Afspraken tussen bijrijder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:41

paardje87 schreef:
Dankjewel iedereen voor het advies. Ik ga de regels nu even doorsturen naar moeder en dochter en laat jullie weten hoe dat is gegaan en of er een gesprekje gaat komen om alles even toe te lichten en natuurlijk hoe deze maand gaat verlopen! En enorm bedankt voor met mee helpen denken, het heeft zeker geholpen en zoals ik al dacht was ik wat dingetjes vergeten! :+ :Y)

Zie je bericht pas nadat ik mijn bericht heb geplaatst. Goede keuze! :D Hoop voor beide dat het goed gaat uitpakken!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 12:47

Felien_Kyra schreef:
paardje87 schreef:
Dankjewel iedereen voor het advies. Ik ga de regels nu even doorsturen naar moeder en dochter en laat jullie weten hoe dat is gegaan en of er een gesprekje gaat komen om alles even toe te lichten en natuurlijk hoe deze maand gaat verlopen! En enorm bedankt voor met mee helpen denken, het heeft zeker geholpen en zoals ik al dacht was ik wat dingetjes vergeten! :+ :Y)

Zie je bericht pas nadat ik mijn bericht heb geplaatst. Goede keuze! :D Hoop voor beide dat het goed gaat uitpakken!


Haha dat maakt niks uit hoor, elk advies is nog steeds welkom! *\o/*

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:04

Dat ik nog voor iemand een paard reed moesten wij ook altijd in een schriftelijke in de kast invullen wat we hadden gedaan zodat zei bijvoorbeeld niet gaat springen en jij de dag erna ook ook wat we aan klusjes hadden gedaan schreven we op

Anoniem

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:21

Pfoeh, ik vind je al erg toegeeflijk! Maar ik zie dat je de nieuwe regels al hebt opgestuurd dus al goede stappen aan het ondernemen bent, top zo dan toch! Nog één ongevraagd stukje advies: zorg dat je ogen en oren op stal hebt als je er niet ben. Vraag een stalmaatje om een schuin oog op je bijrijdster te houden, zeker in die eerste maand. Want zoals al die anderen al zeiden, 2 keer springen terwijl dat niet mag... Ik had haar zelf met een longeerzweep het terrein af gejaagd! Hoop dat het vanaf nu beter gaat!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 13:26

Citaat:
Pfoeh, ik vind je al erg toegeeflijk! Maar ik zie dat je de nieuwe regels al hebt opgestuurd dus al goede stappen aan het ondernemen bent, top zo dan toch! Nog één ongevraagd stukje advies: zorg dat je ogen en oren op stal hebt als je er niet ben. Vraag een stalmaatje om een schuin oog op je bijrijdster te houden, zeker in die eerste maand. Want zoals al die anderen al zeiden, 2 keer springen terwijl dat niet mag... Ik had haar zelf met een longeerzweep het terrein af gejaagd! Hoop dat het vanaf nu beter gaat!


~~}> ~~}> Haha nee zonder grappen, ik hoorde het ook van de sralgenootjes dat die dingen gebeuren dus vandaar dat ik het weet, en hun willen ook voor mij een oogje in het zeil houden, maar ik heb ook al gezegd, al zie je wat wat ik niet goedkeur zeg het niet alleen tegen mij maar ook tegen haar als je der toch al ziet op dat moment. Anders gaat het misschien ten koste van de sfeer!

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:32

paardje87 schreef:
Lijstje is iets aangepast *\o/*

Algemeen
- Niemand anders rijdt op hem behalve jij zelf
- Er wordt niet buiten gereden
- Nooit zonder cap rijden
- Er word niet gesprongen
- Netjes omgaan met de spullen
- Veeg de poetsplaats aan als je naar huis gaat
- Verwijder de mest als je naar huis gaat
- Berg alle spullen netjes op in de kast en doe deze opslot.

Voor het rijden
- Wanneer je plekjes of wondjes vindt, geef mij dit aan(foto)
- Alles netjes opruimen van het poetsen

Tijdens het rijden
- Er word serieus gereden
- Er wordt goed in en uitgestapt
- Mest word opgeruimd na het rijden

Na het rijden
- Als er spullen vies zijn na het rijden spoel je deze af van modder of maak je deze schoon. Ze worden niet vies in de kast gelegd.
- Bit wordt afgespoeld.
- Beugelblokjes even afborstelen van het zand.
- Indien paard nat is na het rijden:
- * goed uitstappen
- * zweetdeken op totdat hij droog is
- * niet nat onder buitendeken terug zetten
- Alle spullen terug in het kastje
In geval van nood
- Mij bellen of WhatsAppen
- Dierenarts nummer (…)
- Wanneer je een dag van tevoren graag aangeven (liefste 24 uur) en dan kunnen we een inhaaldag afspreken!

App mij als je terug bent hoe het is gegaan :D
Minimaal 1 snoepje aan hem geven, zo hou je hem blij :+


Ik zou al je zinnen omdraaien naar een positieve vorm. De lijst zoals hij nu is is 1 groot verbod en dat kan afschrikken. Volgens mij wil je dat ook niet.
Dus bijvoorbeeld:
- Niemand anders rijdt op hem behalve jij zelf -> Alleen jij bereidt hem
- Er wordt niet buiten gereden -> Je rijdt in de bak
- Nooit zonder cap rijden -> Je draagt vanwege veiligheid altijd een cap
- Er word niet gesprongen -> Je rijdt alleen dressuurmatig
etc etc etc. Door het positief te brengen motiveer je haar meer er iets mee te doen.
Laatst bijgewerkt door Goof op 30-10-17 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70530
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:32

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden aangezien het gaat om afspraken tussen eigenaresse en bijrijdster.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:33

Goof schreef:
paardje87 schreef:
Lijstje is iets aangepast *\o/*

Algemeen
- Niemand anders rijdt op hem behalve jij zelf
- Er wordt niet buiten gereden
- Nooit zonder cap rijden
- Er word niet gesprongen
- Netjes omgaan met de spullen
- Veeg de poetsplaats aan als je naar huis gaat
- Verwijder de mest als je naar huis gaat
- Berg alle spullen netjes op in de kast en doe deze opslot.

Voor het rijden
- Wanneer je plekjes of wondjes vindt, geef mij dit aan(foto)
- Alles netjes opruimen van het poetsen

Tijdens het rijden
- Er word serieus gereden
- Er wordt goed in en uitgestapt
- Mest word opgeruimd na het rijden

Na het rijden
- Als er spullen vies zijn na het rijden spoel je deze af van modder of maak je deze schoon. Ze worden niet vies in de kast gelegd.
- Bit wordt afgespoeld.
- Beugelblokjes even afborstelen van het zand.
- Indien paard nat is na het rijden:
- * goed uitstappen
- * zweetdeken op totdat hij droog is
- * niet nat onder buitendeken terug zetten
- Alle spullen terug in het kastje
In geval van nood
- Mij bellen of WhatsAppen
- Dierenarts nummer (…)
- Wanneer je een dag van tevoren graag aangeven (liefste 24 uur) en dan kunnen we een inhaaldag afspreken!

App mij als je terug bent hoe het is gegaan :D
Minimaal 1 snoepje aan hem geven, zo hou je hem blij :+


Ik zou al je zinnen omdraaien naar een positieve vorm. De lijst zoals hij nu is is 1 groot verbod en dat kan afschrikken. Volgens mij wil je dat ook niet.
Dus bijvoorbeeld:
- Niemand anders rijdt op hem behalve jij zelf -> Alleen jij bereid hem
- Er wordt niet buiten gereden -> Je rijdt in de bak
- Nooit zonder cap rijden -> Je draagt vanwege veiligheid altijd een cap
- Er word niet gesprongen -> Je rijdt alleen dressuurmatig
etc etc etc. Door het positief te brengen motiveer je haar meer er iets mee te doen.

Dit vind ik een hele goede, zo leer ik het ook op mijn opleiding en weet dat dat mensen motiveert om iets ook daadwerkelijk te doen!

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 13:36

Goof schreef:
paardje87 schreef:
Lijstje is iets aangepast *\o/*

Algemeen
- Niemand anders rijdt op hem behalve jij zelf
- Er wordt niet buiten gereden
- Nooit zonder cap rijden
- Er word niet gesprongen
- Netjes omgaan met de spullen
- Veeg de poetsplaats aan als je naar huis gaat
- Verwijder de mest als je naar huis gaat
- Berg alle spullen netjes op in de kast en doe deze opslot.

Voor het rijden
- Wanneer je plekjes of wondjes vindt, geef mij dit aan(foto)
- Alles netjes opruimen van het poetsen

Tijdens het rijden
- Er word serieus gereden
- Er wordt goed in en uitgestapt
- Mest word opgeruimd na het rijden

Na het rijden
- Als er spullen vies zijn na het rijden spoel je deze af van modder of maak je deze schoon. Ze worden niet vies in de kast gelegd.
- Bit wordt afgespoeld.
- Beugelblokjes even afborstelen van het zand.
- Indien paard nat is na het rijden:
- * goed uitstappen
- * zweetdeken op totdat hij droog is
- * niet nat onder buitendeken terug zetten
- Alle spullen terug in het kastje
In geval van nood
- Mij bellen of WhatsAppen
- Dierenarts nummer (…)
- Wanneer je een dag van tevoren graag aangeven (liefste 24 uur) en dan kunnen we een inhaaldag afspreken!

App mij als je terug bent hoe het is gegaan :D
Minimaal 1 snoepje aan hem geven, zo hou je hem blij :+


Ik zou al je zinnen omdraaien naar een positieve vorm. De lijst zoals hij nu is is 1 groot verbod en dat kan afschrikken. Volgens mij wil je dat ook niet.
Dus bijvoorbeeld:
- Niemand anders rijdt op hem behalve jij zelf -> Alleen jij bereidt hem
- Er wordt niet buiten gereden -> Je rijdt in de bak
- Nooit zonder cap rijden -> Je draagt vanwege veiligheid altijd een cap
- Er word niet gesprongen -> Je rijdt alleen dressuurmatig
etc etc etc. Door het positief te brengen motiveer je haar meer er iets mee te doen.


Goed idee! Komt wel een stuk positiever over, ik zocht al een manier om toch duidelijk te zijn maar wel positief maar ik kwam er maar niet op! :') Dankje!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:41

Heel eerlijk? Ik zou er niet aan beginnen om een 13 jarige alleen met een paard om te laten gaan zonder begeleiding. Je zit juridisch en met je aansprakelijkheid best gevaarlijk met een minderjarige, helemaal als je die ook los laat en alleen laat rijden e.d. Ik zou in ieder geval nooit een minderjarige willen die mijn paard zou rijden.
Er moet maar iets gebeuren, dat het meisje letsel oploopt, dan kan best de sjaak zijn. Er was laatst nog een topic hier op bokt geschreven door een jurist (advocaat dacht ik). Zij gaf aan dat je als eigenaar gewoon ALTIJD verantwoordelijk bent voor wat je paard doet, ook als meisje alleen is en iets doet wat niet mag. Er wordt wel eens gesproken over een 50/50 aansprakelijkheid wanneer ruiter van een paard valt en zelf dus ook voor de helft aansprakelijk wordt gesteld, aangezien ruiter zelf kiest om op een paard te rijden. Echter met minderjarigen ligt dit veel gevoeliger en komt het vaak neer op 100% aansprakelijkheid voor eigenaar van het paard...

Ik snap dat een verzorger handig is, maar kies iemand van 18+, of laat het meisje alleen rijden onder begeleiding.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:04

Ik vind je ook erg toegeeflijk. Misschien nog een leuke tip er onder zetten dat ze altijd aanvullend dingen mag vragen aan stalgenoten?

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:23

Ik heb hem nu zo aangepast! Of ben ik nog te toegevelijk, want ik wil wel duidelijke grenzen en afspraken stellen
Algemeen
- Niemand anders rijdt op hem behalve jij zelf
- Er wordt niet buiten gereden
- Nooit zonder cap rijden
- Er word niet gesprongen
- Netjes omgaan met de spullen
- Veeg de poetsplaats aan als je naar huis gaat
- Verwijder de mest als je naar huis gaat
- Berg alle spullen netjes op in de kast en doe deze opslot.
- Vrijheidsdressuur kunsten mag maar niet laten steigeren.
- Zonder zadel rijden vragen van tevoren.
Voor het rijden
- Wanneer je plekjes of wondjes vindt, geef mij dit aan door (foto)
- Alles netjes opruimen van het poetsen
Tijdens het rijden
- Er word serieus gereden
- Er wordt goed in en uitgestapt
- Mest word opgeruimd na het rijden
Na het rijden
- Als er spullen vies zijn na het rijden spoel je deze af van modder of maak je deze schoon. Ze worden niet vies in de kast gelegd.
- Dekjes als ze nat zijn uithangen aan de onderkant bij stal of over het zadel. Geen dekjes opvouwen!
- Bit wordt afgespoeld.
- Beugelblokjes even afborstelen van het zand.
- Indien paard nat is na het rijden:
- * goed uitstappen
- * zweetdeken op totdat hij droog is
- * niet nat onder buitendeken terugzetten
- Alle spullen terug in het kastje
- Sep voeren , 2 handjes uit de zak in zijn voerbak
In geval van nood
- Mij bellen of WhatsAppen
- Dierenarts nummer 072 589 5667
- Als je iets niet snapt of weet, gewoon aan mij vragen of aan iemand op stal 
- Als je eens iets bent vergeten, fout is gegaan of er is iets kapot gegaan of dergelijks, wees niet bang en gewoon zeggen dan kunnen we er samen naar kijken en een oplossing vinden.
- Wanneer je niet kan graag aangeven (liefste 24 uur) en dan kunnen we een inhaaldag afspreken!

App mij als je terug bent hoe het is gegaan :D
Minimaal 1 snoepje aan hem geven, zo hou je hem blij maar meer mag ook /3

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:25

Je hebt hem nu nog steeds negatief gesteld ipv positief?
Wil je dat ik je er even bij help?

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:28

Goof schreef:
Je hebt hem nu nog steeds negatief gesteld ipv positief?
Wil je dat ik je er even bij help?



Als je zo willen heel graag! Ik vind het erg lastig om duidelijk te zijn in een positieve zin, het zit vast tussen mijn oren maar denk dan snel dat het niet serieus genomen zal worden. :')

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:37

Wat zijn jullie hard. Ik ben meer dan tevreden met mijn (toen 12 en 13 jarige) verzorgers. Met die oudere verzorgers moet je toch enorm veel dingen afleren en bijleren. Dan school ik ze liever tot 'getrainde' paardenmeisje. En ja, ik ben er heel subtiel in. Heb echt een ruime 100 regels. Ze staan nergens opgeschreven, ze dienen ze te onthouden. Maar er zijn er zat die ze niet eens herkennen als regels.

Zo is het echt wel lastig om zelf te bedenken wat te doen bij het rijden. Zeker als het je eerste 'eigen' paard is. Hoe moet je weten wat te doen als je dat niet leert? Dus vertel ik ze wat ik zelf doe. Geef ik hints over welke stalgenoten ik leuk vind rijden enz. Ze gaan vanzelf die dingen ook willen of na doen.

Net als dekens opleggen. Wachten tot ze droog zijn is altijd vervelend. Dus leer ik ze dat met lekker wandelen ze sneller droog zijn (zeker in het zonnetje). Maar ook dat je soms stalgenoten kan vragen. Ik vertel welke dat zijn, en vertel die stalgenoten ook dat ze het trug 'moeten' vragen.

Maar het belangrijkste is dat ik ze vertel dat ze er zijn omdat ik het druk heb. Dat betekend dat ze alle dingen moeten doen. Leuke en minder leuke. Dus staan ze keurig elke week staarten te wassen, bitten schoon te maken (wat ik zelf zelden doe), wandelen ze, rijden ze, kruien ze mest en zetten ze voer klaar.

En ja dat betekend soms veel appen en geduld hebben, leren kost soms tijd. Maar ik kan ze echt na 2/3 jaar zelden tot nooit betrappen op 'tegen de regels' in gaan. Sterker nog, ze zijn zo geliefd dat de halve stal ze graag van me overneemt.

Overigens heb ik voor noodgevallen een andere regel: Je vraagt de eerste volwassenen op stal die daar hoort om hulp. Kan je niemand vinden dan haal of bel je de stalhouder. Pas daarna mij.
Die regel telt ook voor vallen. Als je valt ga je er weer op, maar je vraagt eerst of er iemand aan de bakrand komt staan.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:46

Een 13 jarige verzorgster is in mijn ogen enkel haalbaar indien: jij er altijd bij kan zijn OF een van de ouders altijd aanwezig is en voldoende kennis heeft over paarden. Als je verwacht dat de verzorgster alles alleen doet vind ik dat je voor een 18+er moet gaan. 13 jarigen horen steeds begeleiding te hebben als ze bij paarden zijn.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 18:53

Helaas even een wat mindere update, net van oplettend stalgenootje te horen gekregen dat ze op stal was, terwijl het niet haar afgesproken dag was. En ze met hem aan het springen was zonder zadel en hoofdstel aan een longeerlijn met een vriendinnetje. Kreeg ook fotos door gestuurd. Nou ik stond even verbeisterd te kijken, wat een poppenkast om het zo even te zeggen.

Ben momenteel ook heel kwaad en vooral op mijzelf dat ik der toch een kans wou geven en het goede van der in te zien.

Een andere dag heen gaan mag echt wel maar vraag het aan mij, werd niet gedaan. Zonder zadel rijden mag als het word gevraagd van te voren en springen mag niet, had haar deze middag nog de lijst toegestuurd met de regels van dit topic en der moeder had haar ook al aangesproken er op en ze heeft ook de regels vanmiddag gelezen en toch is ze daarna er heen gegaan.

Ik heb haar geprobeerd te bellen maar ze nam niet op en stalgenootje die er was was net naar huis en verder was er op dat moment niet zo snel iemand dus je voelt je ook lekker machteloos. Moeder heb ik net gesproken en die probeerd haar te bellen maar is zelf net als mij nog aan het werk.

Ik zal zometeen er verder op in gaan. Sorry als het misschien een beetje een vaag verhaal is maar heb dit snel getypt terwijl ik echt van woede barst. Ben echt teleurgesteld en mijn vertrouwen is echt beschaamd maar het is volledig mijn eigen schuld. Dacht haar een kans te geven en ze had der excuus aangeboden en nog geen 5 -+ uur later doet ze het zelfde .

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 18:54

Riel schreef:
Een 13 jarige verzorgster is in mijn ogen enkel haalbaar indien: jij er altijd bij kan zijn OF een van de ouders altijd aanwezig is en voldoende kennis heeft over paarden. Als je verwacht dat de verzorgster alles alleen doet vind ik dat je voor een 18+er moet gaan. 13 jarigen horen steeds begeleiding te hebben als ze bij paarden zijn.


Ik heb eerder een 13 jarige verzorgster gehad en daar nooit problemen mee gehad , misschien ben ik daardoor te goed van vertrouwen geweest :(

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:01

paardje87 schreef:
Helaas even een wat mindere update, net van oplettend stalgenootje te horen gekregen dat ze op stal was, terwijl het niet haar afgesproken dag was. En ze met hem aan het springen was zonder zadel en hoofdstel aan een longeerlijn met een vriendinnetje. Kreeg ook fotos door gestuurd. Nou ik stond even verbeisterd te kijken, wat een poppenkast om het zo even te zeggen.

Ben momenteel ook heel kwaad en vooral op mijzelf dat ik der toch een kans wou geven en het goede van der in te zien.

Een andere dag heen gaan mag echt wel maar vraag het aan mij, werd niet gedaan. Zonder zadel rijden mag als het word gevraagd van te voren en springen mag niet, had haar deze middag nog de lijst toegestuurd met de regels van dit topic en der moeder had haar ook al aangesproken er op en ze heeft ook de regels vanmiddag gelezen en toch is ze daarna er heen gegaan.

Ik heb haar geprobeerd te bellen maar ze nam niet op en stalgenootje die er was was net naar huis en verder was er op dat moment niet zo snel iemand dus je voelt je ook lekker machteloos. Moeder heb ik net gesproken en die probeerd haar te bellen maar is zelf net als mij nog aan het werk.

Ik zal zometeen er verder op in gaan. Sorry als het misschien een beetje een vaag verhaal is maar heb dit snel getypt terwijl ik echt van woede barst. Ben echt teleurgesteld en mijn vertrouwen is echt beschaamd maar het is volledig mijn eigen schuld. Dacht haar een kans te geven en ze had der excuus aangeboden en nog geen 5 -+ uur later doet ze het zelfde .


Zou haar nu geen kans meer geven... wat brutaal... -O- Dat had ik dus echt niet gedurfd op mijn dertiende met andermans paard. Ik snap dat je ontzettend kwaad bent.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:02

Wat schrikken, mag hopen dat ze haar excusses aanbiedt en dat jij haar geen extra kansen meer geeft. :o

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:03

Zooooo, wat een brutaliteit.
Ik hoop dat het snel rond kletst en niemand haar de komende tijd een kans geeft, kan ze even nadenken.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:15

Wauw! Wat onwijs brutaal! %)
Wat sneu en onredelijk naar je paard toe zeg van die blaag, ik hoop voor je dat het het herstel niet teveel schade heeft gekregen door haar.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:18

paardje87 schreef:
Riel schreef:
Een 13 jarige verzorgster is in mijn ogen enkel haalbaar indien: jij er altijd bij kan zijn OF een van de ouders altijd aanwezig is en voldoende kennis heeft over paarden. Als je verwacht dat de verzorgster alles alleen doet vind ik dat je voor een 18+er moet gaan. 13 jarigen horen steeds begeleiding te hebben als ze bij paarden zijn.


Ik heb eerder een 13 jarige verzorgster gehad en daar nooit problemen mee gehad , misschien ben ik daardoor te goed van vertrouwen geweest :(


Per direct ander slot op je kast. Heb je helemaal niets aan!

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:32

Jeetje, dat is wel een andete wending zeg. Wat een teleurstelling!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:57

paardje87 schreef:
Riel schreef:
Een 13 jarige verzorgster is in mijn ogen enkel haalbaar indien: jij er altijd bij kan zijn OF een van de ouders altijd aanwezig is en voldoende kennis heeft over paarden. Als je verwacht dat de verzorgster alles alleen doet vind ik dat je voor een 18+er moet gaan. 13 jarigen horen steeds begeleiding te hebben als ze bij paarden zijn.


Ik heb eerder een 13 jarige verzorgster gehad en daar nooit problemen mee gehad , misschien ben ik daardoor te goed van vertrouwen geweest :(


Fijn te horen dat het met je eerdere verzorgster goed ging. Ik denk ook aan het verantwoordelijke en het verzekeringstechnische. Een 13 jarige is nog maar een kind en een kind leert o.a. door regels te overtreden en de grens af te tasten. Daarvoor zou ik mijn paard niet laten gebruiken.

Jammer van je update maar je kunt niet van 13 jarigen verwachten dat ze zich volwassen en verantwoord gedragen. Er moeten volwassenen bij zijn om ze te corrigeren als ze iets doen wat niet de bedoeling is.