Sinds kort een verzorgster..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Sinds kort een verzorgster..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 22:21

Hoi bokkers!

Ik heb sinds kort, de voor mij moeilijke keuze, gemaakt om een verzorgster voor mijn pony te zoeken. Dit omdat ik door school soms heel weinig tijd voor haar heb (uitmesten gaat voor, waardoor ik soms heel weinig met haar kan doen, wat ze overduidelijk jammer vind, ze staat overigens 24/7 buiten in de kudde, dus niet dat ze zich verveelt. Maar goed daar gaat dit topic niet over).

Van de week kennis gemaakt, wat eigenlijk heel leuk klikte. Erg aardig en enthousiast meisje. Daar ligt het zeker niet aan. Het is meer mijn gevoel. Mijn pony die ik dan moet delen met iemand, die waarschijnlijk anders met haar omgaat dan ik doe. Ik sta op een zeer kleinschalige stal (ben de enigste pensionsklant) en dit voelt toch echt wel heel erg als mijn 2e huis, die ik voor mijn gevoel nu moet delen met iemand.

Nu wilde ze graag nog 1x samen met mij gaan, om nog een keer de hele routine mee te lopen. Ze wilde graag zaterdag komen, dan kon ik helaas niet, dus werd het zondag, gelijk kwam de vraag of er een vriendin mee mocht. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan vind. Natuurlijk is het gezellig om met een vriendin te gaan, maar ik ben ook bang dat ze allerlei rare fratsen gaan uithalen (omdat het zo kleinschalig is en niemand een oogje in het zeil kan houden), ik vind het gewoon lastig inschatten. Op het eerste gezicht leek ze me oké, maar dat kan je gewoon na 1x niet zien. Maar ik wil me ook weer geen zeikerd voelen door ‘nee’ te zeggen dat haar vriendin niet mee mag.

Kortom, ik vind het gewoon zo lastig allemaal. Hoe lossen jullie dit soort dingen op? En hoe verliep bij jullie de eerste keer dat jullie een verzorgster zochten?

Groetjes

When you love what you have, you have everything you need.


Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Sinds kort een verzorgster..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:29

Mijn verzorgster is de eerste keren samen met mij aanwezig geweest...( bv ik uitmesten en zij poetsen/rijden) zodat ik kon zien hoe de omgang was...pas toen ik daarin zag dat het goed ging alleen laten komen.
Een vriendin mag er af en toe best mee komen..maar wel altijd aangeven van tevoren en zeker niet altijd.
Vind het wel vreemd dat een vriendin al tweede keer mee zou komen..hoe oud is het meisje? Want hoewel leeftijd zeker niet altijd iets zegt..geeft het wel beetje inschatting van verantwoordelijkheidsgevoel..

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:32

Ik ben al jaren bijrijdster/verzorgster dus kan mij wel goed inleven. Misschien is ze wel zo blij en enthousiast dat ze haar nieuwe plek dolgraag wil laten zien aan vriendinnen. Je kunt aangeven dat je het fijner vindt als ze de eerste tijd (maandje ofzo) alleen komt en dat jullie daarna wel bespreken over wie er mee kan eventueel. Bij jezelf blijven is heel belangrijk: als iets echt niet prettig voelt, niet doen. Het blijft jouw paard en jouw verantwoordelijkheid.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Anoniem

Re: Sinds kort een verzorgster..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:39

Ik zou zeggen dat je het op een later moment oké vind, maar ik neem aan dat je nog even samen met haar goed alles door wilt nemen? Lijkt het mij niet handig als er dan nog iemand bij is :)
Later prima, maar nu nog even samen ;) En gewoon duidelijk afspreken wat een vriendin wel en niet met/bij jou pony mag doen

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Sinds kort een verzorgster..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:44

Ik vind het helemaal niet vreemd, ik zou het zelf ook niet willen hebben. Ook niet voor eventuele problemen die ze kunnen veroorzaken wat jou stalling benadeeld. :n


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:47

Het blijft lastig.
Ik heb ooit een bijrijdster gehad voor mijn paard.
Heel kort maar, want ik kon er helemaal niet mee leven dat een ander aan mijn paard zat zonder dat ik er bij was.
Maar ik denk dat je in ieder geval duidelijke afspraken moet maken wat je wel/niet wil.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Sinds kort een verzorgster..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:49

Als je je er niet fijn bij voelt, gewoon zeggen, waarom zou je dat niet zeggen?

heb vertrouwen, houd moed

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 23:24

Vleddertje1 schreef:
Mijn verzorgster is de eerste keren samen met mij aanwezig geweest...( bv ik uitmesten en zij poetsen/rijden) zodat ik kon zien hoe de omgang was...pas toen ik daarin zag dat het goed ging alleen laten komen.
Een vriendin mag er af en toe best mee komen..maar wel altijd aangeven van tevoren en zeker niet altijd.
Vind het wel vreemd dat een vriendin al tweede keer mee zou komen..hoe oud is het meisje? Want hoewel leeftijd zeker niet altijd iets zegt..geeft het wel beetje inschatting van verantwoordelijkheidsgevoel..

Het meisje is 15.

KimD schreef:
Ik vind het helemaal niet vreemd, ik zou het zelf ook niet willen hebben. Ook niet voor eventuele problemen die ze kunnen veroorzaken wat jou stalling benadeeld. :n

Ja hier zit ik dus ook een beetje mee, sta - afgezien van een paar kleine dingen, echt top op deze stal! En dat houd ik graag zo! :)

Bedankt iedereen voor de reacties, fijn dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Was bang dat ik anders een grote zeurpiet was, haha. Maar heb net geappt dat we de eerste proefmaand even zonder vriendinnen doen, na deze maand kunnen we altijd nog kijken hoe & wat.

Pfoeh maar vind het wel lastig hoor, dat idee alleen al dat er iemand alleen bij mijn paardje bezig is straks. Misschien denk ik er ook wel te veel overna, maar toch, vind het niet zomaar iets. :’)

When you love what you have, you have everything you need.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Sinds kort een verzorgster..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:51

Als er niemand anders op stal is is het ivm veiligheid echt niet gek om samen te gaan hoor.

Alleen moet je wel heel zeker weten dat je iemand kunt vertrouwen en niet ineens dingen of afspraken vergeet omdat er een vriendin bij is die haar af kan leiden.

Hier ook paarden aan huis en onder de 16 wil ik ze hier niet alleen hebben. Of een ouder of vriendin mee of een stalgenoot je aanwezig of met ons overleggen of wij er zijn.

Er zal maar wat mis gaan met haar of met de paarden. Helemaal als ze zelf geen hulp meer kan inroepen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers