Wat zouden jullie doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:35

TelmaB schreef:
Ik ga haar binnenkort een bericht sturen. Niet vandaag, omdat de datum dan niet zo handig is... Straks denkt ze dat het een grap is. De geïnteresseerden kunnen mij anders wel een berichtje sturen, dan kunnen zij mijn bericht aan de eigenaar nog lezen voor ik het verstuur en wat feedback geven :)

Zou geen berichtje sturen, anders dan dat je iets met haar wil bespreken telefonisch of in het echt (als dat kan aangezien ze in het buitenland zat of zit) met app of mail is het vaak heel lastig te verwoorden zoals je het bedoeld en zal niet het eerste appje of mailtje zijn dat totaal verkeerd wordt begrepen.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 16:47

Sjolvir schreef:
TelmaB schreef:
Ik ga haar binnenkort een bericht sturen. Niet vandaag, omdat de datum dan niet zo handig is... Straks denkt ze dat het een grap is. De geïnteresseerden kunnen mij anders wel een berichtje sturen, dan kunnen zij mijn bericht aan de eigenaar nog lezen voor ik het verstuur en wat feedback geven :)

Zou geen berichtje sturen, anders dan dat je iets met haar wil bespreken telefonisch of in het echt (als dat kan aangezien ze in het buitenland zat of zit) met app of mail is het vaak heel lastig te verwoorden zoals je het bedoeld en zal niet het eerste appje of mailtje zijn dat totaal verkeerd wordt begrepen.


Dat is wel waar natuurlijk.. Ik zou het het liefst in het echt doen maar dat kan dus niet. Over de telefoon wordt wel een beetje moeilijk aangezien we wel een tijdsverschil hebben en ik om een of andere reden praten over de telefoon heel eng vind. Iets met sociale angsten of zo :o. Ik ga er even over nadenken

Suziiiie

Berichten: 89
Geregistreerd: 22-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:47

Succes met het gesprek met de eigenaresse.
Je hebt helemaal gelijk dat je dat gesprek aangaat. Voor 50 euro per maand mag je wel meer verwachten dan alleen het verzorgen van een pony.

Succes met het vinden van een bijrijdpaard!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:44

Ik snap wel dat telefoneren nu een beetje lastig is. Als je wilt dan wil ik best het berichtje even nalezen voor je het stuurt ;)

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:56

Als je nog een meelezer zoekt voor je berichtje aan de eigenaar, mag je m mij ook wel sturen.

Golden_Amara
Berichten: 17
Geregistreerd: 26-03-18

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:48

Dit is echt niet netjes...
Van de eigenaresse dan!

Ook ik heb een, hele lieve, verzorgster voor mijn pony. Echter is bij ons de afspraak dat zij longeert of vrijheidsdressuur doet als zij daar zin in heeft (in overleg, zodat ik niet voor een lege stal sta als ik les heb of gewoon wil rijden). Rijden ook prima, in overleg, liefst met instructeur. Doet ze echter niet, ze is liever op de grond bezig met pony (zegt ze).
Mijn verzorgster betaalt niets aan mij, zij helpt mij uit de brand en is daarmee al vaker mijn redder in nood geweest. Als zij iets nodig heeft voor pony, en ik zie de noodzaak ook/vind dit prima, dan zorg ik dat het er komt.

En zo hoort het volgens mij ook!

Zou je echt eigen dagen hebben waarop jij mag doen wat jij wil, dan kan er een bijdrage zijn. Maar zolang jij beperkt wordt, vind ik dat niet gelden. Heel veel succes, en houd je poot stijf. Laat je niet ompraten voor de helft van het geld...

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 16:28

Ik twijfel nog steeds heel erg. Aan de ene kant wil ik stoppen, omdat ik het niet eerlijk vind hoe het nu gaat. Ik kan wel met de eigenaresse in gesprek gaan maar dat spreekt ook niet echt recht dat ik toch een beetje gebruikt ben.. Ook vind ik het toch een beetje jammer dat ik toch nooit ga kunnen rijden. Van de eigenaresse mag dat wel en de andere verzorgsters zijn even lang en gaan wel rijden, maar ik vind het niet eerlijk voor de pony omdat ik mezelf wel te lang vind. Ik zit in de tweede en heb het ook erg druk met school. Ik heb de tijd wel voor de pony, maar ik begin nu toch te twijfelen of ik de tijd die ik heb niet beter anders kan besteden.

Aan de andere kant wil ik de eigenaresse niet in de steek laten, ben ik bang dat ik spijt ga krijgen en ga ik de pony zelf wel missen. Al met al lijkt het mij de beste oplossing om gewoon te stoppen maar ik vind het wel moeilijk.

Edit: ik weet trouwens ook niet zo goed wat ik eigenlijk wil bereiken als ik zou overleggen met de eigenaresse.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 11:35

Ik heb de eigenaresse een bericht gestuurd. Ik ben wel blij dat ik dit topic geopend heb omdat ik mezelf de hele tijd heel asociaal en onaardig ga vinden omdat ik nu stop, dus ik ben blij om te horen dat jullie ook gestopt waren :)

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:42

Goed zo TS! Voel je vooral niet asociaal of onaardig!

Gewoon lekker op zoek naar een paardje waar je ook gewoon op kan rijden. Of enkel verzorgen, maar niets hoeft te betalen.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 16:54

Oeff.. Dat is even slikken. Ze is er duidelijk niet blij mee. Ik krijg er een enorm schuldgevoel van, aangezien ze het ook een beetje brengt alsof ik gestopt zou zijn omdat ik geen klusjes wou doen... ;(

Ze had ook gezegd dat het in het begin zou gaan om longeren. Dat is waar.. Maar ze zei ook eind december al dat we binnenkort mochten rijden.

Al met al, ik voel me enorm schuldig. Ik zal dr nog zo'n 2 weken doen dus het is niet alsof ik deze mensen nooit meer zie.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:00

TelmaB schreef:
Oeff.. Dat is even slikken. Ze is er duidelijk niet blij mee. Ik krijg er een enorm schuldgevoel van, aangezien ze het ook een beetje brengt alsof ik gestopt zou zijn omdat ik geen klusjes wou doen... ;(

Ze had ook gezegd dat het in het begin zou gaan om longeren. Dat is waar.. Maar ze zei ook eind december al dat we binnenkort mochten rijden.

Al met al, ik voel me enorm schuldig. Ik zal dr nog zo'n 2 weken doen dus het is niet alsof ik deze mensen nooit meer zie.


Oeh vervelend als de eigenaresse geen bergip heeft voor jou :(:) Als eerste weet dan dat deze vrouw jou duidelijk niet waard is. Als ik jou was zou ik de twee weken “uit zitten” en daarna weg wezen. Het schuldgevoel is nergens voor nodig en probeer je dan ook te focussen op andere dingen (ik weet dat dat lastig is, maar ga bijvoorbeeld iets totaal anders doen dan denk je er niet zoveel aan). Het komt wel goed en nogmaals dit is niet jou schuld!

Golden_Amara
Berichten: 17
Geregistreerd: 26-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:03

Voor haar komt het waarschijnlijk heel ongelegen dat ze jou kwijtraakt. Zowel voor de aandacht en beweging van de pony als de financiën. Maar voor jou was het niet prettig meer...

Het is nu eenmaal zo dat je in je eigen leven vooral met jezelf en jouw (directe) omgeving bezig bent. En dat is ook prima.

Alleen jammer dat jij nu last hebt van een schuldgevoel, daar dit niet jouw verantwoordelijkheid is. Het is haar pony, dus daarmee ook haar verantwoordelijkheid.
Ik hoop dat je snel geen schuldgevoel meer hebt, maar de opluchting voelt dat je nu voor jezelf gekozen hebt!

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:08

Niet schuldig voelen TS! Ze moet zich schamen, dat ze je en klusjes laat doen en ervoor laat betalen en dan afspraken niet nakomen, zoals kunnen rijden enz. Ze maakt duidelijk misbruik van je. Wees blij dat je daarvan af bent!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:41

Inderdaad. Niks van aantrekken hoor!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 22:16

Ik voel me nu gelukkig weer een stukkie beter. Was vast even schrikken voor de eigenaresse maar nu begrijpt ze me wel al een beetje :) Dan kan ik ook weer met een gerust hart gaan slapen hihi. Ze vindt het natuurlijk jammer en lastig maar ze heeft me wel bedankt voor het verzorgen van de pony en zegt dat als dat het beste voor mij is ik dat dan maar moet doen.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:18

Dat is fijn TS! Dat je gewoon lekker kan slapen.
Ook fijn dat ze het wel begrijpt. Je wil natuurlijk wel met een goed gevoel kunnen afsluiten altijd :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:10

Goed dat je naar jezelf hebt geluisterd en het netjes probeert af te sluiten. Met jouw bereidheid bij te dragen en klusjes te doen vind je vast snel wat anders. Gewoon zelf een oproepje plaatsen en kies een plekje waar je meteen mag proefrijden zodat je ook gelijk kunt proberen of dat ook lukt. Zou jammer zijn als je je hecht en achteraf blijkt de pony of het paard toch te moeilijk of de eigenaar vind je niet goed genoeg rijden en je alsnog weer niet kunt rijden.

Jojo97
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-04-18

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:31

Goed dat je dat hebt gedaan. Jij deed is voor haar. Dan hoef je niet te betalen en je had er geen plezier meer in. Hopelijk vind je snel een nieuwe verzorgpony waarbij je het meer naar je zin hebt.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 17:33

Ik mocht vandaag voor het eerst en voor het laatst mee op de kar <3 De mede eigenaren hadden haar ingespannen en ik mocht een stukje mee. We hebben ook gepraat over hoe en wat en zij snappen het gelukkig ook wel.

Vond het een fijne middag al maakte het me wel een beetje verdrietig dat ik dat lieve pony beest ga moeten missen. Het is niet zo alsof we opeens wel van alles mogen doen als ik nu opeens niet stop, dit was even eenmalig zodat ik het ook mee kon maken. Het zou nog lang duren voordat we daadwerkelijk iets met haar konden doen. Om nou nog maanden door te gaan met geld te betalen om klusjes te doen en te longeren om misschien 1 keer per maand menles te kunnen krijgen is denk ik toch echt de moeite niet waard..

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:37

Fijn dat je dit zo positief hebt kunnen afsluiten. En nu op zoek naar een ander paardje! Hopelijk vind je snel iets!