Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:27

Sheran schreef:
Kun je daarom niet naar een stal in de buurt stappen en vragen of ze daar nog een goede bijrijder weten?
Het hangt ook erg af van je regio natuurlijk.


Moeten die niet net al een paard hebben, dat is vaak ook een probleem en ik doe niet aan bijrijder nappen. :+
Vorige keer ging er ook 1 aan mijn neus voorbij, maar die heb ik ondertussen als nog 8-) en blij mee!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:14

Nee klopt, die moeten dan ruimte hebben voor (nog een) paard. Maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid maar die van de bijrijder. Bovendien komt het nog best voor hoor. Iemand van wie het eigen paard net is overleden bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:25

Hier nog even berichtje, ik heb ondertussen ook een bijrijder. Gelukkig tegen alle verwachtingen in op stal toch nog iemand gevonden die tijd en zin had. Klein meisje, maar heel zelfstandig en ze rijdt echt super leuk.

Heeft nu 2 keer erop gezeten en het gaat eigenlijk echt goed. Bij de 2e keer wel wat testen maar had niet anders verwacht :P Ze gaat er heel leuk mee om.

Wat ik wel merk is dat ik het er mentaal moeilijker mee heb dan ik dacht. Pas op, begrijp me niet verkeerd, ik vind het super leuk om ze bezig te zien, maar tegelijk ook steeds een stemmetje van: en waarom kan jij dit nu niet. Ik weet dat het om fysieke redenen is, maar toch, ik heb er moeite mee..

Herkennen jullie dit? Hoe gingen jullie ermee om? Ik merk dat ik steeds dingen zoek waarom het die dag toch niet zou gaan (voorlopig rijdt ze nog even onder begeleiding) totdat ik mezelf een schop onder mijn kont geef toch afspreek. Dan vind ik het wel weer leuk om het plezier te zien, maar het blijft toch dubbel...

Hopelijk betert het met de tijd ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-17 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:26

Sheran schreef:
Kun je daarom niet naar een stal in de buurt stappen en vragen of ze daar nog een goede bijrijder weten?
Het hangt ook erg af van je regio natuurlijk.

Dat zeer zeker. Hier in de randstad is het een heel ander vraag en aanbod.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:00

[***] schreef:
Hier nog even berichtje, ik heb ondertussen ook een bijrijder. Gelukkig tegen alle verwachtingen in op stal toch nog iemand gevonden die tijd en zin had. Klein meisje, maar heel zelfstandig en ze rijdt echt super leuk.

Heeft nu 2 keer erop gezeten en het gaat eigenlijk echt goed. Bij de 2e keer wel wat testen maar had niet anders verwacht :P Ze gaat er heel leuk mee om.

Wat ik wel merk is dat ik het er mentaal moeilijker mee heb dan ik dacht. Pas op, begrijp me niet verkeerd, ik vind het super leuk om ze bezig te zien, maar tegelijk ook steeds een stemmetje van: en waarom kan jij dit nu niet. Ik weet dat het om fysieke redenen is, maar toch, ik heb er moeite mee..

Herkennen jullie dit? Hoe gingen jullie ermee om? Ik merk dat ik steeds dingen zoek waarom het die dag toch niet zou gaan (voorlopig rijdt ze nog even onder begeleiding) totdat ik mezelf een schop onder mijn kont geef toch afspreek. Dan vind ik het wel weer leuk om het plezier te zien, maar het blijft toch dubbel...

Hopelijk betert het met de tijd ;)


Beterd en wat mij helpt, is genieten van het feit dat iemand anders ook dat ontzettende plezier ervaart als wat ik heb met mijn paarden, daar wordt ik ook blij van.
Kan ook niet veel rijden, maar ben heel blij als ik iemand ander blij zie rondrijden op mijn paardjes en ze wat extra aandacht aan ze zie geven, die ze nu van mij moeten missen.

En ja, blijft @W%$@%$ maar heb Toobs 1 nacht te koop gehad, dacht dat ik gek werd, sliep toch al niet, maar dat was helemaal funest, dan maar minder rijden en genieten van ze op andere manier, altijd beter dan zonder....


Sheran schreef:
Nee klopt, die moeten dan ruimte hebben voor (nog een) paard. Maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid maar die van de bijrijder. Bovendien komt het nog best voor hoor. Iemand van wie het eigen paard net is overleden bijvoorbeeld.


Dat is het dus vaak en dan dat die eigenaar geen nieuwe neemt, want dan blijft bijrijder ook vaak.
Mijn ene bijrijder moest stoppen met andere paard, eigenaar wou geen bijrijder meer (ik helemaal blij, want die had haar keer ervoor net op week tijd voor mijn neus weg gesnatcht, had mijn oude bijrijder wel gevraagd of die nou nog wel tijd had (kwam niet zo vaak meer), maar die was toen nog net denkende, was net die nieuwe weg, kwam mijn oude met nee, inderdaad geen tijd meer, man wat heb ik gebaald dat ik dat niet week eerder wist!!!), want dan kon ze wedstrijden gaan starten. (ik start gewoon met die bijrijder :+ }> :D correctie bijrijders.... en dankzij die bijrijders. Oke, ik zet knoppen erop en zij zorgen dat ze ze netjes gebruiken en niet verprutsen, danwel eraf blijven :') ))
En de andere haar Eigen oude paardje loopt helaas niet echt goed, dus gevraagd of ze wat erbij wou rijden. Echt keurig rustig meisje dat netjes kan rijden. Oke, geen van mijn bijrijders gaat mijn paarden wat bijleren, maar ze zijn prima in staat ze netjes te rijden zonder er wat aan te verprutsen.

Ik blij, paardjes blij, zij blij, iedereen blij!!


Afbeelding

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:38

Ja, verkopen is sowieso geen optie en ik vind het ook heel leuk om te zien hoe blij ze ermee zijn (want doordat zij af en toe op die van mij kan kan haar zusje af en toe op haar andere verzorgpony dus 2 zielen blij :Y) ) maar toch knaagt het op de 1 of andere manier... Moet ik me maar overheen zetten :P

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:13

De reacties stromen hier nog binnen op m’n advertentie, maar er zitten er maar twee tussen die imo serieus genoeg zijn om verder naar te kijken. Ik heb iig een eerste afspraak gemaakt met een meisje en heb aan de ander vragen gesteld die jullie hier opperden, ben benieuwd.
Ik heb wel besloten dat als ik er geen goed gevoel bij heb ik het gewoon niet ga doen, ik wil niet met samengeknepen billen op de bank zitten in de hoop dat alles goed gaat... :')

Wat me in de reacties trouwens opvalt is dat veel meiden die reageren nu al een bijrijdpaard hebben, maar iets anders zoeken...en ik denk dan vaak waarom? Waarom wil je dan iets anders? Je bouwt toch een band op met zo’n dier? Ik heb al mijn verzorgpaarden tot hun dood of verhuizing verzorgd, ik zou echt niet ‘zomaar’ met een paard stoppen en het geeft me ook een vervelend gevoel, dat zo iemand zo weg is als er ergens anders een leuker paard te vinden is....

Maarrrr, een aantal hier hebben toppertjes gevonden, dus ik geef de moed nog niet op, maar blijf voorzichtig optimistisch {:)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:20

Gras bij de buren is groener?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:30

[***] schreef:
Ja, verkopen is sowieso geen optie en ik vind het ook heel leuk om te zien hoe blij ze ermee zijn (want doordat zij af en toe op die van mij kan kan haar zusje af en toe op haar andere verzorgpony dus 2 zielen blij :Y) ) maar toch knaagt het op de 1 of andere manier... Moet ik me maar overheen zetten :P

Het is geen schande dat het toch een wat "zuur" gevoel geeft, het is niet je intentie geweest om zelf niet meer te kunnen rijden en een bijrijder te zoeken.

Ik heb voor mijn (te kleine) paardje een jonge bijrijder en ben daar heel blij mee (en zijn ouders). Hij is in febr begonnen met rijden en nu al L2 met bijna de punten voor M1 + geselecteerd voor het htc plan.
Ik geniet ervan om ze te zien groeien en hoe lief en toch fanatiek hij is.

Ik geef nog niet doorgewinterde paarden niet graag uit handen, ben dan veel te bang dat ze verkeerde dingen aangeleerd krijgen. :o
Komende week gaat mijn bijrijder ook weer eens op ons brave jonge paard rijden, hij is er al helemaal verliefd op en had al gevraagd of hij die later ook mag bijrijden als hij uit ons andere paard is gegroeid. :')
Zijn jongere zusje staat al klaar om het paard wat hij nu rijdt te gaan bijrijden, die is er al een keer de groepsles mee ingegaan (waarbij haar broer gelijk zei dat het echt maar eenmalig was :') ). Haar benen komen net onder het zadel uit. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:44

Pallatin schreef:
De reacties stromen hier nog binnen op m’n advertentie, maar er zitten er maar twee tussen die imo serieus genoeg zijn om verder naar te kijken. Ik heb iig een eerste afspraak gemaakt met een meisje en heb aan de ander vragen gesteld die jullie hier opperden, ben benieuwd.
Ik heb wel besloten dat als ik er geen goed gevoel bij heb ik het gewoon niet ga doen, ik wil niet met samengeknepen billen op de bank zitten in de hoop dat alles goed gaat... :')

Wat me in de reacties trouwens opvalt is dat veel meiden die reageren nu al een bijrijdpaard hebben, maar iets anders zoeken...en ik denk dan vaak waarom? Waarom wil je dan iets anders? Je bouwt toch een band op met zo’n dier? Ik heb al mijn verzorgpaarden tot hun dood of verhuizing verzorgd, ik zou echt niet ‘zomaar’ met een paard stoppen en het geeft me ook een vervelend gevoel, dat zo iemand zo weg is als er ergens anders een leuker paard te vinden is....

Maarrrr, een aantal hier hebben toppertjes gevonden, dus ik geef de moed nog niet op, maar blijf voorzichtig optimistisch {:)


Ik ook inderdaad, allemaal tot ze verhuisde en 2 tot ik m'n eigen paard kocht. Zelfs 2 (ik had er behoorlijk wat, allemaal op dezelfde stal) die niet meer gereden konden worden.
Maar precies, gras is groener bij de buren.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:58

Pallatin schreef:
De reacties stromen hier nog binnen op m’n advertentie, maar er zitten er maar twee tussen die imo serieus genoeg zijn om verder naar te kijken. Ik heb iig een eerste afspraak gemaakt met een meisje en heb aan de ander vragen gesteld die jullie hier opperden, ben benieuwd.
Ik heb wel besloten dat als ik er geen goed gevoel bij heb ik het gewoon niet ga doen, ik wil niet met samengeknepen billen op de bank zitten in de hoop dat alles goed gaat... :')

Wat me in de reacties trouwens opvalt is dat veel meiden die reageren nu al een bijrijdpaard hebben, maar iets anders zoeken...en ik denk dan vaak waarom? Waarom wil je dan iets anders? Je bouwt toch een band op met zo’n dier? Ik heb al mijn verzorgpaarden tot hun dood of verhuizing verzorgd, ik zou echt niet ‘zomaar’ met een paard stoppen en het geeft me ook een vervelend gevoel, dat zo iemand zo weg is als er ergens anders een leuker paard te vinden is....

Maarrrr, een aantal hier hebben toppertjes gevonden, dus ik geef de moed nog niet op, maar blijf voorzichtig optimistisch {:)


Nou ben ik het wel eens met de bovenstaande reacties dat het fout is als het gras bij de buren groener lijkt je dan maar stopt met je huidige bijrijdpaardje. Maar soms zijn er ook wel goede redenen om te stoppen hoor. Als je echt geen klik hebt? Het zwaar boven/onder je niveau is en je er geen/teveel uitdaging voor je is. Als je de financiële bijdrage van de ene niet meer trekt?
Eerlijk is eerlijk, zij als bijrijder hebben alle vrijheid. Ze zitten niet aan een koop vast zoals eigenaren. Dus als het ze niet bevalt om wat voor reden dan ook, waarom dan niet stoppen? Natuurlijk heel jammer voor de eigenaar, maar die heeft toch liever ook iemand die 100% voor het paardje gaat ipv iemand die als morele verplichting maar blijft komen ondanks dat het niet meer aan het beeld voldoet. Dan merk je toch dat beide partijen niet meer blij zijn met de deal? Als iemand er na 4 maanden achter komt dat met de pony je niet veel meer kan dan boscrossen, is het dan zo raar om te zoeken naar een bijrijdpaardje waarvan de eigenaar het leuk vindt als je hem wat dressuurmatiger rijdt? We kopen zelf ook immers een paard die aan het doel wat wij ermee willen voldoet. Ik zocht zelf juist geen bijrijder die heel veel ambities had, want dat ging niet werken.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:58

Als eigenaar zit je ook niet aan de koop vast, ik kan mijn paard immers ook te koop zetten :)*
In het beeld wat je van bijrijders schetst kan ik me niet zo vinden omdat dat dat mijlenver van mij zelf afstaat, dus de truc is om er een te vinden die net zo trouw is als ik...
Dat er velen zijn die het veel makkelijker/zakelijker zien dan ik heb je gelijk in, dat blijkt wel uit een hoop reacties die ik heb, maar voor mij zijn paarden emotie en hoop dat voor een potentiële bijrijder ook geldt

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:14

Ik ben ook wel eens gestopt bij iemand omdat ik iets vond wat beter klikten. Zoals ik hierboven al eens gezegd had, klikte het gewoon voor geen meter met de eigenaresse. Heb de paarden ook enorm gemist, en heb mooie foto's laten maken als herinnering. Maar ik werd echt ongelukkig van hoe de eigenaresse met me omging.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 00:29

Natuurlijk zijn er wel bij die een goede reden hebben maar als het er veel zijn dan zal toch zeker de helft gewoon iets ander willen. Niets mis mee maar denk dat de meeste wel opzoek zijn naar iemand die blijft en niet iemand die na een half jaar is uitgekeken en weer een andere uitdaging aangaat. Of omdat ze iets vinden wat beter lijkt. Soms is iets nieuws erg verleidelijk en leuk maar is het nieuwtje er snel af helaas is dat bij paarden niet anders.

Het zou geen reden zijn om ze links te laten liggen maar ik zou daar zeker wel naar vragen.
En aan de hand van het antwoord daarop kan je veel op maken. De eerste indruk is enorm belangrijk ook via de mail. Zelf ben ik soort van allergisch voor mails die geen hoofdletters en leestekens bevatten. En ook basic typ fouten. Ondanks dat het misschien hele betrouwbare mensen achter kunnen zitten zou ik ze niet langs laten komen. Ik zou graag willen zien dat er tenminste de moeite is genomen om mijn advertentie te lezen en daarop te reageren en dus geen dingen te vragen die er al in staan. Zie graag dat mensen hun best hebben gedaan om een mail te sturen en niet zo heel simpel. "Waar staat die en kan ik langs komen."

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:15

Ik zou er ook moeite mee hebben als het lijkt dat ze van paard naar paard fladderen. Maar denk dat er er vanaf hangt wat de reden is en hoe ze erover praten.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:32

Imo zijn er wel meerdere redenen om te stoppen hoor; geen klik met het paard of eigenaar, verhuizing van het paard, of wanneer de eigenaar steeds meer gaat ‘eisen’. Ik heb meegemaakt dat de eigenaar zelf steeds minder kwam/deed op een doe-het-zelf-stal, waardoor het paard vaak heel hyper in een vieze stal stond. Het had teveel energie (en het voer sloot ook niet aan) voor die twee keer per week dat ik hem beweging gaf. Toen de staleigenaar daar wat van zei, gaf de eigenaar ineens mij de schuld.. ik ‘wilde’ maar twee keer per week komen en zij wilde dat ik het paard vijf keer deed. Van te voren duidelijk afgesproken dat ik haar twee keer per week zou doen en ze heeft nooit iets gevraagd. Daarnaast is twee keer per week een veel te energiek paard beweging geven ook niet altijd leuk.

Tijd geleden al, maar toen ben ik op een gegeven moment ook gestopt. Ik voelde me continu vervelend ten opzichte van het paard en ging dan vaak tussendoor nog snel even. Maar dat ging ten koste van mijn studie. Overigens heb ik dat paard ruim zes jaar verzorgd, dus imo aan doorzettingsvermogen geen gebrek. :)
Laatst bijgewerkt door miramii op 24-12-17 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 11:36

Ik zoek omgeving leek Tolbert een bijrij paard

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:16

Pallatin schreef:
De reacties stromen hier nog binnen op m’n advertentie, maar er zitten er maar twee tussen die imo serieus genoeg zijn om verder naar te kijken. Ik heb iig een eerste afspraak gemaakt met een meisje en heb aan de ander vragen gesteld die jullie hier opperden, ben benieuwd.
Ik heb wel besloten dat als ik er geen goed gevoel bij heb ik het gewoon niet ga doen, ik wil niet met samengeknepen billen op de bank zitten in de hoop dat alles goed gaat... :')

Wat me in de reacties trouwens opvalt is dat veel meiden die reageren nu al een bijrijdpaard hebben, maar iets anders zoeken...en ik denk dan vaak waarom? Waarom wil je dan iets anders? Je bouwt toch een band op met zo’n dier? Ik heb al mijn verzorgpaarden tot hun dood of verhuizing verzorgd, ik zou echt niet ‘zomaar’ met een paard stoppen en het geeft me ook een vervelend gevoel, dat zo iemand zo weg is als er ergens anders een leuker paard te vinden is....

