Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:04

Betaald ze sowieso niet mee in de kosten? Als je 20 euro in de 4 weken al te veel vind..dan heb ik daar wel m'n bedenkingen bij.

Hoe goed is ze dan echt voor hem?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:18

Elisa2 schreef:
Betaald ze sowieso niet mee in de kosten? Als je 20 euro in de 4 weken al te veel vind..dan heb ik daar wel m'n bedenkingen bij.

Hoe goed is ze dan echt voor hem?


ze betaald verder niks, ze rijdt dus 'gratis'... tja het lastige is hij is al wat ouder, en je kan niet met hem op buitenrit. Dat wil ik niet.

en het is voor hem lastig om iemand te vinden.. of hij moet 2 dagen achter elkaar zn suplimenten niet krijgen.. ook vind ik fijn om iemand te hebben als ik vakantie heb of weekend weg. ze woond dicht bij. ik moet 30 min rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:16

plutolover schreef:
@_dreamer:[naam] kan jij niet weer voor skippie zorgen... jij bent tot nu toe altijd nog de beste geweest. hahah


Als je hem bij mij op stal zet doe ik dat met liefde :D Hier komt 'ie ook de hele dag buiten hoor, zomer kan ook 24/7 <<)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:53

@plutolover...

Ik vind het raar dat wanneer zij gratis mag rijden ze geen 20 euro over heeft voor een half uurtje privéles. 10 euro per uur is eigenlijk alleen in groepslessen.

Kan ze haar les delen met iemand zodat ze wel op het bedrag uit komt?

Had je haar meteen gevraagd te gaan lessen of komt het er nu bij?

Kun/wil je haar tegemoet komen in de kosten van de les? Als ze verder goed voor je pony zorgt scheelt het jou 2 dagen er geen moeten en veel tijd en mogelijk reiskosten (tenzij je fietst)

Wil je haar niet tegemoet komen en vind je de les heel belangrijk als ze wil rijden kun je ook aangeven dat als zij geen les neemt ze niet meer kan rijden. Ivm de gezondheid van het paard. Dit kan betekenen dat ze stopt. Of ze geeft echt veel om je pony en blijft verzorgen en probeert manier te vinden om toch te lessen.

Succes

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:21

Ik ga niet haar lessen betalen. Dit omdat een paard al genoeg kost. Ik heb toen ze kennis kwam maken gelijk aangeven dat ik fijn vind als ze lest eens in de 3/4 weken. Ze had toen aangeven dit geen probleem te vinden. Want ze had al eerder bij die instrucice gelest.

Blijkbaar betaalde toen die eigenaar??


Eerst zou ze les hebben maar toen moest ze haar moeder helpen. En nu vond ze t wat duur..

Maar zw heeff nog geapt dat ze les gaat plannen

Ik had nog nagevraagd wie diegene was. T was een vriendin van haar moeder en ze rijdt L2. Dus ik zei nog kan ik je beter les geven.. maar dat geeft mij dubbel gevoel want dan kan ik hem net zo goed zelf doen..

En ik vind in deze tijd is t de normaalste zaak om een bijdrage te vragen. Dit doe ik dus niet.

Ze beweerd helemaal gek te zijn op hem. Maar wilt niet invensteren om zo maar te zeggen.

Maar goed ik ken verder haar thuis situatie niet.

Ik klink nu heel negatief maar t is verder een hele lieve meid. Ze doet geen rare dingen. Als ze een vriendin mee wilt nemen vraagt ze altijd. Ook andere dingen gaan netjes in overleg

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:07

Oke ik zou gewoon les eisen bij een instructrice die jij uit kiest, een keer per maand twintig euro voor verder gratis rijden. Kom op..als dat er al niet vanaf kan.

Kijk anders even mee als die L2 vriendin les geeft of dat wat is..

Haar thuissituatie is haar probleem imo..twintig euro per maand is echt niet veel.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:15

Ind dat vind ik ook. Maar ze gaf zelf aan dat ze niet veel leerde van die persoon.

Ik kijk het even aan. Anders stop ik met haar en ga ik kijken hoe me hafje het doet als hij maar 5 dagen achter elkaar z’n suplimenten krijgt en dus 2 dagen niet.

Want rede dat ik iemand zocht was dat hij dan z’n suplimenten krijgt. En als dank voor de verzorging kon ze hem 1 van die dagen rijden. En daarom wel 1x in de maand les. Hij wilt bij haar nog wel eens regelmatig struikelen... Oke hij is nooit echt een pony geweest wat z’n benen goed optilt maar goed.

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:27

Word hij echt slechter als zij hem rijd zonder les? dat is natuurlijk ook iets om mee te nemen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:42

Elisa2 schreef:
Word hij echt slechter als zij hem rijd zonder les? dat is natuurlijk ook iets om mee te nemen.


Nou ze rijd ja hoe leg ik dat uit... het is natuurlijk een combi van van alles

ze rijdt hem eigenlijk net wat te lief, geen contact met me mond, teugels hangen eerder in een bocht (uiteraard altijd nog beter dan erin trekken)

Maar hij valt daardoor nog sneller op de voorhand.. ze moet hem wat meer ondersteunen.

Ze mist erg de aanleuning.

Daarom hoop ik als ze lest neemt dat t dan beter gaat.

Ik ben ook geen Anky. En heb t ook moeten leren.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:46

Gewoon verplichten te lessen bij jou instructie.
Voor niets gaat de zon op. En je kunt ook uitleggen waarom. Dus dat moet voor haar te begrijpen zijn.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:12

Ik vind het altijd zo vreemd paard te willen rijden, maar denken dat het wel zonder les kan. Tuurlijk vinden sommige dit prima, dat je lekker rondhobbelt. Maar wanneer er vanaf het begin af aan al is aangegeven dat er verwacht wordt dat je les neemt, doe je dit toch? Waar haal je het lef vandaan om wel op andermans paard te stappen, maar geen les pland terwijl dit de afspraak was? Snap dat echt niet..

:n

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:14

Ik meld me hier ook, in deze periode een bijrijdster vinden lijkt onmogelijk! Of misschien ligt het aan het ras :Y) ( draver)... terwijl er zulke leuke/mooie uitrijmogelijkheden zijn..

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:40

Ik lijk mazzel te hebben :D .

Gister ad online gezet en al drie leuke reacties! Had ik niet verwacht, western wordt in mijn regio toch nog wat gezien als ‘apart’ en er is zoveel aanbod hier van leuke paarden dat de meeste paardenmeiden kunnen kiezen uit 10.

Hoe doen jullie het bij meerdere geïnteresseerden, laten jullie iedereen komen en kies je daarna? Ik vind het ook zo sneu om iemand teleur te stellen :o

Zondag komt de eerste kennis maken, ben reuze benieuwd!

Ik zou de lessen trouwens eisen, geen les geen bijrijdpaard!
Laatst bijgewerkt door troi op 12-03-18 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:43

Marocje schreef:
Ik vind het altijd zo vreemd paard te willen rijden, maar denken dat het wel zonder les kan. Tuurlijk vinden sommige dit prima, dat je lekker rondhobbelt. Maar wanneer er vanaf het begin af aan al is aangegeven dat er verwacht wordt dat je les neemt, doe je dit toch? Waar haal je het lef vandaan om wel op andermans paard te stappen, maar geen les pland terwijl dit de afspraak was? Snap dat echt niet..

:n


Ach, zo ken ik ook een paar meisjes, hebben 3 jaar les gehad en gaan nu niet meer lessen, want ze hebben alles al geleerd dus is niet meer nodig :+ Nou op naar de Olympische spelen dan maar want zelfs topruiters denken nog niet eens alles al geleerd te hebben en lessen nog.

Klop weer even af, dat ik 2 fijne blijrijders heb.. pfftttt.

@Troi, gewoon doen waar je je zelf lekker bij voelt.

@Beauty, ik snap bijrijders soms echt niet... Mijn fjorden zijn ook niet leuk, ze willen echte paarden rijden waar ze mee op wedstrijd zouden kunnen (en vervolgens zie ik ze jaren lang ploeteren op een niet te rijden KWPNer of zo, die door geen hond het B uit te krijgen is tot dan toe en waar ze dan ook nog nooit mee zijn gestart of gaan starten), maar goed, weet dat liever meteen.
En anderen vinden een fjord of draver weer fantastisch! (waarbij ik dan weer zit met het feit dat die van mij prima buiten hobbel knollen zijn (echt top!), maar dat ze ook wel iets meer moeten dan dat.
Ik zit dus beetje knullig tussen de 2 markten in. -O-

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:48

Het is dat ik al 2 super paarden rijd, maar Dravers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:50

Ik had inderdaad alleen maar mensen die dan gelijk vroegen of ze ook mochten starten, "want het is toch een sportpaard? Die moet wel op wedstrijd!" Ehh, als ik al op wedstrijd ga doe ik dat zelf wel :+ Stond zelfs in m'n adv dan wedstrijd geen optie waren en dat dat ook nooit zou worden, en toch vragen... :roll:

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:57

Tja, dat werk ook niet nee, voordeel was wel dat jij en ik het meteen wisten dat het niet ging werken.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:01

Sjolvir schreef:
Tja, dat werk ook niet nee, voordeel was wel dat jij en ik het meteen wisten dat het niet ging werken.


Nee precies, die mensen heb ik ook niet uitgenodigd, ook niet toen ze zeiden dat het an geen probleem was. Vroeg of laat komt dat toch weer terug is mijn ervaring ;)

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:10

Sjolvir, fjorden zijn zulke leuke dieren! Ik zoek ook iemand die 2x in de week komt en eigenlijk van alles wat wilt doen, wat grondwerk ( rechtrichten) longeren, buitenritjes, maar ook wat tijd 'serieus ' wilt rijden of een klein sprongetje... mn draver is voor van alles in! Maar misschien verkeerde jaargetijde denk ik dan maar, of misschien toch t ras? }:0

Sterreke, hihi ja hij is echt lief, een draakje maar zit echt geen grijntje kwaad in!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:39

Fjorden zijn ook leuk. Ind

Het lijkt net of bijrijders of niet kunnen rijden. Of dat ze verwachten dat ze er ook maar wedstrijden mee kan rijden. Komop als t in de adv staat geen mogelijkheid tot wedstrijden moet je verder zoeken als je dat echt zou willen.

Als er 1 hier op wedstrijd ga ben ik t zelf.

Maarja t is ook net wat je zelf wilt zo zijn er eigenaren die zelf niet wedstrijd rijden maae dat bijrijders het wel mogen

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:34

Dat ze niet kunnen rijden over het algemeen..daar ben ik het mee eens. Hoeft geen probleem te zijn zolang ze het maar wel willen leren. Maar ik kan gewoon niet begrijpen dat je geen les neemt.

Ik zou ook echt staan op lessen in jouw geval Pluto, het is jouw paard die er anders slechter van word.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:48

ze heeft ook aangegeven dat ze les gaat plannen. Dus ik geef het nog even de kans. ik vind mijzelf niet veel eisend.

juist omdat mijn paard geen makkelijke beweger is,en ook nog wat atrose heb vind ik eens in de maand les wel belangrijk.

Alta
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:23

little_birdy schreef:
Alta zit je toevallig in zuid-holland ?


Nee, in Belgie, kwartiertje van de Franse grens...

Ben je op zoek naar een bijrijder?

AissaEnIzzy
Berichten: 37
Geregistreerd: 12-03-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:48

Ik heb het opgegeven hier, heb 4 leukerds staan, vroeger weet ik nog hoe moeilijk het was een bijrijdpaard te vinden en nu is het moeilijk een bijrijder te vinden.
Vooral nu ik zwanger was hoopte ik er een te vinden, maar goed niet gelukt.
Nu steek ik er geen tijd meer in.... mijn dochters worden ouder en kunnen ook steeds meer helpen gelukkig.

Trots op mijn paardjes
Haflinger Merrie Aissa , 8 jaar Tinker Merrie Izzy (Dafargan Four), 6 jaar Tinker Hengst Yellow Fellow's Popcorn van de gorterstraat, 10 maanden, Eind Mei 2017 Shetlander Merrie Yasmine, 5 jaar

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:52

Ind en ik vind ook dat ze steeds veel eisender zijn. Vooral die denken dat ze kunnen rijden.. en dat ze er maar alles mee mogen.

Gelukkig denkt de mijne dat niet zo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers