Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:58

sterreke98 schreef:
Ze heeft letterlijk gevraagd waar t geld bleef en dat ze de dierenarts kosten op mij verhaald. Ik wil ook wel zeggen dat ik wil helpen met opbouwen oid, maar ik krijg totaaaal geen waardering en ze nemen me niet serieus. Er staan op stal verder wel genoeg mensen om me te springen. Want die vinden mij wel prettig en fijn enzo.

Verder lopen ze achter mijn rug om te banketstaaf dat ik dus dat paard kapot heb gereden en ze lopen tegen mij te liegen, dus ben sowieso best wel kwaad.

Kijk ik ben de beroerdste niet met geld betalen, maar betalen voor een paard die je niet eens de stal uit mag halen omdat ze pijn heeft.... Dat gaat mij te ver.

Ik wou of Joy overnemen, of een ander paard kopen, maar een paard met KS kopen durf ik niet aan omdat ik echt de sport in wil, en dat vind ik niet eerlijk tegenover Joy..

Ik betaal in principe voor het rijden ja.. Andere stalgenoten zouden mij juist betalen ivm rijniveau :+


Bij mij precies t zelfde geval. Mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik 140 euro in de maand voor ook toen hij een peesblessure had en ik niks meer met hem kon doen. Ik was een paar weken op vakantie toen is zij weer gaan rijden en vervolgens werd hij kreupel. Hij is nooit volledig hersteld. Ik heb dat geld toen betaald tot hij weer wat kon. Ik vond t proces niet eerlijk gegaan en heb de knoop doorgehakt. Nu zegt ze niks meer tegen mij.. Is een heel drama geweest toen op stal. Nu heb ik mijn eigen pony gekocht omdat ik zo afgeknapt ben op het Bijrijden van eigen paarden van anderen. Ik heb mijn ziel gegeven aan die dieren van hun en je wordt soms als grof vuil buiten gezet.

Ik zelf zou nooit op zo n manier willen werken met bijrijders.. Ik ben nu heel gelukkig met mijn eigen dier..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:38

Ik lees al een tijdje mee. Ik blijf me soms verbazen hoe veel eigenaren neerbuigend zijn tegen over bijrijders. Ik zou hier graag een tegen reactie op geven. Na veel bij gereden te hebben ben ik nu ook trotse eigenaresse van mijn eigen paard.

Ik blijf me verbazen over hoe neerbuigend eigenaren zijn tegen over bijrijders. Ik heb jaren lang bij gereden met veel plezier, maar heb hierdoor ook veel ellende gehad. Dit heeft mij de doorslag gegeven toch een eigen paard te gaan kopen, ondanks ik vier paarden in de week kon rijden. Ik heb vier jaar lang een paard voor iemand bij gereden. Hiervoor betaalde ik 140 euro in de maand. Het was geweldig dier waar ik nog veel van kon leren (ZZ licht).. Ik reed hem meerdere dagen in de week en had ook geregeld les. Ik kocht af en toe spullen voor hem zoals voer of onderhoud van het leer, glansspray, dekens etc. Ik deed dit met liefde. Op een gegeven moment werd ik om het minste of geringste gebeld. Of ik een deken wilde wisselen, bij de hoefsmid wilde zijn, iets wilde halen of hem uit de weide kon halen, omdat zij hem vaak niet meer kon pakken. Ik vind het niet erg om even heen en weer te rijden. Alleen ik woonde er 8 km vandaan en zij woonde om de hoek van de stal.

Ik ging twee weken op vakantie. Toen ik terug kwam was het paard stok kreupel. Zij heeft hem elke dag zelf gereden in de hoop dat ze hem weer op Z-licht niveau zou krijgen en zou kunnen starten. Het heeft toen twee maanden geduurd voor ze een echo van zijn been ging maken. Het was een beschadigd griffelbeentje (oorzaak: overbelasting).. Vervolgens is hij een half jaar uit de running geweest, toch moest ik die 140 euro blijven betalen. Er werd verwacht dat ik elke dag kwam om zijn stal te doen en met hem te wandelen. Zij was zelf op die stal aan t werk overigens.. Ik deed dit elke dag, tenzij ik echt niet kon door school. Dan werd hij vervolgens die dag niet uit de stal gehaald en was hij de dag erna niet te houden.

Op een gegeven moment verhuisde hij voor de zesde keer van stal en ben ik gaan nadenken. Hij liep inmiddels weer goed, maar ik was niet happy meer. Na heel veel tranen had ik de knoop door gehakt en heb ik keurig een maand van te voren verteld dat ik zou stoppen. Toen begon de ellende pas echt. Ik had de spullen die ik had gekocht voor het paard op marktplaats gezet, omdat ik aan het sparen was voor een mentuig. Ik had niks meer aan die spullen, omdat ik die toch niet meer zou gebruiken. Zij verwachtte dat ik die spullen wel aan haar zou geven (die ik zelf had betaald). Ik werd vervolgens voor van alles uitgemaakt. Lastig gevallen per app, per mail en ze kwam mij zelfs opzoeken op mijn huidige stal om mij daar de volle laag te geven.

Waar ik vooral heel verdrietig over was dat ik mij volledig inzette, veel tijd en geld investeerde in andermans paard en er zo ondankbaar met mij omgegaan werd..

Wat ik eigenlijk hiermee wilt zeggen is dat ik mij soms verbaas dat eigenaren hun verantwoordelijkheid niet nemen voor hun paard en verwachten dat hun bijrijder die verantwoordelijkheid wel op zich neemt. Een eigenaar kiest er bewust voor om een paard te nemen, dus ook de kosten. Dan hoor ik mensen al zeggen, maar t paardrijden is zo duur. Ja dat is duur, maar jij als eigenaar kiest ervoor een paard te nemen. Ik zou geen bijdrage vragen aan mijn bijrijder (wel of ze les wilt nemen). Ik zou al blij zijn dat iemand serieus tijd wilt investeren in mijn paard en samen wilt groeien en het paard de aandacht krijgt die het verdiend. In principe heeft een bijrijder als hij of zij geen contract heeft gewoon het recht om te kunnen stoppen. Ik zelf zou t aangeven een paar weken van te voren, maar als iemand pats boem zegt ik stop ermee is dit zijn of haar recht als hij of zij geen contract heeft. Ik wil zelf voorlopig geen bijrijder. Ik heb zelf voldoende tijd. Mijn paard kan dit mentaal niet aan, kan soms op de vlucht slaan als hij iets niet snapt of eng vindt. Dit wil ik niet op Mn geweten hebben dat mensen ongelukken krijgen..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:47

Anoniem schreef:
Voor mij één van de redenen om sowieso een contract op te stellen.
En sorry, maar je bent niet verplicht om al die dingen te doen he? Eigenaar vraagt het en je doet het zelf... Ik had allang 'nee' gezegd, haar paard, moet zij voor zorgen...


Klopt idd had ook nee kunnen zeggen. Dat is voor een deel Mn eigen fout geweest hoor. Maar dat je t als eigenaar durft te vragen vind ik best lef hebben. Ik zelf als eigenaar zou t nooit vragen van Mn bijrijder en zelf Mn verantwoording nemen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:48

Anoniem schreef:
Voor mij één van de redenen om sowieso een contract op te stellen.
En sorry, maar je bent niet verplicht om al die dingen te doen he? Eigenaar vraagt het en je doet het zelf... Ik had allang 'nee' gezegd, haar paard, moet zij voor zorgen...

Dit is voor mij ook echt de eerste keer in alle jaren dat ik hoor dat een eigenaar zo doet. En heb zelf ook zo'n 4 jaar bijgereden.


Hiervoor heb ik t ook nooit meegemaakt hoor. Heb meerdere paarden gereden, nooit wat mee aan de hand geweest.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:04

Elisa2 schreef:
Dan heb jij waarschijnlijk een "foute" eigenaresse getroffen Gizeppie, het is natuurlijk nooit zwart wit. Ik heb ook weleens meegemaakt dat een bijrijdster die 3 jaar lang zich vreselijk ingezet heeft voor een paard, het tot M niveau getraind had dmv lessen en wedstrijden, terwijl het dier daarvoor nauwelijks nog wat kon. Zo aan de kant gezet is..het gemene hierbij was dat de eigenaresse van stal veranderd was en de staleigenaresse heel erg graag dat paard wilde gaan rijden dus is gaan stoken.

Echt sommige mensen zitten zo verrot in elkaar...je moet echt geluk hebben met welke persoon je treft zowel aan de eigenaar als aan de bijrijder kant.


Jammer dat mensen soms zo zijn. Dat stoken ken ik idd wel. Deed zij ook toen ik Mn paard had gekocht.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:05

Sheran schreef:
Zo extreem heb ik het gelukkig nog niet gehad! Wel dat paarden standaard onder je kont verkocht worden. Dan kom je blij melden dat je een startkaart hebt voor dat paard (zelf betaald en op verzoek van de eigenaar), krijg je te horen dat hij aanstaande zaterdag vertrekt :(


Ja deze ken ik ook wel idd.. Beetje stom dat ze dat dan niet ff melden ofzo Haha..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:30

plutolover schreef:
Ik ben zeker niet neerbuigend na bijrijders ik heb ook zeker een paar goede gehad. Die kochten zelf een paard of gingen zelf er mee stoppen.

Ik heb mijn les geleerd er komt niet meer zo snel een jongere meid op Stanley. Ja ik weet volwassen kunnen ook ontverantwoordlijk zijn.

Maar dit heeft me best een knauw gegeven. Heb al keer een 17jarige gehad die was Stanley z’n deken vergeten om te doen midden in de winter.. (smorgens lag er nog sneeuw) gelukkig had hij alleen een race streep geschoren, dus had hij t heus wel overleefd. Maar ik werdt dus door m’n instrucice over gebeld. Zei heeft deken weer om gedaan (hij stond toen ook 24/7 buiten)

Haar excuus: dacht dat t nog zomer was...
En ze had nog andere dingetjes toonde weinig intresse bla bla

Nee ik moet wel dan iemand hebben die stevig in schoenen staat.

En gizeppe jij heb blijkbaar ‘andersom’


Ik was 18 toen ik begon met dit paard geloof ik. Dekens vergeten is wel een beetje dom Maar ken meerdere bijrijders op Mn huidige stal die de deken vergeten waren of verkeerd hadden opgedaan waardoor hij even later kapot was..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:35

Maureen_M schreef:
Wat een reacties! Toppie!

Paard staat regio zuid limburg, veld en bossen zijn er genoeg. Er is als het goed is ook een piste aanwezig in de buurt die gehuurd kan worden. Daar moet dan wel naar gereden worden.

Er moet voor 1 paard en 1 pony gemest worden. Dit wil ik op afwisselende basis doen. Hoeft van mij ook echt niet iedere dag. Ik denk dat 1 x in de 2 weken wel voldoende is. Het is een vlakke weide. Dat is daarmee ook eigenlijk het enige klusje...

Paard is bomproof omdat ik zelf ook een onzekere ruiter. Lekker recreatief.

Stallingskosten zijn laag maar mijn idee is om het geld van de bijrijder in een potje te stoppen en zo iedere maand iets op te bouwen. Dit is handig om te spenderen bij een onverwachte rekening.

Ik vraag daarbij ook absoluut geen top bedragen maar ik zou graag een indicatie willen en jullie zijn ervaren!


Heel eerlijk. Ik zou hier als bijrijder niet voor willen betalen, zeker niet als ik ook nog klusjes erbij zou moeten doen. Of je moet iemand tegen komen die echt recreatief wilt rijden en tevreden is met deze mogelijkheden. Als je dan toch een bijdrage zou vragen zou ik t onder de 40 euro doen. Ik zelf heb jaren lang bij gereden en flink voor betaald, maar daar hoefde ik nooit klusjes voor te doen. Alles was om de hoek, veel afwisseling, veel activiteiten met het paard in de omgeving mogelijk. Ook mogelijkheden om te groeien samen:

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:13

Maureen_M schreef:
Heel begrijpelijk Gizeppie :) ik ben alleen wel van mening dat voor niks de zon op gaat. Als je wilt paardrijden kost het op een of andere manier altijd wel geld. Muv het paard van een vriendin of dergelijke moet je toch voor maneges, paard huren voor een dagrit, je eigen paard etc. betalen. En 3 tot 4 dagen per week doen en laten wat je wilt met 1 vast paard is een luxe (vind ik persoonlijk).

Denk dat het inderdaad te maken heeft met het type ruiter. Een ruiter met wedstrijd ambities heb ik helaas niks te bieden maar iemand die geen lessen meer op een manege wilt volgen en geniet van recreatief rijden denk ik wel!

Als er inderdaad een piste te huur is mag de bijrijder in kwestie ook lessen nemen. Voor paard en ruiter allebei bevorderend dus daar ben ik niet op tegen.


Klopt idd. Voor niks komt de zon op. Ik heb ook een eigen paard nu en kost mij enorm veel geld. Ik ben ook een recreatieve ruiter. Maar als eigenaar wil ik financieel niet afhankelijk worden van een bijrijder. Ik ken er zat die dit wel doen. Ik ben al blij als iemand goed voor Mn paard zorgt en ik erop kan vertrouwen dat mijn paard goed verzorgd wordt.. Het is natuurlijk mijn beste maat, daar staat geen bedrag tegenover. Ik wil liever dat mensen het investeren in les of goede begeleiding..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:09

joyce B schreef:
Ik denk dat meer mensen een paard kopen terwijl ze er niet elke dag tijd voor of zin in hebben. En ook veel mensen die het financieel niet zo ruim hebben. Daarnaast lopen er wel dingen anders. Baan verloren, andere baan, relatie verbroken, zwanger, maar je paard willen houden mede dankzij een al dan niet betalende bijrijder/leaser terwijl het paard vroeger wellicht verkocht zou moeten worden.

Andere mentaliteit.

Wij leerden vroeger dat je elke dag naar je paard moest om je paard te verzorgen. Als je niet genoeg tijd had dan "kon" je geen paard kopen. Al jaren zie ik dat de meeste eigenaren maar 3, 4 of 5x per week naar hun paard gaan. De andere dagen staat het dier stil en wordt door de pensionstal in de gaten gehouden of men zoekt er een verzorgster/bijrijder/leaser voor.

En men wil graag mee laten delen in de kosten. Want men betaalt er immers zelf ook voor?


Ik ben het helemaal met jou eens. Toen ik bij reed heb ik ooit voor 1 paard wel betaald hier zat les bij in, maar voor de rest nooit. Ik zelf zou nooit een bijdrage vragen, omdat het mijn verantwoordelijkheid is. Daarnaast zou ik al blij zijn als ik een betrouwbaar iemand had gevonden die ook graag voor mijn witte vriend zou willen zorgen.

Ik vind dat mensen te weinig nadenken over het feit wat een paard houden inhoudt. Bij mij op stal komen ze soms twee weken niet..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:17

hiphorse schreef:
ik sluit mij aan. ik ben sinds 2 maanden opzoek naar een verzorger of bijrijder. Nu heb ik wel een paar reacties gehad maar het sloot niet aan bij mijn pony.. nu heb ik de tekst al veranderd (ik kreeg veel reacties van beginners en mensen die lang niet hebben gereden, gezien mijn pony heel gevoelig op de hulpen is werkt dat niet..)
na de tekst te hebben aangepast krijg ik geen reacties meer

heeft iemand tijd om te kijken of mijn tekst misschien anders kan? ik zie zelf dat ik wat vergeten ben: er zijn geen klusjes! buitenbak aanwezig, manege in de buurt met binnenbakken.

dit is mijn tekst:
Verzorger/bijrijder in stuifzand

Voor mijn sensible pony sunny ben ik opzoek naar een verzorgster/bijrijder voor 1 dag in de week op de maandag. (Kan soms vaker zijn)
Sunny kan vanalles wat. Er mag alleen niet buitengereden worden met sunny omdat hij nogal heftige schrikreacties kan hebben, hierdoor vindt ik het niet verantwoordelijk om 'vreemde' met hem naar buiten te laten gaan.
Ook mag er geen vrijheidsdressuur gedaan worden met Sunny.
Sunny heeft een duidelijke mening en verteld zelf wie bij hem past en wie niet!
Ook als iets niet past of er lichamelijk iets mis is heeft sunny zo zijn manieren om je dit duidelijk te maken.
Veder spiegeld sunny zijn ruiter heel erg.
Er wordt een bijdrage gevraagd van 10 euro in de maand.
Lessen bij de zelfde instructeur is verplicht.
Sunny staat op een kleine pensionstal in stuifzand.

Ben jij iemand die:
-Niet groter is dan 1.75
-Niet zwaarder dan 75 kilo
- Verantwoordelijk
- houd zich aan de stalregels en de afspraken
- met lichte hulpen rijdt
- graag wil bijleren
- rijden niet op de 1e plaats zet
- geen beginner of iemand die lang niet heeft gereden
- de stap draf en galop goed beheerst

Reageer dan met een bericht waarin je verteld waarom jij de geschikte persoon bent voor sunny!



een vriendin van mij heeft voor haar pony wel binnen 3 dagen een bijrijder gevonden, enige verschil was dat met haar pony wel buitengereden mag worden. Zal dat zo'n groot verschil maken?


Zo dat zijn wel veel eisen.. Bijrijder kan je idd wel makkelijk en snel vinden, maar hangt er echt vanaf wat voor eisen je stelt. Ik zou t zelf benauwd krijgen van deze eisen. Vwb buitenrijden ene vindt dit leuk de ander niet. Ik zelf ben een bosruiter en ga met mijn paard veel naar buiten. Maar ken zat mensen die altijd binnen rijden. Dus denk dat dit niet zoveel uitmaakt hoor. Lessen bij instructeur is altijd goed hoor! Zou ik ook van misschien mijn toekomstige bijrijder vragen. Overleg met die gene die je een bericht stuurt! Dat is t aller belangrijkst!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:58

hiphorse schreef:
zo even aangepast, ben benieuwd wat jullie er nu van vinden :D :
Gezocht verzorgster/bijrijder stuifzand

Voor mijn vrolijke pony Sunny ben ik opzoek naar een leuke berijdster voor de maandag. Hij staat volpension (geen klusjes dus) op een pensionstalling waar een bak beschikbaar is. Helaas is Sunny niet geschikt om mee naar buiten te gaan vanwege zijn sensibele karakter. Met Sun mag er in de bak mee gereden, gelogeerd en aan de hand gewerkt worden. Sunny wordt zowel western als dressuur gereden (lijkt op cowboy dressage).

Doordat Sunny niet heel groot is (1.43) zoek ik iemand die niet groter is dan 1.75 en niet zwaarder dan 75 kilo.

Voor het verzorgen/bijrijden van Sunny vraag een bijdrage van 10 euro in de maand. Het lessen met Sunny bij dezelfde instructeur is verplicht.

Ben jij een ervaren ruiter die graag bijleert, zich aan de afspraken houdt en verantwoordelijk is en rijden niet op de 1e plaats zet?
Reageer dan met een bericht waarin je verteld waarom jij de geschikte persoon bent voor Sunny!


Veel aantrekkelijker! Leuk!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:57

Anke schreef:
Klopt. Veel eigenaren gaan geen 7 dagen per week erheen.

Hoewel elke dag moeten vroeg of laat ook tegen gaat staan.
Een keer een dagje of weekend niet is ook lekker.

Halve stal zie ik ook weleens.
Ieder de helft vd dagen en de helft vd (stal)kosten


Ik ga ook niet elke dag, maar ik weet dat Mn pony te eten krijgt. Ik red t niet ivm studie. Maar ik ga zo vaak als ik kan. Soweiso 5 keer in de week.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:48

@ minoes

Ik zou verwoorden waar jij zelf naar opzoek bent. Ik zelf als eigenaar zou kijken naar een match met mijn paard en daarbij de lijn of de weg of methodes om het doel te bereiken. Ik zou beschrijven waar jij voor open staat en welke kwaliteiten en ervaringen je bezit en vooral dat je bereid bent om te leren of les te nemen. Dat zou ik persoonlijk (toen ik nog paarden bij reed) beschrijven in een advertentie. Ik zou zorgen voor film materiaal of goede foto's, waarbij je de passie uit straalt voor de paarden of dressuurmatig aardig rijdt, als je echt opzoek bent naar een wedstrijdpaard tenminste. Dan komt er vanzelf wel een matchende eigenaar op je pad.

Als ik zelf opzoek zou gaan naar een bijrijder (op dit moment nog niet), dan zou ik kijken naar iemand met verantwoordingsgevoel, die graag wilt leren/lesnemen, die graag via dezelfde weg of methode een doel wilt bereiken en het allerbelangrijkste goed voor mn paard zorgt. Ik zou daar overigens nooit een bijdrage voor vragen, maar dat is meer uit principe. Dat geld kan beter in lessen worden geïnvesteerd :).

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:13

joyce B schreef:
Klopt... Het is een complexe puzzel om het hele plaatje kloppend te krijgen. Niet iedere ruiter past bij elk paard en klik moet ook nog van alle kanten (paard-ruiter-eigenaar en wederkerig) de wensen, de tijdsinvestering, financiële bijdragen of in hulp... Pff. Blij dat ik in elk geval weer een goede match heb gevonden vorig jaar.


Ja dit is idd een goede omschrijving. Als ik een bijrijder zou zoeken dan zou ik hier zeker naar kijken. Financiele bijdrage zou voor mij niet nodig zijn als er maar goed voor mn paard wordt gezorgd. Maar ik zou idd ook kijken naar het totaalplaatje..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:17

Peelie schreef:
Ik heb nogsteeds geen bijrijder. Ik heb de moed inmiddels wel weer een beetje opgegeven. Al een aantal dames de kans gegeven om te komen bijrijden en iedere keer wordt het afgeblazen op iets banketstaaf.

Denk aan reistijd, niet gelijk op buitenrit mogen, financiele bijdrage, te veel verantwoordelijkheid....

En dat terwijl mensen juist heel erg veel mogen bij mij. Maar idd niet gelijk op buitenrit. Dan moet ik heel zeker weten dat je dat kan.


Naar buiten zou mijn toekomstige bijrijder ook niet mogen hoor, of nouja niet meteen. Maar ik heb ook niet zo' n super braaf paard waarmee ik dat aan durf. Als eigenaar blijf je uiteindelijk verantwoordelijk.. En verzekeringstechnisch kan je geen kant op als er iets gebeurd en jij bent er niet bij.

Financiele bijdrage zou voor mij overbodig zijn.. Zou ik nooit vragen ;)

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:30

Een prima advertentie toch? Niet te opdringerig maar wel duidelijk waar je naar opzoek bent! goed dat je lessen bevorderd en mensen de kans geeft leuk!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:28

TelmaB schreef:
Hoi, ik heb even een vraagje van de verzorgsterskant!

Ik ben zelf opzoek naar een verzorg-of bijrijdpaard. Jammer genoeg ben ik (pas) 13 jaar en is het daarom voor mij enorm lastig om iemand te vinden die ook mensen van mijn leeftijd accepteert, gezien de meesten van mijn leeftijd nog niet zo'n hoog verantwoordelijkheidsgevoel hebben en dat vaak niet is wat paardeneigenaren zoeken.

Uiteraard snap ik dit volkomen en is dit geen beschuldigingsbericht; als ik ouder was en een paard had zou ik hoogstwaarschijnlijk ook iemand vanaf 16 zoeken, puur omdat ik het risico niet zou willen nemen dat ik een onverantwoordelijke, jonge verzorgster met mijn paard bezig zou hebben.

Wat me dus is opgevallen is dat in mijn regio vooral heel veel jongere meiden zich aanbieden als verzorgsters (met weinig succes). Ligt dit aan de regio, of krijgen jullie ook zo enorm veel reacties van jongere meiden, en hoe reageren jullie daar dan op?

Bedankt voor het lezen! <3


Ik zou zelf niet zo snel reageren op iemand van 13 jaar. Dit heeft niet te maken met dat ik niet denk dat iemand van 13 geen verantwoordelijkheidsgevoel kan hebben. Ik ken zat verzorgers die dit wel hebben en het super doen met de paarden van mijn stagebedrijf. Ik vind t geweldig om te zien hoe zij daarmee aan de slag zijn. Maar voor mijn eigen pony zou ik kijken voor iemand tussen de 16 en 18 jaar of ouder. Dit heeft meer te maken met de pony dan dat ik niet iemand van 13 jaar zou willen. De pony is heel groen, explosief en kan hierdoor gevaarlijk worden. Daarnaast ben ik ook dan niet verzekerd als iemand een ongeluk krijgt met mijn pony. Als ik een paard zou hebben die heel braaf zou zijn, waarmee je lekker kan tutten had ik het misschien wel gedaan, maar ook dan had ik je niet alleen het bos ingestuurd.

Het is voor mij meer een verzekeringstechnisch + verantwoording dragen als er eventueel ongelukken gebeuren. Ook hebben veel mensen die net van de manege af komen niet genoeg kennis om zelfstandig voor een eigen paard van iemand anders te zorgen (niet als het paard een gebruiksaanwijzing heeft, speciaal voer nodig heeft etc).

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:10

xxxmh schreef:
Ik lees nu over verzekering van de knhs. Ben wel lid van de fnrs ben ik dan ook verzekerd net als bij de knhs?


Nee je bent niet verzekerd als je lid bent van de FNRS. Dat is een onderdeel van de manege. KHNS heeft te maken met het ruiterbewijs, dan ben je verzekerd als je er af valt bijvoorbeeld buiten. Moet je wel het uitgebreiden pakket hebben, zoals ik. Maar mijn pony is dan niet verzekerd. Die valt weer onder een andere verzekering ;)

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:12

joyce B schreef:
Ook mijn ervaring Sheran...

Ik hing vroeger ook wel eens een briefje op bij de plaatselijke manege en heb ook wel bekende instructrice gevraagd of zij nog iemand wisten die geschikt was.

En het was fijn als ik eerst eens bij een les kon komen kijken zonder gelijk iedereen op mijn pony te moeten zetten.

Mijn paard is eindelijk herstellende van haar blessure. Ik rijd haar nu ongeveer 3x per week een half uur met stap en draf en af en toe een galopje. Het opstarten loopt ze nog niet lekker maar dat wordt na twee rondjes al veel beter. Van de dierenarts moest ik daar even doorheen rijden tenzij ze er slechter van werd maar dat is niet zo. Heb afgelopen week 2x een half uurtje begeleiding/les gehad en dat hield ze goed vol. Ze stond toen ik een aantal weken geleden begon begon om de haverklap stil, staakte (nu ander zadel en grotendeels opgelost) viel stil in overgangen en wendingen en afgelopen dinsdag ging dat al veel beter en vrijdag kon ik al voltes en slangenvoltes 10 meter draven en voltes van 15 meter gallo-peren.

Nu moet ik alleen gaan nadenken hoe ik het met het meisje ga doen die haar 1x per week verzorgt en met haar stapt onder het zadel.

Ik train dus zelf 3x per week een ander paard en breng hem nu ook uit op wedstrijden. Dat blijf ik ook doen.
Mijn merrie rijd ik dus ook 3x per week. Een keer longeren er bij zou ik ook nog wel redden, maar eigenlijk zou ze nu wel wat vaker wat mogen doen.

Het meisje die haar 1x per week stapt neemt tot nu toe niet zoveel initiatief om vaker te komen en als ze echt mijn merrie moet gaan rijden/trainen Moet ze echt nog veel leren.

Tot nu toe heb ik haar wat geholpen met rijden maar ik zou wel heel graag willen dat ze les gaat nemen als ze ook echt wil gaan rijden. En dan niet 1x per week even komen, beetje poetsen)rijden/uitmesten en weer wegwezen. Ik krijg er geen hoogte van of ze echt een band voelt met mijn merrie.

Mijn paard is nu erg scheef en heeft nog moeite met haar balans en Moet correct getraind worden ivm de blessure. Ik twijfel of ze voldoende goed rijd en ik merk dat ik graag zou willen dat ik voel dat iemand echt voor mijn paard gaat en daar ook in kan en wil investeren. Ze is een KWPN Elite merrie en heeft Z1 dressuur gelopen en erg goed op zit te rijden. Het is de vraag of de revalidatie helemaal gaat lukken en ze weer de sport in kan op hoog niveau maar er zit nu wel duidelijk verbetering in.

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen staan?


Als ik dit verhaal lees, heb je haar dan echt nodig? Ik zou het denk ik zonde vinden om tijd te gaan investeren in een ander persoon. Daarnaast vraag ik mij ook af of je hiermee meer ellende op je hals haalt of niet..

Als je haar het initiatief wilt bieden, zou ik eerst zelf het initiatief aanbieden bij haar en afwachten wat voor reactie zij daarop geeft. Dat merk je al gauw genoeg of je hier echt tijd in moet investeren of dat je het liever zelf moet gaan doen/oppakken.

Het kan twee kanten op of je merrie en het meisje groeien of je houdt er ellende aan over ivm niet correct rijden..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:21

Maureen_M schreef:
Ik zit in een facebook groep voor bijrijders waar laatst een oproep voorbij kwam wat mn oren deed klapperen.

Meisje zocht een paard. Mocht geen koudbloed zijn daar had ze niks mee. Rijden was een vereiste, wedstrijden een pre. Had ‘enkele’ jaren ervaring en wou geen bijdrage betalen. Was wel bereid om klusjes te doen, alleen wel niet teveel. En buitenrijden alleen met goed weer :') ik zou me doodschamen


Welke facebookgroep is dat? Ik ben ook lid van eentje, maar soms verbaas ik mij over bepaalde uitspraken.. Haha...

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:52

Maureen_M schreef:
Ik zit in een facebook groep voor bijrijders waar laatst een oproep voorbij kwam wat mn oren deed klapperen.

Meisje zocht een paard. Mocht geen koudbloed zijn daar had ze niks mee. Rijden was een vereiste, wedstrijden een pre. Had ‘enkele’ jaren ervaring en wou geen bijdrage betalen. Was wel bereid om klusjes te doen, alleen wel niet teveel. En buitenrijden alleen met goed weer :') ik zou me doodschamen


Welke facebookgroep is dat? Ik ben ook lid van eentje, maar soms verbaas ik mij over bepaalde uitspraken.. Haha...[/quote]

Verzorgpaard gezocht / verzorgen aangeboden ofzoiets. Natuurlijk een beetje eisen stellen is goed want dan weten zowel eigenaar als bijrijder waar ze aan toe zijn maar soms komt het over alsof ze een verlanglijst voor Sinterklaas in hun schoen duwen[/quote]

Nouja moet soms lachen om de teksten die ik voorbij zie komen van iemand van 13 jaar.. Wat ze kunnen en wat voor eisen ze hebben. Maar niet nadenken over de eventuele verantwoordelijkheid. Bijdrages dat maakt mij niet zoveel uit, dat zou ik zelf niet vragen voor mijn 'moeilijke' project pony. Zal allang blij zijn als iemand een match met hem zou zijn. Maar goed ik wil op dit moment geen bijrijder, omdat mijn pony gewoon simpelweg te gevaarlijk en te groen is om een ander persoon op te zetten. Dat vind ik gewoon niet handig ivm ongelukken.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:31

Ik vind dat zowel eigenaren als bijrijders soms onrealistische eisen hebben. Ik heb van mijn 13de tot mijn 22ste bijgereden en ben sinds kort in het bezit van mijn eigen paard. Ik weet nu hoe het is om in beide schoenen te staan.

Ik snap dat als je moet betalen voor een bijrijpaard je ook wat eisen gaat stellen. Ik heb zelf 140 euro in de maand betaald voor een paard met een peesblessure die een half jaar uit de running is geweest. Daar mag je in mijn ogen ook wat voor verwachten. Ik bedoel het is niet zo maar een bedrag, zeker niet voor een student. Ik moest hier 16 uur voor werken naast mijn studie om hem te kunnen leasen. Dan mag je ook best wel wat verwachten en wat vrijheden hebben. Ik had dit bedrag voor hem over, omdat ik stapel verliefd was op zijn karakter. Ik kreeg ook lessen voor. Ik groeide ook oprecht in mijn rijkunsten.

Ik heb ook jaren gratis kunnen rijden op paarden. De rollen waren toen beetje omgedraaid. De eigenaren hadden mij op dat moment nodig, omdat zij geen tijd hadden of er moest een paard verder doorgereden worden. En sommige eigenaren vonden het oprecht leuk dat iemand anders op hun paard reed. Ik heb daar nooit een bijdrage voor hoeven leveren..

Ik vind dat bijrijders soms echt als een stuk vuil weer buiten worden gezet. Ik als bijrijder zette mij altijd volledig in voor andermans paard. Ik schafte spullen aan (vliegenspray of glansspray, soms zelfs dekens of een ander hoofdstel). Ook als iets kapot zou gaan, kocht ik nieuw materiaal. Maar ik heb twee keer meegemaakt dat er misbruik van mij werd gemaakt als bijrijder (aw joh dat doet zij wel even). Dit is uiteraard mijn eigen fout geweest om dit toe te staan. Heb er enorm veel van geleerd. Ik werd nooit bedankt voor mijn inzet. Dit heeft voor mij ook de doorbraak gegeven om mijn eigen paard aan te schaffen, zodat ik niet meer afhankelijk zou zijn van andermans paarden.

Als eigenaar zou ik idd ook kijken naar een match. Ik kijk hierbij goed naar mijn paard (sensibele, jonge en angstige pony, vrij groen). Omdat hij groen is zou ik kijken naar iemand boven de 18, die niet van de manege af komt, maar meer ervaring op heeft gedaan met jonge paarden of die uitdaging aan durft te gaan. Want er zit zeker een risico aan vast. Ik denk als ik een paard die in het Z zou lopen wel anders zou kijken. Ik zou voor mijn groene pony geen bijdrage vragen, omdat hij zo weinig kan en je ook je schema moet aanpassen per keer dat je werkt. Je kan er wel veel van leren, maar van een Z paard leer je weer andere dingen. Ik zou het op dit moment belangrijk vinden dat er een match zou zijn, daar hoef ik geen bijdrage voor te hebben. Want iemand investeert om mijn pony beter te maken. Als jij een Z paard hebt kan jij als bijrijder weer super veel van dit paard leren. Dan vind ik het wat anders.. Ook zou ik kijken naar faciliteiten (goede bak, mogelijkheden etc). Ik zou zelf geen bijdrage willen betalen als ik alleen een weide heb om in te rijden, ben daar gewoon heel eerlijk in. Het is een soort wisselwerking in mijn ideaal beeld. De match met de eigenaar moet goed zijn, als belangrijkste met het paard. Ik ben zelf een voorstander voor een contract, zodat de afspraken concreet zijn. Open en eerlijke communicatie blijft ook erg belangrijk, dit gebeurd vaak niet. Je hebt het recht om je bijrijder weg te sturen, omdat het jouw paard is. Maar ik vind een eerlijke communicatie belangrijk, vaak spelen er daarvoor al dingen.. Een penny meisje van 13 is heel leuk, maar denk niet dat elk paard daarvoor geschikt is. Die van mij wordt bang voor kinderen, omdat hij leiding nodig heeft, omdat hij anders angstig wordt.

Tips voor een advertentie voor een bijrijpaard: Vertel dat je open staat voor nieuwe ervaringen, vertel dat je wilt investeren in het groeien van jezelf en het paard. Vertel welke visie je hebt op de paardenwereld en welke ervaringen je hiermee hebt. Mensen met goede foto's zou ik zelf serieuzer nemen. Vertel of je wel of geen bijdrage kunt leveren.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:54

Wannabeanky schreef:
Iemand een mening over mijn advertentie? Ben benieuwd waarom het niet echt de juiste mensen aantrekt (alleen diegene die dus niet 18+ zijn helaas...). De reden dat ik een bijdrage vraag is omdat ik van mening ben dat ik anders net zo goed een stalgenootje van mij kan vragen (heeft zelf ook een eigen paard en betaalt logischer wijs dus niets extra) die ik al jaren ken ipv een vreemde. Voor tijdelijk en af en toe prima, maar als ik op lange termijn iemand erbij zoek, dan is een vaste bijrijder meer iets waar je op kunt bouwen dan iemand die het af en toe erbij kan doen. Verder ben je als eigenaar altijd diegene die spullen moet vervangen etc. dus ben ik van mening dat hier een bijdrage voor betaalt kan worden.

Maar correct me if I'm wrong! Ik ben trouwens qua geld totaal onafhankelijk van een betalende bijrijder en qua tijd eigenlijk ook. Alleen zou ik graag wel die 2 dagen vrij hebben indien mogelijk.

https://www.bokt.nl/markt/ad/472328/bij ... n-den-rijn


Ik vind het bedrag die je vraagt veel te hoog. Ik heb zelf ooit ook 140 euro in de maand betaald. Maar ik reed hem toen volledig zelf voor iemand en kreeg daar ook les voor om de week. Daarnaast zou ik andere foto's erbij plaatsen en misschien 16+ doen ipv 18 +. Ik denk dat de juiste ruiters afknappen op het hoge bedrag. Daarnaast vind ik persoonlijk dat een bijrijder niet verantwoordelijk is voor jouw paard, dus ook niet voor het vervangen van spullen. Tenzij deze moedwillige kapot zijn gemaakt toen zij er gebruik van maakte.. Ik zelf zou afknappen op het bedrag. Ik vind het niet in verhouding met wat je ervoor kan doen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:58

Wannabeanky schreef:
plutolover schreef:
Ik vind 65 kg ook vrij weinig vooral als diegene 175 max lang is.

Heel goed dat je wel op gewicht let.

Ik zelf ben 1.60 en weeg 62 kg (mag 5-7kg eraf) maar te dik ben ik zeker niet.

Kwa bedrag vind ik denk ik wel Oke.


Ik blijf wel bij de lengte en het gewicht denk ik. Hij is gewoon niet heel breed en stevig gebouwd, dus ik moet daar wel voor waken. Jij zou er gewoon op mogen hoor :)

Ik heb gewoon niet veel rij-fotos. Andere foto tips?

----

Ik heb de advertentie aangepast, andere fotos, 80 euro ipv 100 euro en 16+ ipv 18+. Ben benieuwd of er nu wel iemand op af komt die misschien geschikt is :) Thanks voor de meningen!



Ik snap overigens wel dat je het gewicht en lengte niet wilt veranderen. Ik zelf ben ook een ukkepuk (1,60). Ik wil ook geen mensen boven de 70 kg erop hebben.. Dat is heel lastig zoeken.. Dan wordt het allemaal beperkter. Ook de vaste dagen maken het beperkter. Ik zelf heb een wisselend programma ivm werk en studie.. Dat zou voor mij ook al een reden zijn niet te reageren.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers