.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29733
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:13

Citaat:
Hi, de laatste keer dat we elkaar hadden gezien/gesproken had je aangegeven dat je misschien in de weekenden af en toe ook weer wou gaan rijden, ik weet niet hoe dit tot nu toe uitgepakt heeft voor je en of je misschien dit weekend plannen hebt om te gaan? Ik ben momenteel meer thuis ook in de weekenden dus misschien dat ik straks of morgen nog even ga, of had jij toevallig nog plannen gemaakt om te gaan dit weekend?

Ik merk aan je berichten dat je heel veel schrijft, wat je berichten juist heel onduidelijk en moeilijk leesbaar maken.
Dit bovenstaande bericht had gekund met:
Hoi X, ga je dit weekend nog rijden?
Zo nee, is het goed dat ik dan ga?

Ik snap dat je dat absoluut niet expresse doet en dat jij juist hoopt dat je dingen juist verduidelijkt als je meer schrijft.
Maar dat is dan niet zo.
Omdat je zoveel aanhaalt en met een omweg uitlegt wordt het voor de lezer (of degene waar je het voor schrijft) juist heel onduidelijk en onoverzichtelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:31

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Keuzes maken.. Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:35

Je schrijft inderdaad lange verhalen. Persoonlijk voel ik me dan war verveeld omdat ik graag de dingen helder zie. Ken je de 5 zinnen regel? Daar ik probeer je elk verzoek te formuleren in max 5 zinnen. Ik pas dit toe op e-mails. Niet altijd mogelijk maar het helpt wel om duidelijk en kort je verhaal te doen en vervolgens in 1 zin je verzoek te doen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:49

Tja, dat is toevallig één iemand die jouw manier van communiceren wel begrijpt. Maar de rest van dit topic niet. Je schrijft veel te lange zinnen met informatie waar niemand wat aan heeft. Probeer kortere zinnen te maken met alleen de belangrijke punten.

Dat maakt het stukken gemakkelijker om te lezen voor ons. :j

En als ze de eigenaar niet vaak rijd had je toch kunnen zeggen:
Hoi X, ga je toevallig rijden dit weekend?

Daar hoef je geen heel verhaal van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:57

Goh, ik wou je alleen maar tips geven over hoe je het communiceren beter kan maken (want is dat immers niet het probleem van dit hele topic?). Jammer dat je er zo over doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Keuzes maken.. Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:16

Maar het gaat er toch om dat de communicatie tussen jou en de eigenaar niet lekker loopt? Ik kan namelijk best begrijpen dat zij soms moeite heeft met jouw tekst te lezen. Daarom geef ik een tip daarop. Hou het kort maar krachtig. :D

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:18

TS, je leest iedereen zijn berichten heel negatief en blijft ook het negatieve onthouden. Het topic is ondertussen 4 pagina's lang vol met tips en advies en toch blijf je die paar reacties vernoemen waarin je verwend genoemd wordt.
Ook berichten die als doel hebben jou een andere kijk op de situatie te geven, ervaar je meteen als aanvallend en vat je heel emotioneel op. Dat moet je echt proberen los te laten. Wij zijn geen pestkoppen. Wat winnen wij erbij als jij je slecht voelt?

Hoe vaak heb je de eigenaar de voorbije 2 weken gecontacteerd (via app, sms of bellen)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:21

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:32

Juist door je uitleg, steeds opnieuw, geef je de reden waarom.
Mensen die je willen helpen, hebben niks aan die uitleg. Ze hopen dat je wat met hun tips gaan doen. En door een reden te geven, lijkt het er steeds op alsof je er niks aan wil doen.
Dus een reactie met bedankt voor de tip(s) is kort en duidelijk en geeft aan dat je er "open" voor staat.

De reden waarom je wil stoppen is menig steeds een raadsel, want je mag nog steeds gratis rijden toch?

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:37

Ook hier iemand die jouw echt langdradig vind. Misschien omdat ik het omgekeerde van jouw ben. Mensen vinden mij wel eens heeeeeeeeel kort en daardoor soms lomp hahaha.

Om even je appje erbij te pakken.

Hi, de laatste keer dat we elkaar hadden gezien/gesproken had je aangegeven dat je misschien in de weekenden af en toe ook weer wou gaan rijden, ik weet niet hoe dit tot nu toe uitgepakt heeft voor je en of je misschien dit weekend plannen hebt om te gaan? Ik ben momenteel meer thuis ook in de weekenden dus misschien dat ik straks of morgen nog even ga, of had jij toevallig nog plannen gemaakt om te gaan dit weekend?

Wat was je bedoeling met deze app: Wil jij graag met het paard trainen? Of wil jij graag de eigenaresse spreken? Of hoop je dat jullie samen met het paard kunnen werken? Of wil je haar graag niet tegenkomen als je er bent hihi.

