Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:48

Ik was op de scooter dus niet makkelijk te verstoppen _O-

Had mijn cap in de buddyseat gepropt, kwam goed uit want ik mocht gelijk een buitenritje maken. Eigenaresse en andere verzorger liepen gezellig mee :D

Ik mag hem gaan verzorgen/rijden :D echt super blij mee, is echt mijn droom paard namelijk <3

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:26

Ah wat goed zeg!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:26

Gefeliciteerd! Veel plezier daar!

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:14

Aah wat leuk Ziva! Veel plezier :). Ik nam nooit mijn cap mee eigenlijk, inderdaad om niet de indruk te wekken dat ik alleen maar wilde rijden, maar toen was ik ook een stuk jonger.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:07

Oh, ik zou hem gewoon altijd meenemen. Of van te voren vragen. Helemaal niet beschamend om met je cap aan te komen.

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:19

Nou ik kreeg net een appje van de eigenaresse dat ik niet helemaal was wat ze zocht omdat ze zelf ook veel werkt en ik niet alles op kan vangen en dat ze inmiddels naar volle tevredenheid iemand anders heeft gevonden.

:\

Helemaal haar keuze natuurlijk maar dit kwam even rauw op m'n dak. Had het op prijs gesteld als ze eerder iets had aangegeven.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:17

Lente schreef:
Nou ik kreeg net een appje van de eigenaresse dat ik niet helemaal was wat ze zocht omdat ze zelf ook veel werkt en ik niet alles op kan vangen en dat ze inmiddels naar volle tevredenheid iemand anders heeft gevonden.

:

Helemaal haar keuze natuurlijk maar dit kwam even rauw op m'n dak. Had het op prijs gesteld als ze eerder iets had aangegeven.


Das wel even banketstaaf zeg :(:)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 18:27

Erg jammer Lente. -O-

Je verzorgt er nu een maandje Lente?
Is er van te voren ook afgesproken om het een maandje op proef aan te kijken?

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:51

Nee ik reed haar paard viavia. Ze had me een keer zien rijden en toen "was het wel prima".

Nou waren er wel wat dingen waar ik me niet helemaal in kon vinden hoe ze het deden met het paard maar paard zelf was echt een schat.

Ik ben nog altijd welkom op stal appte ze nog. Das mooi want mijn vriendinnetje is haar buurvrouw en op haar paard mag ik blijven rijden :+:

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:26

Hier even een update
Ik ben helemaal happy! De Fries en ik zijn een geweldige match.
Fabienne is braaf maar bied wel de nodige uitdaging, we poetsen, rijden, lessen en zijn echt een enorm leuke band aan het opbouwen.

Ik liet haar van de week een paar keer los in de bak om foto's te maken maar ze draaft me hard achterna <3
Helemaal happy!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:11

Lente schreef:
Nou ik kreeg net een appje van de eigenaresse dat ik niet helemaal was wat ze zocht omdat ze zelf ook veel werkt en ik niet alles op kan vangen en dat ze inmiddels naar volle tevredenheid iemand anders heeft gevonden.

:

Helemaal haar keuze natuurlijk maar dit kwam even rauw op m'n dak. Had het op prijs gesteld als ze eerder iets had aangegeven.


wat raar zeg. Kan geloven dat het aankomt.
Niet netjes om het pas te zeggen als ze al iemand anders heeft gevonden.
Reed je het paard al lang?


Golden_Angel schreef:
Hier even een update
Ik ben helemaal happy! De Fries en ik zijn een geweldige match.
Fabienne is braaf maar bied wel de nodige uitdaging, we poetsen, rijden, lessen en zijn echt een enorm leuke band aan het opbouwen.

Ik liet haar van de week een paar keer los in de bak om foto's te maken maar ze draaft me hard achterna <3
Helemaal happy!


wat leuk dat het zo goed gaat. Friezen blijven geweldig <3 .
Nog heel veel plezier samen.

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:49

Hey hoi na een tijdje meelezen ga ik ook even reageren.

Ik ben afgelopen tijd ook aan het zoeken naar een bijrijdpaard. Ik heb het idee dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging. Ik les nu sinds een jaar weer elke week actief bij de manege. En sinds augustus les ik tweemaal per week om meer te leren. Maar ik heb nu het idee dat ik vastloop en toe ben aan een nieuwe 'uitdaging'. Een paard waarmee ik samen kan verder leren. Maar dat is ook weer lastig, want alleen met manege ervaring kom ik ook niet ver...

Ik heb laatst bij een paard gekeken wat super lief was in de omgang, maar onder het zadel echt onder mij vandaan reed, en ik kreeg der ook echt niet terug. Ik weet niet of het iets is waar we met de benodigde lessen aan kunnen werken of het gewoon niet de match was. Al was haar baasje wel positief...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 01:44

Misschien kun je gaan lessen bij een privestal? Dan kun je onder begeleiding wat meer ervaring op doen met niet-manegepaarden.

Met privélessen van een wedstrijdsport instructeur of vergelijkbaar niveau, kun je vaak meer leren dan in een manege les van een manege instructeur.

Molly1230

Berichten: 414
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:41

Helaas was het voor mij ook een klus! De meeste mensen willen 16+ of 18+ verzorgers. Dat begrijp ik wel, alleen het is natuurlijk wel jammer! ;(
Toch na blijven zoeken op marktplaats, heb ik een leuk verzorgpaard gevonden!
Ik ben na mijn 1e verzorgpony een jaar op zoek geweest. Blijven volhouden en zoeken, anders even op Facebook een bericht plaatsen.
Hoop dat de mensen hier die een verzorgpony zoeken, er snel een zullen vinden! :D

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:38

Hier nog steeds helemaal happy met mijn bijrijpaardje, Wij hebben volgende week vrijdag ons eerste privé lesje <3 .

Ik blijf de wekelijkse groepslessen volgen met haar, ze zijn te gezellig om het niet te doen. Maar ik merk wel dat er voor Fabienne zelf teveel afleiding is om echt lekker te kunnen rijden, en als we samen los rijden gaat het een stuk beter dus nu na 2 maand maar eens de stap gezet en een instructie bij ons aangesproken. :'D

We komen er wel! Moet zeggen het is heerlijk om een beestje te rijden waar niemand anders op rijd behalve de eigenaar 1 uurtje op de maandagavond :Y)

En daarbij komt nog eens dat het een paardje (of eigenlijk pony..? een fries met pony formaat iig :')) is die perfect is voor een wat onzekerdere ruiter.
Ik heb een half jaartje geleden een flinke smak gemaakt en dat heeft mentaal toch wat te wensen over gelaten, maar Fabienne reageert totaal niet op mijn eigen onzekerheden als het even niet goed gaat.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:16

Wat fijn! Lekker genieten!

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:24

Zo voorspoedig ging het eerst, samen wandelen met de eigenaresse, leuk langs met de verzorgsters van 11 en beginnen met inrijden. Zo snel ging het ook weer voorbij.

Al een maand geleden afgesproken dat ik nog maar 1 vaste dag zou hebben en soms een avond, maar ineens was dit een groot probleem en kreeg ik de volle laag over mij heen... Van arrogant en bijdehand naar wtf wat denk je wel niet en wat bedreigingen, terwijl ik nooit onbeleefd zou doen tegen iemand... Heel jammer, want had een goede klik met iedereen!

Leptir

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-12-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:28

Oei naomi-mickey klinkt alos ze ergens mee zit maar dan nog het zo uiten.

Ik ben nieuw hier, lees even julkie ervaringen.

Ik ga van stal verhuizen en de verzorgster heeft het veulen van vorig haar gekocht van mijn paard.
Zijn kan niet mee met de verhuizing helaas. Het voelt echt als een verlies.

Dus mag ik langzaam aan ook weer op zoek naar eem verzorgster...

lisetvlot
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:32

hoi allemaal, ik heb sinds kort een leuk bijrijdpaardje gevonden dus ik dacht ik gaaf een paar tips, misschien hebben jullie er wat aan!

1. houd websites zoals ehorses en marktplaats meerdere keren per dag in de gaten, zo weet je zeker dat je geen advertenties mist en ben je ook lekker snel bij een advertentie zodat er niet zo veel mensen voor jou hebben gereageerd.

2. zoek iets in de buurt. ik zou echt niet te ver reizen voor zoiets. volgens mij word je dat op een gegeven moment zat en dat is hardstikke zonde. ik heb daar ook met opleiding enzo echt geen tijd voor.

3. zorg dat je overweg kunt met de eigenaar. je hoeft geen beste vrienden te zijn, maar je moet wel vertrouwen hebben en goede afspraken maken. klikt het niet? beter dat je dat van te voren zegt dan wanneer het te laat is en er iets mis gaat. maak ook goede afspraken bijvoorbeeld wat betreft wie er verantwoordelijk is als er iets mis gaat! erg belangrijk.

4. wees bereid te betalen. ik betaal 100 euro per maand om twee keer per week te rijden en hoef niet uit te mesten enz. ik vind dat best veel, maar het paard heeft op best hoog niveau gereden en ik mag alles doen van buitenritten tot springen. als je minder mag qua rijden en meer klusjes moet doen zou ik ook minder betalen. voor alleen verzorgen zou ik helemaal geen cent neerleggen, betalen en niet rijden vind ik echt belachelijk.

5. houd je aan regels en afspraken van de eigenaar en de manege. als jij iets doet wat niet mag en er gaat iets mis, heb jij een probleem!

dit is al een best oude topic maar ik dacht misschien heeft iemand er nog iets aan. veel plezier en succes!

op de foto mijn bijrijdpaardje Eye Catcher

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:37

lisetvlot schreef:
op de foto mijn bijrijdpaardje Eye Catcher


Ik geloof dat je de foto bent vergeten?

LauraaS
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-02-19
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:10

Ik ben momenteel ook weer opzoek naar een bijrijd paardje ben nu al een paar maanden gestopt met de verzorgpony die ik voor een jaar had en nu ben ik weer opzoek, maar dat is nog best lastig aangezien ik nog maar 13 ben en in de regio waar ik woon weinig mensen zijn die een verzorger zoeken. Ik heb al een advertentie op bokt en marktplaats staan maar daar kom ik niet veel verder mee... Heeft er iemand nog tips?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:15

Stille meelezer hier. Sinds 2014/2015 gestopt met de paardenwereld. In die tijd ook geen verzorgpaard meer gezocht naast dat het zo moeilijk was ook in die buurt. Maar laatste paar maanden kriebelde het weer wat. Voor mij ging het alleen om lekker poetsen, lopen, knuffelen etc. Rijden is voor mij absoluut geen must. Zag van de week een advertentie en toen gereageerd. Afspraak gemaakt voor vandaag. Ik vond het erg geslaagd, super leuke pony, toffe meid, en precies wat ik zocht eigenlijk. :j. Wonderen zijn de wereld nog niet uit. :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:30

Wat leuk!

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:36

Als jong meisje altijd eigen pony´s gehad en gelest op de manege, maar met de paarden gestopt vanwege de studie. Nu ruim 5 jaar ook echt helemaal geen contact gehad met paarden en het kriebelt toch wel weer heel erg. Ik ben voorzichtig een beetje opzoek naar een pony / paard die een verzorgster zoekt. Rijden hoeft eigenlijk nog niet perse. Ik zou gewoon het contact (borstelen, wandelen, tutten) al heel erg fijn vinden. Ontzettend veel meegemaakt ook in de afgelopen 5 jaar en ik mis ook een uitlaatklep. Dus ik hoop stiekem dat ik wel iets tegenkom. :=

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:08

GigiGlitter schreef:
Als jong meisje altijd eigen pony´s gehad en gelest op de manege, maar met de paarden gestopt vanwege de studie. Nu ruim 5 jaar ook echt helemaal geen contact gehad met paarden en het kriebelt toch wel weer heel erg. Ik ben voorzichtig een beetje opzoek naar een pony / paard die een verzorgster zoekt. Rijden hoeft eigenlijk nog niet perse. Ik zou gewoon het contact (borstelen, wandelen, tutten) al heel erg fijn vinden. Ontzettend veel meegemaakt ook in de afgelopen 5 jaar en ik mis ook een uitlaatklep. Dus ik hoop stiekem dat ik wel iets tegenkom. :=

Welke omgeving is het? Kan ik misschien voor je mee kijken :))