Afspraken tussen bijrijder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:31

Te vaak in de fout..

Ze kan toch echt wel de dagen onthouden.. wil je zelf gaan rijden zit zij er al op... Of gereden

Springen met blessures.

Stalgenoot zag dan balken liggen en misschien heeft ze niet gesprongen.maar dan nog Sommige kunnen alles verdraaien.

The end


BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:08

Christiene schreef:
Te vaak in de fout..

Ze kan toch echt wel de dagen onthouden.. wil je zelf gaan rijden zit zij er al op... Of gereden

Springen met blessures.

Stalgenoot zag dan balken liggen en misschien heeft ze niet gesprongen.maar dan nog Sommige kunnen alles verdraaien.

Juist ja, even vergeten dat er wegens blessures niet gesprongen mag worden, dit zou ik haar zo zwaar aanrekenen dat het direct exit was. Een verzorger, 13,18 of ouder, dit kunnen ze echt wel onthouden. In dit geval is het puur egoisme, ik wil dit dus ik doe het. En zo werkt het niet, je hebt met levende wezens te maken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:21

Christiene schreef:
Te vaak in de fout..

Ze kan toch echt wel de dagen onthouden.. wil je zelf gaan rijden zit zij er al op... Of gereden

Springen met blessures.

Stalgenoot zag dan balken liggen en misschien heeft ze niet gesprongen.maar dan nog Sommige kunnen alles verdraaien.


Ook mijn mening. Dagen vergeten in de vakantie kan, maar zodra je je telefoon opent zie je al welke dag het is. Dus een beetje raar.
Ik ben zelf 14 en heb een verzorgpaard en het zou nooit in me op komen iets te doen wat ik niet mag doen. Ik vind het al ontzettend leuk om met paarden om te gaan en ben nog altijd ontzettend blij dat ik deze kans heb gekregen :j

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:23

Zat even naar alle regels te kijken en ja ik vind het een goed lijstje waaraan de bijrijder moet houden!
Zelf heb ik ook een bijrijder en zij moet ook aan alles houden wat hier op het lijstje staat :) !
Wel is het trouwens handig als je bijrijder een regel verbreekt, om daar nog consequentie aan te maken.

Als mijn bijrijder regels verbreekt (zeker als ze iemand op mijn pony laat rijden ZONDER mijn toestemming), mag ik haar ZONDER pardon ''wegdoen''.

Het is namelijk een heel gedoe als je je bijrijder eigenwijs is en toch stiekem de regeltjes breekt.

Hiervoor hebben mijn ouders en ik rondom de tafel gezeten voordat we een bijrijder gingen zoeken, voordat de bijrijder mijn pony mocht rijden heeft ze een contract getekend.
Dat ze aan de regels ging houden, als ze eentje breekt zonder discussie weg moet.

Het klinkt erg streng, maar ik heb geen zin in een bijrijder die aan alles lak heeft. Of spulletjes niet netjes achterhoudt of spullen kapot maakt etc.

Zoals ik al zei; als ik jou was zou ik regels eraan vastmaken als ze iets breekt dat er een consequentie aan zit <3 .

Voorkom je heel veel gezeur mee x

You can dream it, so you why can't you do it?

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:14

Christiene schreef:
Te vaak in de fout..

Ze kan toch echt wel de dagen onthouden.. wil je zelf gaan rijden zit zij er al op... Of gereden

Springen met blessures.

Stalgenoot zag dan balken liggen en misschien heeft ze niet gesprongen.maar dan nog Sommige kunnen alles verdraaien.



Lieve TS, straks gaat het wéér fout met je paard omdat jij te aardig bent.

Kies voor je paard en wijs haar de deur. Doeeei!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:17

Ik zou de regel over iemand die mee gaat met buitenrijden wel overdreven vinden, maar hey, ik ben dan ook 23 en geen 13. Dus ik snap je regel best. En ik doe het puur voor het buitenrijden. Voorderest heb je hele nette eisen, niks mis mee. Ze betaalt zeker niks?

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:09

little_birdy schreef:
Alles wat jij noemt valt bij mij gewoon onder de standaard regels mbt het verzorgen of rijden van een paard.
Heel eerlijk als ze zich daar al niet aan kan houden hoop ik voor je dat dat nog goedkomt


Voor een 13 jarige wellicht niet standaard.
Is een geheugensteuntje wel wenselijk.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:10

Hoe is het afgelopen TS? :)

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:37

Een meisje van 13 hoeft zeker geen slechte verzorgster te zijn. En ik denk dat je er slim aan doet het geheugensteuntje op te hangen.

Echter of mijn verzorgster/bijrijdster nu 13 of 30 is. Wordt er nirt aan regels gehouden, dagen overslagen etc. Dan neem ik afscheid en zoek ik wel een ander :)

Het is uiteindelijk ook een willen leren, zo zie ik het.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 02:40

Bij mij wil ik graag dat ze buiten rijden want mijn pony leeft er van op en heeft regelmatig een buitenrit nodig. Wel is het op eigen risico en voor mijn bijrijdster onder de 18 heb ik haar moeder verteld dat ze naar buiten mag maar het wel voor eigen risico is en dat ze verder aan haar moeder moet vragen of het buitenrijden goed is. Dan laat ik de verantwoording bij haar. En kunnen ze mij niet aansprakelijk stellen.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Nibbit

Berichten: 10407
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 07:48

Je bent als eigenaar altijd aansprakelijk ;) even kijken of ik dat artikel nog kan vinden

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:34

Lees even dit topic: [VN] Juridisch: 6 soorten letsel tijdens het paardrijden

Aansprakelijkheid kan je niet verleggen Ruby, op geen enkele manier. Ik zou wel je eigen WA-verzekering er goed op na kijken of paarden ook onder de dekking vallen, dit is namelijk niet altijd het geval.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Team_CV
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:22

Ik vind het prima regels. Als ze niet aan een regel houd zou ik haar nog 1 kans geven anders mag je zonder sorry te zeggen haar wegsturen. Ik heb ook een leasepony daar mag ik mee dressuren springen en naar buiten met ene volwassen die verstand heeft van paarden.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:39

Ik heb niet alle berichten gelezen.
In elk geval: ik vind je niet te streng. Wel zou ik de regels inderdaad positiever formuleren.
Daarnaast schrijf je als regel: er wordt enkel serieus gereden --> is nogal vaag. Wat voor jou serieus rijden is, is dat voor jouw verzorgster misschien niet of omgekeerd. Maak het wat concreter wat je precies bedoelt, dat zal discussies in de toekomst vermijden.

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:41

Jullie hebben gezien dat het topic 9,5 maand oud is?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Afspraken tussen bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:27

Mijn verzorgmeisje is inderdaad laatst van mijn pony afgevallen, buiten westen en ze had een hersenschudding. Haar moeder heeft mij ook niet verantwoordelijk gesteld. Ze verloor haar beugel en mijn pony maakte een sprongetje opzij.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers