De prijs van leasen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:35

Mijn bijrijder betaalde 50 pm en alle overige kosten waren voor mij. Nu rijd er een wat jonger meisje op gemiddeld 2x per week gewoon om hem aan de gang te houden en zei betaald niks. Paard is ondertussen ook al 23 en ik ben alleen maar blij dat hij wat meer gebruikt word want ik red het niet alleen meer om hem zovaak te rijden.

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 08:56

Onali schreef:
Waarom staat een jaar lang niet rijden gelijk aan verwaarlozing?


Omdat hij haar ook niet poetst of aandacht geeft. Ik zie dat dan als een beetje verwaarlozen.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:01

Moet je er nog klusjes bij doen? Of is het enkel paard pakken, poetsen en rijden?
Dat maakt namelijk ook wel uit :).
Ik vind het overigens ook wel vrij veel.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:03

Vind het belachelijk veel. Er is een verschil tussen een jong paard waar je alles mee kan doen en zelf geen werk aan hebt behalve betalen. En een oud paard waar behoorlijk wat dingen mee moeten gebeuren en dan mag je ook nog de volle mep betalen.

Zelf ook altijd paarden gereden en vroeger max 30 euro betaald bij 1, de andere waren altijd gratis. Ik mestte dan wel uit, maar dat hoort er gewoon uit.

Ga met de eigenaar overleggen en kijk wat voor aanbod er nog meer in de buurt is. Je wilt ook niet dat je al je tijd, moeite en geld in hebt gestoken en dat het paard dan weg is en de eigenaar er 3000 euro voor vangt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:06

Ik heb nooit meer dan een klein bedrag betaald voor een bijrijdpaard, maar vaak ook niks. Je zou het ook om kunnen draaien, jij verleent immers ook een dienst. Wij hebben tijdelijk een bijrijdster gehad toen ik zwanger was en niet kon rijden. Nooit geld voor gevraagd. Wij waren juist blij dat iemand het kon en wilde doen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:07

Zinzi_jewel schreef:
Een paard houden kost al gauw 300 per maand aan stalling en onderhoudt
Vindt 100 wel meevallen .
Ze kan ook in t land blijven lopen he
En dat je eens dekje koopt is niks mis mee

Wij bieden meer aan stalling en betaal je 150 volpension.Dus zo maar uitgaan dat hij 300 betaald vind ik raar.

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 09:09

LoveBodin schreef:
Moet je er nog klusjes bij doen? Of is het enkel paard pakken, poetsen en rijden?
Dat maakt namelijk ook wel uit :).
Ik vind het overigens ook wel vrij veel.


Kleine klusjes, dus dat nemen we dan ook maar even mee, dankuwel!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:10

Misschien ga ik echt irritant klinken, maar 100 is echt niet veel! Vooral niet voor 3 dagen in de week. Toen ik nog leasde koste het per dag 90 euro per maand. Dus 2 dagen 180, 3 dagen 270. Dus ik vind 100 echt een koopje!

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 09:11

GDG schreef:
Als je het te duur vindt dan ga je toch een ander paard leasen?


Die zijn er niet en ik mis wel het paardrijden, dus mijn enige vraag was of ik het recht heb om te onderhandelen of dat ik dan onredelijk ben.

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 09:13

immanuela29 schreef:
Misschien ga ik echt irritant klinken, maar 100 is echt niet veel! Vooral niet voor 3 dagen in de week. Toen ik nog leasde koste het per dag 90 euro per maand. Dus 2 dagen 180, 3 dagen 270. Dus ik vind 100 echt een koopje!


Ik leasde ook een paard voor 25 euro per maand en dan mocht ik iedere dag komen...

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:18

Eerlijk voor dat geld kreeg je mijn paard nog niet eens 1 dag mee.

Waarom wil je nou precies een leasepaard? Manege lessen zijn toch ook ok. Leer je ook nog wat van de les. Betaal je 50 euro per maand voor 1 keer in de week en klaar.
Je bent super jong nog kijk je toch rustig verder tot dat je wat meer geld tot je beschikking hebt of dat je iemand anders tegenkomt waarbij alles op zijn plek valt.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:24

Puck0429 schreef:
immanuela29 schreef:
Misschien ga ik echt irritant klinken, maar 100 is echt niet veel! Vooral niet voor 3 dagen in de week. Toen ik nog leasde koste het per dag 90 euro per maand. Dus 2 dagen 180, 3 dagen 270. Dus ik vind 100 echt een koopje!


Ik leasde ook een paard voor 25 euro per maand en dan mocht ik iedere dag komen...


Ik ben daar dan echt jarloers op! Kom je helaas niet vaak tegen! Kijk anders even rond of er echt niks anders is. Maar als je het paard leuk vind, moet je er gewoon voor gaan! :)

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:33

De eigenaar heeft je een aanbod gedaan. Hij/zij is niet verplicht jou dat dier te laten gebruiken. Ik zou echt not amused zijn als je bij mij ging afdingen (en al helemaal niet als je dat doet door te zeggen wat ‘normaal’ is) en je vriendelijk verzoeken verder te kijken. Tis graag of niet toch?

Wat je wel zou kunnen doen is beleefd afwijzen en daarbij zeggen hoe ver het over budget is, dan laat je het bij hem/haar om je een nw aanbod te doen. ‘Sorry het gaat niet door want ik kan maar 50 euro per maand betalen’. Dan houd je het respectvol.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:39

Het is aan de eigenaar om de prijs ervoor te vragen die hij wilt, heel simpel.
Je geeft al aan dat het tuig aan vervanging toe is, word dit ook vervangen op kosten van de eigenaar?
Kijk ook eens wat de stalling kost in de maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:44

Ik heb voorheen ook €100 p/mnd betaald maar dat was voor 7 dagen in de week. De eigenaren voerden dagelijks maar kwamen verder niet veel op stal dus ik had echt een 'eigen' pony. Dierenartskosten en bekappen waren voor rekening van de eigenaar, ijzers betaalde ik.
Mesten deed ik zelf.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:48

Hoi TS , welkom hier op Bokt.!

Je hebt al een soort gelijk topic lopen over het leasen van paarden,eerste topic: de prijs van leasen en nu deze topic Leaspaard te duur. Eigenlijk gaan ze wel over hetzelfde, namelijk hoe duur is leasen nou!

Paarden kosten nu eenmaal geld , hoe klein of groot of hoe jong of oud ze dan ook zijn ! De eigenaar kan vragen wat hij wil , nu gaat het om een paard van 22 jaar oud en de eigenaar vraagt daar 100 euro per maand voor. Denk er aan dat de eigenaar ook voer, hooi en stro en hoefsmid en de dierenarts moet betalen .De prijs vind ik wel mee vallen , al klinkt 100 euro natuurlijk wel heel veel geld.

Hoe vaak ga je nu naar het paardje van 22 per week naar toe en hoe vaak mag je dan komen voor het geld die je er voor moet betalen ? Als ik het goed heb begrepen had je al meer leas paarden gehad , ook een paard van een manege waar je elke dag voor 2 uurtje 10 euro per dag moest betalen ? Hoe vaak ging je daar per week na toe?

Ik ken een stal waar de leas prijzen nogal veel verschillen van 150 tot 250 per paard/pony. Bij de prijs van 150 wordt het paard/pony ook ingezet met de les dat is maar een keer per week , van 250 euro is het paard/pony helemaal voor de leaser zelf, er is geen binnenbak aanwezig. Helaas rijden daar ook een groepje kinderen die daar nogal de lievelingetjes zijn van de stal . Betalen per maand een bedrag (geloof ik 50 of 75 euro per maand , maar doen geen reet uit voeren.) voor een keer per week les , daarnaast mochten ze ook meer komen rijden , rijden daar al een jaar of 6 . Ik heb ze nog nooit elke dag heel het jaar door zien komen, nu er paard/pony geleast wordt zijn ze erg jaloers en opeens komen ze veel meer rijden. Trekken de paard/pony uit de stal poetsen op de Franse slag , al zit de stront vlek er nog op geven ze niks om. ( de leasers poetsen hetzelfde paard/pony super schoon en wassen ze ook af) De kinderen gaan rijden zetten het paard/pony zonder afwassen terug op stal , kijken verder niet meer om na het paard/pony en gaan weer na huis toe.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:59

Het andere topic heb ik ook al eens langs zien komen.... en dit had opzich best in dat topic gekund.

TS...Als ik het goed heb ben je dit 22-jarige paard al korte tijd aan het verzorgen en rijden. De eigenaar wilde vooraf niet aangeven wat de leaseprijs was en heeft dus nu gezegd dat hij €100,- wil? Je ouders vinden dat teveel maar vinden bedrag van €75,- maximaal.

Aangezien eigenaar niet vanaf begin duidelijk is geweest zou ik wel aangeven dat je ouders gewoon niet meer dan €75 willen betalen.
Als je wel gaat leasen zou ik wel samen met je ouders en de eigenaar even wat afspraken maken over wie welke kosten gaat dragen... want omdat achteraf te doen is vervelend en krijg je problemen mee.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:19

Eerlijk? Niet aan beginnen.
Je bent blijkbaar er niet mee eens hoe dat paard verzorgd wordt. Uiteindelijk heeft de eigenaar het voor het zeggen. Gezien je negatieve uitlatingen heb je al irritaties.

Niet aan beginnen. Een goede "relatie" met de eigenaar is wel prettig namelijk

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:24

Tuurlijk onderhandelen. Komop zeg, de eigenaar heeft er profijt van. Jij gaat het paardje een beetje opknappen, weer beetje netjes aanrijden en lekker beetje TLC geven. Ik zou er als eigenaar verdorie bijna voor betalen als mn beestje toch maar in de weg staat tot ze verkocht is. Als je dan ook nog klusjes doet krijg je een taart! Als je er lekker op kan rijden in een beetje fatsoenlijke omgeving met goede spullen en een gezond paardje snap ik dat de eigenaar er een klein bedrag voor wil (hoewel ik zoals ik al eerder aangeef zelf blij zou zijn en een taart zou kopen voor zo'n bijrijder), maar zeker geen 100 euro. Succes!

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:29

Ik vind 100 veel te veel. Hier in de regio vragen ze dat ook, maar 75 vind ik eigenlijk wel de max. Wat hierboven al gezegd wordt, de eigenaar heeft er het meeste profijt van. Dus ik zeg inderdaad ook lekker onderhandelen of helemaal niet doen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:36

Wie zegt dat de eigenaar er profijt van heeft? Vind dat altijd weer bijzonder gedacht. Dier word door de stal gewoon goed verzorgt, loopt lekker buiten etc.
Het TS die het paard wilt rijden. Als ze het te duur vind (dat kan, je kan niet in een ander zijn knip kijken) dan moet ze opzoek gaan naar een ander verzorg paard/pony


Kijk het is zijn goed recht om dit te vragen en die van jouw om te zeggen dat het te veel is.

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:58

Ik ken je rij vaardigheden niet.

Maar normaal als je je paard laat rijden/trainen voor de verkoop betaal je de ruiter en niet andersom..

Weet sws nooit goed wat ik van leasen moet denken.
(sorry als ik hier iemand mee beledig)
Wat doe je met een paard als je deze niet zelf kan onderhouden? En dus iemand geld gaat vragen om op je paard te rijden. Ik zie een vergorger als een wederzijdse dienst.
Jij helpt de verzorger dat ondanks ze geen paard kunnen hebben toch een beetje het gevoel van een eigen paard hebben, en jij blij want je paard krijgt beweging en aandacht. Dat noem ik een win win situatie..

TS als ik dit zo lees krijg ik meer het idee dat deze eigenaar lekker van jou wil profiteren en er nog dik geld uit haalt ook als dat paard verkocht is. (de verkoopprijs incl wat jij hem hebt betaald. Want zonder jou als leaser moet hij haar ook onderhouden en betalen)
Ik zou verder kijken naar iemand die het waardeerd dat je graag wil en hopelijk voor jou een paard heeft waar je nog wat langer mee kan genieten dan tot ie verkocht is.

Spoiler:
reageren op mij waarom een bijdrage vragen wel kan of normaal heeft niet zoveel zin dit is nu eenmaal mijn ongezouten mening

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Leasepaard te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:17

Ik vind het niet duur.Hier betaal je veel meer.En dat het paard 22 is, is voor een jonge ruiter veel beter dan een heel jong paard. Een ouder dier is veiliger en je kunt er van leren. Maar,het is toch vrije keuze.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:37

kiki1976 schreef:
Wie zegt dat de eigenaar er profijt van heeft? Vind dat altijd weer bijzonder gedacht. Dier word door de stal gewoon goed verzorgt, loopt lekker buiten etc.
Het TS die het paard wilt rijden. Als ze het te duur vind (dat kan, je kan niet in een ander zijn knip kijken) dan moet ze opzoek gaan naar een ander verzorg paard/pony


Kijk het is zijn goed recht om dit te vragen en die van jouw om te zeggen dat het te veel is.


Dat laatste ben ik het mee eens, maar het eerste in dit specifieke geval niet. Het paard staat te koop. Het paard is uit conditie en langere tijd niet gereden. Dan krijg je minder voor het paard dan wanneer het er weer in conditie is getraind met spieren er op of op zijn minst in elk geval weer regelmatig gereden zodat een potentiële koper het paard voorgereden kan zien worden en er met een veilig gevoel op kan stappen om uit te proberen. Het is echt waardevermeerdering als je het paard gereden kan verkopen.


Snap ook echt wel dat die man probeert in de tussentijd wat kosten terug te verdienen.(maar als ruiter kun je het ook zakelijker bekijken)

Bij een ouder paard van 22 liggen de prijzen natuurlijk lager maar als je kan laten zien dat het paard nog fit, gezond en in conditie is en nog buitenritten kan maken van 2 uur, een parcours je kan springen en een dressuurproefjes kan lopen kan dat echt wel flink verschil maken met een "gepensioneerde grasmaaier" die "misschien" nog wel geschikt is voor de recreatiesport.

Gezien de leeftijd en de vraagprijs denk ik dat het niet zo hard zal lopen met de verkoop. Of hij moet willen zakken.


Ben benieuwd of hij jou tegemoet wil komen.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:41

Puck0429 schreef:
Onali schreef:
Waarom staat een jaar lang niet rijden gelijk aan verwaarlozing?


Omdat hij haar ook niet poetst of aandacht geeft. Ik zie dat dan als een beetje verwaarlozen.


Ik heb mijn paarden al twee jaar niet fatsoenlijk geborsteld, en de hoefsmid komt twee, hoogstens drie keer per jaar... Wat ben ik dan wel niet in jou ogen?