Verplicht les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:47

Nog 4 andere verzorgers? Jemig arm paard!


Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Verplicht les

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:49

Het is net wat de afspraak is met de eigenaar van het paard. Ik vind het geen slecht idee om te lessen met je verzorg paard. Wat ik wel vreemd vind is dat er nog vier andere op de pony rijden, maar ook dat is de keuze van de eigenaar, wil je dat niet zal je een andere verzorg pony moeten zoeken.

Vuono
Berichten: 57
Geregistreerd: 09-08-16

Re: Verplicht les

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:34

Bij mijn eigenaresse is lessen niet echt verplicht, maar ze vind het wel fijn. Ik zelf ook overigens. Ik rijd dit paard dan wel 4 x per week bij. Ik mag zelf kiezen hoe vaak les, maar vanaf het begin heb ik al elke week les genomen op zondag. Vind dat zelf heel fijn, zo blijf je ook op 1 lijn met de eigenaresse in het trainen van het paard. Ik vind het ook nog is gezellig :)

hold onto what makes you happy.
if it tries to buck you off, just hold on even tighter..

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:16

tijger22 schreef:
Nog 4 andere verzorgers? Jemig arm paard!

Hoezo is het zo erg dat t paard meerdere verzorgsters heeft ?

You can dream it, so you why can't you do it?

ltpicturesJarig

Berichten: 7
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:37

ja het verplicht les nemen is ergens wel goed,

verzorgpaarden zijn meestal heel verschil met manege paarden, maar ik denk dat de eigenaar gewoon even wilt dat je goed aan de pony kunt wennen en dan zo langzaam stapje voor stapje omhoog gaat, Ik hoef zelf geen verplicht les te nemen maar doe dat wel uit me zelf, het is altijd goed om aan je zelf en samen met het paard er aan te werken,

Ik zou anders gewoon eens met eigenaar erover hebben waarom in een beginners lesje en wat daar de rede en de zin achter is dan zal ze dat denk ik wel uitleggen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Verplicht les

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:43

Iemand die alleen nog maar manege ervaring heeft is voor mij altijd een beginner. Er zal vast wel een uitzondering zijn, maar die heb ik nog niet gezien.
Dat de groepjes soms anders heten is om de manege klant blij te maken die willen zich op een gegeven moment onderscheiden van andere beginners.

Bij de paarden waar ik een verzorger voor had (en dan ben je ook de enige) had ik als vaste eis regelmatig les halen. Verder geen bijdrage.
En dan denk ik dat je een mooie kans krijgt om je te ontwikkelen.

Voor 1 keer in de week waar iedereen nog op hobbelt zoals in het geval van ts denk ik niet dat er zoveel meer geleerd wordt als in de gewone manegeles.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Verplicht les

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:00

Ik heb na de manege ook altijd paarden van anderen gereden en doe dat nu nog steeds. Hartstikke leuk.
In het voordeel van mij dat ik er nooit een rode cent voor heb hoeven betalen, sterker nog, ik heb zelfs een aantal paarden gereden waar ik voor betaald kreeg.

Geeft aan dat ik wellicht wat meer ervaring heb dan de gemiddelde manegeruiter.

Zou een eigenaar mij verplichten om te lessen, doe ik dat graag (ik zie sowieso al niets in rijden zonder af en toe te lessen). Als de eigenaar betaald, mag hij kiezen waar ik les, al zal ik mijn voorkeur wel kenbaar maken. (en als het me niet naar de zin is, stop ik met het paard) Maar zolang ik betaal, kies ik mijn instructeur ook uit.

Dus betaal jij voor je verzorgpony? En voor de lessen? Dan zou ik zeker eens gaan vragen of je ook ergens anders mag lessen of dat er andere lesmogelijkheden zijn.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Verplicht les

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:40

Mijn verzorgster moet verplicht 1x per maand lessen bij mijn instructrice. Omdat mijn instructrice maar 1x per maand in de buurt is komt het wel eens voor dat het niet uit komt, dan is het zo en slaat ze een maandje over.
Daarnaast rijd ze ook op een manege. Ze komt 2 dagen in de week bij mij (1x voor mijn grote pony en 1x voor de shet, dan kan ik die dag de andere pony extra aandacht geven).


Als je 1x per week mag komen vind ik 1x per week lessen natuurlijk veel te veel!

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

Rutth

Berichten: 12
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:30

Zelf rij ik al 10 jaar en bij de stal waar ik rij is het ook verplicht te lessen, maar dan Ong 1 of 2 keer in de maand. Heel normaal dus want je kan altijd nog bij leren en je kan altijd iets verbeteren waarvan je het zelf niet door had!


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Verplicht les

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:21

Als jij 1 x p/w naar die verzorgpony gaat/mag en 1 x p/w moet lessen, dan is het toch eigenlijk een (veredelde) manege les?

Ik vind het in het algemeen niet raar om als bijrijdster/verzorgster les te nemen met het paard. Zo leer je zelf, wat jou en het paard ten goede komt. Maar dan is het toch vaak prive les (of een hele kleine groep), zodat je het paard en jezelf echt leert trainen ipv rondjes hobbelen. En dan ook is het fijn om andere keren de les te kunnen oefenen voor jezelf.

Anyway, lessen is niet raar. Maar wel als je met 4 andere verzorgsters bent, alleen 1 x p/w mag lessen en verder niks. Dan is het gewoon een manege-variant.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 50 bezoekers