Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:52

@Golden_Angel Ja, ik heb het ingesteld dat ik elke keer een melding krijg als er een advertentie wordt opgezet met 'bijrijdster', 'bijrijder','verzorgster' of 'verzorger' in een straal van 10 km van mijn huis :)

@Shirley Dankjewel! En wat grappig, zeg. Ik dacht dat jullie allemaal mijn leeftijd wel wisten :D Ik vind het wel jammer (maar begrijpelijk) dat sommige mensen gelijk afhaken door de leeftijd. Het ene kind is het ander niet :) Ik heb daarom ook expres mijn leeftijd niet bovenaan de advertentie gezet, in de hoop dat niet iedereen daar gelijk op zou afknappen.


Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:55

Op je bokt advertentie staat denhaag en omgeving. Misschien dat aanpassen naar de plaatsen wat bereikbaar is voor je. Dan krijg je wellicht wat meer reacties die wel bij je in de buurt zitten, want bijv monster is nog steeds omgeving den haag.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:02

@golden_angel je zou ook kunnen vragen bij verschillende stallen in de buurt of ze nog iets voor je weten? Mocht je wat namen/adressen van stallen in de buurt wilt hebben stuur gerust een berichtje

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:03

Roosje01 schreef:
Op je bokt advertentie staat denhaag en omgeving. Misschien dat aanpassen naar de plaatsen wat bereikbaar is voor je. Dan krijg je wellicht wat meer reacties die wel bij je in de buurt zitten, want bijv monster is nog steeds omgeving den haag.


Ja, dat zou kunnen. Had 'en omgeving ' erbij gezet omdat bijvoorbeeld Voorburg, Rijswijk, en wassenaar wel te doen zijn. Heb er niet aan gedacht dat iedereens definitie daar van anders is. Ik zal het aanpassen, dank je wel!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:20

Eapy schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb Marktplaats en FB gebruikt, op allebei een tiental reacties gehad. Was dan ook vrij snel weer voorzien (Lees; na twee dagen). Houd het gewoon kort en bondig, hele lappen tekst gaat toch niemand lezen. Op Facebook kun je zeker wat uitgebreider zijn maar zorg dat het overzichtelijk blijft.

Heb veel reacties gehad op MP van mensen die zelf geen advertentie hadden staan, het aanbod van verzorgpaarden qua advertenties zegt dus niets over het werkelijke aantal van mensen die op zoek zijn!


Het gaat er niet om dat ik geen reacties krijg, ik krijg er juist heel veel! Maar er zitten gewoon geen toppers bij...


Wat voor iemand ben je naar opzoek? In welke omgeving?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:23

Zie hier ook vaan advertenties voorbij komen met specifieke plaatsen erin dus vandaar. Omgeving kan zoveel zijn idd iedereen ziet dat weer anders.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:26

Ik ben ook wel eens gestopt met een bijrijdpaarden vanwege geen passend tuig en mijn zadel was echt te smal. Had er wel 5 tweedehands zadels op gepast en niets lag goed. Er kwam geen enkele hulp of aanbod vanaf de eigenaren en ik zag het niet zitten om er een nieuw zadel voor aan te laten meten. Tja, dan ga ik niet met een te klein zadel door rijden.

In mijn geval met de pad heb ik de eigenaresse aangeboden de zadelmaker te laten komen om het zadel op maat op te laten vullen. Maar omdat het paard zo spierloos en schraal was gaf zij zelf aan dat ik beter eerst met de pad kon rijden om daarna het zadel bij te laten vullen. Met de pad ligt hij netjes en het paard loopt er prima mee dus dan is dat voor mij ook prima. Ik heb eigen paarden en ben best kritisch op zadels. In de praktijk regelmatig kritischer dan de eigenaar.

Ik zie zo veel mensen die rijden met te smalle bomen, te lange/grote zadels, achterover liggende zadels, etc. Of die zelf niet rijden maar nog ergens een zadel hebben liggen wat er dan wel op "kan" Dus ja... Dan roei je met de riemen die je hebt.

En als het zadel wel past op het paard maar niet bij jou (te klein, te breed, verkeerde plek wrongen) dan kun je in overleg of je een andere goede oplossing mag zoeken. MeestalOp eigen kosten.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:23

Poekkie schreef:
Ik vind dat er wel een groot verschil is tussen de voorbeelden die aangehaald worden. Mijns inziens zijn er twee categories:

1. er is goed tuig, maar de bijrijder wil anders, nieuwer, extra,... In dit geval zou ik hier als eigenaar ook niet in investeren. *knip*

2. Er is geen tuig / geen passend tuig. In dat geval vind ik het nog steeds de verantwoordelijkheid van de eigenaar om - indien men wil dat er regelmatig gereden wordt - te zorgen voor passend tuig en anders niet te laten rijden. *knip*

3. Iemand wil heel graag de pony van bv de buurman verzorgen (waar de buurman niks mee doet; alleen als grasmaaier gebruiken) dan vind ik het niet raar dat de buurman zegt: prima dat je hem wilt verzorgen/berijden: maar je regelt dat maar zelf.

De meeste paardeneigenaren zijn zelf zeer betrokken en willen (heel begrijpelijk) de boel in de gaten houden.
Maar er staan ook genoeg ponietjes in het buitengebied die door boeren voor de lol worden gehouden en die het best vinden als er iemand wat mee gaat doen maar dat ze er zelf niet extra in willen investeren.

Ik heb (voordat ik een eigen paard kreeg) jaren op de paarden van mijn opa gereden; maar daar kocht in mijn eigen spullen voor.
Hij mende en ik hoefde van hem er niet op te rijden; dat wilde ikzelf graag dus de kosten waren ook voor mij.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:15

Ik heb een reactie van iemand die mij vraagt om voor een jonge Shetlander te zorgen. Dat lijkt me aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant heb ik 0 ervaring met jonge paarden/pony's en ik wil natuurlijk niet dat er gedragsproblemen zouden ontstaan door mijn gebrek aan ervaring. Ik twijfel nu dus nogal een beetje, maar ben nog in afwachting op meer informatie :)

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:16

Ik zou het alleen doen mits goede begeleiding.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:13

Hmm, de pony is pas zo'n jaar of twee. Da's wel jong. Als ik het goed heb kan je ook nog niet zoveel doen met een tweejarige Shetlander? Hij staat wel maar op zo'n 6 km afstand, dus dat scheelt wel weer :) Ik ga denk ik gewoon eens langskomen en dan zien we wel hoe en wat.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:38

Dat zou ik doen, gewoon eens langsgaan en kijken wat er van je verwacht wordt.
Een beetje verantwoordelijke eigenaar zal echt niet toestaan dat je zijn pony verprutst, hoor, en wie weet is het dan juist wel een ontzettend leuke kans om samen (pony en jij ;) ) nieuwe dingen te leren!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:48

En weer een appie voor een op 40 minuten afstand :+
Ik ga denk ik het stukje over eigen vervoer maar eens eruit halen en er een maximum aan aantal kilometers inzetten ofzo

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:37

Ik heb nog een reactie! Het gaat alleen over jonge Welsh hengstjes wat niet enorm handig is gezien ik geen ervaring heb met hengsten en ook niet met jonge paarden. Maar ik wil best eens komen kijken :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:48

TelmaB schreef:
Ik heb nog een reactie! Het gaat alleen over jonge Welsh hengstjes wat niet enorm handig is gezien ik geen ervaring heb met hengsten en ook niet met jonge paarden. Maar ik wil best eens komen kijken :)



Ooit kan je ervaring krijgen :)

Als ik die kans had gekregen, was ik zeker langsgegaan!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:50

Dat ben ik ook van plan! De eigenaresse heeft net te horen gekregen dat ze misschien een nekhernia heeft, dus kan ze alle hulp gebruiken die ze kan vinden. En het lijkt me een hele gezellige stal (de paarden komen ook gewoon buiten, in tegendeel tot veel andere stallen in Den Haag) :j

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:51

Golden_Angel schreef:
En weer een appie voor een op 40 minuten afstand :+
Ik ga denk ik het stukje over eigen vervoer maar eens eruit halen en er een maximum aan aantal kilometers inzetten ofzo

Dat lijkt me verstandig, Golden_Angel, maximale reisafstand of reisduur (soms doe je over een grotere afstand korter dan over dichtbij :)) )


TelmaB schreef:
Ik heb nog een reactie! Het gaat alleen over jonge Welsh hengstjes wat niet enorm handig is gezien ik geen ervaring heb met hengsten en ook niet met jonge paarden. Maar ik wil best eens komen kijken :)

Altijd gaan kijken!
Ook hier geldt mijn eerder gegeven advies ;)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:31

Ze vertelde er wel bij dat ze vond dat ik een erg leuke advertentie had :+ dus ik heb daarin in ieder geval iets goed gedaan hahaha

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:06

TelmaB schreef:
Ik heb nog een reactie! Het gaat alleen over jonge Welsh hengstjes wat niet enorm handig is gezien ik geen ervaring heb met hengsten en ook niet met jonge paarden. Maar ik wil best eens komen kijken :)


Ervaring kun je ook opdoen, ik zou zeker gaan kijken!

Mjong
Berichten: 5
Geregistreerd: 02-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:05

Ik heb een hele leuke advertentie gezien op MP, reactie gestuurd en nu maar hopen

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:16

Ik hoop met je mee :D

Mjong
Berichten: 5
Geregistreerd: 02-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:17

Dankjewel :D

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:02

Iemand zoekt een bijrijdster/verzorgster voor een pony van 1.20. Nu ben ik 1.56 en ik denk echt niet dat dat zou passen, maar de eigenaresse zegt van wel en ook dat de andere verzorgsters nog langer zijn. :( Ik ga het echt niet doen hoor, is helemaal niet goed voor die pony als ik daar op ga zitten. Maar het was wel een leuke kans geweest verder, ik had er echt alles mee mogen doen (ook buitenrijden en springen etc).

K baal d'r echt wel een beetje van, vooral omdat de eigenaresse zelf zegt dat het makkelijk kan en omdat ik zo'n kans hier echt niet meer ga vinden (en zo dichtbij dan nog) maar ik ga niet mijn kop in het zand steken en zeggen dat het wel kan omdat de eigenaar dat zegt :)

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:16

Lastig wat voor type pony is het? Als het een stevig type is en je benen steken er niet onderuit en je bovenlichaam is niet te lang dan kan het wel.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:38

Ben het weer eens met Roosje :j

Ligt echt helemaal aan het type pony.
En anders kun je toch nog andere leuke dingen met hem/haar gaan doen?

Gewoon ingaan op de uitnodiging!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 20 bezoekers