Maarrrr, een aantal hier hebben toppertjes gevonden, dus ik geef de moed nog niet op, maar blijf voorzichtig optimistisch {:)


Ik ben een jaar geleden wel gestopt met m'n oude verzorgponys.
Er kwam samen met een vriendin een leuk paardje op m'n pad ik was er achter gekomen dan de 2 andere verzorgsters van die eerste pony's vaak achter mijn rug om elke week een buitenrit maakten, terwijl ik in 3kwart jaar 4 keer op buitenrit ben geweest.

Toen had ik dus samen met een vriendin een nieuwe verzorgpony.
Een superlief dier, maar vanwege zijn leeftijd (28) en een vroegere blessure konden we nog maar 5/10 minutjes per week op hem stappen.

Van de zomer is de andere verzorgster gestopt en ik ben alleen verder gegaan.
Ik kom nu nog steeds 4x per week bij de pony en dat is opzich hartstikke leuk.
Alleen... Het enige wat ik kan doen is een beetje poetsen en mesten.
Wandelen kan niet omdat hij helemaal gek wordt buiten.
Vrijheidsdressuur en grondwerk doen we een beetje, maar hij is heel schrikachtig voor elk geluidje en in hij gaat er dan ook vaak van door aan de hand, Terwijl de basis er goed in zit.
Wel hou ik heel veel van de pony en al zou ik ermee stoppen zal hij eigenlijk geen aandacht meer krijgen.

Nou staan er in de buurt aardig wat paarden, en zou ik maar wat graag een leuke verzorgpony hebben waar ik meer mee kan. Maar ik vind het niet echt eerlijk tegenover de andere pony, want die heeft dan niks meer en voor 2 pony's heb ik geen tijd met vwo 3.
Ook kan ik bij de pony komen wanneer ik maar wil en heb ik geen vaste dagen of iets.

Maar ik zie wel eens van die paardjes staan en dan zou ik zo graag een verzorgpony willen zoeken waar ik meer mee kan en evt. ook zou kunnen rijden.

Wat zouden jullie doen?
Iemand tips?

Groetjes Sanne

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:02

Ik snap heel goed dat je kan stoppen met een verzorgpony of bijrijdpaard. Andersom gebeurt het ook: bijrijdpaarden worden onder je kont verkocht en dan heb jij ook niks meer. Of de eigenaar krijgt meer tijd. Of hij verhuist. Dus ik kijk ook wel uit om mijn hele ziel en zaligheid in een bijrijdpaard te stoppen. Dus als een bijrijdpaard niet is wat je zoekt (je mag er bv geen wedstrijden mee doen terwijl je dat wel zoekt) dan vind ik dat het een bijrijder ook vrij staat om iets anders aan te nemen. Maar natuurlijk wel altijd in goed overleg. Van de ene op de andere dag vertrekken zou ik nooit doen. Ik heb in het verleden een half jaar drie paarden gedaan omdat de eigenaren een nieuwe bijrijder moesten zoeken. (Verhuizing).

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:57

Voor Sanne: hoe vaak ga je nu naar je oude verzorgpony? Ik heb heel lang een oudje gedaan die samen met mijn bijrijdpaard stond, ik heb er überhaupt nooit opgezeten, maar verzorgde m wel, toen na een paar jaar mijn bijrijdpaard overleed kreeg ik ook een ander verzorgpaard op een andere plek. Ik bleef 1x per week bij t oudje komen om hem te checken, dat heb ik tot zijn dood gedaan. Je kunt dus misschien op zoek gaan naar een ander voor erbij en de aandacht anders verdelen?

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:52

Pallatin schreef:
Voor Sanne: hoe vaak ga je nu naar je oude verzorgpony? Ik heb heel lang een oudje gedaan die samen met mijn bijrijdpaard stond, ik heb er überhaupt nooit opgezeten, maar verzorgde m wel, toen na een paar jaar mijn bijrijdpaard overleed kreeg ik ook een ander verzorgpaard op een andere plek. Ik bleef 1x per week bij t oudje komen om hem te checken, dat heb ik tot zijn dood gedaan. Je kunt dus misschien op zoek gaan naar een ander voor erbij en de aandacht anders verdelen?


Bedankt voor je reactie,

Normaal gesproken ga ik in een schoolweek 3/4 keer per week.
Het nadeel is wel dan ik zondag maandag en donderdag niet kan ( woensdag om de week ) En als ik op 2 plekken zou verzorgen ik 1 op dinsdag kan doen en dan kom ik bij een om de week 5 dagen lang niet.

Als er een paardje gewoon op m'n pad zou komen zou ik het makkelijker vinden, maar als ik echt zou gaan zoeken ga ik twijfelen.
Ik vind dat ik in ieder geval niet bij deze pony weg kan/wil, maar 2 x per week is ook prima.

Groetjes

PinkLove

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Fryslân

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:41

Ik ben nu net gestopt met mijn bijrijder. Zij heeft mijn paard bijna een jaar gedaan, kon heel goed rijden.
Op een gegeven moment gingen we vaak samen, maar was ik een keer ziek en vroeg of ze zelf kon met de bus dan wou ze dat niet en ging ze smoesjes verzinnen.
Als ik volgens haar dingen deed met mijn eigen paard wat haar niet goed leek kreeg ik commentaar.(bijv een x iemand anders laten rijden)

En zo heel veel irritatiedingen met de communicatie, ik heb het een paar keer met haar erover gehad maar het bleef bij hetzelfde.

De laatste keer toen stelde ik wat voor, maar zij wou het alleen zo als zij het in gedachten had en anders wou ze niet mee.Toen heb ik gezegd dat als het zo elke keer gaat dat ik niet meer wil dat ze op mijn paard rijd en dan nog zegt ze dat ik degene ben die 'belachelijk' doet.

Vind het jammer dat het dan zo loopt terwijl je er alles aan wil doen om het te laten slagen, zo'n meisje mag gratis paardrijden en heeft veel vrijheid, ik ben zeker ook dankbaar dat ze zo goed voor mijn paard heeft gezorgd.
Maar ik blijf eigenaar van mijn paard en ik doe wat ik zelf wil, als een bijrijder daar niet mee eens is kan ik er ook niks aan doen, ik vind dat ze allang blij mag zijn dat ze alles met mijn paardje mocht doen.

Hoe denken jullie hier over?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:43

Pinklove, als een bijrijder mij gaat vertellen dat ik als eigenaar niet mag besluiten er een keer een ander op te laten rijden tijdens "mijn" dagen, dan ga ik heel hard lachen en de persoon idd de deur wijzen. :+ :o
hoe jammer ook, ik kan mij dus goed voorstellen dat je er een einde aan gemaakt hebt. Ook vervelend dat ze enkel wou komen als jij er ook was/ haar meenam, als ik er zelf ben dan kan ik ook zelf rijden/beweging geven dus dan een bijrijder bij mij hebben is geen noodzaak voor mij.

PinkLove

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:13

cobiie schreef:
Pinklove, als een bijrijder mij gaat vertellen dat ik als eigenaar niet mag besluiten er een keer een ander op te laten rijden tijdens "mijn" dagen, dan ga ik heel hard lachen en de persoon idd de deur wijzen. :+ :o
hoe jammer ook, ik kan mij dus goed voorstellen dat je er een einde aan gemaakt hebt. Ook vervelend dat ze enkel wou komen als jij er ook was/ haar meenam, als ik er zelf ben dan kan ik ook zelf rijden/beweging geven dus dan een bijrijder bij mij hebben is geen noodzaak voor mij.


Ja ik deed dan ook gewoon mijn eigen ding en wat ik zelf wou, maar elke keer gezeur is niks aan.

Dat we samen gingen vond ik niet heel erg, want dan maakten we samen een buitenrit, ik op een oud paardje, mijn paard is jong en ik wou graag dat ze wat meer ervaring kreeg en zo kon dat dan mooi.
Maar als ik dan een keer niet kon dan ging ze gewoon niet en dat vond ik dan wel heel vervelend.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:14

Ik begrijp zulke bijrijders niet.
Je zou zeggen dat ze blij zijn met een plekje waar ze veel vrijheid hebben, maar blijkbaar niet.
Zo'n verwend nest die de eigenaar even gaat vertellen hoe en wat zou ik ook wegsturen hoor.