-03-16

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:04

Oef wat een bedragen zeg! Dan heb ik het wel erg makkelijk. Ik betaal voor het ‘leasen’ zelf namelijk helemaal niks.
Ik ben via-via bij een boer uitgekomen. Heb daar toen een paard toegewezen gekregen, een 15 jarige merrie. Zat geen enkel niveau op.
Ik ben de enige die erop rijdt, ik mag zelf bepalen wanneer en hoeveel ik rijd. We hebben alleen een buitenbak, welke in de winter een paar maanden niet te rijden is. Klusjes hoef ik niet te doen, (oud) tuig lag er al. Alles is voor de eigenaar, eigenlijk.
Daarbij moet ik wel vermelden dat ik alsnog toch wel een aardig bedrag per maand kwijt ben hoor. Ik heb elke week les, soms 2x. Startpas en inschrijfgeld betaal ik zelf. Het paard staat 20 km verderop. Vind ik het tuigage te slecht/oud/lelijk, dan koop ik zelf nieuw.
Het is maar net wat je zelf wilt, er zijn stiekem best veel particulieren die het op deze manier aanbieden. Het moeilijkst vind ik dan toch iemand vinden, je zal daar echt huizen voor langs moeten... maar mij zal je nooit meer zien op een manege!

~ Feeling down? Saddle up.


Sevillana
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:54

MoppieFilou schreef:
DubxGeer schreef:
Ik betaal voor een paardje dat van de manege is, 310 euro in de maand. Hier zit stro, dierenarts (normale kosten), hoefsmid, voer en tuig bij inbegrepen. Ik heb hem 7 dagen per week, en kan hem beschouwen als mijn eigen paard!


Dit vind ik wel erg veel geld :oo . Ik heb ook een paardje 7 dagen per week ter beschikking, een jong beestje, dat geen manegepaard is (geweest) en vrij veel talent heeft voor dressuur. Mag er alles mee behalve alleen buitenrijden en af en toe neemt de eigenaresse mij zelfs mee op wedstrijd. Ik betaal er een stuk minder dan de helft voor..

Edit: Ik hoef voor de rest niets te betalen (zoals hoefsmid, dierenarts..) en hoef ook geen stallen te mesten of te voeren (al doe ik dat wel regelmatig).


Ja is het ook hoor! Ik moet wel zelf mesten e.d :). Hij heeft wel een tijdje in de manege lessen lopen, tot hij 2 jaar geleden is overgekocht door de huidige manege eigenaar, zij heeft m2 met hem gestart.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers