Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:57

Earth schreef:
Tja ik vind dat duur, maar goed dat ben ik :')
Ik zou dan het liefst een lesmens kiezen in mn eigen budget, tenzij ze perse willen dat je bij dezelfde lesmens gaat lessen. Ik ben overigens niet gewend te betalen, voor mij was het altijd andersom dus ik ben er niet helemaal in thuis. Maar ik vind een bijdrage helemaal afhankelijk van wat jij nog moet leren van een paard of kunt toevoegen. Ben je echt nog een beginner en ga je heel veel leren, dan vind ik het nog wel e moeite, maar als jij het paard wat kunt leren vind ik het niet eerlijk om te moeten betalen.


Ken jij goede instructeurs die priveles op locatie geven voor minder dan 30/40 euro per uur?

Alhoewel ik het eens ben met je laatste stelling, heb ik vooral gemerkt dat mensen zich regelmatig zeer sterk overschatten in wat zij een paard kunnen leren. Wat op zich niet erg is, maar wat mij wel zou weerhouden om ‘een vreemde’ gratis te laten rijden. Mijn bijrijder op mijn jonge paard rijdt overigens wel gratis, maar die kende ik al persoonlijk en rijdt beter dan ikzelf. Moest ik een advertentie hebben gezet en haar zo hebben leren kennen, zou gratis ongetwijfeld niet waar zijn geweest. Toch zeker niet in het begin. Misschien later wel, als het paard echt groeit.

Ange1a

Berichten: 283
Geregistreerd: 04-10-21
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:36

Dat mensen een bijdrage vragen snap ik ook helemaal hoor.
Een paard is eenmaal duur en je maakt ook gebruik van de spullen.
En lessen vind ik ook absoluut niet erg, maar schrok gewoon van die prijs. :+

Bijrijdpaardje wat ik nu heb hoef ik geen bijdrage voor te geven.
Wel lessen op eigen kosten, degene die bij ons op stal les geeft vraagt €20 per uur.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:16

Ik ken ze wel onder de €30.- Maar ook wel duurder :P €20.- vind ik een prima prijs :j

Vandaag bij een paardje wezen kijken, ik voelde me erg op mijn gemak :) Paard is ook leuk, eentje met karakter maar daar houd ik wel van. Van de week rijden, kijken hoe hij onder het zadel voelt. We gaan het zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:13

Earth schreef:
Vandaag bij een paardje wezen kijken, ik voelde me erg op mijn gemak :) Paard is ook leuk, eentje met karakter maar daar houd ik wel van. Van de week rijden, kijken hoe hij onder het zadel voelt. We gaan het zien :)


Oh wat leuk! Hopelijk gaat het rijden ook goed! :D

Ik heb wel een hele leuke reactie gehad op mijn advertentie, precies wat ik zoek en zo te horen ook wat zij zoekt maar helaas te ver weg. Bevestigd voor mij wel dat ik inderdaad helemaal op de verkeerde locatie ben beland. :+ Mijn aanbod is volgens mij geen probleem, dat er hier amper paarden zijn wel haha.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:30

Waar heb je de advertentie geplaatst? Ik heb het op facebook gezet, op verschillende plekken en kreeg echt heeeeeel veel reacties :P

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:33

Volgens mij had jij mij een bericht gestuurd via marktplaats Naomi. Helaas ook te ver weg.

Moet zeggen dat kampen ook echt rampzalig is. Daarom heb ik toen besloten om zelf een pony te nemen omdat ik dus niks kon vinden. Stalling is hier trouwens ook een ramp als je ze naar buiten wilt in de winter, daarom staan veel mensen ook verder weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:10

@Earth, ik heb al een tijdje geen facebook meer. Vind het echt een vreselijk platform haha. := Heb nu advertenties staan op Bokt, Marktplaats, Horsify en Nextdoor dus ik hoop echt iets te vinden.

@amber_anne, voor de d pony? Ja er is echt niets hier. Het rotte is ook echt dat ik geen rijbewijs heb, met een auto of zelfs een scootertje kom je al veel verder natuurlijk. Maar als ik ruim een uur moet fietsen dan ga ik er niet meer voor m'n lol heen zeg maar. Erg jammer. Anders gewoon maar weer terug verhuizen naar Brabant. :+

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:18

naomiiiii schreef:
@Earth, ik heb al een tijdje geen facebook meer. Vind het echt een vreselijk platform haha. := Heb nu advertenties staan op Bokt, Marktplaats, Horsify en Nextdoor dus ik hoop echt iets te vinden.

@amber_anne, voor de d pony? Ja er is echt niets hier. Het rotte is ook echt dat ik geen rijbewijs heb, met een auto of zelfs een scootertje kom je al veel verder natuurlijk. Maar als ik ruim een uur moet fietsen dan ga ik er niet meer voor m'n lol heen zeg maar. Erg jammer. Anders gewoon maar weer terug verhuizen naar Brabant. :+


Ja klopt de pony. Ik heb ook geen rijbewijs dus leef met je mee, ben ook super dankbaar voor die elektrische fiets. Ik heb in het begin een uur gefietst maar het was echt hel, je bent helemaal gesloopt als je thuiskomt

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:27

Ja snap ik! Elektrische fiets is ideaal inderdaad. Mocht ik ineens een elektrische fiets hebben weet ik je te vinden haha. Hopelijk komt er snel iemand op je pad! :)

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:52

Hier ook weer een beetje opzoek, maar het is zo lastig in deze omgeving... Zoek rondom Den Haag en ben (voor nu) aangewezen op de fiets of het OV. In de toekomst komt er wellicht een (deel)auto maar voorlopig even niet.
Ik houd marktplaats en alle Facebook groepen in de gaten maar nog geen match kunnen vinden helaas!
Heb er ook over nagedacht om bij een manege te gaan lessen maar dat spreekt me toch minder aan. Vond het juist zo leuk om met bijrijdpaard om die band op te bouwen en samen ergens naartoe te werken.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:30

Tutti_Frutti schreef:
Hier ook weer een beetje opzoek, maar het is zo lastig in deze omgeving... Zoek rondom Den Haag en ben (voor nu) aangewezen op de fiets of het OV. In de toekomst komt er wellicht een (deel)auto maar voorlopig even niet.
Ik houd marktplaats en alle Facebook groepen in de gaten maar nog geen match kunnen vinden helaas!
Heb er ook over nagedacht om bij een manege te gaan lessen maar dat spreekt me toch minder aan. Vond het juist zo leuk om met bijrijdpaard om die band op te bouwen en samen ergens naartoe te werken.


Afhankelijk zijn van fiets of ov lijkt me ook wel lastig, maar dat is in jouw omgeving weer een stuk gangbaarder natuurlijk haha. Heb je al een zoekertje geplaatst?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:07

Een auto in de stad is inderdaad wat overbodig! Ik ben nu bezig met mijn rijbewijs, maar dat zal nog even duren want het is erg druk bij het CBR. Helaas kon ik mijn buitenlandse rijbewijs niet direct omzetten en moet ik opnieuw afrijden.

Heb nog geen advertentie geplaatst. Vorig jaar wel gedaan, maar krijg weinig respons helaas.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:00

Ik heb 2 paarden en ons verzorgmeisje is gestopt.Nu zou ik het wel leuk vinden om een nieuw meisje te zoeken.Alleen is het alleen poetsen en tutten.Wandelen niet en rijden voorlopig ook niet.Wij hebben geen bak en dat kan alleen in het weiland met goed weer.Mijn ruinen zijn 26.Maar zou daar wel belangstelling voor zijn?Alleen tutten is ook zo saai denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:13

Britta31 schreef:
Ik heb 2 paarden en ons verzorgmeisje is gestopt.Nu zou ik het wel leuk vinden om een nieuw meisje te zoeken.Alleen is het alleen poetsen en tutten.Wandelen niet en rijden voorlopig ook niet.Wij hebben geen bak en dat kan alleen in het weiland met goed weer.Mijn ruinen zijn 26.Maar zou daar wel belangstelling voor zijn?Alleen tutten is ook zo saai denk ik.


Lijkt me juist heerlijk!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:19

Britta31 schreef:
Ik heb 2 paarden en ons verzorgmeisje is gestopt.Nu zou ik het wel leuk vinden om een nieuw meisje te zoeken.Alleen is het alleen poetsen en tutten.Wandelen niet en rijden voorlopig ook niet.Wij hebben geen bak en dat kan alleen in het weiland met goed weer.Mijn ruinen zijn 26.Maar zou daar wel belangstelling voor zijn?Alleen tutten is ook zo saai denk ik.

Ik heb 6 pony’s/paarden waarbij dit min of meer is. Toch heb ik nooit echt een probleem met verzorgsters vinden. Gewoon een briefje ergens ophangen (plaatselijke manege) en op internet zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:27

Britta31 schreef:
Ik heb 2 paarden en ons verzorgmeisje is gestopt.Nu zou ik het wel leuk vinden om een nieuw meisje te zoeken.Alleen is het alleen poetsen en tutten.Wandelen niet en rijden voorlopig ook niet.Wij hebben geen bak en dat kan alleen in het weiland met goed weer.Mijn ruinen zijn 26.Maar zou daar wel belangstelling voor zijn?Alleen tutten is ook zo saai denk ik.


Naar mijn idee genoeg meiden die dit leuk zouden vinden! Waaronder ik zelf haha. :D Tutten is heerlijk. <3

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:53

Is even kijken wat te doen.Misschien via marktplaats of facebook.Als iemand wil weten waar stuur een pb.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:53

Gewoon uit pure nieuwsgierigheid. Zijn er hier ook mensen op zoek in de omgeving Bergen op Zoom?

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 16:08

Wie is er in Hellevoetsluis op zoek naar heel lieve knuffel merrie om te poetsen en te wandelen?
Stuur maar een pb :)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:39

Ik heb 2 ruinen om te poetsen en te tutten In Groesbeek.Stuur ook een pb.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 17:50

Ik zie het alweer, ik moet toch echt verhuizen. :+

Lilana
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-03-22

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:12

Ik heb jarenlang verzorgpaarden gereden en verzorgd, mijn tip: zoek in je omgeving.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 03:14

naomiiiii schreef:
Ik zie het alweer, ik moet toch echt verhuizen. :+

Haha welke regio woon je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:10

LovingTweety schreef:
naomiiiii schreef:
Ik zie het alweer, ik moet toch echt verhuizen. :+

Haha welke regio woon je?


Kampen, maar heb helaas alleen een fiets. :+

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:14

Misschien heb je mazzel en zit er iemand in de buurt.