Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisanne_01
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-06-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:50

Ja achteraf... :D het was onder het mom van wij betalen voer dekens etc. Maar een bijdrage is toepasselijk want je rijd er toch op.. vreemd. En dan wel zeggen ja maar als hij ziek wordt zitten wij met hoge kosten en niet jij. Iets dat je wel hebt met een eigen paard. Paarden stonden op goedkoop voer en de dekens + zadels etc. Waren niet eens in goede staat

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:59

Ik vind dat sommige eigenaren wel veel eisen. Ik heb zelf ook eigen paarden gehad hoor (nu sinds een maand niet meer). Maar ik schrok soms van de eisen die eigenaren hadden. Ik heb zelf voor mn eigen paarden ook jaren lang bij gereden, momenteel rijd ik ook een paard van iemand bij tot ik weer mn eigen paard heb. Maar heb ook vier jaar een paard van iemand gereden hier betaalde ik 100 tot 140 euro in de maand voor, maar ik kreeg er veel voor terug. Ik mocht bijna elke dag gaan en had om de week les. Ik was blij met het paard, zij was blij met mij en dat is lang goed gegaan. Maar heb ook belachelijke dingen mee gemaakt dat ik een mega bijdrage moest leveren, maar wel verwacht werd dat ik drie weides uit ging mesten waar ik bijna een uur per keer mee bezig was. Ik kwam wel altijd door weer en wind hoor op mn fietsje.

Andersom vind ik dat bijrijders soms ook belachelijke dingen eisen, zoals per se op wedstrijd willen of allerlei luxe dingen zoals een binnenbak. Op een volpension met een binnenbak is de stalling hoog, vaak kan je daar niet gratis rijden (oke, ik heb momenteel geluk. Ik hoef niks bij te dragen, maar doe dat wel zoals voer haal ik en dekens/zadelmaker laten komen etc). Ik schrik soms van beiden kanten wat mensen plaatsen (zowel eigenaar als bijrijder).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:24

Lisanne_01 schreef:
Ja achteraf... :D het was onder het mom van wij betalen voer dekens etc. Maar een bijdrage is toepasselijk want je rijd er toch op.. vreemd. En dan wel zeggen ja maar als hij ziek wordt zitten wij met hoge kosten en niet jij. Iets dat je wel hebt met een eigen paard. Paarden stonden op goedkoop voer en de dekens + zadels etc. Waren niet eens in goede staat


Ehh dat is toch juist het hele punt van bijrijder zijn? Dat je die kosten niet hebt? :')
ik zou af en toe willen dat ik nog gewoon bijrijder was, met die brokkenpiloot van mij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:58

Mijn verzorgsters zijn volgens mij een stille dood gestorven ... Niet letterlijk natuurlijk :P
Ze hadden aangegeven niet te kunnen wegens examens en minder tijd op stal (alle begrip voor) dus had ik laten weten dat ze maar een seintje moesten geven als hun examens gedaan waren en ze vakantie hadden. Nu wilde het toeval dat toen hun examens gedaan waren ik in de lappenmand zat dus gevraagd of ze het zagen zitten om beide pony's wat extra aandacht te geven (immers vakantie). Geen probleem en ze zouden mij helpen. Heel fijn. Denk dat ze uiteindelijk op 2.5 week vakantietijd 2x even geborsteld hebben?

Naja, laat ook maar denk ik dan, zal zelf wel zoveel mogelijk mijn best doen. Heb ook niet meer gevraagd of ze nu weer terug hun vaste dagen gaan opnemen of niet, als het niet van hun uit komt hoeft het voor mij ook niet. Denk dat ze het te saai vinden omdat ze er niet zomaar alles mee kunnen, en dat ze dit niet durven zeggen.

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:49

Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuishoort, maar ik vraag het toch.....

Hoi, ik ben Marjolein, en ik ben op zoek naar een bijrijdpaard.

Informatie over mij:
Ik ben 15 jaar
Ik ben ongeveer 1,77 lang
Ik weeg ongeveer 60 kilo
(Is al een tijdje niet gemeten, dus ik weet het niet zeker...)


Ik ben, zoals ik al zei, op zoek naar een bijrijd/verzorg paard. (Of pony)
Het moet wel in boxtel zijn!!

Het maakt niet uit of het een paard of pony is. Ik sta ook open voor klusjes bijv. Stal uitmesten ofzo. Ik ga ook goed met uw spullen, en natuurlijk uw dieren om.

Het liefste een paard/pony die braaf is, die gewoon goed luistert, en die lief is. Want dat zijn de paarden waar ik het best mee kan opschieten.

Ik zou mezelf omschrijven als een lief, enthousiast en een betrouwbaar persoon.

Laat me aub effe weten (het liefste met pb) of je interesse hebt.
Hoor het graag!

Groetjes marjolein

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:55

Ohh ja.. even vergeten....


Ik vraag niet heel veel.
Gewoon een paard/pony, misschien rijden, maar dat hoeft niet per-se.(en dan ook een plek om te rijden, als dat dan kan)
Veel meer vraag ik niet :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:13

_Dreamer schreef:
Lisanne_01 schreef:
Ja achteraf... :D het was onder het mom van wij betalen voer dekens etc. Maar een bijdrage is toepasselijk want je rijd er toch op.. vreemd. En dan wel zeggen ja maar als hij ziek wordt zitten wij met hoge kosten en niet jij. Iets dat je wel hebt met een eigen paard. Paarden stonden op goedkoop voer en de dekens + zadels etc. Waren niet eens in goede staat


Ehh dat is toch juist het hele punt van bijrijder zijn? Dat je die kosten niet hebt? :')
ik zou af en toe willen dat ik nog gewoon bijrijder was, met die brokkenpiloot van mij :=


Had ik ook wel gewild dat jij geen eigen paard had gekocht :P. Dan was mijn zoektocht naar eeen goede verzorger paar jaar geleden al gestopt. (Voor diegene die nog niet zo lang hier zijn, Franka was verzorger van Stanley zo eh... lang geleden)

Al heb ik nu gelukkig wel een fijne eindelijk gevonden.

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:47

Ratina2018 schreef:
Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuishoort, maar ik vraag het toch.....

Hoi, ik ben Marjolein, en ik ben op zoek naar een bijrijdpaard.

Informatie over mij:
Ik ben 15 jaar
Ik ben ongeveer 1,77 lang
Ik weeg ongeveer 60 kilo
(Is al een tijdje niet gemeten, dus ik weet het niet zeker...)


Ik ben, zoals ik al zei, op zoek naar een bijrijd/verzorg paard. (Of pony)
Het moet wel in boxtel zijn!!

Het maakt niet uit of het een paard of pony is. Ik sta ook open voor klusjes bijv. Stal uitmesten ofzo. Ik ga ook goed met uw spullen, en natuurlijk uw dieren om.

Het liefste een paard/pony die braaf is, die gewoon goed luistert, en die lief is. Want dat zijn de paarden waar ik het best mee kan opschieten.

Ik zou mezelf omschrijven als een lief, enthousiast en een betrouwbaar persoon.

Laat me aub effe weten (het liefste met pb) of je interesse hebt.
Hoor het graag!

Groetjes marjolein


Nee hoort hier niet, voor advertenties is de bokt markt. Als je graag bijv onze mening wilt over je advertentie, of ander advies, dan zou je het wel hier kunnen vragen.

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:00

troi schreef:
Ratina2018 schreef:
Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuishoort, maar ik vraag het toch.....

Hoi, ik ben Marjolein, en ik ben op zoek naar een bijrijdpaard.

Informatie over mij:
Ik ben 15 jaar
Ik ben ongeveer 1,77 lang
Ik weeg ongeveer 60 kilo
(Is al een tijdje niet gemeten, dus ik weet het niet zeker...)


Ik ben, zoals ik al zei, op zoek naar een bijrijd/verzorg paard. (Of pony)
Het moet wel in boxtel zijn!!

Het maakt niet uit of het een paard of pony is. Ik sta ook open voor klusjes bijv. Stal uitmesten ofzo. Ik ga ook goed met uw spullen, en natuurlijk uw dieren om.

Het liefste een paard/pony die braaf is, die gewoon goed luistert, en die lief is. Want dat zijn de paarden waar ik het best mee kan opschieten.

Ik zou mezelf omschrijven als een lief, enthousiast en een betrouwbaar persoon.

Laat me aub effe weten (het liefste met pb) of je interesse hebt.
Hoor het graag!

Groetjes marjolein


Nee hoort hier niet, voor advertenties is de bokt markt. Als je graag bijv onze mening wilt over je advertentie, of ander advies, dan zou je het wel hier kunnen vragen.


Oké thnx

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:12

Net een advertentie geplaatst op marktplaats. Heb een 3 jarige pony waar nog niet op gereden wordt. Ben benieuwd of er mensen gaan reageren

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:08

Amber_anne schreef:
Net een advertentie geplaatst op marktplaats. Heb een 3 jarige pony waar nog niet op gereden wordt. Ben benieuwd of er mensen gaan reageren


waar staat hij/zij?

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:18

Ik zit in een lastige situatie en hoop dat jullie wellicht wat advies kunnen geven.

Op dit moment rijd ik een leuke M2/Z pony drie keer in de week. Laatst berichte iemand mij met de vraag of ik interesse had om haar paard (M1, 10 jr) te leasen. Dagen zijn naar keuze met max 5 dagen. Zij is namelijk op zoek naar een tweede paard. Mijn eerste gedachte was eigenlijk nee omdat het lease bedrag vrij hoog is (stallingsgeld gedeeld door aantal dagen). Maar na nagedacht te hebben is dit wel precies wat ik zoek. Veel vrijheid, het paard mag alles qua dressuur, springen, buiten rijden, wedstrijden etc. Mooie stal aan het bos. Als ik kies haar paard te leasen, wil ik dit voor 5 dagen doen, zodat ik het meeste eruit kan halen en mijn doel is om wedstrijden te starten. Latere optie tot verkoop is mogelijk

Het nadeel is dat ik zou moeten stoppen met de pony die ik nu (gratis) rijd en ik meer geld kwijt ben aan het leasen. Maar daarentegen is mijn huidige bijrijdpony al 17, dus de vraag is hoelang ik hem nog kan rijden. Zij kan niet springen door oude blessure en geen mogelijkheid buiten te rijden. Wel is het een schat van een pony, de eigenaresse is heel aardig en een fijne luxe stal ook (binnen + buitenbak, solarium, stampmolen etc). Maar de vrijheid van het aanbod lokt mij wel heel erg. Daarnaast heeft ook deze stal binnen + buitenbak en staan de paarden de gehele dag buiten, s nachts op stal.

Ik ga sowieso nog een keer proefrijden maar zit nu al de hele tijd te bedenken of ik het geld er voor over heb (heb nu weinig inkomsten ivm stage tot april) en durf ik eigenlijk niet goed de pony op te zeggen maar toch denk ik dat het paard een goede kans zou zijn voor mij ... Mijn doel is echt om wedstrijden te starten en naar mijn idee is dit makkelijker met een paard dan met een pony tussen de paarden maar wellicht zit ik hier fout te denken.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:07

Als je het financieel kan redden, lijkt het me een mooie kans :) Mits het natuurlijk klikt met de eigenaresse en het paard!

Wedstrijden met een paard of pony maakt niets uit, als je maar netjes uitvoert wat gevraagd wordt in de proeven :P

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:48

Hmm wat je nu hebt is een hoger geklasseerde pony, voor nop, op een fijn plekje met sympathieke eigenaren en die wil je mogelijk omruilen voor een lager geklasseerd paard voor veel geld waarvan je niet weet of de eigenaren aardig zijn..

Je voornaamste reden is meer vrijheid en start mogelijkheden? Waarom ben je met deze pony nog niet gestart? 17 jaar is echt niet oud!

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:33

Ratina2018 schreef:
Amber_anne schreef:
Net een advertentie geplaatst op marktplaats. Heb een 3 jarige pony waar nog niet op gereden wordt. Ben benieuwd of er mensen gaan reageren


waar staat hij/zij?


Tussen kampen en Ens

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 01:35

Bedenk dat wedstrijden rijden veel kosten met zich mee brengt. Je startkaart, startgeld (€10,- per proef, €20,- per wedstrijd), KNHS lidmaatschap, lidmaatschap rijvereniging, eventueel vervoerskosten. En je wilt graag blijven lessen om te verbeteren.

Als je dat andere paard gaat leasen voor dat hoge bedrag, lukt het wedstrijdrijden dan nog wel?

Als je een goede combi bent met de pony, je er gratis op mag rijden en je mag er mee op wedstrijd, zou ik daar eerst voor kiezen.

Je kunt prima met een pony tussen de paarden starten. Zeker een bewezen sportpony. Als je er goed op past qua lengte en gewicht, gewoon beginnen.

Ik heb al mijn wedstrijdervaring tot het huidige paard opgedaan met pony's tussen de paarden en heb veel prijzen gewonnen. Net een NRPS D- en E-pony t/m L2 in korte tijd en recent met een Haflinger van de L2 naar de M1. Mijn huidige trainingspaardje liep eerst L2 bij de pony's. Waarschijnlijk Net Uit de pony maat gegroeid, Paar jaar stil gestaan en ik heb hem september 2017 weer opgepakt. Ook nu weer super vaak (hoge) winstpunten en prijzen.
We zijn eind april in de L2 beginnen en na 11 wedstrijden M2 met winstpunt.
Als je goed en netjes rijd en het dier fijn aan het lopen hebt rijdt je echt je punten wel. Ook als het geen bewegingswonder is.

Ik reed die pony's en het huidige paard 2 tot 4x per week. Gemiddeld 3x. Dus ook dat hoeft geen belemmering te zijn.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:25

PS: ik zie dat die extra mogelijkheden en vrijheid van buitenrijden en het springen ook lonkt.

Tip: vraag of je eerst, als proefperiode, het paard 1 of 2 maanden 2x per week kunt leasen met optie tot meer om te ontdekken hoe het echt klikt. En of alles er om heen zo leuk is als het lijkt. En blijf de pony dus eerst gewoon rijden.

Dan heb je langer de tijd om aan het paard te wennen en een beter beeld.

Je kunt uittesten hoe het is qua tijd om 5x te rijden ipv 3x.

En je hebt eerst een deel van de kosten.

Daarnaast is het leerzaam om meerdere paarden te rijden.

Als de eigenaresse van het M1 paard nu nog geen tweede paard heeft is deze optie misschien nog niet zo gek. Kan zij ook kijken hoe het gaat en heeft ze ook alvast iets meer tijd om paarden te proberen, en een financiële bijdrAge in de huidige kosten.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:16

Dabiscui schreef:
Ik zit in een lastige situatie en hoop dat jullie wellicht wat advies kunnen geven.

Op dit moment rijd ik een leuke M2/Z pony drie keer in de week. Laatst berichte iemand mij met de vraag of ik interesse had om haar paard (M1, 10 jr) te leasen. Dagen zijn naar keuze met max 5 dagen. Zij is namelijk op zoek naar een tweede paard. Mijn eerste gedachte was eigenlijk nee omdat het lease bedrag vrij hoog is (stallingsgeld gedeeld door aantal dagen). Maar na nagedacht te hebben is dit wel precies wat ik zoek. Veel vrijheid, het paard mag alles qua dressuur, springen, buiten rijden, wedstrijden etc. Mooie stal aan het bos. Als ik kies haar paard te leasen, wil ik dit voor 5 dagen doen, zodat ik het meeste eruit kan halen en mijn doel is om wedstrijden te starten. Latere optie tot verkoop is mogelijk

Het nadeel is dat ik zou moeten stoppen met de pony die ik nu (gratis) rijd en ik meer geld kwijt ben aan het leasen. Maar daarentegen is mijn huidige bijrijdpony al 17, dus de vraag is hoelang ik hem nog kan rijden. Zij kan niet springen door oude blessure en geen mogelijkheid buiten te rijden. Wel is het een schat van een pony, de eigenaresse is heel aardig en een fijne luxe stal ook (binnen + buitenbak, solarium, stampmolen etc). Maar de vrijheid van het aanbod lokt mij wel heel erg. Daarnaast heeft ook deze stal binnen + buitenbak en staan de paarden de gehele dag buiten, s nachts op stal.

Ik ga sowieso nog een keer proefrijden maar zit nu al de hele tijd te bedenken of ik het geld er voor over heb (heb nu weinig inkomsten ivm stage tot april) en durf ik eigenlijk niet goed de pony op te zeggen maar toch denk ik dat het paard een goede kans zou zijn voor mij ... Mijn doel is echt om wedstrijden te starten en naar mijn idee is dit makkelijker met een paard dan met een pony tussen de paarden maar wellicht zit ik hier fout te denken.


Het zou een mooie kans zijn om te kunnen groeien. Alleen nu rijd je een pony die al op een hoger niveau is die je gratis mag rijden.. Waarvan je weet dat het allemaal goed zit.. Ik zou daar wel even heel goed over nadenken hoor. Als het straks niet bevalt ben je en die pony kwijt en heb je een groot bedrag aan geld kwijt.. Het bedrag zou ook even voor mij afhangen. Als je weinig inkomsten hebt zou ik zelf het risico niet nemen, maar dat is mijn mening.. ;)

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:19

Bedankt voor de reacties! En ik kan al jullie meningen inderdaad heel goed begrijpen. Ik weet van mijzelf dat ik het ook zeker moeilijk zal vinden om de keuze te maken om ook echt met de pony te stoppen. Daarom is wellicht het idee van Joyce een goede, een proef maand met minder dagen om zo te kijken of het echt bevalt. Ik zal eens overleggen met de eigenaresse of ze daar voor open staat. De reden waarom ik voor het paard zou kiezen is omdat ik, als ik klaar ben met mijn studie (over 1/2 jaar) ik een eigen paard wil aanschaffen en zij de optie geeft met verkoop. Als het klikt met het paard lijkt mij dat een fijne mogelijkheid om eerst het paard te leasen en eventueel daarna over te kopen. Maar goed, het kan natuurlijk ook helemaal anders lopen. Het is een gok die je neemt.

Ik ga er zeker nog even goed over nadenken in ieder geval. Het liefst zou ik ze beide doen. Maar ik weet niet of dat te veel gaat zijn ja of nee. Ene paard 5x rijden, andere pony 3x rijden...

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:55

Als je het paard gaat leasen met het idee het te kopen als het wat is, dan klinkt het heel erg goed, eerst een paar maanden uitproberen, en dan weet je gelijk wat je koopt. Daarnaast krijg je ook gelijk een voorproefje van de kosten die bij een eigen paard horen, en dan is stalgeld nog lang niet alles, heb je dat er elke maand echt voor over, dan doen. Ik heb mijn verzorgpaard destijds ook overgekocht omdat we een geweldige klik hadden, en dat kan ik dus iedereen aanbevelen.

En voor de eerste maand(en) zeker de optie van Joyce overwegen, dat was ook het eerste wat mij binnen schoot. Dan heb je altijd iets om op terug te vallen als dat paard niks voor jou is.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:51

RedKiwi schreef:
Als je het paard gaat leasen met het idee het te kopen als het wat is, dan klinkt het heel erg goed, eerst een paar maanden uitproberen, en dan weet je gelijk wat je koopt. Daarnaast krijg je ook gelijk een voorproefje van de kosten die bij een eigen paard horen, en dan is stalgeld nog lang niet alles, heb je dat er elke maand echt voor over, dan doen. Ik heb mijn verzorgpaard destijds ook overgekocht omdat we een geweldige klik hadden, en dat kan ik dus iedereen aanbevelen.

En voor de eerste maand(en) zeker de optie van Joyce overwegen, dat was ook het eerste wat mij binnen schoot. Dan heb je altijd iets om op terug te vallen als dat paard niks voor jou is.


Ik zou dit idd ook doen.. Je kan kijken of het werkt. Hiervoor heb ik een pony gekocht waarvan ik niks wist.. Uiteindelijk bleken we helemaal geen match te zijn.. Met een verzorgpaard heb je daar wel de tijd voor om later nog te beslissen hem of haar te kopen.. Je weet waar hij vandaan komt etc.. Onthoudt wel dat je dan wel meer kosten krijgt..

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:35

Hier 2 meiden langs gehad. Bij de eerste had ik het idee dat de pony totaal niet geïnteresseerd was in haar en de 2e stuurde mij een apart berichtje met als uitkomst dat ze het niet wilde doen.

Iets met te ver weg en dat ik had gezegd dat het mijn pony bleef :\

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:09

Amber_anne schreef:
Hier 2 meiden langs gehad. Bij de eerste had ik het idee dat de pony totaal niet geïnteresseerd was in haar en de 2e stuurde mij een apart berichtje met als uitkomst dat ze het niet wilde doen.

Iets met te ver weg en dat ik had gezegd dat het mijn pony bleef :


Huh?? Geef je m niet weg dan?? :+ :')

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:24

Amber_anne schreef:
Hier 2 meiden langs gehad. Bij de eerste had ik het idee dat de pony totaal niet geïnteresseerd was in haar en de 2e stuurde mij een apart berichtje met als uitkomst dat ze het niet wilde doen.

Iets met te ver weg en dat ik had gezegd dat het mijn pony bleef :

:') :')

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:53

Penny meisje?

Hier nu voor mijn oude pony een meisje uit het dorp langsgeweest voor de tweede keer. Jong meisje, 11, groep 8.

Het meisje dat hem nu al bijna 1,5 a 2 jaar verzorgd zit in haar examenjaar, dus minder tijd, en is minder gemotiveerd nu hij alleen nog mag stappen en het vaak vies weer is. Ook heeft ze vervoersproblemen.
Oftewel, die komt niet zo vaak meer...

Van dit meisje had de moeder vorig jaar al eens gepolst, dus ik dacht: dan hebben we in elk geval geen problemen dat ze geen vervoer heeft en misschien vind ze het nog gewoon leuk om wat te tutten, wandelen, stappen onder het zadel, kunstjes leren etc. Ik ben toch vaak thuis na schooltijd vanwege mijn eigen kinderen. We zien wel hoe het gaat!