'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
KimD

Berichten: 20402
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-14 20:08

Ik kan er niet meer tegen, kinderen die zeggen dat een verzorgpony hun eigen pony is. Je gunt (vaak jonge) kinderen een pleziertje door ze de pony's te laten verzorgen of eens een keertje met ze naar buiten te gaan voor het koetsje of te paard.

Je geeft ze een vinger en nemen twee handen en twee voeten, ze nemen beslissingen, knippen manen en staarten, verweiden de pony's omdat er niet meer genoeg te eten is, gaan zomaar buitenrijden of de dieren beleren of weet ik veel wat. Opeens zijn mijn pony's hun eigen pony's en mogen ze die als eigen beschouwen, ik geloof mijn oren niet! Laatst ben ik op de basisschool moeten komen in een klas om een ruzie te sussen, want daar was een groepje van 5 à 6 meiden die ruzie hadden van wie de pony's in de wei waren. Die gestippelde was van Miep, die kleine van Suus en die andere kleine van Zus, echter werd er ruzie om gemaakt tot slaan toe welke pony van wie was. De lerares had mij gevraagd om even duidelijk te komen maken dat het mijn paarden waren.

Dit is voor mij de reden dat ze bij mij niet meer in de wei komen, waar zijn in godsnaam die opgevoede kinderen van 'mijn eigen generatie' gebleven? Wij vroegen alles netjes, namen vaak een ouder mee en als die niet kon was de eigenaar aanwezig. Nu zeggen ouders mee te gaan maar dumpen hun kinderen om ze 2/3 uur later op te halen. Kinderen kennen geen respect meer voor de dieren, voor spullen of voor mij, de eigenaar. Alles wat ik doe is niet goed en weten die snotneuzen beter. Het ergste vind ik nog dat ik ook een stel meiden van 15 heb gehad waarvan ik dacht dat die wel enig verantwoordelijkheidsgevoel en respect hadden precies hetzelfde waren.

Nu na het zoveelste topic over 'mijn pony's' die toch een eigenaar blijken te hebben ben ik wel eens benieuwd hoe andere eigenaren dit ervaren... :n


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Bernoe

Berichten: 1505
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:11

Die meiden op grote afstand houden, zodat je er niets meer mee te maken hebt, en je er niet te druk om maken. Helaas worden bepaalde kinderen op een bepaalde manier (niet) opgevoed.....
Ik ben bewust naar een stal gegaan waar geen kinderen komen.

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:12

Helemaal met je eens!! Ik heb verzorgsters gehad en vond het een ramp.

Nu sta ik in pension maar de kinderen die hier rondlopen mogen alleen knuffelen en verder niks doen haha.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:13

Ach ik heb het laatst nog veel erger gehad,
mn hengst stond in de uiterwaarden, 14 hectare langd met 11 andere.
nah, maand voordat ie weer terug kwam naar stal wij even gaan kijken.
waren er kinderen by 'm bezig.. dus ik floot, dan komt ie netjes eraan.
dus bailey kwam netjes naar ons toe.
wat gebeurd er dus beginnen die blagen jaar of 9/10 te schreeuwen.. 'k#twijfen blijf van vlekka af.. en met modder gooien enzovoort. En het was hun paard alles was van hun, dus kon me toch even niet bepaald netjes inhouden.

eigenaar van 3 gouden paarden.

KimD

Berichten: 20402
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-14 20:14

Ymor schreef:
Helemaal met je eens!! Ik heb verzorgsters gehad en vond het een ramp.

Nu sta ik in pension maar de kinderen die hier rondlopen mogen alleen knuffelen en verder niks doen haha.


Precies, daar had ik toen ik nog in pension stond een aantal jaar geleden totaal geen problemen mee als ze hem uit de stal deden halen en knuffelen of poetsen. Vaak deden ze dat ook echt urenlang. Maar nu durf ik dat niet meer, je bent er niet zeker van of ze hem niet toevallig toch doen opzadelen en even een buitenritje maken. -O-

Baileysdream, :oo :oo :oo Meer kan ik niet zeggen.
Laatst bijgewerkt door KimD op 02-02-14 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:14

Mij valt het ook op hoor :n echt heel erg! Je geeft die kids een groot privilege door ze jouw pony's te laten verzorgen.

Onlangs zag ik nog een topic voorbij komen op bokt. Ik mag MIJN pony niet verplaatsen naar een andere wei, ik mag niet buitenrijden op MIJN pony van de eigenaar. Tja zoals je zelf zegt: eigenaar. Je mag jezelf doodgelukkig prijzen dat je volledig kosteloos een paard/pony mag verzorgen van iemand (hier gratis iets vinden is onmogelijk, ze vragen in de buurt hier bijna altijd een bijdrage in stalgeld), dan moet je je er ook bij neerleggen dat er een eigenaar is die de regels bepaalt.

Dat van kids dumpen heb ik ook vaker gehoord. Het lijkt wel een soort van gratis kinderopvang soms :\

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

beert
Berichten: 2413
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:17

Gelukkig geen ervaring mee, maar het viel me wel op dat het regelmatig op bokt voorbij komt met dat "mijn pony" en als er dan iets wordt gezegd over een dierenarts, is het plots een verzorgpony en kunnen ze er niks aan doen. Ik haalde het vroeger in elk geval nooit in m'n hoofd..

KimD

Berichten: 20402
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-14 20:20

Nee ik ook niet en als ik al daarheen ging zei mijn moeder altijd 'Kim, denk eraan, netjes en beleefd zijn.'


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:24

KimD schreef:
Dit is voor mij de reden dat ze bij mij niet meer in de wei komen, waar zijn in godsnaam die opgevoede kinderen van 'mijn eigen generatie' gebleven? Wij vroegen alles netjes, namen vaak een ouder mee en als die niet kon was de eigenaar aanwezig. Nu zeggen ouders mee te gaan maar dumpen hun kinderen om ze 2/3 uur later op te halen. Kinderen kennen geen respect meer voor de dieren, voor spullen of voor mij, de eigenaar. Alles wat ik doe is niet goed en weten die snotneuzen beter.

Dit bestond vroeger ook al hoor.
Ik wist niet beter dat dat een bepaalde pony van het betreffende meisje was, bleek later niets van te kloppen.
En zo waren er meer van dat soort kinderen, die namen de pony's overal mee op sleeptouw.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:24

KimD schreef:
Ymor schreef:
Helemaal met je eens!! Ik heb verzorgsters gehad en vond het een ramp.

Nu sta ik in pension maar de kinderen die hier rondlopen mogen alleen knuffelen en verder niks doen haha.


Precies, daar had ik toen ik nog in pension stond een aantal jaar geleden totaal geen problemen mee als ze hem uit de stal deden halen en knuffelen of poetsen. Vaak deden ze dat ook echt urenlang. Maar nu durf ik dat niet meer, je bent er niet zeker van of ze hem niet toevallig toch doen opzadelen en even een buitenritje maken. -O-

Baileysdream, :oo :oo :oo Meer kan ik niet zeggen.


Er is bij ons wel toezicht. En ze kunnen niet bij mijn tuig.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:26

Hee, idd!! Ik hoop dat deze kinderen (soms ook oudere mensen?! Wat ikzelf al helemaal 'erg' vind) dit topic lezen, en het zich gaan realiseren ;).
Het is altijd MIJN pony wanneer er buitengereden mag worden, geknuffeld, geborsteld enz. mag worden, maar wanneer de hoefsmid, dierenarts moet komen ho maar...
Ik vind dat je het tegenwoordig steeds meer ziet (niet alleen bij verzorgponys), ze eigenen zich vanalles toe, en als je er iets van zegt, krijg je nog een grote mond ook... Voor mijn gevoel ligt dit grotendeels aan de opvoeding (of in mijn ervarig: Geen opvoeding)....

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:27

bekeken, maar mijn verzorgpony staat op een pensionstal dus de eigenaren zijn er meestal wel, en ze zeggen ook vaak dat ze super blij zijn met ons en zo, dus er zit ook een verschil tussen stiekem verzorgen, en dingen doen die eigenlijk niet mogen, of de eigenaren helpen, uit mesten terwijl het niet hoeft, niemand in de weg lopen, eigen spulleb aanschaffen en dat soort dingen...

Dus aan de ene kant ben ik het wel met jullie eens...maar aan de andere kant, vaak help je de eigenaren er ook wel mee, ik zeg ook heel vaak 'mijn' pony, maar ik geef hem alles wat hij nodig heeft terwijl ik niet alles mag...

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:32

ben zelf geen eigenaar maar verzorgpaard/pony zoekende dame van 17 jaar, en kan het me niet voorstellen dat je zoiets doet? het is zo'n geweldig iets als een eigenaar je vertrouwd met een pony, ja dat je het soms in een reflex: mijn meisje, of mijn ventje ofzo noemt kan gebeuren maar je een pony zo toe-eigenen? kindjes/ouderen schaam je!! Wees blij dat je de pony VAN DE EIGENAAR mag verzorgen en soms ook mag berijden!
Wat een nare ervaringen hebben jullie meegemaakt:( zonde! Die kindjes verpesten het ook voor andere mensen die de pony hadden willen verzorgen ofzo, als dit al mogelijk was, want als eigenaar heeft je vertrouwen wel een enorme deuk opgelopen...
kan der echt met mn kop niet bij dat mensen dit doen.... |o
dom dommer domst? 8)7

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:33

Isa, dat herken ik wel ja, ben het ook inderdaad met j e eens dat het heel erg ligt aan de persoon natuurlijk. Maar denk niet dat jij bij de mensen hoort die Kim hier bedoelt.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:34

Ik heb het beide mee gemaakt. Ik ging een pony verzorgen iemand, mocht er alles mee. Later bleek dat die pony niet van haar was maar van iemand anders. God wat voelde ik me daar als kind rot over.

Ben zelf ooit op bokt een bericht tegen gekomen van een meisje wat mijn paard verzorgde, wij waren beide 15. Die op bokt vertelde dat het haar paard was, werd gelijk gebeld door een vriendin of ik zodiax had verkocht.


Wel heel aso als iemand dat doet. Dat verhaal van bailysdream is helemaal bizar.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:35

Dus omdat je hier en daar de eigenaar mee "helpt" mag je ineens mijn zeggen? Beetje onzin vind je zelf niet? De pony is niet van jou en zal mits je hem niet koopt ook niet 1,2,3 van jou worden.
Het is en blijft "mijn" verzorg/bijrij-pony in plaats van "mijn" pony. Daar zit in mijn ogen wel een groot verschil tussen.

Gelukkig heb ik hier niks met bijrijders/verzorgmeisjes etc. te maken. Maar op mijn vorige stal werd mijn paard ook "geclaimd" door een stel penny's die er ook gerust mee aan de haal gingen en zonder vragen paard uit stal trokken en gingen poetsen. Het klink heel onschuldig, maar als mijn 1.70 lompe reus 1 van hun voetjes verbrijzeld ben ik wel de sigaar en staan pa en ma bij mij voor de deur. En de opstap naar erop proberen te klimmen word ook steeds kleiner namate de brutaliteit toeneemt. "mijn" paard heeft maar 2 eigenaren, mij moeder en ik :Y)

[/list][/size]

ivda

Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:37

Ikzelf ben 16 jaar, maar vind ( en vond) Het altijd geweldig als ik op het paard van vrienden mocht rijden, en toen ik bij een potentieel verzorgpaard ben gaan kijken, nam ik mijn moeder mee, zodat de eigenaresse kon zien dat er ook oudere toezicht hielden. Ik heb nog nooit iets gedaan bij die beide paarden, zonder overleg met de eigenaresses. Ik zou niet durven!

Daarom snap ik dit soort kinderen dus nooit. Het is een groot voorrecht om andermans paarden te mogen verzorgen/rijden, dan is overleggen en luisteren toch niet teveel gevraagd?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:45

KimD schreef:
Ik kan er niet meer tegen, kinderen die zeggen dat een verzorgpony hun eigen pony is. Je gunt (vaak jonge) kinderen een pleziertje door ze de pony's te laten verzorgen of eens een keertje met ze naar buiten te gaan voor het koetsje of te paard.

Je geeft ze een vinger en nemen twee handen en twee voeten, ze nemen beslissingen, knippen manen en staarten, verweiden de pony's omdat er niet meer genoeg te eten is, gaan zomaar buitenrijden of de dieren beleren of weet ik veel wat. Opeens zijn mijn pony's hun eigen pony's en mogen ze die als eigen beschouwen, ik geloof mijn oren niet! Laatst ben ik op de basisschool moeten komen in een klas om een ruzie te sussen, want daar was een groepje van 5 à 6 meiden die ruzie hadden van wie de pony's in de wei waren. Die gestippelde was van Miep, die kleine van Suus en die andere kleine van Zus, echter werd er ruzie om gemaakt tot slaan toe welke pony van wie was. De lerares had mij gevraagd om even duidelijk te komen maken dat het mijn paarden waren.

Dit is voor mij de reden dat ze bij mij niet meer in de wei komen, waar zijn in godsnaam die opgevoede kinderen van 'mijn eigen generatie' gebleven? Wij vroegen alles netjes, namen vaak een ouder mee en als die niet kon was de eigenaar aanwezig. Nu zeggen ouders mee te gaan maar dumpen hun kinderen om ze 2/3 uur later op te halen. Kinderen kennen geen respect meer voor de dieren, voor spullen of voor mij, de eigenaar. Alles wat ik doe is niet goed en weten die snotneuzen beter. Het ergste vind ik nog dat ik ook een stel meiden van 15 heb gehad waarvan ik dacht dat die wel enig verantwoordelijkheidsgevoel en respect hadden precies hetzelfde waren.

Nu na het zoveelste topic over 'mijn pony's' die toch een eigenaar blijken te hebben ben ik wel eens benieuwd hoe andere eigenaren dit ervaren... :n


Vind het altijd zo grappig als mensen dat zeggen, dit soort dingen zeiden ze in de middeleeuwen namelijk al :') Iets wat nooit zal gaan veranderen gok ik. 'Vroeger' was dit ook al zo hoor, dat jij dit niet was betekent niet dat niemand dat deed :)

Maar ik snap wel wat je bedoelt, zie het ook heel vaak voorbij komen. Ik snap dat ook niet.

beert
Berichten: 2413
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:46

Maar medewerkers van stallen of maneges, zeggen die er dan niks van als kinderen zomaar in een weiland lopen of met paarden van een ander wandelen? Ik bedoel, zo'n kind kan dan eigenlijk onder de ogen van iedereen een paard jatten en niemand die ingrijpt? (In een extreem geval uiteraard, maar ik doel meer op medewerkers die dat laten gaan, vaak ook de eigenaren wel kennen en ook iets kunnen zeggen of regels opstellen?

Bernoe

Berichten: 1505
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:49

Baileysdream schreef:
Ach ik heb het laatst nog veel erger gehad,
mn hengst stond in de uiterwaarden, 14 hectare langd met 11 andere.
nah, maand voordat ie weer terug kwam naar stal wij even gaan kijken.
waren er kinderen by 'm bezig.. dus ik floot, dan komt ie netjes eraan.
dus bailey kwam netjes naar ons toe.
wat gebeurd er dus beginnen die blagen jaar of 9/10 te schreeuwen.. 'k#twijfen blijf van vlekka af.. en met modder gooien enzovoort. En het was hun paard alles was van hun, dus kon me toch even niet bepaald netjes inhouden.

Ooh echt te erg voor woorden...

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:56

Ik denk dat de generatie die er nu is voornamenlijk denkt in de ik vorm en niet meer in de wij vorm.

De opvoeding die de wat oudere generaties gehad hebben was meer de wij vorm.
Samen sta je sterk.

Dit komt denk ik ook omdat de meeste ouders werken om zo rond te komen.
Gevolg hiervan is dat de kinderen te snel voor zichzelf moeten zorgen en zullen dus meer gaan claimen voor hunzelf. Want een ander doet het niet voor ze.

Ik denk zodra ze de probleem bij de wortel zouden aanpakken, dus bij de opvoeding dat het grootste deel van het probleem wordt opgelost.

Helaas heb ik ook met dit soort kinderen te maken gehad.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:01

beert schreef:
Maar medewerkers van stallen of maneges, zeggen die er dan niks van als kinderen zomaar in een weiland lopen of met paarden van een ander wandelen? Ik bedoel, zo'n kind kan dan eigenlijk onder de ogen van iedereen een paard jatten en niemand die ingrijpt? (In een extreem geval uiteraard, maar ik doel meer op medewerkers die dat laten gaan, vaak ook de eigenaren wel kennen en ook iets kunnen zeggen of regels opstellen?

Jawel, gelukkig wel...ik heb het ooit aan de hand gehad dat een verzorgster mijn paard al had opgezadeld en er de poort mee uit wilde voor een buitenritje toen de medewerkster van de manege die mij en de pown gelukkig goed genoeg kende ze heeft kunnen "afvangen" voordat ze de poort uit was.
Er was duidelijk afgesproken dat ze een dag in de week mocht gaan rijden in de les (op mijn kosten nb), niet meer en niet minder, dit was buiten de afgesproken dag om en naar buiten terwijl dat uitdrukkelijk verboden was!
Kun je je voorstellen hoe je je dan voelt als je op je werk opgebeld wordt over zoiets??

Nee, er komt hier niemand meer met zijn tengels aan mijn paarden.
Koop er maar lekker zelf een, kun je dan mee doen wat je zelf wil... ;)

De ongelofelijke brutaliteit die sommige kinderen/mensen aan de dag leggen :(

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:03

myk_en_shant schreef:
Ik denk dat de generatie die er nu is voornamenlijk denkt in de ik vorm en niet meer in de wij vorm.

De opvoeding die de wat oudere generaties gehad hebben was meer de wij vorm.
Samen sta je sterk.

Dit komt denk ik ook omdat de meeste ouders werken om zo rond te komen.
Gevolg hiervan is dat de kinderen te snel voor zichzelf moeten zorgen en zullen dus meer gaan claimen voor hunzelf. Want een ander doet het niet voor ze.

Ik denk zodra ze de probleem bij de wortel zouden aanpakken, dus bij de opvoeding dat het grootste deel van het probleem wordt opgelost.

Helaas heb ik ook met dit soort kinderen te maken gehad.

Maar vroeger bestond het ook en daar waren de moeders gewoon thuis overdag en werden ze echt nog wel "ouderwets" en degelijk opgevoed.
Moet je mijn vader horen (70 jaar) hoeveel rottigheid zij vroeger uithaalden... dat zou nu ook niet worden getolereerd.
En toen kwam het (volgens de generatie erboven) door de verrotte muziek van die tijd.

Weet je elke generatie heeft een rot groepje (en ja in die van jouw ook), alleen zie je dat anders.
De kinderen die nu vervelend zijn (en nee dat deed vroeger niemand natuurlijk...) wil je kunnen verklaren, en dat doe je door het verschil met jouw generatie aan te halen.
Nu is dat van de werkende moeder (alleenstaande ouders), vroeger was het de muziek en daarvoor de invloed van de slechte medemens.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: 'Mijn' paard, 'mijn' pony. Beschouwen als mijn eigen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:12

Ho ho brainless je hoeft je niet aangevallen voelen.
En ja vroeger werd er ook rottigheid uitgehaald, maar ik zie nu toch duidelijke groei in dit soort dingen.

Helaas zien sommige ouders manege's en pensionstallen als goedkope oppas.
En ja ik heb het echt zien gebeuren op een manege waar ik les heb gegeven, kinderen werden om half tien in de ochtend gebracht en om half zes in de middag weer opgehaald.
En dit niet één keer, maar simpelweg elke zaterdag.Hoe vaak ik die kinderen wel niet gewaarschuwd heb en maar simpelweg aan het werk gezet, om ze zo uit de rottigheid te houden.

VreVrou
Berichten: 36
Geregistreerd: 25-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:12

Ik heb paard en pony thuis staan en ook hier komen nog wel eens meisjes om te vragen of zo mogen helpen verzorgen. Dan leg ik uit dat ik ze graag zelf verzorg en dat dat juist mijn hobby is.
Maar soms is het best handig om iemand achter de hand te hebben die eens kan voeren ofzo....... Maar ik doe het niet, stiekem veel te bang om praktijken te krijgen zoals TS ze omschrijft!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers