Wat doen met bijrijdpaard tijdens zwangerschap?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunshine_89
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-03-17

Wat doen met bijrijdpaard tijdens zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 12:42

Hallo allemaal,

Sinds een klein jaartje heb ik, na jaren niet gereden te hebben, weer een bijrijdpaard gevonden voor twee dagen per week. Het is een hartstikke leuk paard en ik krijg een hoop vrijheid van de eigenaar. Ik betaal een eigen bijdrage en ik neem elke week les.

Nu ben ik inmiddels 12 weken zwanger van de 2e en twijfel ik enorm wat ik moet doen.

Het is een vrij sensibel paard en daarom heb ik met mijn man afgesproken dat ik vanaf 20 weken niet meer zal rijden. (of eerder als het niet meer goed voelt)

Aan de ene kant ben ik blij met zo'n fijn paard dat ik het zonde vind als ik moet stoppen als ik niet meer kan rijden. Ik kan bv. voorstellen om op mijn twee dagen te wandelen/longeren etc. in hoeverre de eigenaar hier zich natuurlijk in kan vinden. Maar aan de andere kant twijfel ik enorm of ik niet beter kan stoppen en tegen de tijd dat ik er weer klaar voor ben, opnieuw opzoek naar een bijrijdpaard. Maarja, dan is nog maar de vraag of ik weer zo'n kans krijg.

Hoe denken jullie hierover? Wat hebben jullie gedaan in een soortgelijke situatie?

Bedankt voor het lezen _/-\o_

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wat doen met bijrijdpaard tijdens zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:31

Als het een fijn paard is die je toch wat anders op die 2 dagen? Ik zie het probleem niet zo. Ja, die eigen bijdrage, maar daarvoor heb je wel de zekerheid dat je gewoon verder kan.