Verzorger/groom, hoe invullen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:10

Hoi bokkers,

Ik heb een paard en een pony. Ze staan in pension maar moet nog wel veel zelf doen. Hooi bijvullen, slobber klaar zetten, ander voer klaar zetten van m'n jonkie, water bijvullen...
Dit kost iedere keer toch wel een half uur tot drie kwartier. Daardoor kom ik niet aan rijden toe.
Misschien iemand die het ook leuk vind om mee te gaan naar wedstrijden, proefje voorlezen, en mee wil naar les eventueel.

Ik zit er over te denken iemand te zoeken die dit voor mij wil doen (om de dag, of 2x per week, hooi vullen, voer klaarzetten, water bijvullen).
Maar wat is redelijk als vergoeding?

Op mijn pony kan niet meer gereden worden. Mijn paard is 3, nog erg groen en kijkerig, daar zet ik ook niet iedereen op.

Hebben jullie een verzorgster? Verder hoeft er in principe niks met de paarden gedaan te worden, het gaat me puur om de tijdswinst voor het voeren...
Hoe doen jullie dit? Wat geven jullie als vergoeding voor zoiets?
Welke afspraken hebben jullie?


Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:18

Is het geen idee om een leuke verzorger/ster te vinden die het leuk vindt om af en toe iets met je pony te doen? Wandelen, vrijheidsdressuur, werken aan de hand (ik weet natuurlijk niet wat er mankeert aan de pony, dus het zijn gewoon wat random ideeën) en die in ruil daarvoor jou wat werk uit handen neemt?


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:21

Is hetgeen wat je nu doet niet efficienter te regelen?
Ik weet dat ik hier met de dingen die je noemt in een kwartier klaar kan zijn.
Zet de kraan aan en ga de rest doen terwijl ik het waterpijl een beetje in de gaten houd.
Eventueel misschien eens stalgenoot waar je mee kan regelen dat er iets gedaan word?

Op zich denk ik dat het lastig word om enkel voor die paar taken iemand te vinden die naar stal gaat, je bent je reistijd ook nog kwijt dan.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:30

Ze wil een vergoeding geven. Ik denk dat voor veel meiden dit een leuk 'bijbaantje' kan zijn. Als het een half uur werk is en je zoekt een meisje in de buurt kun je samen een bedrag afspreken. Bijvoorbeeld 3 euro per keer. Of tientje per week voor 3x.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:00

Duke schreef:
Ze wil een vergoeding geven. Ik denk dat voor veel meiden dit een leuk 'bijbaantje' kan zijn. Als het een half uur werk is en je zoekt een meisje in de buurt kun je samen een bedrag afspreken. Bijvoorbeeld 3 euro per keer. Of tientje per week voor 3x.

Op zich kan dat inderdaad wel. Moet je wel geluk hebben dat zo'n meisje in de buurt van de stalling te vinden is, als je een stalling vlakbij een dorp of stad hebt is die kans een stuk groter dan als de stalling aan het einde van de wereld staat.

Hoe is je stalling gelegen TS?

koeien op de weg...

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:08

Dat je uberhaupt iets wilt geven vind ik al super. Dat is eerder andersom, dat ze geld willen krijgen.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt dat er geld werd gegeven door de eigenaren.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:11

Het is zeker bijzonder denk ik idd dat je wil betalen. Weet niet waar je op zoek bent? Maar om met zo iets wat geld te verdienen is natuurlijk nooit mis....

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:13

Als het alleen het werk is en een verzorger haalt er zelf niets uit (als in iets met de paarden mogen doen), dan hoort er IMO gewoon het minimum loon tegenover te staan.
Als de persoon ook iets met de paarden mag doen, borstelen of wandelen oid, dan kan je afspreken dat je het tegen elkaar wegstreept.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:17

Ik zou niet in je advertentie zeggen dat je wil betalen, dan krijg je vaak minder serieuze mensen die het alleen doen voor het geld. En als je een leuk iemand hebt gevonden kan je er eventueel geld voor betalen. Maar eigenlijk zou het voor mij niet uitmaken of het betaald was of niet. Alleen de ervaring is toch al super! Ik denk dat er zeker iemand is die je wilt helpen. (Misschien wel leuk als je mag wandelen met de pony of paard, of iets van longeren of vrijheidsdressuur) veel succes!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:20

Sta je alleen? Ik denk dat een stalgenoot of dochter van .. dit best wil doen, zeker als je er zelfs een kleine vergoeding voor tegenover wilt zetten, maar bv om beurten zal ms ook al iemand interesse in hebben?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70504
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:20

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:21

MaTuMi schreef:
Dat je uberhaupt iets wilt geven vind ik al super. Dat is eerder andersom, dat ze geld willen krijgen.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt dat er geld werd gegeven door de eigenaren.
Deze snap ik niet helemaal. Iemand anders gaat werk voor TS verrichten, daar komt het uiteindelijk toch op neer. Dan lijkt het mij eigenlijk niet meer dan normaal dat daar een beloning tegenover staat. Normaal is dit meestal rijden, althans dat was het vroeger.

Of het in dit uit geld bestaat of wat leuks doen laat ik dan in het midden, als is in mijn optiek een stuk wandelen met een pony geen beloning. Echter, skills aanleren (bijv. grondwerk/longeren/anatomie/rijden op het jonge paard) zouden dit voor mij wel zijn.

€3,- per keer of €10,- per week vind ik, afhankelijk v.d. leeftijd, een net bedrag.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:23

Ailill schreef:
MaTuMi schreef:
Dat je uberhaupt iets wilt geven vind ik al super. Dat is eerder andersom, dat ze geld willen krijgen.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt dat er geld werd gegeven door de eigenaren.
Deze snap ik niet helemaal. Iemand anders gaat werk voor TS verrichten, daar komt het uiteindelijk toch op neer. Dan lijkt het mij eigenlijk niet meer dan normaal dat daar een beloning tegenover staat. Normaal is dit meestal rijden, althans dat was het vroeger.

Of het in dit uit geld bestaat of wat leuks doen laat ik dan in het midden, als is in mijn optiek een stuk wandelen met een pony geen beloning. Echter, skills aanleren (bijv. grondwerk/longeren/anatomie/rijden op het jonge paard) zouden dit voor mij wel zijn.

€3,- per keer of €10,- per week vind ik, afhankelijk v.d. leeftijd, een net bedrag.

Precies, ik vind het ook totaal niet bijzonder dat TS hiervoor wil betalen. Het gaat om klusjes, niet om verzorgen/bijrijden.

koeien op de weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:31

Ailill schreef:
MaTuMi schreef:
Dat je uberhaupt iets wilt geven vind ik al super. Dat is eerder andersom, dat ze geld willen krijgen.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt dat er geld werd gegeven door de eigenaren.
Deze snap ik niet helemaal. Iemand anders gaat werk voor TS verrichten, daar komt het uiteindelijk toch op neer. Dan lijkt het mij eigenlijk niet meer dan normaal dat daar een beloning tegenover staat. Normaal is dit meestal rijden, althans dat was het vroeger.

Of het in dit uit geld bestaat of wat leuks doen laat ik dan in het midden, als is in mijn optiek een stuk wandelen met een pony geen beloning. Echter, skills aanleren (bijv. grondwerk/longeren/anatomie/rijden op het jonge paard) zouden dit voor mij wel zijn.

€3,- per keer of €10,- per week vind ik, afhankelijk v.d. leeftijd, een net bedrag.


Helemaal mee eens!
Persoonlijk denk ik dat 5,- misschien beter is, aangezien de eventuele hulp er ook heen moet, de klusjes doen, en (waarschijnlijk) weer terug fietsen.

Jis_

Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:13

MaTuMi schreef:
Dat je uberhaupt iets wilt geven vind ik al super. Dat is eerder andersom, dat ze geld willen krijgen.
Ik heb het nog nooit mee gemaakt dat er geld werd gegeven door de eigenaren.


TS vraagt iemand om haar klusjes te doen, logisch dat ze daar voor zal moeten betalen. Je zou dit kunnen vergelijken met en schoonmaakster.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:56

Ja, we vinden dat ook eigenlijk heel logisch. Maar hoe vaak ik oproepjes op FB etc. voor bij zie komen waarbij men iemand zoekt voor deze klusjes waar dan bij staat: als tegenprestatie mag je, 'na enige tijd', 'als het klikt', 'misschien wel' aan de hand stappen met de pony, longeren of 'zelfs' grondwerk. Echt schandalig vind ik zulke oproepjes. Als je alleen iemand zoekt voor de klusjes, kun je beter, net als TS, er een kleine financiële vergoeding tegenover zetten. Ik heb ook iemand die die klusjes voor mij 2 dagen in de week overneemt, maar daar tegenover dat ze gewoon alles mag doen met mijn pony: rijden, buitenritten, etc. Dat vind ik een volwaardige tegenprestatie.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Jis_

Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:43

Duke schreef:
Ja, we vinden dat ook eigenlijk heel logisch. Maar hoe vaak ik oproepjes op FB etc. voor bij zie komen waarbij men iemand zoekt voor deze klusjes waar dan bij staat: als tegenprestatie mag je, 'na enige tijd', 'als het klikt', 'misschien wel' aan de hand stappen met de pony, longeren of 'zelfs' grondwerk. Echt schandalig vind ik zulke oproepjes. Als je alleen iemand zoekt voor de klusjes, kun je beter, net als TS, er een kleine financiële vergoeding tegenover zetten. Ik heb ook iemand die die klusjes voor mij 2 dagen in de week overneemt, maar daar tegenover dat ze gewoon alles mag doen met mijn pony: rijden, buitenritten, etc. Dat vind ik een volwaardige tegenprestatie.


Dat geloof ik best ja, mee eens dat dat niet oké is.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Anoniem

Re: Verzorger/groom, hoe invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:00

Om hier nog even op terug te komen;
Wat zouden jullie per keer geven voor een meisje die in het dorp woont? 14 jaar. Niet rijden maar alleen het voer klaar zetten etc...

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:46

Ik zou minimaal voor een uur betalen ook al is het maar een half uur werk, reistijd voor het meisje meegerekend.
Persoonlijk vind ik €3 per keer netjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 12 bezoekers