Wat zouden jullie doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 14:11

Hoi bokkers,

Ik verzorg nu een aantal maanden 3x per week een geweldig welshje. Ze staat best ver maar ik heb het ervoor over aangezien ik wel blij met haar ben. Het is mij al de hele tijd bekend geweest dat het in de eerste periode vooral zou gaan om het opbouwen van de conditie van het paardje, ze komt namelijk van een slechte eigenaar waardoor ze nogal mager was toen ze bij de huidige eigenaar kwam. Er is mij toen gezegd dat ik later wel op haar zou kunnen rijden (waar ik trouwens over twijfel aangezien ik bang ben dat ik te lang voor haar ben). Ook is mij verteld dat ik later ook mag leren mennen met d'r.

Ik betaal nu 50 euro pm om drie keer in de week te komen. Dit, omdat de eigenaar het zelf echt niet breed heeft. De pony's heeft ook nog drie andere verzorgsters (waarvan er twee altijd samen komen) omdat de eigenaresse in het buitenland zit voor haar stage en het paardje alle dagen verzorgd moet worden.

Nu zit ik toch een beetje in dubio of ik hier wel mee door wil gaan. Ik vind het namelijk wel veel geld om alleen maar klusjes te doen, te poetsen en te longeren. In het begin vond ik dat niet zo erg omdat ik dacht dat er genoeg andere dingen zijn die ik hiernaast kan doen. Maar de eigenaresse heeft me onlangs geappt dat ik minder vrijheidsdressuur moet gaan doen en me echt moet focussen op het longeren. Ik merk dat ik steeds met minder plezier naar het paardje toe ga omdat ik altijd (ook als het slecht weer is) gewoon moet staan longeren wat na een tijdje ook saai begint te worden. Springen mag niet dus dat kan niet, rijden niet, vrijheidsdressuur moet ik mee minderen omdat ik anders niet lang genoeg kan longeren. Vroeger wandelde ik ook veel met haar maar daar heb ik nu door het longeren ook niet veel tijd meer voor. Daarnaast zit ik nu in de tweede en heb ik het nogal druk. Ik heb de tijd wel voor het paardje maar ik denk dat ik de tijd ook beter zou kunnen besteden. Een ander verzorgpaardje zoeken die dichterbij staat en waar ik meer mee kan doen wordt heel moeilijk aangezien hier niks te vinden valt.

Wat zouden jullie doen? Volhouden met het oog op mennen en springen en af en toe een rondje hobbelen later, of stoppen omdat het steeds saaier begint te worden?


Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:43

Absoluut stoppen. Dat je hiervoor ook nog moet betalen. Echt te absurd.. Als ik jou was, ging ik een advertentie hier op bokt of op mp plaatsen. Er is soms wel wat anders in de buurt hoor. Moet je ff geluk mee hebben..

Geen leven zonder horsies!

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:48

Ik zou echt stoppen! Je wordt gewoon gebruikt...
Betalen en klusjes doen, en verder geen leuke dingen, dat is toch omgekeerde wereld?
Ik zou een ander paardje zoeken, waar je wel lekker mee mag rijden en waar het niet als een (vervelende) verplichting voelt om te gaan.

Als je het paardje wel echt heel leuk vindt, kan je altijd in gesprek gaan met de eigenaresse en dan voorstellen dat je nog wel komt maar niks meer betaald.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:54

Overduidelijk hiermee stoppen! Je betaald €50,- in de maand voor klusjes doen kom op zeg, daar zou jij bijna betaald voor moeten krijgen. Er zijn gelukkig genoeg andere leuke pony’s waar je voor dat geld wel meer mag doen als klusjes. Goed zoeken en geduld hebben dan komt er vanzelf een leuk plekje op je pad! :)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:03

Stoppen hoor, kijk dat je niet kunt rijden is nog tot daar aan toe. Als jullie er beide tevreden mee zijn. Maar zoals ik lees breekt het je vooral op dat er vooral meer moet van eigenaars kant, en dat jouw hele vrijheid erin weggaat. Dan gaat het inderdaad gevoelsmatig richting gebruikt worden. Dan zou ik ook stoppen!

Karaat_the_newforest op Instagram

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 15:38

Dank jullie wel! Ik vind het zo dubbel voelen allemaal. Aan de ene kant heeft de eigenaresse het geld echt nodig en aan de andere kant vind ik niet dat ik moet betalen.. Ik ga wel een gesprek met haar aan, kijken of er iets aan gedaan kan worden of in ieder geval om haar al op de hoogte te stellen. Ik ben alleen bang dat het overkomt alsof ik het alleen zou doen voor het rijden en daardoor ongeduldig wordt of zo. Ook vind ik het rot om te stoppen aangezien ik echt dacht dat ik mijn droom verzorgpaardje had gevonden. :/ Ik houd alle websites in de gaten maar er is niks te vinden binnen een straal van 10 kilometer. Ik ga er een nachtje over slapen en dan kijk ik morgen wel of ik het nog even aankijk, of met de eigenaar ga overleggen.

Edit: ik ga dus denk ik toch echt voor een ander paardje wat dichterbij zoeken (straal van 10 km). Komt handiger uit met school en dan maakt het ook helemaal niks uit als ik een keer alleen kom voor de klusjes en om te poetsen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:43

Misschien banketstaaf maar jij bent niet verantwoordelijk voor de geldproblemen van de eigenaresse. Zoals je het omschrijft klinkt het niet leuk, ik zou ook een ander paard zoeken.

Waar woon je in de buurt? Wellicht leest een verzorger-zoekende-bokker dit topic :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 15:58

antje_vip schreef:
Misschien banketstaaf maar jij bent niet verantwoordelijk voor de geldproblemen van de eigenaresse. Zoals je het omschrijft klinkt het niet leuk, ik zou ook een ander paard zoeken.

Waar woon je in de buurt? Wellicht leest een verzorger-zoekende-bokker dit topic :D


Misschien wel handig om erbij te vermelden inderdaad :Y) Ik woon on Den Haag maar iets in de omgeving daarvan kan ook.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:06

Maar je bent toch aan het longeren om conditie op te bouwen en zo voor te bereiden op de mogelijkheid om straks te gaan mennen?

Ik snap je wel hoor en ook de reacties maar als je eigen beest conditie moet opbouwen en je kan niet rijden moet je het stalling betalen

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 16:13

Polly schreef:
Maar je bent toch aan het longeren om conditie op te bouwen en zo voor te bereiden op de mogelijkheid om straks te gaan mennen?

Ik snap je wel hoor en ook de reacties maar als je eigen beest conditie moet opbouwen en je kan niet rijden moet je het stalling betalen


Ja klopt, dat is het juist. Het lijkt er alleen op dat het nog best lang gaat duren voor wedaadwerkelijk kunnen gaan mennen, en om geld te betalen om 3x per week te mogen longeren is ook niet echt handig. Oh en de pony staat aan huis dus aan stalling zal het geld niet op gaan ;) (Wel kost natuurlijk de hoefsmid, tandarts, dierenarts, voer, etc ook een heleboel).

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:22

Maar wanneer het je eigen paard is maakt het niet uit wanneer je die conditie verbeterd. Dus geld betalen en dan ook verteld krijgen wanneer en hoe etc je dat moet gaat doen klinkt een beetje als gebruiken...

Karaat_the_newforest op Instagram

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:53

Misschien dat je kan afspreken dat je pas geld wilt betalen wanneer er ook lusten komen en niet enkel de lasten? Dan kan je blijven verzorgen en helpen, maar dan ben je niet steeds 50 euro kwijt voor iets waar je echt niet voor zou moeten betalen.

Vindt de eigenaresse dat niet goed, dan hoort ze in mijn ogen geen paarden te hebben als je het niet kan betalen... Het klinkt misschien wel hard, maar als je afhankelijk bent van het geld van jongeren dan klopt er iets niet...

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:01

Hou ons op de hoogte!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-18 17:22

emilyslaluna schreef:
Misschien dat je kan afspreken dat je pas geld wilt betalen wanneer er ook lusten komen en niet enkel de lasten? Dan kan je blijven verzorgen en helpen, maar dan ben je niet steeds 50 euro kwijt voor iets waar je echt niet voor zou moeten betalen.

Vindt de eigenaresse dat niet goed, dan hoort ze in mijn ogen geen paarden te hebben als je het niet kan betalen... Het klinkt misschien wel hard, maar als je afhankelijk bent van het geld van jongeren dan klopt er iets niet...


Ik ben het met je eens, maar er zit nogal een verhaal achter. De betreffende pony was 10 jaar geleden van haar en toen hebben ze haar verkocht. Dat leek in het begin een heel goed plekje te zijn maar vorig jaar in november was ze samen met haar zusje van wie de pony vroeger ook was gaan kijken hoe het met die pony ging. Ze was al die tijd niet ingeënt, haar hoeven waren super lang, je kon haar ribben zien, en haar manen waren zo erg in de klit dat ze ze voor een groot deel moesten afknippen. De huidige eigenaar heeft haar natuurlijk meteen weer teruggekocht ookal kwam het eigenlijk helemaal niet uit.

Dit is ook waarom ik het heel moeilijk vind om te stoppen omdat ik de eigenaresse niet in de steek wil laten.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:43

TelmaB schreef:
Ik ben het met je eens, maar er zit nogal een verhaal achter. De betreffende pony was 10 jaar geleden van haar en toen hebben ze haar verkocht. Dat leek in het begin een heel goed plekje te zijn maar vorig jaar in november was ze samen met haar zusje van wie de pony vroeger ook was gaan kijken hoe het met die pony ging. Ze was al die tijd niet ingeënt, haar hoeven waren super lang, je kon haar ribben zien, en haar manen waren zo erg in de klit dat ze ze voor een groot deel moesten afknippen. De huidige eigenaar heeft haar natuurlijk meteen weer teruggekocht ookal kwam het eigenlijk helemaal niet uit.

Dit is ook waarom ik het heel moeilijk vind om te stoppen omdat ik de eigenaresse niet in de steek wil laten.


Nogmaals: Niet. Jouw. Verantwoordelijkheid. :) Ze had de (dieren)politie moeten bellen i.p.v. het paard terugnemen.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:49

Dus ze heeft in totaal drie betalende verzorgers a 50 euro per maand en laat die de pony trainen en beslist over alles. Prima maar zo is het wel makkelijk om zo goedkoop mogelijk paarden te houden. Krijg de indruk dat ze er zo veel mogelijk uit wil halen en zo min mogelijk voor wil betalen. Gewoon stoppen wanneer het je echt niet aanstaat en anders zeggen dat je ook leuke dingen, zoals wandelen met de pony wil doen. Zo niet baai baai zwaai zwaai.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Eef_Bam

Berichten: 4089
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:11

TS: je bent echt veel te lief en begripvol. Kosten van het paard zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaresse. Als je ook zou mogen rijden zou ik een kleine bijdrage niet gek vinden, maar betalen om te mogen verzorgen en longeren is echt te gek. Als je er wel nog mee verder wilt zou je kunnen voorstellen om niet te betalen totdat het paard volgens de eigenaresse geschikt is om op te rijden, en pas als je mag rijden te betalen. Ziet de eigenaresse dat niet zitten, of jij niet vanwege de afstand dan moet je er gewoon mee stoppen. En dan zoeken naar een leuk verzorgpaard dichterbij, maar dat is lastig als je in een stad woont.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:07

Ik rij twee paarden voor noppes en ik hoef eigenlijk ook niks te doen kwa stalwerk. (doe het soms wel uit vrije wil). En jij staat jezelf uit te slofen en die persoon ook nog geld toe te stoppen voor jouw harde werk. Das omgekeerde wereld. Meteen mee stoppen en een paardje zoeken die je gewoon kan rijden en tutten. Dit is gewoon jou gebruiken.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:48

Ik zou ook stoppen hoor. Ben inderdaad wel benieuwd of die andere 2 ook nog betalen? Zou toch wel van de zotte zijn. Er zijn echt veel leukere plekken waar je terecht kan het is wel wat zoeken maar dit klinkt niet helemaal eerlijk.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 02:44

Dit is wel een verdienmodel ten top voor de eigenaar. Drie verzorgers (betalen die allemaal?), eigen paard, geen klusjes hoeven doen want dat doen de verzorgers, volledige zeggenschap over paard en verzorgers en je krijgt je stallingsgeld/maandelijkse lasten eruit. Top geregeld!.
Nee ik zou zoiezo nooit iets betalen voor bijrijden/verzorgen van een paard wat jij dingen moet leren. Paard wordt er alleen maar wijzer van (en soms ook meer waard) en de eigenaar kan jou in 1 vingerknip dumpen.
De geldproblemen van de eigenaar zijn niet jouw probleem, want dan had ze niet meer aan een paard moeten beginnen. Les 1 van paardeneigenaar willen zijn: 'kun je het financieel bolwerken'.

Ik zou het gesprek aan gaan om te kijken of je toch weer je vrijheidsdressuur mag doen en meer mag springen. Beest bouwt echt geen conditie op met rondjes rennen. Kilometers maken door het zand, het gras of modder... Daar krijft ie conditie van. Al zn spieren ggebruiken door afwisseling van training..

Zucht. Ik zou zeker iets anders zoeken en de eigenaar de waarheid zeggen.. Of in ieder geval jouw visie.

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:01

Ik zou ook sowieso stoppen. Ik denk dat je ook wel een paard kan vinden die je gratis mag verzorgen :) en nu wordt je eigenlijk gewoon gebruikt.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:08

TS, je bent wel erg lief voor de eigenaar. Jij bent niet verantwoordelijk voor haar financiele situatie, ze heeft 3 verzorgers die allicht allemaal 50 euro betalen en het werk doen, dus lijkt me dat ze het goed voor elkaar heeft.

Ik zou zeggen harde afspraak over wanneer jij ook kan gaan mennen (is ze al beleerd voor voor de wagen (niet gelezen of overheen gelezen) en moet ze alleen weer wat conditie opbouwen of moet ze ook nog beleerd worden?). Mij lijkt het dan ook reeël dat je totdat er gemend kan worden geen bijdrage betaald, zeker omdat jullie onderling ook al het werk doen.

Ik doe toch iets verkeerd.. moet ook eens 3 mensen optrommelen die betalen om uit te mesten en te wandelen en in paddock te zetten, dan heb ik aan het eind van de maand ook eens geld over :+ :Y) .

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-18 16:11

Dank jullie wel allemaal! @Sjolvir ze is al beleerd. De andere verzorgster heeft laatst het samen met de moeder van de eigenaresse al mogen proberen.

Alle verzorgsters betalen, maar ik betaal het meest aangezien ik de pony het vaakst verzorg.

Ik houd alles in de gaten, maar ik woon in de stad en hier zijn geen paarden te vinden :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:12

TS ik vind jou wel heel lief voor de eigenaar. En als de eigenaar het 'niet breed' heeft, moet ze misschien overwegen om een of twee paarden te minderen óf om terug te komen uit het buitenland... Ik vind dat zo'n stom "excuus".

Ik zou ook aangeven dat je met liefde nog steeds het dier wilt verzorgen, maar dat je er, zolang je er niet mee kan/mag mennen of rijden ook de bijdrage niet betaalt. Dat je nu al een poosje betaalt en niet alleen de bevelen op wil volgen (minder vrijheidsdressuur en meer longeren) maar dan ook daadwerkelijk zélf plezier eruit wil halen.

Als je dan de laan uit gestuurd wordt weet je in ieder geval waar het de eigenaresse om te doen was. En dat was dan niet de goede verzorging.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-18 16:21

Ik ga haar binnenkort een bericht sturen. Niet vandaag, omdat de datum dan niet zo handig is... Straks denkt ze dat het een grap is. De geïnteresseerden kunnen mij anders wel een berichtje sturen, dan kunnen zij mijn bericht aan de eigenaar nog lezen voor ik het verstuur en wat feedback geven :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers