Wat moet ik doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 13:10

Heyy bokkers,

ik zit met iets en ik weet niet wat ik moet doen
Ik heb dus een lease paard sind 1 maand ongeveer, maar ik heb altijd als ik iets met hem doe de rillingen in me, omdat ik bang ben dat er wat gaat gebeuren, ook heb ik met bijna alle paarden waar ik iets met doe meteen een klik en met hem heb ik na een maand nog steeds niet dat gevoel. Ik ga er zonder plezier heen, ik durf niet echt te rijden, niet te laten galoperen aan de longeerlijn, moet ik e lease beeindigen of doorzetten.
het is een paard van 1,74 misschien dat het daar aan ligt
Grondwerk heb ik ook al vaker gedaan, daardoor voel ik me ook niet beter

kan iemand me helpen?

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:16

kan je geen ander paard leasen waar je wel een klik mee hebt?

horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:17

/3 ik zou stoppen , op deze mannier heb je er niks aan

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 13:18

Jennanne schreef:
kan je geen ander paard leasen waar je wel een klik mee hebt?



Dat is het probleem, hier ga ik er waarschijnlijk geen vinden. Maar ik voel me ook zo een aansteller.

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 13:18

horsegg schreef:
/3 ik zou stoppen , op deze mannier heb je er niks aan


Ja daar ben ik het mee eens!

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:19

dan zou ik stoppen, of lessen nemen om vertrouwen te krijgen met dit dier. Want voor het beest is het ook sneu op deze manier

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 13:21

Jennanne schreef:
dan zou ik stoppen, of lessen nemen om vertrouwen te krijgen met dit dier. Want voor het beest is het ook sneu op deze manier


Ja, maar ik denk dat ik het gewoon ga stoppen, want voor mij is het niet leuk en voor het dier ook niet!

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:33

evelien352 schreef:
Jennanne schreef:
kan je geen ander paard leasen waar je wel een klik mee hebt?

Dat is het probleem, hier ga ik er waarschijnlijk geen vinden. Maar ik voel me ook zo een aansteller.


...probeer dat gevoel van je af te zetten.

De paardesport heeft een militaire achtergrond en als soldaat van de cavalerie had jij gewoon moeten werken met dit paard.

In deze gelukkiger tijden mag je kiezen.
Je hebt het geprobeerd en het is niet leuk.

Maak maar een imaginaire lange neus naar die sergeant- majoor: "ik stop!"

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:49

Als je zelf ook al vindt dat je moet stoppen, dan houden wij je niet tegen hoor.
Iemand anders heeft er vast wel een klik mee, blijf dan niet met tegenzin er heen gaan maar gun iemand anders het plezier.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:33

Als je je er niet prettig bij voelt en met begeleiding wordt dat ook niet beter dan gewoon stoppen...

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:35

evelien352 schreef:
horsegg schreef:
/3 ik zou stoppen , op deze mannier heb je er niks aan


Ja daar ben ik het mee eens!


Nou, dan heb je daar meteen je eigen antwoord ;)
Je betaalt nu voor iets waar je geen plezier aan hebt, dat lijkt me nogal zonde. Ik zou stoppen en kijken of er een ander paard op je pad komt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:03

Je werkt net een maand met dit paard? Ben je er af gevallen? Heeft hij je pijn gedaan? Slaat hij naar je? Bijt hij?

Geef het toch een kans.. Je hoeft niet perse meteen te rijden.

Maar zoals ik al zie in je openingspost kun je inderdaad beter stoppen en een pony zoeken die je wel bevalt... Vind het alleen erg jammer dat je het paard geen kans geeft, beest kan er waarschijnlijk niets aan doen, maar het zijn jouw gedachtes die het jezelf moeilijk maken. En als jij die gedachtes straks weer hebt bij een ander paard krijg je weer hetzelfde..

Heb veel trainingspaarden gehad waar ik niks mee had op het begin omdat die paarden wat gesloten zijn en misschien wat onzeker zijn, en als je je best doet om ze te leren kennen kun je er iets mee, als je door die fase bent heb je een betere klik met het dier dan je ooit gehad hebt.

Foster
Berichten: 41
Geregistreerd: 07-10-17

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:38

Heb je ook les met dit paard? Een maand is nog niet zo lang. Wat zegt je instructeur? Misschien dat hij/zij kan helpen mee te beslissen of eventueel een passend paard te vinden?

N4N4
Berichten: 1107
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:08

Helemaal met CharmingS eens hoor ...

Heeft het dier je iets gedaan waardoor je angst heb?
Jullie moeten ook nog aan elkaar wennen ...
Niet zo snel opgeven opgeven hoor

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:51

Foster schreef:
Heb je ook les met dit paard? Een maand is nog niet zo lang. Wat zegt je instructeur? Misschien dat hij/zij kan helpen mee te beslissen of eventueel een passend paard te vinden?


Inderdaad, misschien kan het je juist meer zelfvertrouwen geven als je dit samen met iemand doet die je kan helpen. Heb zelf altijd voor mijn werk paarden zadelmak gemaakt en jonge paarden gereden. Heb ook wel eens momenten gehad dat ik echt een rotgevoel had bij een paard. Maar als je iemand hebt die je vanaf de grond kan begeleiden als je een beetje dichtslaat kan dit al heel erg veel verschil maken en jou zelfvertrouwen geven.

Als je nu op geeft zal dit gevoel vaker terug kunnen komen. Probeer er achter te komen waarom dit paard jou zo'n naar gevoel geeft en kijk voor een oplossing, weglopen is niet altijd de beste oplossing voor jezelf.

Als je echt iets wil ga er dan voor, en geef 200% als je daarna nog steeds een rotgevoel hebt kun je altijd nog weg!!

JudiG
Berichten: 38
Geregistreerd: 13-09-17

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:12

als ik jou was zou ik doorgaan. Ik had namelijk ook dat probleem eens met een manege pony ik wou niet op de pony omdat de pony mij beet en gemeen was na een tijdje doorzetten bleek dat de pony mijn lievelingspony werd. dit is al een tijd geleden en ben heel blij dat ik heb doorgezet en niet ben gestopt.

Toch heb ik ook hetzelfde probleem weer ik had een lease paard waar ik ook niet met plezier naartoe ging en ben daar ook mee gestopt dat voelt nog steeds niet goed. Maar zoek nu naar een verzorgpony waar ik op kan rijden en echt een band mee kan opbouwen. Mijn huidige verzorgpony is laatst verkocht.

Mijn tip is dus gewoon doorgaan na een tijdje wil je gewoon naar het paard en voel je je ook niet zo slecht om naar het paard te gaan. Veel plezier nog.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:39

Je bent zo te zien 13? Ik ben 12 en ik snap je helemaal. Ik vind sommige dingen doen met grote paarden ook wel erg eng. Misschien zou op les gaan inderdaad kunnen helpen? Of stoppen met leasen :(:)

Jetskie15
Berichten: 59
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:40

ik zou het eerst eens aan de eigenaar/eigenaresse vertellen, misschien weet hij/zij er iets op, of kan ze een paar keer meegaan om je te ondersteunen