Te weinig tijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Te weinig tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 19:21

Ik heb jullie hulp nodig.
Hier even een situatie schets.

Ik verzorg nu twee pony's. Bij pony 1 ben ik nu helemaal niet actief en daar baal ik onzettend van. Bij pony 2 ga ik aankomende woensdag voor het eerst zonder de eigenaresse naar stal. Ik had al een heel pittig rooster (ik doe havo 3 en mijn klas maakt ineens 35 uren inplaats van 32 uren, op mijn school zeggen ze dat dit gewoon hoort en beter is?? Ehm heel fijn not), maar sinds gisteren is mijn rooster nog iets minder prettig geworden. Ik zit nu 3 dagen tot 4 uur op school en moet dan nog een uur naar huis fietsen dus ben dan om 5 uur thuis. Daarna moet ik nog huiswerk gaan maken. Alleen op de woensdag middag ben ik om 1 uur thuis, dus heb gekozen om dan naar pony 2 te gaan waar ik één vaste dag voor heb en waar ik ook voor betaal (al in de vakantie heb ik gekozen voor de woensdag, toen net mijn *blijkbaar* tijdelijke rooster bekend was). Op de donderdag en vrijdag heb ik weer hele lange dagen met alleen maar boekvakken tot 4 uur > ben dan 5 uur thuis en ik wil dan eigenlijk de woensdag gebruiken om mijn huiswerk voor die dagen goed te maken + proefwerken, schriftelijke overhoringen te leren.

Ook heb ik de sinds ik op weer op school zit gewoon erg last van hoofdpijn. Ik krijg het op een dag zo rond het 2e/3e lesuur en zit dan de hele dag met hoofdpijn op school en kom dan ook met hoofdpijn thuis.
Pas als ik me thuis helemaal kan ontspannen door bijvoorbeeld te gaan douchen gaat het weg en blijft het ook weg.

Mijn vraag is nu dus; wat moet ik doen? Ik weet niet of ik het met pony 2 moet doorzetten, omdat ik gewoon bang ben dat het allemaal te veel word (wat ik nu al merk met alleen school en mij is ook verteld dat havo 3 echt een zwaar jaar is). Omdat ik nog niet echt ben begonnen bij pony 2 ben ik bang dat de eigenaresse het niet zou snappen en om een of andere reden boos zou worden. Omdat ik dus voor pony 2 betaal is het lastig om ergens aan te beginnen en dan midden in de maand af te haken. Een groot nadeel bij pony 2 is dat ik niet in het weekend op het erf kan/mag komen, omdat de eigenaar van de hele stal het niet fijn vind als we daar zijn zonder enige toezicht (stel daar er wat gebeurd etc). Bij pony 1 heb ik geen vaste dag en kan ik komen wanneer ik wil dus ook in het weekend. Helaas kan ik alleen met pony 1 ook niet doorgroeien en dat is eigenlijk wel wat ik wil (denk aan het stukje rijden).

Hopelijk hebben jullie iets van tips en/of laat even weten wat jullie in deze situatie zouden doen! Of misschien is dezs situatie herkenbaar voor een voor jullie?

Alvast bedankt!


Macs

Berichten: 7632
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Te weinig tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:30

Ik zou willen dat ik jouw rooster had :j
Zit nu op het hoger onderwijs, ik zat twee dagen per week op school ( 9-7 en 8-4 incl reizen) en stond 3 dagen in de week voor de klas (7.30 - 6 )
Ik heb dan ook de paarden opgegeven nu, maar voorheen deed ik hier nog 3x in de week bijrijden bij + 's ochtends binnen zetten.
Samen met huiswerk kwam ik hier niet meer uit, en zat in de weekenden dan ook overvol met huiswerk.
Ik dacht altijd dat ik het druk had op de middelbare school, maar achteraf was dat helemaal niet zo. Althans, in tijd niet. Maar in mijn hoofd leek het wel een bom die was ontploft. Misschien is dat wat je ervaart, de werkdruk, druk voor presteren?
Tijd voor jezelf nemen is mega belangrijk. Ik ben dan altijd blij geweest met mijn bijrijdpaard die altijd voor me klaar stond toen ik op de middelbare zat. Even nergens aan denken, al stapte we een kwartiertje of poetste ik hem alleen. Hoe druk ik het ook had, ik maakte altijd tijd voor stal.
(en als ik het nu eerlijk bekijk, ik zit zo 's avonds 2 uur op de telefoon/laptop, in die tijd kan je zoveel nuttige dingen doen waar we "allemaal geen tijd voor hebben :D " )

Maks :+:

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:31

Ik denk dat je nu inderdaad beter even met pony 2 kan wachten. Zeg dat je voor nu eerst even aan school moet wennen en aan het rooster. Misschien ervaar je over 2 maanden dat je stiekem meer tijd over hebt dan verwacht. Aangezien je nog niet met die pony bent begonnen zal die eigenaar je nog niet echt missen denk ik.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Te weinig tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:59

Het is het eerlijkst dat je bij de pony blijft die je het langste hebt.

So what if im crazy? The best people are.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers