Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:27

Amber_anne schreef:
Zit ik te kijken wat er bij mij in de omgeving is en dan zie ik verschillende advertenties staan voor lease. De kosten voor het leasen daar zitten de da kosten en her hooi en stro in, is ongeveer 100 euro voor 3 dagen en dan om de week zondag maar niet rijden op zondag.
Je moet die dagen binnen zetten, voeren en mesten. Wat niet bij de lease prijs in zit is tandarts, hoefsmid, brok etc (dat deel je met de ander) en het gebruik van het tuig. Dat tuig mag je zelf aanschaffen of huren voor een meerprijs.

Wat vinden jullie hier van, is dit reëel of ben ik niet zo raar dat ik nooit voor deze constructie zou gaan



Koekoek :evaw:

Ik had net ff over je heen gelezen maar eh.
Zijn wel lekker daar zeker :')


darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:56

Amber_anne schreef:
Zit ik te kijken wat er bij mij in de omgeving is en dan zie ik verschillende advertenties staan voor lease. De kosten voor het leasen daar zitten de da kosten en her hooi en stro in, is ongeveer 100 euro voor 3 dagen en dan om de week zondag maar niet rijden op zondag.
Je moet die dagen binnen zetten, voeren en mesten. Wat niet bij de lease prijs in zit is tandarts, hoefsmid, brok etc (dat deel je met de ander) en het gebruik van het tuig. Dat tuig mag je zelf aanschaffen of huren voor een meerprijs.

Wat vinden jullie hier van, is dit reëel of ben ik niet zo raar dat ik nooit voor deze constructie zou gaan


Ik vind het ook een bijzondere constructie. Zou toch verwachten dat goed passend tuig hoog op prioriteit staat en als dat er is, zou ik laten leasen incl tuig. En idd wat als jij ander tuig hebt en er ontstaat daardoor een probleem omdat het toch niet helemaal lekker ligt bijv? Iig alle afspraken heel duidelijk op papier en ondertekenen.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:26

Hmm die 2? maanden dat wij ooit gedeeld geleased hebben was echt drama.
De andere ruiter die 5/7 dagen deed, gooide er ijzers onder voor de mooi, een knetterzwaar bit omdat ie zo sterk was en of we wilden meebetalen aan de osteopaat want dat was toen een poosje hip op stal. Aangegeven dat we best 2/7 wilden mee betalen aan een zadelpasconsult want het zadel lag voor geen meter, maar de osteopaat vlieger ging niet op. Zeker niet omdat die meid ook niet het type was dat dan na een behandeling oid het dier wat dagen rust gaf. Ijzers betaalden we aan mee en wij maar verbaasd zijn dat die ijzers en hoeven er exact als de week er voor uitzagen ondanks dat er beweerd werd dat de smid geweest was. We kwamen uiteraard pas na deze ervaring er achter dat die ijzers er voor de sier onder zaten, omdat ze dat er sportiever vond uit zien.

Begeef je niet in dit soort constructies, al het grijs gebied levert alleen maar meer betalen en nauwelijks zeggenschap op

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:48

Lijkt mij inderdaad ook maar een rare constructie te zijn :=
Dus tandarts, hoefsmid en brok moet je met de andere huurder delen? Wie bepaald dan welke brok het paard krijgt? Of wanneer de tandarts/hoefsmid komt? Wat als de ene dit wel nodig vind en de andere (nog) niet? Denk niet dat ik me er aan zou wagen, beste is gewoon een paard waar je een bedrag betaalt voor x aantal keer per week rijden/verzorgen en waarbij alle overige dingen door de eigenaar bepaald & betaald worden ...

Ik heb hier intussen voor die van mij een aantal kinderen op stal gevonden die de blinde wel wat extra aandacht willen geven. Daarvan kennen 2 meisjes hem al omdat ze al voor mijn pony's gezorgd hebben als ik op vakantie was. Zij doen hem nu elk 1 dag in de week omdat ze natuurlijk school hebben en ook hun "eigen" paarden om mee te rijden en te lessen. En dan heb ik nog een 'nieuw' meisje dat hem 2 dagen per week gaat doen, haar heb ik er dit weekend even mee laten prullen en dat ging heel fijn. Is natuurlijk voor alle partijen even zoeken en wennen, het is ook niet zomaar een paard :P Maar ik zie het wel zitten zo... Krijgt hij sowieso 4 dagen in de week wat aandacht dus als het mij dan zelf niet lukt moet ik mij niet meer zo schuldig voelen ;) En heb ik zelf alsnog zin krijgt hij gewoon dubbel aandacht, zal hij vast niet erg vinden, haha.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:23

Dit is ook het enige aanbod bij mij in de regio maar het is niet iets waar ik interesse in heb. Was alleen benieuwd wat jullie hier nou van vonden, of het normaal is of niet

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:31

Er is genoeg in regio Zwolle/[woonplaats], je moet alleen weten waar.

Iedereen overigens bedankt voor de tips die hier gegeven zijn mbt mijn twijfel. Ik ga rustig aan op zoek naar iemand en inderdaad proberen los te laten :).

goldenarrow

Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:14

Ik help nu sinds een tijdje op een hobbyfokkerij. Superleuk, maar naast mijj fulltime baan is het wel te veel om alle paarden aandacht te kunnen geven. Dus zochten de eigenaar en ik er een verzorgster bij. Puur voor het aandacht geven aan de paarden, beetje grondwerken, poetsen, dat soort dingen. Er hoeven geen klusjes gedaan te worden en het is gewoon gratis. Momenteel kan je alleen niet rijden, maar op termijn liggen de plannen er om een aantal paarden in te gaan rijden. Dus eigenlijk gewoon een plek voor iemand die lekker met de paarden bezig wil zijn, maar niet per se hoeft te rijden. Nu zou er gisteren iemand komen kijken. Speciaal de paarden nog even op stal laten staan zodat ze kon helpen de paarden in de paddocks te zetten en wij een beetje konden zien hoe ze met ze om gaat. Een uur na de afgesproken tijd was er nog niemand. Haar nog geprobeert te bellen, maar het nummer was niet bereikbaar en ook de app reageerde ze niet op. Echt supervervelend, want je deelt je avond er wel op in. Dus gaat de zoektocht weer verder := En het is eigenlijk heel vrijblijvend, je hoeft niks, maar mag heel veel. Ze mogen ook zo vaak komen als ze willen. Voeren, mesten en de paarden binnen en buiten zetten wordt gewoon gedaan. Als iemand het leuk vindt mogen ze best helpen, maar dat hoeft niet. Het is juist om de veulens en jaarlingen gewoon wat extra aandacht te geven.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:36

Mag ik mij hier ook melden :D. Ben weer opzoek naar een leuke bijrijder (ben gelukkig al meerdere jaren gezegend met 2 toppers). Weet van vorige zoektochten dat het soms echt dramatisch kan zijn. Ik ben benieuwd wie er dit keer over de vloer komen.


Opzich is mijn eisen lijstje niet zo groot.
Je mag rijden, af en toe een klusje helpen. Kost je niks, volledige vrijheid, alles is mogelijk.
Enige eis is eigenlijk 18+ en gevorderd ruiter.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:27

Vandaag even baalmomentje: vorige week woensdag afgesproken met de verzorgers dat ze vrijdag konden komen, ik ben dan altijd om 13.00 op stal.

Verder niks meer gehoord, dus vandaag was ik er en bedacht me dat ik het ws niet duidelijk had gecommuniceerd. Dus ik appte met de vraag of ze nog op stal kwamen, ik was er al.

Ben mijn ding gaan doen, en na poetsen en longeren, nog steeds mijn bericht niet gelezen. Dus pony wat eten gegeven en terug naar de wei gebracht. Nog een app gestuurd met dat de afspraak ws niet duidelijk was maar dat in ondertussen klaar was. Kreeg toen terug dat ze het verkeerd moet hebben begrepen en dan ze juist vanmorgen een andere afspraak had bevestigd voor vanmiddag.

Baalde dus wel, zij had ws op een bericht van mij gewacht. Nu spreken we het weekend af of anders eind volgende week pas: dan zit er gewoon 2.5 week tussen. Dat schiet ook weer niet op..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 00:02

Wat jammer dat de communicatie niet helder was.

Zo balen he. Een afspraak en komt er niemand opdagen. Niet meer bereikbaar of reageren. Beetje fatsoen...moeilijk iets blijkbaar.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:38

Dat vind ik ook een beetje apart. Ze hadden zelf toch ook wat van zich kunnen laten horen? Als ik niet zeker weet of een afspraak vast staat, stuur ik van te voren nog even een berichtje of het door gaat.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:02

Ja inderdaad. Zal dat volgende keer wel aanhalen, dat communicatie heel belangrijk is voor mij. Nu ook weer: krijg ik gister een bericht dat ze nog even met de honden gaan lopen en langs zijn wei gaan. Ze zouden hem niet voeren of wei openen. Dus ik later nog een bericht terug gestuurd met de dagen dat we weer kunnen afspreken, en de vraag of ze nog geweest zijn: geen antwoord.

Balen Anke, das nog erger wanneer mensen helemaal niks laten horen..

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:00

Marocje schreef:
Ja inderdaad. Zal dat volgende keer wel aanhalen, dat communicatie heel belangrijk is voor mij. Nu ook weer: krijg ik gister een bericht dat ze nog even met de honden gaan lopen en langs zijn wei gaan. Ze zouden hem niet voeren of wei openen. Dus ik later nog een bericht terug gestuurd met de dagen dat we weer kunnen afspreken, en de vraag of ze nog geweest zijn: geen antwoord.

Balen Anke, das nog erger wanneer mensen helemaal niks laten horen..



Zo, dan was ik er direct klaar mee geweest hoor!

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:14

Ragdollcat schreef:
Marocje schreef:
Ja inderdaad. Zal dat volgende keer wel aanhalen, dat communicatie heel belangrijk is voor mij. Nu ook weer: krijg ik gister een bericht dat ze nog even met de honden gaan lopen en langs zijn wei gaan. Ze zouden hem niet voeren of wei openen. Dus ik later nog een bericht terug gestuurd met de dagen dat we weer kunnen afspreken, en de vraag of ze nog geweest zijn: geen antwoord.



Zo, dan was ik er direct klaar mee geweest hoor!


Was net op stal (heerlijk gereden sinds lange tijd/dat ik überhaupt opstapte..) en had ff een appje gestuurd of ze morgen nog kwamen (niet dat het net als gister ik ze verwachtte en hun op mijn bericht..)
Krijg ik terug dat ze nog een hoop moet doen en drukke week heeft.. Maw: dat wordt eind vd week pas weer.

Merk wel dat ik hier alweer tegenaan loop idd. Ik heb er zelf niet zoveel aan zo, terwijl het een win/win zou moeten zijn: mijn pony krijgt wat extra aandacht/beweging en meisje heeft leuke pony om wat mee te doen. Maar nu ben ik zelf alleen maar tijd kwijt en frustraties rijker. Tja, dan is een manege misschien toch beter voor ze.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:22

Ik zou dan ook zeggen dat het niet meer doorgaat.. je verwacht toch wel een beetje initiatief van de andere zijde?
Betrouwbaarheid en regelmatig komen is imo het allerbelangrijkste. De rest komt allemaal wel..

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:46

Lekker iemand anders zoeken. Als die nu al zo moeilijk begint te doen is het allemaal geen stuiver waard voor haar.

Lekker een meisje zoeken die het wel helemaal leuk vind.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:19

Hier ivm (onvrijwillige) verhuizing stal toch ook weer op zoek...maar mogelijk al iemand gevonden ook :)

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:08

Drukke week...die heb ik altijd. Dat is nou net het punt met paarden, die zijn er ook gewoon als je het druk hebt, moe bent, het slecht weer is etc. Weet je in ieder geval meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ik ben ook weer aan het zoeken. Meisje dat mijn oude paard verzorgde is gestopt, is ongeveer de hele vakantie alleen maar uit geweest en inmiddels ook een bijbaantje dus dat kreeg ze niet gepland.
Soms begrijp ik dat niet, ik heb altijd (fanatiek inclusief wedstrijden) gereden, maar ook met nette cijfers mijn middelbare school gehaald en vanaf mijn 14 jaar eigenlijk altijd wel gewerkt. Was zeker niet altijd makkelijk en ik heb er ook heus dingen voor moeten laten maar om nou te zeggen dat ik zo'n gekke planning had....dat vind ik ook wel weer meevallen.

Heb naast mijn oudje die best wat extra aandacht wil ook nog 2 echt fijne D pony's staan waarmee ik graag een fanatiek ruitertje de kans wil geven door te groeien in de wedstrijdsport. Krijg je allemaal reacties van ja ik kan maar 2 keer in de week maar ik wil wel heel graag op wedstrijd...Of ruiters met nauwelijks ervaring die niet eens hun eigen lessen/wedstrijden willen betalen...ja joh. Droom verder. Zou het echt leuk vinden om nu eens iemand tegen te komen die echt gemotiveerd is, niet verwacht dat alles kant en klaar word aangereikt en vervolgens ook nog eens er daadwerkelijk staat als dat verwacht word...Zo ver alleen maar veel woorden, beloften en zeer weinig actie mogen ervaren. Zie hier weleens topics van meiden die wat willen bereiken in de sport zonder eigen paard etc en zich zorgen maken of dat wel mogelijk is, bij mij dus wel. Mits je er wat voor wil doen....

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:45

Absolem schreef:
Lekker iemand anders zoeken. Als die nu al zo moeilijk begint te doen is het allemaal geen stuiver waard voor haar.

Lekker een meisje zoeken die het wel helemaal leuk vind.

Ja inderdaad. Heb mijn eigen berichten even terug gelezen wat ik nou eigelijk wel of niet heb geschreven. Maar gaat dus om een 8 jarig meisje en haar moeder. Met de moeder spreek ik alles af. Heb op haar advertentie gereageerd dat ze een pony zochten waar ze mee konden poetsen en wandelen, om dochter op deze manier kennis te laten maken met paarden ipv alleen ‘rijden op de manege’.
Klonk ideaal dus en met afspreken zijn ze ook erg enthousiast en gemotiveerd. Maar hoe het nu gaat vanaf afgelopen vrijdag baal ik van.
Wacht deze vrijdag af (bericht of komen ze op stal) en zal dan knopen gaan doorhakken.

darkadia schreef:
Hier ivm (onvrijwillige) verhuizing stal toch ook weer op zoek...maar mogelijk al iemand gevonden ook :)

Onvrijwillig klinkt niet best, maar hoop dat je inderdaad iemand weer gevonden hebt?!


0000 schreef:
Drukke week...die heb ik altijd. Dat is nou net het punt met paarden, die zijn er ook gewoon als je het druk hebt, moe bent, het slecht weer is etc. Weet je in ieder geval meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ja inderdaad. Goed punt om dat eens aan te halen hoe zij daarover denken. Ik wil meer duidelijkheid en als hun idee is dat ze kunnen komen wanneer ze willen, moet ik het nu gaan afkappen. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Ik wil weten wanneer er iemand naar mijn pony gaat én wat er dan gebeurt of mee gedaan is. En ook wanneer ze er standaard 1 keer in de week heen gaan ik niet telkens een afmelding krijg bij moe/hoofdpijn/regen/wat anders te doen.

Citaat:
Ik ben ook weer aan het zoeken. Meisje dat mijn oude paard verzorgde is gestopt, is ongeveer de hele vakantie alleen maar uit geweest en inmiddels ook een bijbaantje dus dat kreeg ze niet gepland.
Soms begrijp ik dat niet, ik heb altijd (fanatiek inclusief wedstrijden) gereden, maar ook met nette cijfers mijn middelbare school gehaald en vanaf mijn 14 jaar eigenlijk altijd wel gewerkt. Was zeker niet altijd makkelijk en ik heb er ook heus dingen voor moeten laten maar om nou te zeggen dat ik zo'n gekke planning had....dat vind ik ook wel weer meevallen.

Heb naast mijn oudje die best wat extra aandacht wil ook nog 2 echt fijne D pony's staan waarmee ik graag een fanatiek ruitertje de kans wil geven door te groeien in de wedstrijdsport. Krijg je allemaal reacties van ja ik kan maar 2 keer in de week maar ik wil wel heel graag op wedstrijd...Of ruiters met nauwelijks ervaring die niet eens hun eigen lessen/wedstrijden willen betalen...ja joh. Droom verder. Zou het echt leuk vinden om nu eens iemand tegen te komen die echt gemotiveerd is, niet verwacht dat alles kant en klaar word aangereikt en vervolgens ook nog eens er daadwerkelijk staat als dat verwacht word...Zo ver alleen maar veel woorden, beloften en zeer weinig actie mogen ervaren. Zie hier weleens topics van meiden die wat willen bereiken in de sport zonder eigen paard etc en zich zorgen maken of dat wel mogelijk is, bij mij dus wel. Mits je er wat voor wil doen....

Heel herkenbaar. Ze zijn er inderdaad echt wel maar is heel goed zoeken. Daar moet je maar net de tijd en energie voor hebben :=

goldenarrow

Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:13

Nou, meisje heeft het berichtje wel gelezen, maar niet meer gereageerd. Nu ook maar hier op Bokt een advertentie aangemaakt (eerst alleen op MP). Hopelijk dat er wat leuke mensen reageren :)

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:59

goldenarrow schreef:
Nou, meisje heeft het berichtje wel gelezen, maar niet meer gereageerd. Nu ook maar hier op Bokt een advertentie aangemaakt (eerst alleen op MP). Hopelijk dat er wat leuke mensen reageren :)


Zou ook eentje op van die facebook groepen aanmaken. Zo had ik binnen 2 dagen een pony gevonden. En het fijne daaraan is ook dat je even een kijkje op het profiel kan nemen om te zien wat je kan verwachten

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:31

Nou, het vervolg en slot: ik kreeg een bericht of ik vrijdag nog wou afspreken. Prima, ben zo laat op stal. Ze waren wat later dus ik had mijn pony vast gehaald. Wou hem zelf eerst even longeren, en dochter werd bij mij achtergelaten want moeder moest nog wat doen. Oke, niet helemaal de bedoeling dit maar is lief meisje wat niet in de weg loopt.
Heb het kort gehouden en meisje mocht hem aan de hand uitstappen. Vind zij leuk begreep ik, leuker dan erop.
Maarja, die irritatie liep dus nog meer op.. Moeders kwam er net aan toen wij bijna terug waren uit het bos.
Ik wilde eigelijk overleggen wat nu elkaar verwachtingen waren, maar met dochter erbij vond ik dat toch niet zo handig. Dus ik heb net een app gestuurd.

Blijkt dat zij gewoon met precies hetzelfe zit! Ik heb aangegeven dat onze tijd (blijkbaar) kostbaar is, dat ik nu mijn tijd wel op offer maar dit zich wel zou terug betalen als het goed gaat. Maar wat haar ideeen zijn, want ik kon mijn pony nog niet vertrouwd achter laten bij hun. Zou oa alles willen weten, wanneer ze gaan en wanneer ze terug zijn: dit moet je wel liggen.

Dat begreep ze, vond het ook een hele leuke pony maar wist niet of ze kon bieden wat ik zoek. Heb het toen maar afgekapt. Dat het dan beter is een andere betrouwbare pony te zoeken. Vergeef het mezelf echt nooit als er wat gebeurt.
(Mijn pony is goudeerlijk maar erg sensibel. Dat ie in paniek ervandoor schiet is niet uit te sluiten)

Half uur later terug: dat ze de pony wel vertrouwd. Twijfelde aan de wei of ie het wel naar de zin had?

Nouja, voor mij is het klaar. Ben gewoon een te moeilijk geval, haha

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:58

Bizarre verhalen zitten hier tussen. Ik kan mij goed voorstellen dat sommige het vertrouwen verliezen.

Na 18 jaar mijn bijrijdpaard te hebben verzorgd/gereden die ik als eigen mocht beschouwen is hij op 25.5 jarige leeftijd vorige week ingeslapen.

Ik wil al langere tijd een paard bijrijden waarmee ik zou mogen lessen en mee mogen starten. Ik moet zeggen dat dat ook nog best lastig te vinden is. Bij ons op de kleinschalige pensionstal staat er een alleen heeft hij hele erge cornage helaas.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:33

Ik vind dat zelf ook altijd wel lastig hoor, als iemand """eist""" te mogen starten... Of dat in ieder geval direct in de advertentie zet. Zou voor mij een reden zijn er niet op de reageren namelijk.
Bij mij is veel mogelijk, eventueel starten ook. Maar in de toekomst, eerst maar is kijken hoe het loopt. Zulle dingen zijn zeker het eerste half jaar niet van toepassing, en daarna zien we wel :) Weet nooit zo goed wat ik ermee moet/van moet vinden als iemand dat perse wilt, en het dus eigenlijk een eis is om een paard te rijden.

Hoe denkt de rest daar over? Ben ik wel benieuwd naar :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:53

franka bedoel je dat der verzorger dat 'eist' of de eigenaar van het paard?

ik vind zowieiz dat je niks kan eisen vooral als verzorger van een paard niet. Al betaal je de lessen/wedstrijden enz zelf kan je dat niet eisen. Dan koop je maar een eigen paard.

maar ook als eigenaar van een paard kan je niet eisen van iemand dat diegene maar op wedstrijd gaat... ik zelf vraag nooit een bijdrage hooguit wel je eigen lessen betalen.

maar ik zelf kom alleen maar mensen tegen die het wel leuk vinden om gratis te rijden en dan geen lessen nemen. Dan ben ik er snel klaar mee.. Ze kosten al genoeg. En gratis paardrijden wilt iedereen wel..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers