Vriendinnen willen verzorgpony's uit elkaar halen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Vriendinnen willen verzorgpony's uit elkaar halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:07

Hoi,

Ik heb sinds 2 weken een verzorgpony, Vandaag ging er een vriendin mee en die wil de andere pony die daar staat gaan verzorgen (er staat een shet en een haflinger en zij wilt de shet verzorgen en ik verzorg de haf) Dit mocht van een vrouw, die niet de eigenaar is maar ze zei dat ze als ze wou gewoon altijd mocht komen om haar beweging te geven. Die shetlander gaat ze nu dus met een vriendin verzorgen, dat vind ik hartsikke leuk. Zij gaan samen die shet longeren maar de haflinger die er bij staat wordt helemaal gek als de shet weg gaat. Vandaag waren wij daar en ben ik met de haflinger mee gelopen naar de longeerkraal en heb daar bij gestaan zodat de haflinger de shet kon zien. Nu gaan zij op andere dagen dan ik naar de pony's. Zij gaan wanneer ze willen en ik op vrijdag en zaterdag. Zij willen alleen de haflinger niet meenemen maar hem in het weiland laten staan als ze gaan longeren. De Haflinger wordt dan helemaal gek aangezien ze altijd bij elkaar staan of zij wordt weg gehaald. Ze staat dus nooit alleen in het weiland. Ze gaat dan alleen maar heen en weer lopen en heel hard hinniken.

Wat mij het beste lijkt is om het langzaam op te bouwen en haar steeds iets langer alleen laten (ze staat dan nog wel met geiten en schapen) maar dat willen zij dus niet. Wat moet ik nu doen?

Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Re: Vriendinnen willen verzorgpony's uit elkaar halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:24

Vraag anders eerst even aan hun waarom ze er problemen mee hebben om de haf even mee te nemen :D

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:32

Zet jezelf er over heen, als ik een van mijn twee paarden meeneem op buitenrit gaat de andere ook te keer. Je zou denken na 100 keer dat ze wel snappen dat je terug komt, maar dat is niet. Niks wat je er aan kan doen :) het is een zielig zicht, maar je kan moeilijk altijd thuis blijven omdat de ander het niet leuk vind.