Van een uber korte apper zou in het geval dat jij graag wilt rijden de app zijn : Vind je het goed als ik zaterdag/zondag .... ga trainen?

Dit is voor haar ook heel kort te antwoorden met ja of nee. En ik weet helaas uit ervaring dat er dan nog steeds mensen zijn die het teveel moeite vinden om wat terug te sturen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:05

Je word boos omdat men in herhaling valt, maar zelf val je ook in herhaling.
Er is meerdere malen aangegeven dat er een heleboel informatie staat die er niet toe doet.

En dan komt er toch ineens weer een hele lap tekst. (met alinea's +:)+ ) wat totaal niet relevant is voor dit topic.
Ik vind het oprecht vervelend voor je dat je zoveel meegemaakt hebt, echter denk ik dat er stiekem heel veel mensen zijn met een dergelijk rugzakje. Helaas heeft dit niets te maken met het topic en is dit in mijn ogen ook niet de rede van de miscommunicaties.

Ook is er al herhaaldelijk gezegd dat je dingen niet zo negatief moet lezen cq aantrekken. Je wil geen herhaling in het topic maar doe dan iets met de tips. Veel mensen proberen je hier te helpen, maar je reageert zelf ook heel stroef.

Als je nu eens dit topic er buiten laat en voor jezelf eens de positieve en negatieve dingen van de nieuwe verzorgpony op een rijtje zet en deze tegen elkaar afweegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:21

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Keuzes maken.. Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:24

Uh je topic is gestart om dat je twijfelt of je wilde stoppen. En daar heb ik meermaals antwoord op gegeven.
Maar werkelijk mijn klomp breekt, je leest gewoon wat je wilt lezen.

Ik heb mijn best gedaan en wens je veel succes ermee.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:57

Annet_Dottie schreef:
@sneeuwpop ja ik rij haar nu nog gratis, maar omdat ik in de toekomst niet kan betalen heb ik gevraagd aan de eigenaresse of die dan mij als verzorgster wil houden of liever toch een leaser wil zoeken, zodat ik alvast weet waar ik aan toe ben, om mij alvast duidelijkheid te geven heeft ze ook optijd aangegeven de bijdrage graag te willen dus geef ik weer optijd aan dat dat niet zal lukken dus of dit voor haar een must is en hoe ze het dan verder ziet. Zij vroeg mij om een bijdrage en ik heb nu dan wel via de app antwoord gegeven, dan moet zij dus zelf beslissen wat ze daarmee wil.


Nu val je weer in herhaling....
Jij hebt aangegeven dat je niet kan betalen - eigenaresse heeft nog niks daarover 1ge-apt , klaar
Laat het los en ga lekker rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:02

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Keuzes maken.. Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:06

Zoals ik al zei je leest precies wat je wilt lezen en je bent een ster in dingen verdraaien. Ja ik heb gelezen dat je veel aan je hoofd hebt, ik heb nota bene op die post gereageerd.

Geloof me, je bent echt niet de enige die veel aan dr hoofd heeft.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:09

Als jij onduidelijk wil blijven overkomen, moet je vooral in herhaling blijven gaan en redenen (excuses) geven.
Succes!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:11

Ts, volgens mij is het in jouw hoofd zo giga druk dat je nogal wat beren op de weg ziet en daarbij ben je heel uitgebreid in je uitleg enzenz. Uit je nadere topic weet ik dat het ook in je relatie niet fijn zit nu dus stop met het idee dat je knopen MOET doorhakken. Ga gewoon rijden of poetsen wanneer jij daar zin in hebt. De eigenaresse is duidelijk van de andere soort, iemand van heel weinig woorden, klaar. Dan staan jullie er maar een keer alle beide, dan vergaat de wereld niet hoor. Dus relax en geniet gewoon van dat dier en stop met malen. Je kunt niet alles controleren, laat dat los en je leven word een stuk gemakkelijker.

_Mariskaa

Berichten: 1131
Geregistreerd: 19-01-08
Woonplaats: Groningen

Re: Keuzes maken.. Stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:18

Volgens mij is het voor iedereen in dit topic hier een beetje makkelijk om van achter een scherm de TS aan te vallen. Als je rustig leest dan zijn haar verhalen niet moeilijk te ontcijferen. Ik ken gevallen die vele malen erger zijn en niet eens de moeite nemen om leestekens te gebruiken. Ik heb haar reacties in andere topics ook gelezen en daar was niets mis mee. Daarnaast, de manier waarop de TS zich uit is toch helemaal niet relevant voor haar vraag?
TS, als ik jou was zou ik verder niet meer reageren want de meesten hier hebben volgens mij door dat je wat makkelijk op de kast te jagen bent en nemen daar het genoegen mee. Gewoon lekker Bokt afsluiten en genieten van je avond en zodra je een vraag hebt gewoon hen een bericht sturen die wel naar je willen luisteren. :)