mijn pony's worden verloot door mijn verzorgers..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:02

Ik zou per direct stoppen met die verzorgers en al helemaal na je laatste bericht

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 19:06

ik had de hoefsmid laten komen omdat we al dachten dat het in de hoef zat rekening viel gelukkig mee maar m pony is een paar weken zeker uit de running
ze heeft nu 3 bekapte hoeven 1 niet omdat het teveel pijn deed op het been te staan.

ik ben er nu ook echt klaar mee beest mag och gerum de eerste week niet eens de stal uit.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: mijn pony's worden verloot door mijn verzorgers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:10

Verschrikkelijk! Beterschap voor je pony!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:12

DonnnavZ schreef:
nu zijn ze gister buiten over de bevroren heide gaan rijden en hebben ze dr door de ijzige buitenbak gejaagd nu heeft mn paard een zwaar gekneusd been een abcess in dr hoef en staat ze op boxrust :roll:

Wat waren de afspraken wat ze die dag met de pony mochten doen?
Gingen ze in tegen wat jij gezegd hebt?

Van kinderen kan je niet verwachten dat ze weten wat kan en wat niet als het niet gezegd is.

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: mijn pony's worden verloot door mijn verzorgers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 19:23

ze gingen rijden ook buiten dit wist ik.
maar op stal houden ze een oogje in het zeil en de staleigenaar had ze al 3 keer gewaarschuwd dat het buiten te koud was en alles bevroren was en dat ze dit beter niet konden doen omdat de kans op ongelukken groot is.
hier hebben ze geen gehoor aan gegeven.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:36

DonnnavZ schreef:
ze gingen rijden ook buiten dit wist ik.
maar op stal houden ze een oogje in het zeil en de staleigenaar had ze al 3 keer gewaarschuwd dat het buiten te koud was en alles bevroren was en dat ze dit beter niet konden doen omdat de kans op ongelukken groot is.
hier hebben ze geen gehoor aan gegeven.

Dat soort dingen laat je toch niet aan de staleigenaar over? :o
Als je wist dat ze buiten gingen rijden (en je hebt het niet verboden), dan vind ik het niet raar dat ze niet geluisterd hebben naar een staleigenaar dat ze “beter niet” buiten konden gaan rijden. :o

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: mijn pony's worden verloot door mijn verzorgers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:47

Vervelend hoor. Hopelijk knapt de pony snel weer op.
N.b. Een hoefzweer ontstaat niet in een dag.
Dat heeft al langer gesluimerd. De actie van gisteren zal de laatste druppel zijn geweest.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: mijn pony's worden verloot door mijn verzorgers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:03

Jemig......

TS ik vind jou nog behoorlijk "aardig"; bij mij waren ze linea recta van m'n erf geschopt.... dergelijke onverantwoordelijke kids die andermans dieren als levend speelgoed zien, horen m.i. geen paarden van anderen te verzorgen.

Neem aan dat het nu echt klaar is met de verzorging van deze meiden?

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:44

DonnnavZ schreef:
ze gingen rijden ook buiten dit wist ik.
maar op stal houden ze een oogje in het zeil en de staleigenaar had ze al 3 keer gewaarschuwd dat het buiten te koud was en alles bevroren was en dat ze dit beter niet konden doen omdat de kans op ongelukken groot is.
hier hebben ze geen gehoor aan gegeven.


Als ik van de eigenaar van het paard buiten mag rijden, dan ga ik buiten rijden. Ongeacht wat stalgenoten, staleigenaren of andere mensen zeggen. In de paardenwereld heeft iedereen overal een mening, de enige mening die als bijrijder of verzorgster er toe doet is die van de paardeneigenaar.
Tenzij jij dus uitdrukkelijk gezegd hebt dat ze 1) niet mogen buiten rijden of 2) ten allen tijde naar de staleigenaar moeten luisteren, ben jij hier ook nalatig geweest en vind ik het wel heel gemakkelijk om de schuld van de huidige blessures van je paard op twee kinderen te steken. Jij, als paardeneigenaar, hebt nog altijd de verantwoordelijkheid. Stel regels en afspraken op zodat ze weten wat kan en wat niet kan. Hoe kunnen jouw verzorgers nu weten dat ze iets niet mogen wanneer jij niet zegt dat ze dat niet mogen?

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 21:09

ze wisten dat ze naar andere moesten luisteren en dat als ze werden aangesproken ze meteen mij moeten appen.

en ja weetje misschien heb ik er zelf ook niet bij nagedacht dat het zand buiten ook hard was, maar als andere het hebben aangegeven ik niks hoor.
iemand met gezond boeren verstand weet ook wel na 1 keer door bevroren zand te hebben gelopn dat het misschien niet zon goed idee is.
of dat er een grote plakkaat ijs ergens ligt dat het geen goed idee is een paard erover heen te jagen.

en ja het komt best wel ff binnen dat als je je paard toevertrouwd aan mensen (die op een springstal werken) om je paard op conditie te krijgen ineens op 3 benen ziet lopen van de pijn.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: mijn pony's worden verloot door mijn verzorgers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:16

13 jarigen die op een springstal werken?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:27

DonnnavZ schreef:
ze wisten dat ze naar andere moesten luisteren en dat als ze werden aangesproken ze meteen mij moeten appen.

en ja weetje misschien heb ik er zelf ook niet bij nagedacht dat het zand buiten ook hard was, maar als andere het hebben aangegeven ik niks hoor.
iemand met gezond boeren verstand weet ook wel na 1 keer door bevroren zand te hebben gelopn dat het misschien niet zon goed idee is.
of dat er een grote plakkaat ijs ergens ligt dat het geen goed idee is een paard erover heen te jagen.

en ja het komt best wel ff binnen dat als je je paard toevertrouwd aan mensen (die op een springstal werken) om je paard op conditie te krijgen ineens op 3 benen ziet lopen van de pijn.


Die kinderen zijn 13... dan overzie je echt de mogelijke problemen van zulke acties nog niet. Zeker niet als je daar geen ervaring mee hebt en als de paardeneigenaar het goed vindt als je buiten gaat rijden.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:28

Die laatste alinea snap ik niet helemaal ts, we hebben het over 12/13 jarigen toch?
Die kan je echt niet zoveel verantwoordelijkheid geven in mijn ogen als wat jij nu doet.

Als je zulke verantwoordelijkheid wilt, dan zou ik naar 18+ uitkijken en nog kan dat erg tegenvallen. :o

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:33

Ligt eraan, als 12-jarige mocht ik ook buiten rijden en wij waren a) altijd met zijn tweetjes, voor het geval dat. b) lief voor de pony en de eigenaar, we deden niks stiekems en waren erg voorzichtig met de pony :)

Ik heb een verzorgstertje van 9 gehad met meer verantwoordelijkheidsbesef dan deze 2 dames.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: mijn pony's worden verloot door mijn verzorgers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:58

Toen ik 13 was kreeg ik mijn eerste eigen paard en reken maar dat ik daar voorzichtig en serieus mee was!
Maar idd, niet iedereen is zo. :')
Zelf zou ik mijn paarden nooit aan een dertienjarige overlaten, niet löllig bedoeld verder, maar de kans dat ze onverantwoorde dingen doen is wel groter.
Iets met puberteit en gevolgen niet kunnen overzien. :')
Beterschap met het pootje. :(:)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:49

Cinnepin schreef:
13 jarigen die op een springstal werken?


Ik was 12 toen ik op zaterdag op een grote springstal begon te werken.. Niets mis mee, en ben blij dat ik het heb gedaan, heb daar een heleboel geleerd!!

Anomien

Berichten: 7380
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: mijn pony's worden verloot door mijn verzorgers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:09

Ik ga met de voorgangers mee.
Gemengde boodschappen kan een 12 jarige toch doen besluiten iets te kiezen wat achteraf niet slim was. Tja. Vraag dan een ouder persoon.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:09

Ik zou deze verzorgers niet meer willen, kinderen op deze leeftijd denken vaak niet na over wat ze doen en doen hun eigen ding. Ik snap wel dat veel mensen iemand van boven de 16 of 18 willen als verzorger eerlijk gezegd, al kun je niet iedereen over 1 kam scheren natuurlijk, maar het is gewoon de leeftijd. Bij ons op stal heeft iemand ook van die jonge verzorgers en die gaan dan bijvoorbeeld alle paarden op stal hooi voeren terwijl het helemaal geen voertijd is en niemand dat heeft gevraagd of uren lang scheuren met een pony in de wei, zonder cap een vriendinnetje er op laten enzo.... Vind het zelf helemaal niks dat die er soms zonder toezicht rond lopen, maar blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar en de ouders denk ik dan maar. Behalve als er iets gebeurd natuurlijk, dan is de paardeneigenaar verantwoordelijk. Ik heb ze toen in ieder geval maar wel verteld dat ze mijn paard niet mogen voeren en dat ze daar vanaf moeten blijven :(