Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:35

Ik vind 17% van het paarden gewicht een mooie nastreefpunt.. Ik denk dat je eigenlijk alles moet bekijken (bespiering paard, kundigheid ruiter).

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:22

Golden_Angel schreef:
Ik heb het zelf nooit laten doen bij gebrek aan een eigen paard, maar wat kost zadelmak laten rijden tegenwoordig? Eurootje of 3 a 400?


Ja per maand ongeveer als je het bij een stal laat doen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:25

Knert schreef:
Hier vandaag mijn bijrijdpony opgezegd.
Leuk beestje. Hele leuke eigenaar.
Waarom?

Mocht er 1x in de week op (advertentie zei ook wel 1-2 p.w) maar nu kom ik erachter dat ik daar weinig mee kan. Het niveau van de ruiter lag ook zoveel lager.

Dus mijn tip. Zet het huidige niveau wat je rijdt erbij. Maar ook of iemand zelf wat doelen kan stellen. In mijn geval was dat niet te doen.
Het ruitertje kon het zelf ook niet inschatten.

Zo zonde.
Zit nu aan lease te denken.

Zelf kopen durf ik toch niet zo snel meer.


Niveau is lastig in te schatten. Ook moet je kijken naar de ambities.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:03

Ik vond t ook altijd spannend als de eigenaar kwam kijken. Tegenwoordig film ik als ik les heb, want vaak kan ze niet als ik les heb.. dan kan ik t zelf ook even zien.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:02

LauraaS schreef:
Ik ben momenteel opzoek naar een verzorgpony/paard, dat is nog best moeilijk aangezien ik (nog maar) 13 jaar ben. Wel ruim 9 jaar ervaring met het rijden en verzorgen van verschillende paarden en pony's.

Wat ik altijd wel een beetje vervelend vindt is dat mensen er dan automatisch vanuit gaan dat ik weer zo'n penny meisje ben wanneer ik zeg dat ik 13 ben. Ik snap het wel maar toch.

Ongeveer 1.5 jaar geleden had ik eindelijk een verzorgpony gevonden , 1 jaar die pony verzorgd, super veel van geleerd, maar uiteindelijk mee gestopt omdat ik me nooit echt welkom voelde op die stal en dat werd steeds erger.

Nu ben ik alweer een tijdje opzoek maar zonder succes.


Bij mij zou het niks te maken hebben met of iemand een penny meisje is of niet. Ik bedoel ik als eigenaar (ben meer dan 10 jaar ouder dan jij) vind het ook heerlijk om te tutten met mijn paard. Ik zou het heerlijk voor mijn paard vinden dat er met hem getut wordt door iemand anders..

Bij mij zou het meer gaan om de verantwoordelijkheid. Ik ben namelijk verantwoordelijk als er iets gebeurd terwijl jij met mijn paard bezig zou zijn. Ik zou mij heel schuldig voelen als jou iets zou overkomen terwijl je met mijn paard bezig bent. Ik wil voor zowel de bijrijder als het paard geen negatieve ervaring.

Als iemand 18+ ligt de verantwoordelijkheid ook nog steeds bij mij, maar dat zou ik toch anders vinden. Een 18 jarige heeft meer ervaring, over ziet sommige dingen iets beter en is ook verantwoordelijk voor zijn of haar eigen keuzes.

Ik heb mijn pony een aantal weken geleden verkocht. Maar ook dan zou ik graag willen dat er altijd een volwassen persoon in de buurt zou zijn voor het geval dat. Ik zou nooit willen dat een dertien jarige alleen met mijn pony op pad zou gaan.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:23

Gimme_Joy schreef:
Heel vervelend, maar bij mij komt er niemand onder de 16.

Ik heb op marktplaats ook tegen 2 meisjes van 12 nee gezegd.

Dit omdat ik het niet aandurf met een jong paard. Ze is erg onberekenbaar en als ze een loopje met je neemt is het klaar. Fysiek gezien dus ook geen goede zet. Daarbij zou ik het niet aankunnen als er door toedoen van mijn paard iemand gewond raakt oid. (Ze is echt heel braaf, maar je moet letterlijk en figuurlijk stevig in je schoenen staan)


Ik het precies hetzelfde. Ik heb een voormalig dekhengst. En deze is af en toe een beetje jolig. Dit doet hij niet uit narigheid, maar kan soms blij worden. Een 16 jarige red zich hier prima mee, maar een dertien jarige is hij dan echt te sterk voor. Ik heb het al een keer ervaren toen de 9 jarige dochter van een vriendin van mij erop zat..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:24

LauraaS schreef:
Ik vindt het ook heerlijk om te tutten met paarden dat is dan ook niet wat ik bedoel met 'penny meisje'. Ik bedoel er vooral mee dat ik vaak het gevoel heb alsof mensen me onderschatten of iets in die richting...

Ik snap het wel vanuit het oogpunt van een eigenaar gezien, maar nog steeds wel jammer natuurlijk.


Ik denk dat het meer te maken heeft met verantwoordelijkheid en verzekeringstechnisch. Als ik zelf niet op mijn paard zit en iemand anders wel en er gebeurd wat, dan dekt de verzekering niks..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:17

@LauraS

Er zit zeker een leeftijdsverschil tussen 9 en 13 jaar. Maar het gaat mij erom dat een kind zich er simpelweg gewoon niet mee red. Mn paard is heel braaf en nuchter (rijd er zelfs mee door het dorp haha). Maar hij is erg slim en jolig soms en een dertien jarige red zich er gewoon dan niet mee (niet zelfstandig). Ik zou zelf een bijrijder nemen als ik niet genoeg tijd zou hebben, dus niet zelf aanwezig hoef te zijn.

Er zijn zat paarden waar dit wel mee kan hoor. Dat een 13 jarige zelfstandig er mee aan de slag kan. Maar ik bekijk het even vanuit mijn perspectief. Bij mijn voormalige pony kon dit niet met mijn huidige paard ook niet helaas.. Poetsen en knuffelen zou kunnen, maar het rijden helaas echt niet..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:20

Het is dan niet, omdat ik vervelend wil zijn of zo.. Of niet aardig wil zijn. Maar ik ben wel realistisch. Ik vind het een te groot risico om een dertien jarige zonder begeleiding te laten rijden op de paarden die ik momenteel heb. Ik wil niet dat de bijrijder schade oploopt, maar ook graag dat mn paarden heel blijven. Ik heb dan ook wel uitzonderingsgevallen hoor.. Ze zijn beiden niet makkelijk.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:59

Amber_anne schreef:
Ik heb ook een jonge pony maar zou het wel aandurven mits het klikt. Pony is 3,5 maar verder heel braaf.
Heb overigens 13 jarige gezien die capabeler waren met paarden dan ikzelf dus dat zegt weinig


Ja ik ook hoor. Sommige deden t echt super! Ken er ook wel een aantal!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:59

Mooblie schreef:
Ik heb zelf een bijrijder van 13 en zou het een volgende keer niet snel meer doen. De ervaring die ze heeft opgedaan is hoofdzakelijk op de manege en ik merk dat daar toch wel kwalijke dingen aangeleerd worden, daarnaast heeft ze geen idee hoe ze het paard serieus traint. Ze heeft dus relatief veel begeleiding nodig waar ik als eigenaar eigenlijk niet op zit te wachten :(:)


Ja dat stukje training is idd ook wel een ding.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:48

Isabel_k schreef:
Logisch. Maar ik merk dat het echt de reden is dat mensen niet bij je aan de slag willen. Ik merkte dat het voor mij ook niet meehielp dat ik veel werk met NH/Parelli en dat mijn paard in een paddock paradise zonder hele mooie voorzieningen staat. Daar kapte heel veel mensen ook op af. Dat merk ik ook aan de verzorgsters die nu op stal zijn voor andere paarden. Zij zijn heel erg gefocussed op rijden terwijl de eigenaren bij mij helemaal niet zo zijn.


Niet allemaal zijn ze zo. Ik heb een paard bijgetreden waarbij ik een half jaar niet erop gezeten had. Maar heb op de grond wel veel geleerd (parelli level 2) en dat gebruik ik nu nog.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:28

@Isabel K

Nee klopt veel mensen komen wel voor het rijden. Ik moet eerlijk zeggen met mijn eigen paard rijd ik ook niet elke dag hoor.. Met mijn pony heb ik de eerste maanden alleen maar grondwerk gedaan om het vertrouwen te vergroten. Ik zou af en toe wel graag blijven rijden om niet rijtechnisch achteruit te gaan. Maar ik vind het niet erg om niet te rijden. Op de grond is er zoveel mogelijk, dat is echt leuk (zowel Parelli als academisch, ik vind het heerlijk).

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:02

amsterdam10 schreef:
Banyu schreef:
Iemand die ik mag pben wbt contract maken, en mij hiermee zou willen helpen?


Ben geen jurist, maar wel veel verschillende bijrijdpaarden gehad, dus ik kan wel meedenken, mocht je dat willen. :)


Voor mij t zelfde. Heb ook een lease contract gehad vier jaar lang.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:45

xSogno schreef:
Ik zou iets sturen in de trant van, hoe gaat het met het familielid, kan ik u nog ergens mee helpen wT betreft (naam paard), ik begrijp dat u het misschien druk heeft met andere dingen maar als u liever niet met mij verder wilt hoor ik dat oook graag zo dat ik weet waar ik aan toe ben.


Ja ik zou het idd ook op deze manier doen..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:28

Gimme_Joy schreef:
Sorry ik moet dit even met jullie delen :')

[ [url=m/oicdt1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ligt dit nou aan mij?! :=


Ik vind de communicatie van beiden kanten een beetje vreemd moet ik eerlijk zeggen.

Aan de ene kant reageer ik ook niet gelijk altijd (maar geen week haha).. Dus als iemand gelijk na 1 dag al een bericht stuurt waarom ik niet reageer zou ik ook benauwd worden. Neem aan dat dit niet t geval is.. Aan de andere kant zou ik zelf afwachten tot die gene initiatief neemt om een afspraak te maken en als eigenaar er niet achteraan zitten. Zo denk ik dan: graag of traag haha.. Maar goed zo sta ik er zelf in zeg maar..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:01

Gimme_Joy schreef:
Niet te filmen dit hahaha! Maar inderdaad, beter dat ik het meteen weet.

Maar hoezo van mijn kant raar Gizeppie? Ik heb haar na 4 dagen een berichtje gestuurd met de vraag of ik haar niet heb laten afschrikken door het verhaal dat Joy een puber is, ze zegt nee en "ik heb het nu druk ik reageer straks". Daar gaat weer twee dagen overheen. Vervolgens vraagt ze wanneer ze kan komen, ik geef 2 dagen op, en ze zegt dat ze zaterdag niet kan. Punt. Vervolgens hoor ik weer een dag niks. Ja... dan denk ik laat maar. Dat is toch niet gek?


O zo! Nee dat eerste heb ik niet gelezen in het topic. Nee dan snap ik je voorkomen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:24

Gimme_Joy schreef:
Ik kreeg net nog wat meer berichtjes. Dat ik loop te zeiken en dat ik deze idiote communicatie maar met mijn paard moet doen. Ze heeft goed contact met een andere vrouw en gaat haar paard verwennen zoals ze dat doet. Niet haar schuld dat berichtjes op marktplaats niet altijd doorkomen, zodat ze niet gelijk reageert, blabla. Goede opvoeding. Toe maar meis, als je gelijk al zo op de kast zit ben ik benieuwd hoe je reageert als Joy gaat puberen. Ga je dan slaan? Pffff... Next!


Ik vind wel door jou reactie op haar dat t dan erger wordt.. Ik denk als je verder niet op haar had gereageerd meer dat t niet zo uit de hand gelopen was..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:26

Knert schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik kreeg net nog wat meer berichtjes. Dat ik loop te zeiken en dat ik deze idiote communicatie maar met mijn paard moet doen. Ze heeft goed contact met een andere vrouw en gaat haar paard verwennen zoals ze dat doet. Niet haar schuld dat berichtjes op marktplaats niet altijd doorkomen, zodat ze niet gelijk reageert, blabla. Goede opvoeding. Toe maar meis, als je gelijk al zo op de kast zit ben ik benieuwd hoe je reageert als Joy gaat puberen. Ga je dan slaan? Pffff... Next!



Ik ben even de buitenstaander... maar je ‘voedt’ deze situatie ook wel een beetje.

Waarom niet de eer aan jezelf houden?
Ik had ook een bijrijder die 2,5 week niets liet horen. Prima... graag of helemaal niet. Die kon erna gewoon gaan. Ik deel je mening wel, maar de communicatie van jouw kant is lokt ook wel beetje een reactie uit, en dan zeggen dat zij geen opvoeding heeft gehad door ‘zo’ te reageren. Tja...je hebt het deels zelf in de hand.

Chill.... laat haar gaan. Zoek een leuke bijrijder. Rotte appels zul je altijd vinden, reageer er gewoon wat milder op en laat ze gewoon gaan.
Als een bijrijder niet met je door 1 deur kan (of andersom), zit het toch niet goed.

Zie net dat je docent drama bent... moest ik stiekem beetje om lachen, sorry.

Oprechte tip; Geniet van je prachtige quarter paard, laat dit gedoe aan je voorbij gaan.


Ik ben het helemaal met jou eens! Ik zelf had het lekker laten gaan en niet erop gereageerd, graag of niet idd..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:32

Knert schreef:
Snap ik.

Ik zit aan de ‘andere’ kant.
Verbaas mij wat voor eisen eigenaren stellen... en dan moet ik de helft stalgeld betalen omdat; een paard als hobby geld kost.

Wil best wel een bijdrage doen. Al heb ik mijn bijrijders (17jaar paarden gehad) nooit om een bijdrage gevraagd.

Nu ga ik dinsdag bij een bokker kijken, ik heb gereageerd. Tis echt drie kwartier enkele rit. En dan 75 euro bij betalen. Ja, het aanbod is niet heel ruim. Bedrag oké, maar het reizen....toch was haar advertentie wel reeel. De overige aanbiedingen zijn echt appart, hele weiden uitmesten elke dag (voor meerdere paarden) en dan nog 100 euro Pm betalen voor 1-2 x rijden in de week op een nogal neurotisch geval. Of een geval waarbij de eigenaar zelf niet kan rijden ivm bekken. Tja. Ik wil je helpen. Maar vraag mij niet alle kosten op mij te nemen. Dan knikker ik er hier wel een in de weide.

Had in mijn advertentie woord lease gezet. Maar dat gaf alleen reacties van mensen die wat wilden verleasen in de categorie 500-600 euro per maand. Zijn er echt mensen die dit doen?


Haha hier verbaas ik mij ook over idd. Ik zou alleen een bijdrage betalen als ik er zelf ook een voordeel uit haal, dus faciliteiten goed zijn/paard waar ik ook iets van kan leren. Voor mijn bijrijdpaarden heb ik 1 keer betaald, maar de overige nooit. Ik vind t idioot dat je moet betalen en weides uitmesten.. Ik heb eigen paarden nu, maar als ik ooit moet zoeken naar een bijrijder zou ik denk ik niet eens geld vragen, maar kijken naar iemand die echt bij ons past zeg maar.. op stal hier hoef ik verder niks te doen.. Maar ik zou al blij wezen als iemand betrouwbaar is, rijtechnisch beetje leuk kan rijden en Mn paard aandacht geeft en fijn communiceert en mijn paard net zo leuk vindt als ik zelf haha.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:39

Gimme_Joy schreef:
Ik ga me dit toch niet zomaar laten aanleunen. Zal even mooi zijn, je mag dus maar vanalles zeggen en dan kom je er nog mee weg ook? Ik vind dat ze best mag weten dat haar reactie behoorlijk overtrokken is en ronduit brutaal. En dat zij er dan vervolgens nog een schepje bovenop doet zegt wat mij betreft meer over haar dan over mij. Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld.

Maar let's agree to disagree in deze. :)


Nou ik had de eer aan mezelf gehouden en dan niet gereageerd. Laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken. Ik had niet eens Mn kostbare energie in zo n persoon gestopt een bericht te sturen haha.. Die mensen komen zichzelf toch wel tegen..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:47

Gimme_Joy schreef:
Daar heb je dan ook weer gelijk in... misschien is dat ook een beetje de docent in mij O:) :')


Haha herkenbaar. Heb ook voor de klas gestaan hoor (nu niet meer). Wilde altijd graag t laatste woord hebben en ‘opvoeden’. Maar het kost zoveel energie bij mensen die er toch niks mee doen, waarom zou je er dan op reageren. Zonde van je tijd. Die tijd kan je beter stoppen in iemand die wel zo gek is op je paard als jij zelf!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:01

lor1_1984 schreef:
Ik heb ook nooit een bijdrage betaald.
Wel in natura door de dagelijkse klussen te doen (voeren, mesten, terrein opruimen, zadelkamer opruimen en schoonmaken, tuig invetten, dekjes en halsters wassen etcetc).
Schade door mij veroorzaakt en dingen als beslag, harnachement etc wat ervoor mij moest komen betaalde ik zelf, evenals lessen, wedstrijden etc.

Een bijdrage betalen vind ik prima, maar dan vervallen de klussen (buiten ff drollen wippen en aanvegen vd poetsplaats) en betaal ik de schade ook hooguit deels.
Op een manege hoef je ook geen klussen te doen als je een paard huurt dus waarom bij een particulier wel?
Want imo spreek je dan meer over huren van een paard dan van verzorgen en daarbij de eigenaar helpen. :)


Ja ik vind dat idd ook dat het een wisselwerking moet zijn idd. Ene helpt de andere. Daarnaast zou ik nooit een bijrijder nemen uit financiële overwegingen, altijd omdat ik minder tijd heb of omdat ik het leuk vind..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:26

joyce B schreef:
Precies. Het gaat er ook om of dingen bij de dagelijkse verzorging van dat paard horen. Als jij er die dag bent dan hoort dat er bij. Anders zou de eigenaar alsnog moeten komen.

Het wordt anders als je van meerdere paarden de stallen, paddock en wei moet uitmesten, soms zelfs van meerdere dagen. Dan gaat het niet alleen meer om de verzorging van je bijrijdpaard, maar van meerdere paarden.

Over een bijdrage:
De bijdrage moet in verhouding staan tot het stalgeld en het aantal dagen dat je het paard tot je beschikking hebt en vrijheid hebt om je eigen plan te trekken.

Een bijdrage van €100,- voor 2 dagen op een stal waar je zelf moet uitmesten, alleen een buitenbak hebt (die vaak nat is) met een stalgeld van 175,- vind ik het bedrag iets uit verhouding.

Een bijdrage van €100,- op een volpension stal van €275,- met altijd beschikbare binnenbak,soms met extra kosten voor de buitenzetten service, stapmolen, of extra hooi bijvoorbeeld, zou veel redelijker zijn. Of ik het er voor over zou hebben is wat anders. Dat hangt af van het totaalpakket van de mogelijkheden met het paard, de klik met en kwaliteit van het paard en de klik met de eigenaar. reisafstand en dus brandstof kosten spelen ook mee. Net als mogelijkheden om te schuiven of ruilen met dagen. etc.

Als ik een heel fijn paard zou bijrijder op een luxe stal met Binnenbak zou ik daar zonder eigen paard wat ik ook kan rijden denk ik tussen de 50 en 100 euro per maand voor over hebben voor 2/3 dagen per week of meer.


Ik ben het met je eens! Het moet in verhouding zijn..Je moet er beiden een voordeel uithalen. Ik zou ook meer betalen voor voorzieningen en een paard waar ik zelf ook veel kan/mag leren. Ik betaalde hiervoor 100 tot 140 euro in de maand. Ik kreeg ook wel ruimte om soms wat extra dagen te gaan..

Ik zelf met mijn eigen paard zou zelf afhankelijk van de dagen wel een klein bedrag vragen, omdat ik graag wil dat iemand serieus is.. Hier hoef ik niks te doen, heb een goede bak, dus volpension, geen klusjes.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:28

anna8668 schreef:
Hier is het juist weer lastig om een leuk paard te vinden om bij te rijden. Eigenaren vallen ook niet altijd mee en er moet ook maar net een klik zijn met het paard.

Eerste paard dat ik heb bijgereden, heb ik ruim een jaar gedaan. Na een maand kwam haar jaarling ook, die heb ik ook verzorgd en de stal van uitgemest. En van de een op andere dag waren ze verhuist naar een weiland ergens ver weg. Dat is toen helaas een beetje raar gegaan.

Tweede paardje was ook een jaarling (dus rijden nog niet mogelijk). In die tijd zocht ik iets waar het niet erg was als je een dagje niet kon komen (ivm ziekte van mijn kant) en ik dacht ook dat ik dat niet zou vinden. Daarop heb ik toen wel een reactie gekregen, maar eenmaal ik haar ging verzorgen bleek het opeens wel erg te zijn als ik niet kon en ook dit paard werd na 2 maanden verhuist. In overleg heb ik toen afgesproken dat ik het zou proberen door er met de bus naartoe te gaan. Helaas ging dit ook niet lang en besloten te stoppen.

Daarna was ik er wel klaar mee. Ik heb me aangemeld voor de Facebookgroepen en kijk gewoon de advertenties af en toe door. En toen vond ik een tijd geleden een advertentie tegen die mij onwijs aansprak. Afgesproken en ik had ook echt een klik met het paard (vond de eigenaar ook). Helaas had de eigenaar het heel druk en was het voor haar handiger om daarom voor iemand te kiezen die haar weg op stal daar al beter kende. Helaas, want dit leek mij echt een perfect plekje, paard en eigenaar.

Ik ben nu dus weer rustig die advertenties aan het bekijken. Helaas is er vrij weinig in de omgeving wat ook betaalbaar is en voldoet aan mijn wensen.

Veel eigenaren hier vragen meer dan €100,- en dat heb ik helaas niet. Ik vind het ook belangrijk om nog af en toe een lesje te nemen, dus dat komt er dan nog bovenop. En verder vragen veel eigenaren om minimaal L2 of M niveau. Dat heb ik niet, ik heb nooit officieel wedstrijden gereden... geen idee wat mijn niveau is. Ik denk dat de meeste mensen die een bijrijdpaard ook niet dat niveau zullen hebben, al geef ik de eigenaren geen ongelijk hoor. Ik zou ook liever iemand hebben die een hoog niveau rijdt, als je zo iemand kan vinden. Alleen een beetje jammer voor mij :D

Ik ga gewoon hard sparen en mijn eigen paard kopen :+


Ja hier liep ik toen ook tegen aan. Er werd van alles van mij verwacht, maar moest ook nog 140 euro bij dokken. Ik was daar toen een beetje zat van.. Ik heb nu sinds twee jaar eigen paarden.. Ik mag niet klagen nu meer..

Als ik zelf iemand zou zoeken zou dat of iemand zijn die ik al ken of iemand die graag wel wilt leren, maar zacht rijd.. Qua niveau kijk ik niet zo naar iemand, maar iemand die vriendelijk rijdt vind ik wel belangrijk..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK en 42 bezoekers