Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 14:12

Ik vraag me af (en kon het niet zo snel vinden) wanneer iemand klaar is voor een verzorgpaard.
Ik ben in de 30, heb jaren niet meer gereden en ben nu weer begonnen met prive les op een manege. Ik mag in groepslessen mee, maar ik vind het zelf prettiger om alleen te rijden tot ik me weer helemaal op mijn gemak voel op een paard. Vroeger reed ik halve dagen zonder zadel en met zadel ging ik mee op buitenritten in natuurgebieden en op strandritten. Dat is minstens 20 jaar geleden. Dat durf ik nu echt niet meer. Ik ben ooit gestopt met paardrijden omdat ik het te druk kreeg, het toch wel prijzig was en ik de groepslessen erg saai begon te vinden.

Ik wil zodra de kans zich voordoet mijn ruiterbewijs gaan halen en proefjes gaan rijden. Ik ben bezig met de cursus natuurlijk bekappen (niet om zelf te gaan doen, maar om meer te leren over de hoeven) en ik ga me inschrijven voor een cursus van Annemarie vd Toorn. Die wil ik het liefst allemaal gaan volgen. Ooit wil ik een eigen paard, maar dat is echt iets voor over een aantal jaar.

Ik vind een band opbouwen met het paard en samenwerking nu veel belangrijker dan vroeger. Ik merk dat iets opbouwen met een manegepaard veel lastiger is. Vroeger bleef ik hele dagen op de manege, maar dat doe ik nu gewoon niet meer.
Ik zou grondwerk goed aan willen pakken, longeren zonder longeerlijn etc. Ik zou graag een vast paard hebben om weer lekker mee te kunnen tutten, les op te krijgen en dingen op de grond mee te oefenen. Misschien is dat wel meer oefenen voor mij dan voor het paard.

Lang verhaal, maar wat moet ik minimaal kunnen of in bezit hebben voordat ik echt kan gaan denken over een verzorgpaard?
En wil iemand nog wel een bijrijder van in de 30?


theadora99

Berichten: 3625
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:13

Er zijn meisjes die minder kunnen, van 14 die een verzorgpaard hebben. Leeftijd hoeft denk ik geen probleem te zijn, veel zoeken 18+. Als je les oid zou nemen met het paard is her denk ik ook al helemaal geen probleem. Vraag/kijk eens rond (sorry even kort in Mn pauze haha, die is nu voorbij)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:14

Ik zou liever iemand van in de dertig willen dan een heel jong iemand.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:56

Ik denk zeker dat je leeftijd geen probleem is!
Zolang je verantwoordelijk met paard en spullen omgaat (verantwoordelijkheid heb je een stuk meer als je 30 bent!) moet het geen probleem zijn, helemaal niet als je er mee wilt gaan lessen.

Heel veel succes!

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Serita

Berichten: 813
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Lelystad

Re: Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:29

Ik ben ook in de 30 weer terug beginnen met rijden. Eerst ook op de manege, maar na een paar maanden was ik dat beu en heb ik een eerlijk oproepje op bokt markt gezet. Dat het nog niet zo best was maar dat ik graag les wilde nemen e.d. Kreeg daar vrij snel reactie op en doe haar inmiddels al weer 3 jaar!

Lang verhaal kort gewoon lekker een oproepje op de markt met eerlijk je verhaal en dan komt het vast goed 8)

Serita - Boost je paardenbusiness - Serita.nl

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 13:25

Bedankt voor de reacties. Dat geeft de burger moed :D
Ik heb inmiddels een andere manege gevonden waarbij je meerdere keren in de week kan lessen op hetzelfde paard en die wat meer lijken te kijken naar het belang van het paard. Ik ga eerst maar eens kijken hoe dat gaat.
Ik had hier trouwens wel een ontzettend leuk oproepje gezien met een geweldig paard om te verzorgen, maar dat was qua afstand niet heel lekker. Heb daarom niet gereageerd. Was wel een paard om verliefd op te worden

Fanta, wat fijn zeg dat het al drie jaar zo goed gaat :)

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:32

Wanneer iemand bereid is om in zichzelf te investeren vind ik een meer beginnende ruiter geen enkel probleem. En ik heb juist liever mensen van 30 of ouder dan iemand van 19. Mensen die wat ouder zijn hebben vaak meer verantwoordelijkheid, maar ook meer stabiliteit in het leven. Gaan niet nog van studie naar werk, op stal etc en weten daardoor dus veel beter of ze over langere termijn voldoende tijd hebben.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Eapy

Berichten: 1717
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:33

Ik wil eigenlijk liever een bijrijder in de 30 dan eentje van 16, of zelfs begin 20! Verantwoordelijkheidsgevoel en communicatie met de eigenaar is heel belangrijk. Als je daarnaast jezelf een beetje kunt redden en je kent de basics van voeren/stalletje doen, kom je al een heel eind.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:40

Ik ben dus zelf ouder dan 30, dus kijk tegen die 16 jarige nog wel eens aan als snotneuzen :P (nee een heleboel zijn dat niet)
Dus ik heb liever een 30 jarige bijrijder dan een 16 jarige.
Ik ga er vanuit gemiddeld genomen dat die meer verantwoording hebben en niet om elke scheet afbellen wat nu wel mijn ervaring is.

Wat wil ik dat een bijrijder kan: op een verantwoorde en veilige manier omgaan met mijn paarden.
Afspraken nakomen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:07

Lijkt me helemaal geen probleem toch? Als je verantwoordelijk bent, goed communiceert en je op je gemak voelt bij paard en eigenaar (en andersom) dan moet leeftijd niet echt uitmaken, en hoeveel jaar je ertussenuit geweest bent ook niet.

Dennis

Berichten: 31457
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wanneer ben je toe aan een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:19

Ik zou een volwassen verzorgster/bij-menner (ik heb menpony's) juist heel fijn vinden. Beginner of niet maakt niet uit.
Juist zo iemand vinden is lastig :j .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

mystery1980
Berichten: 4202
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:06

Naar mijn mening ben je er klaar voor zodra je besloten hebt dat je een bijrijdpaardje wilt.
Verder is het altijd afstemmen wat de eigenaar en wat de verzorgster wil en wat de verwachtingen zijn.

Ik heb met mijn huidige bijrijdster ook een tijdje meegelopen tot ze zich zeker genoeg voelde en ik voldoende vertrouwen had. Wat trouwens sneller ging dan dat we beiden verwachtten, nog steeds erg blij mee! Ik loop nog steeds gezellig mee af en toe, gewoon omdat het handig is om op 1 lijn te blijven en het ook nog gezellig is.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Bagheera_206

Berichten: 25868
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:01

En hoe gaat het nu met je verzorgpaard? Ik ben zelf een paar jaar geleden als beginner op zoek gegaan naar een verzorgpaard. := Wel een beetje vreemd als man van 30+ op zoek, maar inmiddels verzorg ik haar nu al bijna 3 jaar. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers