Hoe vaak les en welk budget?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 15:06

Ik heb een vraag aan verzorgsters en Bijrijders wat jullie redelijk vinden in het kader van het verzoek regelmatig les te nemen.

Hoe vaak rijden jullie les?

Wat vinden jullie acceptabele kosten per les (met lesduur er bij)

Voorkeur groepsles of priveles?

Les van eigenaresse, les van instructie eigenaresse, eigen instructie?

Ben benieuwd wat jullie zelf doen of acceptabel zouden vinden.

Vermeld ook even hoe vaak per week je het paard rijdt.

Ik zelf leste elke week clubles en later om de week priveles. Ook wel periodes beiden.

Ik betaal nu 25,- voor half uur priveles (Deurne, zware tour niveau instructrice), maar in de praktijk loopt dat regelmatig uit naar 45 minuten. Ik les elke week.
ik rijd het paard 3x per week.
Heb eigen vervoer en eigenaresse gaat mee naar les en is tot nu toe erg tevreden over mijn eigen instructrice en af en toe helpt ze mij zelf even tussendoor om war puntjes op de I te zetten.(ORUN diploma basisinstructeur)

Voor mijn eigen paard zou ik graag willen dat haar verzorgster /bijrijdster ook gaat lessen. Ze mag in elk geval 2x per week rijden.
Wat zijn redelijke eisen?

Ben benieuwd!


LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:15

Ik rijd sinds zomer 2012 een merrie bij.
Wij rijden op de woensdagochtend in de 18+ groepsles op de pensionstal waar we staan. We krijgen les van de stal eigenaresse.
De les duurt een uur. Meestal hebben we dressuurles en een enkele keer springles voor de afwisseling in de les.
In principe les ik wekelijks tenzij ik een keer moet werken.

Ik rijd haar 3 a 4 dagen per week.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 20:22

Bedankt!

Verder geen mensen die lessen met verzorg/bijrijdpaard of er een mening over hebben?

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:27

Ik heb een verzorgpaard waar ik naartoe mag als ik wil omdat de eigenaar op het moment geen tijd heeft. Meestal ga ik 6x per week en dan poetsen en rijden of longeren. Verder niets, paard staat in volpension.

Ik mag qua lessen doen wat ik wil. Ik wil graag ééns in de 2/3 weken een les doen. Daar betaal ik €25,- voor een halfuur reiningles(gewoon bij mij op stal). Mijn trainer heeft zelf ook zijn eigen en trainingpaarden op dezelfde stal staan en rijdt regelmatig shows+ hij is ook de hoefsmid van mijn verzorgpaard :D

Levi <3

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:42

Ik heb twee verzorgpony's. De ene doe ik al langer en les ik nu ruim een jaar mee, de ander doe ik sinds december. Beide doe ik ze 1x per week, soms een extra keer als het mij uitkomt of als de eigenaresse omhoog zit.
Ik volg nu om de week les van een half uur, eerst met de ene pony, maar nu doe ik de lessen met de andere pony, want daar heb ik nu de begeleiding meer bij nodig dan bij de eerste pony (daar heb ik genoeg handvatten om voorlopig ok te kunnen rijden).
In het begin waren het lessen van een uur, maar eigenlijk was ik zelf na 45 minuten wel op. Nu doe ik lessen van een half uur en soms van een uur als ik bijvoorbeeld iets als balkjes/mini-sprongetje erbij wil pakken (ben nogal een fikse schijterd zodra het daar op aankomt). Dan heb ik eerst de tijd om paard dressuurmatig goed te rijden (met evt al gebruik van balkjes) en dan genoeg tijd voor mijn mini-sprongetjes waar ik gerust de eerste paar keren in stap overheen zou kunnen :Y) !
Bij beide eigenaresses heb ik gevraagd of ze het goed vonden dat ik les zou krijgen van de instructrice die me ook les geeft op de manege. Dit was geen probleem.

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:03

Ik rij 2 paarden voor mensen. In principe les ik allebei de paarden 2 x per maand. Kosten €35. Voor 45 min met meestal nog uit loop. Instructie is klassiek en een goede vriendin van mij.
Ik wil alleen privé les. Groepsles heeft geen toegevoegde waarde.
Nu ben ik zelf ook instructie dus ben nogal kritisch bij wie ik les.

Ga binnenkort bij iemand anders lessen die zz zwaar rijd en die is 30 min €25.
En bij de instructie van mij instructie is het 45 min voor €50. Daar ga ik ook eens bij lessen.

Voor bij jou als ze maar 2 x in de week rijden zou ik 2 x per maand les in het begin zeker doen en als het goed gaat dan terug naar 1 x per maand. Heeft ze ook nog wat tijd om te oefenen wat ze in de les hebben geleerd. Prijs vind ik afhangen of ze ook een bijdrage moeten betalen of niet.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 21:47

Bedankt.
ik zit te denken aan een bijdrage inclusief leskosten zodat ze er zelf ook belang bij hebben hun 1 of 2 lessen per maand (dacht aan om de week priveles) ook echt af te spreken en te rijden. Ben beetje aan het dubben wat voor bijdrage dan redelijk zou zijn.

Gaat om voormalig Z1 dressuur Elite merrie. Geblesseerd geweest en nu mogen we weer opbouwen. Ik kijk eerst even aan of het opbouwen goed blijft gaan voordat ik actie ga ondernemen.

Paard staat aan huis met kleinschalig pensionpaarden er bij. O.a. Gedraineerde 20-60 buitenbak met verlichting.

"Doe het samen" concept dus er wordt verwacht dat je ook even helpt met wat er op dat moment moet gebeuren als je er bent.
Er wordt 3x per dag gevoerd en uitgemest etc. Dus er ligt tussendoor nooit veel werk.

Het gaat om Noord Nederland.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 07-02-18 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:54

Ik ben zelf geen bijrijder maar misschien heb je hier ook wat aan. Diegene die mijn paard rijdt heeft elke week 1 keer les met mijn paard. Soms 2 x als ze springles erbij doet
Het gaat dan om een groepsles (4 pers) bij mijn instructrice. Volgens mij 15€ per keer voor een uur.

Ze rijdt mijn paard 2/3 keer per week. Waarvan 1 keer dus les. Ze betaald mij niks voor het bijrijden maar investeert in paard dmv lessen.

When was the last time you did something for the first time?

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:26

Oké. Dus aan de ene kant kan iemand straks ook even weer wat van je paard leren als die goed hersteld is. Dat is natuurlijk ook wat waard.
En zeker als je aan het opbouwen bent is het wel erg fijn als ze goed begeleid wordt.
Maar als er ook verwacht wordt dat ze meehelpt zou ik persoonlijk €60 in de maand vragen dat ze 2 x in de maand lessen en dat jij een 10je overhoud voor een zak brok ofzo.
Vind het dat soort dingen lastig altijd.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:56

nog toevoeging aan mijn eerdere bericht. voor beide paarden betaal ik niet. de dag dat ik ze verzorg, zorg ik voor alles: schone stal, voer, klaarzetten van voer en beweging.
beide eigenaresses zijn blij dat ik zelf wil investeren in les en daarmee dus op een constructieve manier wil rijden. Eigenaresse van mijn nieuwste verzorgpony, die waar ik nu mee les, heeft zelfs rekening gehouden met aanvragen van paddocktijd voor mijn lessen. dat vind ik echt onwijs fijn en een soort wederzijdse dienst.

behalve de les en evt eens iets aanschaffen voor de paarden, betaal ik dus verder niets.

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 01:14

Je zegt dat ze 2x mag rijden is de les dan extra of blijft het 8 x per maand waarvan 2 lessen?
Persoonlijk zou ik 3x zelf rijden en dan weer les wat weinig vinden. Maar dat is mijn eigen voorkeur. In het begin wel goed zodat je een goed begin kan maken maar later zou ik dan toch liever naar 1x in de maand gaan.
Mijn voorkeur zou zijn om privéles te hebben of hooguit met 2 als je beide op ongeveer hetzelfde niveau zit.

Ik denk dat 25 euro voor een half uur wel oké is, 60 lijkt me een goed bedrag per maand inclusief 2 lessen. Hou je zelf niet veel over iedere maand maar ik weet niet of dat de bedoeling is?

Zelf neem ik geen les met de paarden die ik rij alleen met mijn eigen paard.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 01:42

Een beetje overhouden is leuk, als ze zelf regelmatig een zak voederwortelen mee zouden nemen als bedankje, of een zak voer, antiklitspray die ze opmaken of vliegenspray die ze pakken als ze gaan rijden, was dat ook mooi geweest. Helaas wordt het wel gebruikt Maar nooit een keer aangevuld. Maar het lessen vind ik het belangrijkst. Ik heb op 1x na altijd gratis laten rijden in ruil voor hulp bij de verzorging.
Aangegeven dat ze les konden nemen, als het goed ging een keer een onderlinge wedsteijd proberen... gevraagd of ze les wilden nemen als ze vast liepen maar puntje bij paaltje komt het er niet van en heb er zelf ook niet altijd meer zin in en tijd voor.

Het gaat me inderdaad om goede begeleiding op regelmatige basis. en ik hoop eindelijk eens iemand te treffen die echt! Iets wil leren en daar voor wil investeren in geld en tijd en liefde voor het paard. Ik wil straks het liefst iemand die minimaal 2x rijd per week inclusief de les.

Zijn ze fanatiek en willen ze een derde keer is dat ook geen probleem.

Ik train zelf 3x per week een paard elders dus die dagen heb ik minder tijd om mijn merrie uitgebreid te doen.

Het is niet zo dat ik perse hulp nodig heb. Maar als ik iemand de kans geef om mijn merrie te rijden omdat ze best meer aan het werk mag dan wat ik zelf die, dan wel graag iemand die er wat voor over heeft. Serieus is en gemotiveerd om goed te trainen. Iemand die ook echt voor mijn paard gaat...

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:41

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt


EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 02:30

Reactie vanuit een eigenaar:

Een van de voorwaarden om mijn pony's te mogen verzorgen is dat er 1x per maand gelest wordt bij mijn instructrice. Dit plannen we met zijn alle (3 totaal, verdeeld over 2 pony's) op 1 dag in om reiskosten te delen en is handiger voor de instructrice ivm afstand.
De kosten komen ongeveer uit op 56 euro per maand voor 45min les.
Ik vraag verder geen bijdrage, wel klusjes en beweging geven van de pony.

Helaas merk ik dat veel meiden afhaken als ik die 'eis' kenbaar maak want ze vinden het te duur. echter stel ik mijn paard 2x per week beschikbaar + de lesdag 1x per maand. Ik wil dat mijn paard op dezelfde manier getraind wordt als dat ik dat doe dus zonder les mag er niet gereden worden.
Momenteel heb ik 2 top verzorgsters! (eigenlijk 3 want '1' is Moeder + dochter die lessen samen vaak net wat er nodig is voor de pony die hun doen)




Toen ik een jaar of 6 geleden mijn verzorgpaard verzorgde moest ik 2x per maand verplicht lessen, dit kwam ook op 75-100 euro per maand uit. Ik deed dit met liefde en merkte dat dit erg fijn was om zo verder te komen met de pony. Sinds die tijd ben ik ook alleen nog prive lessen gaan rijden en gestopt met de manege, puur omdat ik meer leerde in de privelessen.

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers