De prijs van leasen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:40

Hoezo zou de eigenaar het paard niet verkocht krijgen?
Je krijgt íeder paard verkocht.. de vraag is alleen voor welke prijs en waarheen.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:24

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden aangezien daar ook leasemaatschappij besproken worden.

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:36

Waarom zou het paard niet te verkopen zijn? Is het niet goed? Te oud?

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:37

Bij een manege in Amstelveen vragen ze voor fulltime lease (7 dagdelen, van 9.00 - 1200 óf van 13.00 - 16.00 uur) het bedrag van €815 (!) per maand.
Daarnaast loopt hij dus ook nog gewoon in de manegelessen mee.
Vind ik echt een absurd bedrag.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:41

Toen ik nog leaste, betaalde ik bijna 500 euro per maand, ik had dan 4 dagen per week het paard vrijwel voor mezelf.
Ik hoefde niet uit te mesten en had 2 binnenbakken ter beschikking.


Zoals je begrijpt heb ik inmiddels een eigen paard :')

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:42

Godskanonne, 815 daar kan ik hier vier eigen paarden voor houden en nog leuk sparen voor de dierenarts. Met die bedragen mag je mijn paard ook wel leasen :')

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 00:02

Een goede!! verzorgster/bijrijder is goud waard. Die ga ik echt niet het vel over de oren trekken.
Ik heb ze immers ook voor mijn gemak/vakanties en omdat ik het leuk vindt om iemand anders ook het plezier van een eigen paard te laten ervaren.

Ik ben in het begin vrij zakelijk om te kijken wat voor type het is. Zijn ze echter echt gedreven en klikt het van beide kanten kan en mag er heel veel.

Leasen voor twee dagen vind ik ook altijd zo'n onzin, dat is gewoon verzorgen/bijrijden. Leasen is het paard volledig ter beschikking hebben.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 00:03

_O-
alice0cullen schreef:
Godskanonne, 815 daar kan ik hier vier eigen paarden voor houden en nog leuk sparen voor de dierenarts. Met die bedragen mag je mijn paard ook wel leasen :')


Dat dacht ik nou ook!

Ik heb het geluk dat ik alleen pensiongeld voor mijn jaarling moet betalen en mijn bijrijpaard gratis erbij heb. Wel koop ik alles zelf wat ik nodig heb, zadel, dekjes, hoofdstel enz. Allemaal in overleg met de eigenaresse, maar zij rijdt niet meer. Ik mag ook de 28 jarige merrie die er ook staat gebruiken voor privelesjes aan mijn oppaskind of nichtje. Eigenlijk heb ik gewoon vet geluk. 3 paarden voor de pensionprijs van één.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 00:24

Mijn Z2 paard, 10 jaar. Word sinds kort gereden door een meisje en ik vraag geen bijdrage.

Ze mag er alles mee en gaat ook op concours sinds kort. (iom mij, zodat ik me kan met auto+trailer)

Het enige wat ik ervoor vraag is netjes omgaan met mijn spullen, af en toe een keer de stal(len) mesten als ik her niet redden kan.

Dus heel veel vrijheid eigenlijk.

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 00:30

Toby schreef:
Bij een manege in Amstelveen vragen ze voor fulltime lease (7 dagdelen, van 9.00 - 1200 óf van 13.00 - 16.00 uur) het bedrag van €815 (!) per maand.
Daarnaast loopt hij dus ook nog gewoon in de manegelessen mee.
Vind ik echt een absurd bedrag.


:wow: :wow:
En trappen mensen daar in?

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 01:43

alice0cullen schreef:
Godskanonne, 815 daar kan ik hier vier eigen paarden voor houden en nog leuk sparen voor de dierenarts. Met die bedragen mag je mijn paard ook wel leasen :')


Voor het geld dat je hier betaalt aan 24/7 buiten, hooi, bak, uitrijmogelijkheden etc kun je daar 14 paarden van houden _O-

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 02:32

lara1510 schreef:
Toby schreef:
Bij een manege in Amstelveen vragen ze voor fulltime lease (7 dagdelen, van 9.00 - 1200 óf van 13.00 - 16.00 uur) het bedrag van €815 (!) per maand.
Daarnaast loopt hij dus ook nog gewoon in de manegelessen mee.
Vind ik echt een absurd bedrag.


:wow: :wow:
En trappen mensen daar in?


Ja hoor. In Noord-Holland kende ik een manege die 500 euro per maand vroeg voor het paard en dan kwam de stalling (275 euro) er nog los bij gerekend en mocht je de hoefsmid etc ook nog zelf betalen. Alleen de normale DA kosten (inenten, ontwormen) waren voor rekening van de manege.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:20

Ik lees het al.. Ik doe het verkeerd, mijn paarden zijn niet populair omdat ik er geen geld voor vraag, dus zal het wel niets zijn.

Bij deze dus... :D :') :Y)

Te lease voor 1 dag in de week, paard 1 of paard 2.
Prijs per paard 200 euro.
Je mag voor dat geld ook uitmesten en met het paard gaan wandelen en hem / haar poetsen en hooinetten vullen en hem/haar met vrienden in de wei zetten.
De boer vind het niet erg als je het erf een keer aanveegt.
Paard 1 is M2 met winst en paard 2 is Z stargerechtigd voor de wagen en onder het zadel, beiden zijn braaf in het verkeer.

Wil je beide paarden leasen? Dat kan ook, dan krijg je korting! Dan is het maar 350 euro per maand _O-

Zou het werken?? Het is wel een koopje in verhouding met de hier genoemde leasebedragen {:} }> :D :+ :Y)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:36

Mijn hemel wat een bedragen. Voor die bedragen zou ik zeggen leg dat geld een paar maanden opzij en koop een eigen paard en een potje voor dierenarts heb je dan ook al.
Snap heus wel dat sommige steden meer vragen voor stalling maar 500 tot 800 euro voor dagdelen....

[o]

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:02

Mijn hemel wat een bedragen komen er voorbij. Ik vind het echt belachelijk. Een manege snap ik nog, die moet geld verdienen met zijn paarden maar een particulier.... Je zou toch juist blij moeten zijn als je serieuze hulp krijgt? Het is voor de eigenaar een lasten verlichting, die is minder tijd kwijt aan de verzorging en krijgt nog eens geld toe ook.

Wou dat een dierenpension ook geld betaalde om mijn hond te mogen knuffelen en poep te ruimen. :p

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:51

Ik vraag 50 euro voor 1 van mijn paarden, meisje mag komen wanneer ze wil, ochtend of avond en paard mag ook alles doen (buitenrijden, wedstrijden, ...).
Ze moet 1 dag in de week helpen met kleine klusjes: 10 drollen rapen en 4 paarden emmer eten geven.
Paard heeft goed passend materiaal, enige nadeel is dat ik maar een kleine piste heb die na zware regenval niet altijd fijn ligt.
Omdat ik geen super accommodatie heb durf ik niet veel te vragen maar mocht ik een binnenpiste hebben zou ik wel 150 euro vragen denk ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101661
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:57

Wat is het verschil eigenlijk tussen verzorgen/bijrijden en leasen :+

Als ik bijrijd dan rij ik bijvoorbeeld 2/3x per week op dat paard en betaal een klein bedrag of doe klusjes in ruil voor rijden.

Is leasen dan standaard vaker per week? 5/6x? En moet je dan ook betalen voor hoefsmid/tandarts ofzo? Of is dat net wat voor afspraken je maakt? Mag je dan ook meer?

Ik kan hier in de buurt een paard 'leasen' voor €120 per maand en mag dan 2x per week rijden. Alleen rijden, hoef niet te mesten maar mag ook niet buiten het terrein dus ook geen wedstrijden/shows. Puur verzorgen en rijden in de bak. Ze noemen het leasen maar ik noem het dan bijrijden...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

fierefluiter
Berichten: 198
Geregistreerd: 03-08-17

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:21

Ik wilde in mijn buurt een paard leasen.
Toen ik belde kreeg ik te horen dat ik €550 stalling per maand moest betalen, en dat daar nog een prijs van het geleende paard bovenop zou komen. Voordat ik die prijs te horen heb gekregen heb ik vriendelijk bedankt en opgehangen...

Esther_r20

Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:23

Hier is zelf een manege die aan bijrijders geld vraagt om gebruik te maken van de faciliteiten. Dus naast bijdrage aan de eigenaar van het paard ook een bijdrage aan de manege om op het erf te komen en in de bak te rijden. Echt vande zotte

Maar verschil tussen lease en bijrijden is bij mij ook erg vaag. Als het paard op dezelfse locatie blijft zie ik geen verschil. Hier ia het gemiddeld 25 euro per dag in de week. Dus bijv 3 dagen bijrijden is 75 per maand

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De prijs van leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:30

Ik betaalde vroeger 100 euro per maand voor 3 dagen in de week (vast). Dan mocht ik rijden (buitenbak/bos) en doen wat ik wilde. Ook springmateriaal was aanwezig. Kon met 20 minuten stappen op locatie voor lessen zijn. Daarbij moest ik wel uitmesten.
Heb voor die mensen ook veel gedaan toen zij even niet konden of op vakantie waren (voeren, mesten, in/uit wei halen) en daar heb ik óntzettend veel van geleerd als 15 jarige die net van manege lessen kwam. Toen betaalden mijn ouders het nog.

Nu betaal ik 70 in de maand voor 3 vaste dagen en soms nog meer als de andere leaser niet kan. We doen het met zijn 2en, eigenaaresse komt af en toe om te longeren. Die is blij zolang het paard het goed heeft.
Paard is 20 maar heeft prima conditie. 2 binnenbakken, 1 buitenbak. Rijd 1x p.w manegeles mee (staat op manege) en af en toe FNRS wedstrijden. springen, dressuur, zonder zadel alles mag. Alleen buitenrijden in overleg en met iemand anders, alleen zijn niet zoveel mogelijkheden.

Ik heb het bij allebij naar mijn zin maar die 70 euro p/m komt mij wat beter uit en moet beslist niet meer zijn.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 19:05

Liezel1 schreef:
Hoezo zou de eigenaar het paard niet verkocht krijgen?
Je krijgt íeder paard verkocht.. de vraag is alleen voor welke prijs en waarheen.


Het gaat om de prijs, hij vraagt te veel ;)

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 19:11

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden aangezien daar ook leasemaatschappij besproken worden.


Dankuwel! Ik ben hier nieuw dus ik wist niet dat die er was... Sorry!

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 19:14

Goof schreef:
Waarom zou het paard niet te verkopen zijn? Is het niet goed? Te oud?


Te veel, vind ik, (€2950 zonder harnachement) en ze is een voormalig M1 dressuurpaard van 22 en ze heeft problemen bij haar voorhoeven... Ik zelf vind dat vrij veel :/

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 19:17

Sunnda schreef:
Een goede!! verzorgster/bijrijder is goud waard. Die ga ik echt niet het vel over de oren trekken.
Ik heb ze immers ook voor mijn gemak/vakanties en omdat ik het leuk vindt om iemand anders ook het plezier van een eigen paard te laten ervaren.

Ik ben in het begin vrij zakelijk om te kijken wat voor type het is. Zijn ze echter echt gedreven en klikt het van beide kanten kan en mag er heel veel.

Leasen voor twee dagen vind ik ook altijd zo'n onzin, dat is gewoon verzorgen/bijrijden. Leasen is het paard volledig ter beschikking hebben.


Inderdaad, ik heb haar dan ook volledig voor mezelf, ik kan elke dag komen rijden, maar ik kan niet vaker komen dan 3 dagen per week... :(

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 19:19

Sjolvir schreef:
Ik lees het al.. Ik doe het verkeerd, mijn paarden zijn niet populair omdat ik er geen geld voor vraag, dus zal het wel niets zijn.

Bij deze dus... :D :') :Y)

Te lease voor 1 dag in de week, paard 1 of paard 2.
Prijs per paard 200 euro.
Je mag voor dat geld ook uitmesten en met het paard gaan wandelen en hem / haar poetsen en hooinetten vullen en hem/haar met vrienden in de wei zetten.
De boer vind het niet erg als je het erf een keer aanveegt.
Paard 1 is M2 met winst en paard 2 is Z stargerechtigd voor de wagen en onder het zadel, beiden zijn braaf in het verkeer.

Wil je beide paarden leasen? Dat kan ook, dan krijg je korting! Dan is het maar 350 euro per maand _O-

Zou het werken?? Het is wel een koopje in verhouding met de hier genoemde leasebedragen {:} }> :D :+ :Y)


_/-\o_ :j :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers